Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1258 ggr
[Kathja]1
2013-12-12 09:17

Vad är insikten?

Ibland händer det saker i ens liv och man kommer till insikten att här är det något jag ska lära mig, något jag ska förstå - men sedan tar det stopp.

Därför tänkte jag att vi kunde ta hjälp av varandra i att förstå.

Jag har tex de senaste två veckorna råkat ut för att inte få betalt, vilket nog aldrig har hänt innan. En inbokad klient var tvungen att avboka två samtal, en klient som skulle boka samtal hörde inte av sig och en som nu har gått min online kurs har inte betalat.

Och jag står och undrar - WHY?

Först fastnade jag i att klura kring det kanske uppenbara pengar - men där kan jag inte se att jag har ändrat något som skulle orsaka detta. Så slog det mig att det kanske inte handlar om pengar utan om något annat…

En påminnelse om att jag inte helt och fullt anser mig värdig att ta emot kanske? Eller… 🤪🤔🤔🤦‍♂️

Annons:
[Torahzen]
2013-12-12 09:58
#1

Jag kom att tänka på tillit… Vi har pratat mycket om det på sistone.

[Kathja]1
2013-12-12 10:16
#2

Kan det vara. Läste någon stans, minns inte var, att ganska ofta så svajar det till en sista gång innan drömmen besannas. Kan ju vara det också. Och då är det ju bara TILLIT som gäller. Ska köra på det tror jag. Ännu mer än vanligt alltså. 😃

SHIAWASE
2013-12-12 10:42
#3

Ja, jag kommer inte pa nagot just nu, men tillit,,, Yes,, tank jag och min bok!!! Hur manga turer har inte den haft,,, forst var den uppe pa tapeten, sedan blev det inget, sedan forra aret i augusti,, sa kom den upp igen,, forst pratade vi om utgivning till varen, sedan sommaren, uppskjutet hela tiden,,, men nu antligen verkar det ju bli utgivning !!!

I hela den processen har jag bara slappnat av och forsokt pa att fokusera pa att ha tillit, till att allt blir bast sasom det blir,,, jag har ju nu fortiden en ratt sa grundad tillit,,, Men jag tror att for att " ga vidare" sa maste vi forankra var tillit ordentligt,,, och darfor sa attraherar vi ocksa dessa "forseningar" "jobb, andra saker som inte blir av" "installda moten, affarer" etc. etc. …….. Sa jag haller med Torah:) TILLIT~~~~

Nar det galler just din specifika sak Kathja,, sa vet jag inte,,men eftersom du sjalv kanner att det inte har med pengabiten att gora sa kan det vara tilliten,, och aven att du sjalv behover utveckla innehallet pa dina samtal, kurser mera, forbattra  etc. ( Om du allt hade gatt friktionsfritt sa hade du inte tankt pa det,,,, ) Sa har det varit for mig ocksa namligen,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2013-12-12 10:59
#4

Jag håller med i det de andra säger, tillit är viktigt!! Men om man nu ska analysera nåt för att intala sig att man kommer snabbare till lösningen (vet inte vad jag tror längre men har iaf blivit bättre på att sluta analysera) så tror jag att o/värdighetskänslor har mycket med ens relationer till sina föräldrar att göra. Nåt jag snappade upp från Teal Scotts video från London workshopen var när en kvinna som hade blivit sexuellt utnyttjad av sin pappa kände att det var en stor mörk kraft i universum som var över henne och som hon behövde fly ifrån men att hon inte kunde. Vad hon än gjorde så gick det fel/hon fick inte det resultat hon ville och liknande och hon trodde universum var emot henne. Att det låg en stor förbannelse över henne. Det Teal sa och det jag tror man behöver "se" på en djupare nivå är att universum eller den stora kraften var hennes pappa när hon var liten. Så hon hade ju överfört dessa känslor som hon kände mot sin pappa när hon var liten, från sin pappa på universum ju större och självständigare hon blev. Just för att hon inte hade bearbetat det och försökt fly ifrån det, så följde det ju henne. 

Tillit!!


[Torahzen]
2013-12-12 14:44
#5

Det behöver ju inte ha med dig att göra heller. Det kanske inte var tänkt att just du skulle hjälpa klienterna eller åtminstone inte just nu.

SHIAWASE
2013-12-12 14:58
#6

Precis Torah!:)

Nar jag inte vet,, sa overlater jag allt till universum,, typ

"jag vet inte varfor detta skedde,men,men, nagon mening finns det ju, sa jag accepterar att det blev sa har"

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2013-12-12 15:31
#7

Det brukar jag med göra, det handlar ju alltid om att gilla läget. Tråden var primärt inte tänkt till mig, drog bara ett exempel, det som fick mig att tänka på detta med insikter och att de ibland kan vara kluriga att se.

Tänkte det mer som en tråd där vi hjälper varandra att göra det vi är bra på - BOLLA tankar. 🙂

Otroulig
2013-12-12 19:39
#8

Bra tänkt Kathja - jag hade ju det där med mina in och utvända trosor igår, saker som trillar ned osv. 🤪 Oxå en sån där sak man funderar på. 

Kan vara bra att samla i en tråd - förhoppningsvis kan man gå tillbaka och t.om själv förklara varför, efter en tid, när polleten trillat ned ☝️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2013-12-13 12:34
#9

Tillit! Håller med.

Insikten i sig kan ju vara att visa på att de som inte uppfyller sina "plikter" om vi nu kan kalla det så. Kanske inte förstår sin egen roll och viktighet i sammanhanget de är med i.

Den egna betydelsen av det som sker utav deras agerande eller icke agerande?

Som betraktare utav dig själv Kathja. Vad är det som väcks inom dig i detta läge?

Inte något direkt svar på din fråga men ,,,

[Kathja]1
2013-12-13 12:39
#10

Känslan som väcks är att jag blir störd på människor som inte gör de som de säger att de ska göra  - har granskat mig själv för att se om jag säger saker jag sedan inte gör men nej det vill jag inte påstå. Klart att det händer ibland, men inte i någon större utsträckning.

Men det andra du skrev, eller det var ju det första - Att förstå sin roll - den slog ann något i mig. Tack fina du, den ska jag klura lite på! 🤗

[Torahzen]
2013-12-13 12:45
#11

Jag får tyvärr erkänna att det händer att jag lovar saker men inte gör dem - usch! Jag försöker ändra mig med att inte lova för mycket. Jag vill ju gärna, men jag har lätt för att glömma bort saker och jag gör det i all välmening men det blir så fel för alla inblandade… Jag vill nog så gärna vara till lags. Vill inte säga nej. Vill vara duktig… Fasteffekten blir motsatt.

[Kathja]1
2013-12-13 15:07
#12

Tror att de flesta lovar saker som de sedan inte gör, tror även att jag har något att bearbeta (eller hade iaf) då jag har fått en man som gärna lovar saker som han sedan glömmer bort. 🤪

szirius
2013-12-13 15:33
#13

#12 haha me too har en sån😉. Fast…apropå tråden om att inte bli besviken…så rör det mig inte så mkt längre…mina förväntningar hänger i luften, jag vet att antingen händer det eller så händer det inte….🎈

vi har pratat fram o tillbaks om detta, hur det för mig liksom är en absolut sanning att jag hugger ved om jag sagt "jag ska hugga ved"… som ex, medan för honom…så är han lite manana…han kan mena…nån gång…detta liv…kanske…och han menar inget ont med det heller…

En annan tanke som flög upp…du finurlade ju på att göra det gratis ett tag… och sänkte sen priset också va…kan det likt förbajjat finnas nån resttanke på nåt osynligt plan att du inte ska vara värd pengarna?🤔

Annons:
[Kathja]1
2013-12-13 15:44
#14

Så kan det ju vara… Fast där känner jag mest att jag ser fram emot den dagen jag kan göra allt sånt där gratis, bara för att jag kan. Och för att ALLA ska kunna ta del av det. Känner nog att jag är värd det jag vill ha, iaf för det mesta.

Kan ju helt enkelt vara som så att jag har förfinat min önske-klient, och att de inte matchade längre. 🤔 Jag har nämligen upptäckt vilken ego-boost det faktiskt kan vara att ha samtal med "rätt" klient. 🤐Gör ju allt det där lika mycket för min skull som för andras. 😃

Upp till toppen
Annons: