Annons:
Etiketttrender-och-tidsanda
Läst 9904 ggr
[Kathja]1
2013-11-15 16:26

Stenar och kristaller

Jag vet ju att Shias man håller på med kristaller, men hur är det med er andra? Blev lite nyfiken efter mitt möte med Zoe i måndags för hon hade en STOR kristall stående på golvet framför sig. Jag frågade aldrig vad det var, men den påminde iaf om en bergkristall.

Själv är jag barnsligt förtjust i just bergkristall -  kollade upp den och då står det: Bergkristall Bergkristall sägs vara en länk mellan de himmelska stjärnornas energi och våra själar. Bergkristallens energi symboliserar harmoni, balans och synkronicitet. Den sägs traditionellt harmonisera och sammanlänka tankar, känslor och medvetande med universums existentiella kraft. Den har använts i andliga, vetenskapliga och läkande syften i många kulturer världen över. Det sägs att bergkristallen kan transformera, förstärka, fokusera och balansera energi. Chakra: Alla

Fick även under en meditation för ett bra tag sedan till mig att jag skulle skaffa mig en Rosenkvarts så det gjorde jag. Brukar ha den i fickan. Bergkristallen hänger runt halsen, skulle vilja ha en i en ring också, i en lite "rå" silverring.

Annons:
[rore]
2013-11-16 13:01
#1

Jag har under några år haft en rosenkvarts runt halsen. När jag plötsligt en dag kände att det var dags för en blå sten.

Mitt inre var väldigt klar över vilken färg det skulle vara. Det är ju så himla svårt att förklara nyanser och intensiteter i färger som bara finns inom en själv..

I alla fall så tog jag mig till slut iväg till en liten butik som vi har i stan. Tittade och tittade, men det fanns ingen i *min* färg* skala.  Frågade till och med expediten, men hon svarade att nej Hon visste inte vilken sorts sten det var jag menade.

Men hur det nu var så plötsligt så var det någonting som glimmar till i ögonvrån. Där  hängde och dinglade ett fint handarbetat halsband(garn/snöre?) och den hade exakt den färg som jag sökte, den blå stenen som ligger invävd i något som påminner om fisknäts öglor.

Kärlek vid första ögonkastet😍. Min hand far upp och vill plocka ner den. Men den sitter fast.

Jag tittar besviket på min väninna och säger: Det är inte meningen. suckar besviket inombords och ska flytta bort min hand och precis när jag är på väg att dra bort handen så ramlar halsbandet ner alldeles av sig självt.

Så klart köpte jag den.😃

Expediten hade glömt bort denna och berättade att det är en australiensisk vulkansten.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Man brukar ju kunna googla på info om olika stenars betydelse. Men när det gäller denna så hittar jag ingenting. Nån kunnig här inne som kan eller vet nått om dessa vackra stenar!

[Kathja]1
2013-11-16 13:26
#2

Vilken härlig sten-historia Rore! Shia eller hennes man kanske kan berätta mer om din sten. Själv hade jag aldrig hört talas om den innan. Men blev ju nyfiken nu såklart.

[GunillaF]
2013-11-16 14:18
#3
Otroulig
2013-11-16 15:37
#4

Ta en bild Rore, den fd. geologen kanske kan gräva i sina böcker 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-11-16 16:55
#5

Jag gjorde en meditation en gång och mötte min "inre man" och det var en stooor lååååång Jesusgestalt i ametist ( en lila sten) , hahaha😃. Jooodå, man ska inte vara blyg vettni😎 jag+Jesus= sant😍😉

Jag är inte alls insatt i olika stenars betydelse…längre…på gymnasiet var jag intresserad av sånt och hade stenar med vid prov, under kudden för sömn osv osv.

Jag har en stor rosenkvarts vid pianot, min kärleksmusiksten. För mig hör den ihop med Sirius, min musikängel❤️

Jag har också ett halsband som är som en tja….kantig istapp eller hur jag ska säga…som är en bergskristall. Ibland vill jag ha den nära hjärtat.

Jag mediterade också kring vilken sten jag skulle ha i vigselringen…det var inte alls självklart för mig att ha diamant, tvärtom ville jag helst ha nåt "udda" kanske en mörkröd sten😛…men det blev VÄLDIGT starkt en diamant✨  Och det blev en STOR ( vill ju nääästan skryta med vad min ring kostade…hehe…men det gör jag inte)

Jag hade en turkos sten i förlovningsringen…men den var av silver och vi bytte ringar vid bröllopet så att alla är i guld nu. GULD är också nåt jag verkligen tycker om….även i inredning😍

[Kathja]1
2013-11-16 18:40
#6

Vad roligt att du är guldmänniska, själv är jag silver. Gillar inte guld något vidare, eller vitt-guld kan ju duga. Jag har också diamanter men inte så stora, men det är det enda jag har önskat i smycke väg - en STOR diamant på en enkel ring. Fast det kan funka lika bra med bergkristall i silverring, bara den är moffig. 😇

Annons:
szirius
2013-11-16 19:03
#7

jag har ju fått höra att jag har så mkt silver i min aura😃, så det är kanske därför jag har "nog" av det där och gillar guld😛🏆

Oooh, det lät som en fin ring! Beställ!✨

Otroulig
2013-11-16 19:49
#8

Rosenkvarts har jag haft behov av. För länge sen gav jag en till en man, jag fick för mig att han behövde den, han hade den i bröstfickan. Mannen i fråga trodde inte han kunde känna kärlek….den sprack! Och till slut insåg han att han kunde❤️.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-11-17 01:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag ar ju som sagt inte insatt i kristaller sarskilt mycket, men daremot min man, som ni vet,, vi har gjort om kontoret i dojon till butik (inte en som ar oppen jamt,,,, utan oregelundet, eller om nagon ringer och ar intresserad, ),, Men det ar intressant det dar med kristaller, for de ar individuella,, alla dras till helt olika stenar, pa ett "oforklarligt" satt. Manga barn dras till stenar och kristaller pa ett helt naturligt satt,,,, Manga som kommer till var dojo, blir alldeles tagna av energin dar som ar oehort stark, eftersom de kristaller som finns dar ar enormt kraftfulla~~har ar en liten del av showroomet ,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-11-17 01:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Och har en bild pa gold rutile, for dig Szirius kanske!!! Fantastiskt vackra, t o m jag blev alldeles tagen av dessa:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-11-17 09:17
#11

Åh en sån där STOR skulle jag vilja ha. Vad det nu är för sort. 😇

SHIAWASE
2013-11-17 09:23
#12

De stora ar val Bergkristaller eller??? har ju lite problem med svenska namn,,, Men sedan daribland finns ju bl. a Lemurian Seed Crystal,  Russian Lemurian,, dvs. alla dessa kommer fran och bar pa record keeper fran antlantis och lemuria tiden~Och det finns inte sarskilt manga pa marknaden ,, (tydligen)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
2013-11-17 09:28
#13

Härliga bilder på fina stenar Shia. Men vad är det för skillnad på kristaller o vulkanstenar? Nån som vet? Jag ska fota o försöka lägga in den vid tillfälle Otroulig.

Annons:
[Kathja]1
2013-11-17 09:29
#14

Lemurian…roligt ord! Jag kan verkligen inget om det där, har inte intresserat mig innan. Men allt har sin tid. En Lemurian sten slår ann något i mitt inre. Så jag önskar mig en STOR bergskristall och en Lemurian. Lärde mig nyss att man kan "programmera" alla vita/genomskinliga stenar. Ska prova med min bergkristall, den kanske blir glad om den får en uppgift. I natt fick den iaf sova i sovrumsfönstret så att de kunde ladda energi från fullmånen.

Otroulig
2013-11-17 11:34
#15

Tjaa, det är lite fascinerande det här med kristaller. Varje mineral är ju uppbyggt av en struktur, atom struktur, kristall struktur. Om mineralet får växa "i fred" så växer den i kristallstrukturen. 

Vulkan stenar, tja..vet inte hur den indelningen är satt men det finns även vulkanisk aktivitet som gör att mineraler kan koncentreras och bilda kristaller. Det blir ofta mycket färg i vulkaniska stenar pg.a den höga svavel halten, tror jag. Olika typer av mineral och bergarter bildas på olika sätt och de två viktiga parametrarna är tryck och temperatur.

I ett vulkan utbrott vid ytan är det ju noll tryck men en väldigt hög temperatur. Diamanter t.ex bildas ju där det är extremt högt tryck gärna i vulkan baserade bergarter. Lååångt nere i jordytan. 

 Jösses vad man glömmer bort.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-11-17 11:42
#16

Wow!!! Otroulig!!! imponerad❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-11-17 12:11
#17

Oj vad du kan! Har så svårt att se dig som en "sten-människa", men som "kristall-människa" får jag ihop det. Hittade en sten som heter Atlantasite när jag kollade runt på Lemurian - det är två stenar i ett. Grön serpentin med inklusioner från rosa till lila Stiktit från Tasmanien. De jag såg var lila och gröna - de drog också i skaffa-stenar-nerven. Har nu en otumlad bergkristall på min önskelista, tillsammans med en Lemurian och en Atlantasite. Jag har visst väckt en sten/kristall-längtan i mig.

Det roliga var att när jag mejlade dem, man skulle göra det för att få info om deras Lemurian stenar så dök det först upp en mejladress i fönstret och sedan den "riktiga". Den adressen som först stod där var ACIM-teacher@mejl.com och då hade jag en liten stund innan tänkt att det hade varit roligt att ha någon som lärde mig ACIM lite bättre än vad jag kan läsa mig till. Så jag fick ju fråga om det också. Har inte fått svar ännu…

SHIAWASE
2013-11-17 12:29
#18

Ska kolla pa dina lankar senare! ,, De kristaller som jag visade i forsta bilden ar Lemurian Seed Kristaller,,, 

Men som sagt,,, det finns en magnetisk kraft mellan manniskan och kristallen,,, sa ni kommer att hitta varandra vad som an hander~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2013-11-18 10:14
#19

Ha, ha! Atlantasite ser ut som wasabiärtor fast mer fyrkantig!

[Kathja]1
2013-11-18 10:48
#20

Då gillar jag wasabiärtor, gillade den där skarpt. 😉

Annons:
[Torahzen]
2013-11-18 11:42
#21

Jag gillar också wasabiärtor och Atlantis! Jag får bege mig till en kristallbutik och känna vilka stenar som attraherar mig.

[Kathja]1
2013-11-18 12:02
#22

Jag tänkte samma sak, ska upp till Göteborg på måndag får nog planera in en tur till lämplig kristallaffär. Vi har ju dåligt med den varan här ute i skogen. 🤪

[Torahzen]
2013-11-18 12:34
#23

Där finns väl bara granit, gnejs, stubbar, kottar och barr…

[Kathja]1
2013-11-25 23:15
#24

Nu har jag fått mina stenar - det blev en turkos Lemurian sten och en Apachetår. Det var lite roligt med den senare av dem, jag hade aldrig hört talas om den innan, men den låg där i affären i sin låda och ville komma med hem. 🌊

Nu på kvällen fick min man ett samtal från någon han inte hade hört ifrån på MÅNGA år, ett samtal som påminde mig om något jag trodde jag var klar med. Men ICKE, det var bara något jag hade lagt locket på - så jag fick gråta lite och prata lite. 😭 Så nu är det bra. 

Sedan tog jag och Googlade lite på mina stenar…och Apachetårar förlöser gammal sorg! Så det får jag säga - en stenen visste vad den skulle. 👍

SHIAWASE
2013-11-25 23:26
#25

Intressant Kathja! Det ar sa alla sager om stenar.

Den ville komma med mig, de ropade pa mig,, 🌺 

Sa ta val hand om den❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2013-11-26 11:06
#26

jag planerar att gå till samma butik nästa helg, får hoppas att planen håller i sig. Jag vill ha fler stenar! Kanske jag också behöver en apachetår!

[Kathja]1
2013-11-26 11:26
#27

Det blir ju spännande att se vad du får med dig därifrån. Blir ju inte alltid vad man har tänkt sig. 🌊

Annons:
szirius
2013-11-26 12:14
#28

Härligt Kathja 🤗

Jag har aldrig hört nån sten ropa på mig😃 Jag tror jag är för "låst" i det estetiska, jag kollar på vem jag tycker är vackrast😇…ska lyssna lite bättre när jag går in i en sån affär nästa gång!👍

[Kathja]1
2013-11-26 12:47
#29

Jag höll på att missa min lilla Lemurian sten pga det. Jag hade räknat med en fin vit sten, lite som bergkristall och så låg är en LJUSBLÅ sten och hojtade mitt namn. Ljusblått är INTE min färg. Men den fick mig att le så det var bara att ta med den hem. 🌊

SHIAWASE
2013-11-27 17:04
#30

Jag lade ju upp foto pa Gold Rutile Quartz,, och det ar de kristaller som jag har personligen kant mig verkligen dragen till, har tva armband som jag fatt av min man. Ett sedan tidigare, och ett fick jag idag! Varde,,,, MYCKET,, Men den som han har kopt dem fran sa att det var det basta fr mig~~~)

Och jag tycker ju som sagt om dessa,,,,, Som jag namnde tidigare Szirius som tycker om guld, skulle kanske tycka om dessa ocksa ( fast jag tycker ju inte om guld i vanliga fall)

Hittade en intressant lank i alla fall! ,,,,, Har ska manifesteras !!  (eller manifestera gor vi ju dagligen,,men ska nog borja kommunicera med alla dessa stenar och kristaller lite battre:)

http://www.healing-crystals-for-you.com/golden-rutilated-quartz.html

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-11-27 17:12
#31

Fotot ar i #10

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-11-27 17:14
#32

Jag fick tipset att programmera min bergkristall, så det har jag gjort, men sedan läste jag att man kan be alla stenar om hjälp, så jag har satt alla tre på olika uppgifter. Får väl hoppas att de inte blir överslag. 🤦‍♂️

SHIAWASE
2013-11-27 17:19
#33

Ja, det finns en fantastisk kraft dar,, VI skapar allt sjalva,,, men att ta emot hjalp ar ocksa att skapa sjalv~~Det armband jag fick nyss, ar fantastiskt STARKT, t o m jag kanner det,, nu ar klockan snart halv tva,, men jag kom hem sa sent sa ar inte somnig annu, men i morgon,,, ska jag nog forsoka hitta en meditationsstund ~ och se vad som kan upptackas☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-11-27 18:09
#34

Du som kan detta med stenar… Kan man blanda olika? Eller kan det vara som så att de inte gillar varandra och man ska ha en i varje ficka istället för båda i samma?

Annons:
Otroulig
2013-11-27 19:23
#35

Kör man inte vissa meditationer och behandlingar med ett helt gäng stenar?? Men ahh du menar väldigt nära varandra.. Rent mineral mässigt så kan de skada varandra  - om den är mjukare än den andra. Och jaa även om båda känns hårt så har de en inbördes hårdhet. Så jag skulle nog kolla om de har samma hårdhet. Det finns ju till exempel många kvarts stenar - med en massa möjliga namn - dom kan man ju glatt ha i samma ficka utan att de skadar varandra - typ ametist, rosenkvarts och bergkristall.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-11-27 20:28
#36

Otroulig, lägg dem i olika fickor eller i små påsar så de inte skaver mot varandra. 

Jag brukar lägga en stor rosenkvarts på mitt hjärtchakra. Det känns bra.

SHIAWASE
2013-11-27 23:23
#37

Nar man mediterar med stenar, kristaller, sa gor man ju upp ett grid, med dem. men placerar alltsa dessa runt om kring sig, och varje sten har sin funktion, och kraft, sa de placeras ut pa efter det, runt om  kroppen, samt ovanpa kroppen  over varje chakra.

Att blanda stenar i fickan tex. vet jag inte riktigt, men rent spontant kanns det som om det ar bast att ha en sten i fickan, en runt halsen typ. ALltsa en i taget pa varje stalle,,,,,,Toras forslag kanns ju bra🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-11-28 00:33
#38

Tack! Då var min känsla rätt, kändes inte helt okej att lägga olika stenar i samma ficka. Det där med att lägga ut dem vid meditation låter spännande, man jag går fortfarande bara på känslan. Men jag har het klart fått sten-sjukan, har köpt mig några fler idag. 🤐Fick till mig att jag behöver stärka upp lite så jag tänkte att jag skulle använda dem vid min chakrabalansering bland annat. Har nu inhandlat några gula och gröna stenar - en gul och en grön Aventurin och så en gul Jaspis. 😃

szirius
2013-11-28 11:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Ja, jag tyckte väldigt mkt om stenen du la upp Shia🤗! Känns mäktig!

Jag har läst att man ska använda en sten i taget och ha dem åtskilda…tror det var i en feng shui -bok…att ha massa olika stenar i en ask eller låda är ingen bra idé, det blir kaotiska energier🤪….det hade jag innan🤐, nu har jag placerat ut dem lite här och där…de flesta har sonen, han hade en stenperiod då han kollade på Avatar och satt och mediterade med rökelser och la stenar i olika mönster…haha…väldigt gulligt….

Jag har vissa i mina rabatter😃, väldigt vackert med små färgklickar bland vit singelsten.

Jag har två stora saltstenar, en är en lampa och en lägger man ett ljus i…de är oerhört vackra tycker jag…lyser i svagt rosa-aprikost skimmer. Jag har dem tända varje kväll.

SHIAWASE
2013-11-28 13:41
#40

Ja Szirius,, vi har flera saltstenar, precis sadan som pa ditt foto,, bade hemma och i dojon!!! Visst ar de fina,,,, och de suger upp fukt ocksa (pa sommaren nar luften ar fuktig har!!~~~)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-11-28 14:21
#41

Det verkar vara lite olika bud på om man kan ha dem ihop eller ej… Får väl gå på känslan. Tänker att det ju tex finns smycken med olika stenar som tex chakra-smycken. 🤔

Annons:
[Torahzen]
2013-11-28 15:02
#42

Jag tror att en del stenar går att ha ihop så de förstärker varandra, men vilka det är har jag ingen koll på. Det finns så många stenar. Så vet man inte bör man nog ha en sten per ficka/halsband.

[Kathja]1
2013-11-30 12:57
#43

Jag tog och mejalde till kristallrummet.se och fick detta till svar, tänkte det kanske kunde intressera någon annan.

Hej Kathja

Du kan använda flera stenar samtidigt men kanske är det lättare för dig att hålla fokus om du vill absorbera en speciell energi under en period.

I så fall rekommenderar jag dig att använda en sten. Men om du har gjort en medicinpåse till dig själv för vissa ändamål kan du absolut ha flera stenar i den. Det är du som själv känner efter vad som känns bra för dig och bestämmer utifrån det.

Så det är bara att fortsätta gå på känslan. 👍

SHIAWASE
2013-12-07 23:31
#44

Som ni vet sa staller vi ut den har veckan pa Tokyo mineralshow… Och som ni ocksa vet sa ar inte jag sa insatt i kristaller, utan min man. Men nu har jag verkligen upptackt den kraft som de har. Sista veckorna har jag haft ont i knana och hofterna,,, vet inte varfor,, och det har varit en smarta som ar svar att beskriva ocksa, men jag har inte kunnat huka mig ner och det har gjort ont hela tiden . Jag har inte namnt detta for nagon, eftersom jag har tankt att det gar over sa smaningom,,,,,, Efter en dag pa massan, omgiven av kristaller,, sarskilt de som vi har ar enormt starka,,, sa forsvann smartan!! Forst tankte jag inte pa det , men plotsligt nar jag skulle huka mig ner for att gora nagot ,,, sa insag jag att jag inte hade ont langre!! Sa hitta garna nagra kraftfulla stenar och omge er med dessa:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-12-08 08:45
#45

Coolt! Jag går runt och "skramlar" för jämnan nu. Har t.o.m med dem i sängen. 😃

SHIAWASE
2014-01-05 13:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Nu bombar jag er med lite bilder från våran kristallshop!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-01-05 14:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2014-01-05 14:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2014-01-05 14:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-01-05 14:24
#50

Fina!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-01-05 14:30
#51

Tack, tack otroulig,, på sista fotot ser ni våra sandsäckar i bakgrunden,,haha🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-01-05 14:36
#52

Jag gillar de STOrA! Vill ha, men de kan inte kosta gratis, men önskan är gjord. 😃

linnease
2014-01-05 15:30
#53

Fina! Inte varit dragen till kristaller så mycket, men blev rätt mäktigt när ni hade så många ändå! Cool

[Torahzen]
2014-01-05 18:34
#54

Mycket fina stenar!

szirius
2014-01-07 20:08
#55

en sån där stor turkos sten som ser ut som glas ( # 46) hade jag när jag var liten!!

Annons:
szirius
2014-03-30 20:01
#56

 Kom ihåg en liten drömsnutt nu☝️, det handlade om bärnstenar och en ganska mullig kvinna i kort hår hade kläder i bärnstensfärg…hon kändes lite "sträng" men hade nåt budskap till mig, men fick aldrig chans att tala med henne…tänker nu att jag ska kolla upp bärnsten:

Absorberar negativa vibrationer och hjälper kroppen att hela sig själv. Värmer samt lindrar fysiska och psykiska smärtor samt ger livskraft.

delfinen1
2014-03-31 01:36
#57

Älskar kristaller :D så faschinerad av dom :D

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

[luneri]
2014-03-31 09:05
#58

Jag har flera olika kristaller, men mina favoriter är ametist och citrin. Vissa dagar kan jag ta på mig halsband eller armband om jag vill få upp modet vid muntliga presentationer. Jag vet inte om det fungerar eller om det är placebo, men för mig känns det alltid bra :) 

Jag tror det brukar vara en stenmässa i Göteborg någon gång under våren :)

SHIAWASE
2014-03-31 09:42
#59

Vi ställde ut igår på en mässa, och det är en mässa till nu i helgen och nästa helg också☀️ Jag har fortfarande inte fastnat så där jätte mycket för kristaller, men min man kan ju desto mer,, roligt på mässor också för det är mycket trevliga människor som man möter!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
2014-03-31 14:54
#60

Roligt att läsa om stenarna. Jag kan inte nåt, men älskar ametister. Jag har ca 30 små stenar i alla möjliga färger i en skål och vissa dagar känner jag att jag behöver en/flera. Då känner jag runt i skålen och plockar på mig en el flera i fickan. Oftast 3. När barnen är sjuka får de känna på sten efter sten och lägga stenen de valt under kudden. De tycker det är kul. :) Jag känner inte att jag behöver fundera på namn eller vad de är bra till. Jag kör på känsla och det funkar bra. :)

SHIAWASE
2014-04-01 06:13
#61

Älvan, precis! det är så med stenar och kristaller, man dras till dem som är rätt för en själv,,🌈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

sweetgum
2018-02-19 12:01
#62

Åh jag önskar jag vetat att du hade en kristallshop i Japan när jag bodde där! had sprungit in direkt! Jättefina bilder

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: