Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1094 ggr
linnease
12/10/13, 4:17 PM

Klurar på grejor.. Om att ge upp typ.

Hmm. Jag klurar på grejor. På sistone känner jag bara för att lägga ner, ge upp. Inte som en negativ känsla faktiskt! Men ge upp att försöka grejor. Ge upp motstånd?

Blev sugen på att tänka högt här för att reda ut mig själv :)

Jag vet tusen saker som jag VILL göra, men de blir liksom bara inte när jag försöker. För att jag kommer från fel känsla säkert? För att lösningarna, vad jag verkligen vill är annat än jag hittills erfarit, inget jag kan tänka ut?

Försökt gymma t.ex. Funkar en stund, blir entusiastisk, har typ flow en stund. Fast är lite motstånd som jag tvingar mig över för att komma iväg, komma igång. Och så pajar axeln och sen stukade jag foten ordentligt. Segt som kola. Försökt söka jobb, för att hjärnan tror jag måste för att uppfylla regler för försörjningsstöd, men segt som kola. Funkar bara inte och helt osugen. Behövde hitta lägenhet, men lika segt om kola där när jag försökte leta på nätet, stirrade på skärmen och fattade bara inte.

Vad jag verkligen vill är att bara skita i allt sånt som hjärnan tror jag borde göra, men som jag verkligen inte har lust med, eller som bara inte flyter, liksom. Så jag gör det. Och säger till mamma att jag inte fixar det, jag ger upp. Och dan efter hade mammas man hittat en hel lista med lägenheter, mamma satt o ringde runt o bokade visningar och skjutsade mig o min stukade fot dit, och på mindre än en vecka har jag fått en lägenhet idag!😃 (Hade fått den redan på två dagar t.o.m om inte lägenhetsvisaren varit sjuk förra veckan!)

Skitit att försökt tvinga mig att söka med jobb än jag klarar av med. Det får gå som det går, de får säga vad de vill. Det kommer lösa sig.

Hmm egentligen ger jag ju inte upp.. bara ger upp att försöka simma mer uppströms, göra saker jag inte vill. Cool ^_^ 🤗

Hmm försökt att äta bättre mat, gymma, träna, mindre godis, mindre mat, massa sånt. Vikten GÅR ju neråt då men segt som kola med och inget kul. Ska jag våga bara ge upp det med? Nåt stort sug i mig att bara vara just nu, inte sträva efter saker, bara acceptera allt som det är, släppa saker och flyta runt på mina egna små fluffiga moln, inte låta världen bekomma mig, och njuta av allt som är vackert. Som snöskottning i helgen. Älskar snöskottning, totalt vortex, sol och röra på sig och svettas och ta i och snön glittrar så sjukt vackert och foten funkade hur bra som helst när jag var i vortex och gjorde saker jag älskade ☀️ Haha, sen igår tänkte jag saker som att nu ha jag har jag inte rört på mig på hela dan, nu borde jag göra nåt, tankar från oro om att göra fel, tvingade mig att stretcha lite och röra på mig lite, och då pajade foten igen 😃Aaaaaah. Det är bara vortex och släppa taget som gäller ju!!

Kram allihop! ❤️🤗

Annons:
linnease
12/10/13, 4:22 PM
#1

Just det. Haft en gnagande känsla om att datorn är på väg att paja länge nu, inte orkat/lyckas ta tag i att skifta vibben. Utan köpt en extern backup hårddisk istället ;)  Och började installera nåt backupprogram från den i morse, var dessutom i vibben att jag är inge sugen på att göra nåt idag men jag tror att jag borde fixa det där jobbsökeriet och då vill jag  fixa backupen först. Och höll på att paja hela datorn, blev massa märkliga fel, haha! Ville inte starta, och nåt rescue-program ville återställa systemet till fabriksinställningar - och förlora allt det där jag varit orolig att förlora om datorn kraschade. Går inte att lura universum! 😇😘😃

Så jag lät den vara av tills jag var i vortex igen nu ikväll, nu startade den så snällt så ❤️

Theleonora
12/10/13, 4:39 PM
#2

Haha du är så skön! Gillar, segt som kola. Satt och åt sån kola-falsk (edit: flaska ska det stå)-godis. Synkronicitet or what. Känner också att egot säger åt mig att göra saker men vill inte så jag gör inget och är helt ok med det. Sen märker jag att det bromsas upp och då märker jag av mitt subtila ego som varit igång igen. Nä, det går verkligen inte att lura universum. Får la sitta snällt och låta allt fixa sig av sig självt då :)


linnease
12/10/13, 4:44 PM
#3

Hihi ja!! Roligt med kolan, haha. Kram!! 🤗

linnease
12/10/13, 5:08 PM
#4

Sa jag att jag fått en lägenhet förresten?? Sa jag?!?! Första egna på typ hundra år!! Woohoo!!! 🥳🌈🍸🎂🎁☀️

linnease
12/10/13, 5:13 PM
#5

Thea.. Har du nånsin önskat att nån bara kan FIXA allt åt dig? Det har jag, massa sista åren. Så jag tror det är vad jag har skapat liksom. Jag behöver bara släppa allt och låta universum fixa allt, för det är vad jag vill :)  Så, alla försök att fixa saker själv är numera helt uppströms.. :)

Theleonora
12/10/13, 6:00 PM
#6

Grattis till lägenhet!!!! ❤️ ☀️🌊 🌺

Oja, många gånger har jag önskat det, att nån annan ska fixa allt åt mig. Tiden är kommen, eller!!!?? Jag har önskat det mitt i all misär så någon har väl hört. Känns som att det händer grejer iaf, märker ju snabbt när jag bromsar och när det finns flow. Och hur snabb jag är på att bromsa flow. Det märks att man inte är van att ha det bra höhö. Men nu ska det bli ändring på det!! 

Nu är det bara flooooww 🌊 ❤️✨ 🌊 ❤️ ✨ 🌊 ❤️✨


Annons:
linnease
12/10/13, 6:13 PM
#7

Flooooowwwww! Jaaaa! Låter bra Thea!!

Otroulig
12/10/13, 6:29 PM
#8

GRATTIS LINN!! 🥳🎈🎂🎁🌺🎈🍸🏆

Tjoho en egen lägenhet. Härligt!!

Nu serru börjar det hända grejer!

Och JAA, kraften att ge upp (älskar order surrender) sätter saker i rullning på nåt skumt sätt. 

Jag har ju berättat förut om min coola andliga upplevelse när jag helt enkelt gav upp allt (mentalt) och tog mentalt död på allt jag tyckte om. Jösses vad det hände grejer då. 🌈

Härinne så är det ju lätt att prata om sånt här - vi är ju likasinnade. Men  fortfarande "ute i verkligheten" finns det ju mindre förståelse för det här. Att man helt enkelt bara struntar i vissa saker, alla måsten osv. Jag brukar mässa " Det finns finns inga måsten i Universum" bara det får folk att rynka på näsan 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/10/13, 6:55 PM
#9

Det är ju just det där som gäller. Släpp taget, ge upp, överlåt till Gud att ordna (eller Universum om det känns bättre).

Konstaterade just samma sak nyss - har lyckats att flyta med i dagens alla svängar, Älsklingen ringde i panik mitt i allt då han trodde sig ha missat en deadline. Då får han värsta förstoppningen och klara inte att ringa själv. Jag var så uppe i att flyta med så jag slänger mig över telefon, kallar domaren Ängel och vips fick Älsklingen dagen på sig att inkomma med det som skulle ha varit inne i går. Fortsätter att glida med, och allt bara löser sig. På toppen av allt ser jag mitt tåg i fjärran.❤️

Så flyt med, ge upp, sluta kämpa, TILLIT.

Oooooohhhiiiiii

Och guppa som Rore, guppeli, guppeli - allt är bra. Allt ordnar sig. Aldrig som man har tänkt sig, men vd gör väl det? Det är resultatet inte vägen som räknas (iaf i vissa lägen). Glid med, sjung, andas, lev.🎧

Släpp ballonger. 🎈Och njut av resan.

Ooooohhhhhiiiii🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊

Theleonora
12/10/13, 6:56 PM
#10

Otroulig, kan du "refresha my memory", exact hur gjorde du när du dödade allt och alla mentalt? Jag skulle behöva göra nåt sånt för känner liite lite motstånd.


linnease
12/10/13, 7:08 PM
#11

Ja, kommer ihåg den Otroulig. Det funkar verkligen, så cool. Så fort man ger upp <3

Otroulig
12/10/13, 7:31 PM
#12

Ok Thea, jag var så j..trött på allt - ville inte mer. Så jag låg i sängen och försökte övertala mig vad som värt att leva för - så fick jag för mig att helt enkelt säga hejdå till allt jag älskade, jag brände ned mitt fd hemma med familj och allt, jag tog kål på min syster och min familj, alla dog, alla vänner alla fina minnen allt! så blev allt svart och helt vacuum - skrämmande - men jag var kvar i det. Sen började det hända grejer i min kropp och jag vibrerade upp - fick super höga energier så jag trodde jag skulle gå sönder nästan, men eftersom jag redan var beredd på att ge upp allt så följde jag med. Det kändes som att jag kom upp en dimension. 

Detta var innan jag läste boken "Resan", skriven av Brandon Bays. Hon beskriver i stort sett samma process.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/10/13, 7:34 PM
#13

Så länge det funkar och du mår bra av att det löser sig på det sättet så är ju allt braaa🙂 - eller hur?

Du verkar ju vara helt utan det här "inmatade" som nog många har, att man ska ta ansvar #bli vuxen# och oberoende, klara sig själv jadajada…och tror man på det, så kan det skapa ett motstånd i att ta emot…men om du inte har nåt sånt så KÖR PÅÅ! Då är ju dina energier rena, liksom.

Jag kan också periodvis kunna glida med och få fixat av andra runt mig, sånt som jag inte haft lust med - MEN skillnaden att det alltid givit mig ett undermedvetet obehag…alla möjliga tankemönster där ju….att utnyttja andra tex😇….och att hamna i "tacksamhetsskuld" 🤐….så jag är himla glad och impad att du verkar vara helt utan det där✨.  Det beror nog helt säkert också på vibben hos de som hjälper dig☝️, om din mammas man fixade det av ren hjälpsamhet så är det enkelt att tacka och ta emot👍(…svårare om det är nån som martyrar och suckar att man är hopplös samtidigt som man får hjälp 😉)

SÅ: om inget sitter fast så är det verkligen bara att fortsätta så!🌊

Och nä😃Det går fasen inte att lura universum😉🤪

Grattis till lägenhet också!

Angående träning…så länge ditt motstånd inte beror på nåt underliggande "självstraff" så är det lugnt🙂. Jag bara nämner det, för att jag själv kunnat hitta alla möjliga bortförklaringar och fått det till att " nä, jag VILL ligga o dega o äta godis, att träna är motströms" men sen hittat ett inre svar att jag i själva verket straffat mig själv, inte tyckt att jag var värd att komma i form eller få känna mig energisk och frisk osv. Och trots motstånd har jag ändå tagit tag i det - och sen VERKLIGEN mått toppen av att träna! Skit i att tänka på vikten -du vill komma i balans ( kropp, hormoner, näring, syretillförsel till hjärnan etc)❤️

Axel: känsla av att livet tynger?  Fot: hur du tar dig framåt?

Annons:
szirius
12/10/13, 7:36 PM
#14

Hahaha, jag har en till på en high flying disc här hemma….en kille som kom instormande, skitglad ( i ordets bemärkelse)  och utropar " Nu ska jag gå på toa!!!!" Och nu sitter han o sjunger opera för sig själv därinne😃

[Kathja]1
12/11/13, 4:49 PM
#15

Fick just en liten bekräftelse på det där att det är bra att släppa kontrollen… Tänkte i förmiddags att "shit hur ska detta lösa sig?", kom hem, gick och lade mig, sov en timme, gjorde annat och PLING i inboxen och där var lösningen. 👍Gud hör bön. 😉

szirius
12/11/13, 7:49 PM
#16

#15 åh👍, vad jag vill-ska bli bättre på det där! Att när jag inte ser nån lösning bara släppa det och göra annat. Jag fastnar fortfarande lätt o försöker tvinga fram svar🤐

linnease
12/11/13, 9:56 PM
#17

#13  Hm Szirius, bra frågor. Får ju små styng av tankar som att man blir skyldig, eller att jag inte klarar mig själv, eller liknande. Men de är korta och snabba, och jag känner igen dem som bara tankar jag hört när jag växt upp, inte mina egna. Jag vet så mycket mera ju.

Just den sista, att jag inte klarar mig själv har gnagt lite, men med den här tråden kom jag ju på att jag VILL att nån ska fixa åt mig och det är därför det känns uppströms att fixa, inte för att jag fortfarande är för utbränd för att klara av det. Vill ingå i ett sammanhang, bli ompysslad, uppskattad, få gåvor. Veta att jag ingår? Hm, inte bara göra allting själv som jag gjort innan. Vet att jag kan det redan! 🙂

Hm träningen känns inte riktigt så. Vill ju röra på mig, massa! Längtat efter att kunna röra mig i flera år.. Mer så att jag vill mer än kroppen klarar fortfarande. Och jag tränar mer än jag borde.. pushar lite för hårt på gymmet o på att gå promenader. Och jag blir inte bättre av det heller, bara dålig om jag tränar mer än vad kroppen vill. Får som feber o influensasymptom eller bara galen muskelvärk. Förstår inte riktigt varför den fortfarande är så himla svag dock. För jag snackar inte mycket direkt.. Bara försöka ta mig utanför dörren nån gång nästan varje dag och superlätta vikter på gymmet, kanske en tredjedel eller fjärdedel av vad som är normalt för mig, kanske två gånger i veckan i ett par veckor fram tills kroppen pajade. Kanske bara ökade för snabbt.. eller nåt 🤦‍♂️

Upp till toppen
Annons: