Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 5261 ggr
delfinen1
2013-09-18 02:54

Funkar attraktionslagen?

Hej,

enligt attraktionslagen ska man ju få det man tänker på och vill ha enlligt dem som är anhängare.

Men låt oss säga att man har orealistiska önskemål som att man önskar att man kan flyga eller trolla osv. 

(barnsliga önskningar och det finns ju inga som kan detta så vad skulle hända då? blir det inte så man tänky funkar ju inte attraktionslagen. Vad tänker ni om saken då det verkligen gäller onaturliga saker. eller leva för evigt,, osv.. ja ni fattar.)

Varma hälsningar från mig.

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

Annons:
[Kathja]1
2013-09-18 07:14
#1

Det funkar alltid, 100% klockrent. MEN du måste vara medveten om vad du önskar och framför allt med vilken känsla du önskar. Positiva känslor ger positva saker kan man kort säga det, så är det så att du inte tror på en sak helhjärtat så kommer det inte att komma till det. Är därför det vanliga är att det är lättare att manifestera (önska och få) mindre saker, men för Universum är det lika lätt att ge dig en Ferrari som en trehjuling.

Det man också måste vara medveten om är sina eventuella blockeringar inför det man vill ha. Låt oss säga att du vill bli miljonär - men så har du lärt dig att rika människor är giriga (=något negativt), eller något annat negativt. Eller så tänker du "fattigdoms-tankar", du kanske oroar dig för din ekonomi, eller får ont i magen då du betalar räkningar. Eller liknande. Då är det de känslorna du skickar ut och det du får tillbaka, med andra ord mer negativt kring pengar.

Hoppas att du hängde med…

Så med andra ord OM du vore helt på banan, med andra ord helt utan blockeringar och helt inne på att du faktiskt KAN dra till dig vad som helst i detta nu - då hade du gjort det. Men om du inte gör det då finns där föreställningar eller blockeringar att jobba med. Så det är inte riktigt lika enkelt som det föreställs i böcker som tex The Secret. Men det går!

Och det är värt jobbet, jag lovar.

mysan18
2013-09-18 09:37
#2

Hej! Jag vill gärna tro att denna lag verkligen fungerar men hur är det då med följande t ex Alla de som får hemska sjukdomar och dör.Det finns ju många av dem som verkligen bara vill få leva vidare men ändå dör. Hur kan de då göra det? Eller folk som är väldigt levnadsglada och plötsligt dör i olyckor Eller barn som är sjuka redan innan de föds och sen dör.

szirius
2013-09-18 12:26
#3

Jag såg ett intressant klipp med Abe där någon frågade om en man som  kastat sig utför ett hustak, helt förvissad om att han kunde flyga - och dog. Abe sa att det handlade om att han inte hade kontakt med source, han ansåg sig inte vara ett med Gud, utan Gud, en slags hybris. Det behöver finnas en anledning till varför man ska kunna vissa saker, ett större syfte än bara syftet i sig att kunna flyga för att det vore coolt.  Och dessutom, att han var klar med livet för denna gång. Helt enkelt🙂.

Jag personligen tror inte att man någonsin kan dö utan att det är menat. Döden är bara ett energiskifte vidare till något annat❤️. Vår lärdom är att kunna släppa dem som dör.

Kanske EGOT vill leva vidare hos någon som är döende, men själen vill något annat✨. Det är därför arbetet att lära oss lyssna inåt är så viktigt, det är vägen till inre frid, oavsett hur vårt yttre liv tenderar att se ut. För om vi förstår att allt som sker är vår själs önskan så finns inget att oroa sig för!

Vi är så intressanta, vi människor, vi ojar oss över sjukdomar o brist o ekonomiska bekymmer o människor som dör från oss, det tycker vi är katastrof, när allt bara ÄR hela tiden, precis som det ska vara. Vi är här för att UPPLEVA och det innebär även att uppleva kontraster, högt och lågt, alla dessa känslor - det är ju fantastiskt. Om man bara lyckas få lite perspektiv och se allt uppifrån så är det ju ett otroligt myller här nere på jorden, massor med kärlek o massor med rädslor, storslagen natur o giftiga fabriker, ja tänk så vi håller på😃🤪

Piixy
2013-09-18 12:55
#4

#2 de som verkligen vill leva och oroar sig för döden kommer när de mår bra att genom LoA att dra till sig döden med positiv energi. Man ska tänka så lite som möjligt på döden. Döden ser jag som i drömmar. Jag kan inte dö det är bara en dröm. Jag kan inte dö i livet det ärbara en övergång. 

De kanske var så att det var meningen att de skulle dö, de hade gjort sitt helt enkelt.

Mamman kanske drar till sig komplikationer hos barnet innan den föds p.g.a att mamman tänker negativa tankar. 

Hoppas mina tankar hjälper

mysan18
2013-09-18 14:28
#5

4# Hur kan man dra till sig död med positiv energi och genom att må bra? Är det inte genom att tänka på och vara rädd för döden som det händer eftersom man då attraherar död genom negativa tankar och rädsla för död? Varför ska ett barn behöva dö för att mamman tänkt negativt? En tvååring då, skulle de också välja att de inte vill leva mer när de dör av olycka eller sjukdom? Menar ni andra att man inte ska vara ledsen när någon dör för att de är ändå alltid kvar där men i annan form typ energi? Jag är absolut inte ute efter att jäklas med någon utan vill bara få svar o synsätt

Piixy
2013-09-18 14:42
#6

#5 genom att under lång tid tänka massor på döden och vara olycklig sedan när man tänker possetivt drar man till sig döden istället

Det kanske inte är den som tänker utan någon i dens omgivning. Eller så är denna bebis tid kommen

Man ska inte vara ledsen för något som är. Man får tänka på att den anhöriga lever vidare och har just nu det stora äventyr den någonsin önskat sig. 

Det är okej det är possetivt med olika perspektiv ^^

Annons:
Piixy
2013-09-18 14:45
#7

#6 låter lite luddigt i början där men jag vet inte hur jag ska förklara gör mit bästa

mysan18
2013-09-18 15:07
#8

Men om någon tänkt mycket på död eller är rädd att någon ska dö. Då kan denne alltså absolut inte börja tänka positivt för då dör någon? Är det inte så att det är bättre att tänka positivt och vara tacksam för allt man har som gör att man inte drar död eller tråkigheter till sig? Tänker man på ett långt och lyckligt liv tillsammans så borde det så iallafall vara så att det är större chans att det blir så via law of attraction inte tvärtom

Otroulig
2013-09-18 16:26
#9

Du tänker rätt Mysan.

Enkelt så drar vi till oss det vi fokuserar på. Så tänker vi elände olyckor osv och framför allt har känslorna som är förknippade med detta: Rädsla, ångest osv så får vi uppleva det.

Vet inte om Pixy har fått uppfattningen att det bara LOA fungerar när man tänker positivt…så är det inte - det fungerar hela tiden! Vi här på forumet har skapat på det ena och det andra.

Däremot så kan vi inte sluta leva och undvika känna sorg och smärta. Det ingår i livet. Vet vi inte vad sorg är så förstår vi inte vad lycka är. Vet vi inte vad mörker är så kan vi inte längta efter ljuset.

Vi behöver förstå vad vi inte vill ha för att veta vad vi VILL ha.

Vi kan heller inte skapa något åt andra - vi skapar åt oss själva.

Läs gärna Artiklarna som finns här på Forumet t.ex "Grundläggande för Law of attraktion" eller någon av de andra. Där står mycket bra!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-09-18 16:49
#10

Yes!! till otrouligs inlagg OCH till Kathjas och Szirius tidigare,

Viktigt att komma ihag att det ar KANSLAN som det handlar om ,, Kanslan skapar vibrationen som skicka ut~~~ TANKEN kan skapa kanslan.

Sa genom att kontrollera vara tankar sa kontrollerar vi kanslan, och var vibration:)

VIktigt ocka som Otroulig sager,, kanna sorg ar helt ok!

Kanna ilska ar ocksa ok! Vara besviken ar ocka ok!!

Det viktiga ar att vi ar medvetna om vad vi kanner, och att vi efter det att vi har tillatit oss kanna ilska, sorg, smarta, besvikelse, etc. Tar tillbaka kontrollen  av kanslor och vander vara tankar,,,

Men det ar ocksa viktigt att tillata oss sjalva att ga igenom alla faser,, vi kan inte stoppa kanslorna under mattan bara sa dar,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Sagaliten
2016-01-17 11:55
#11

Ännu en gammal tråd som jag lyfter pgq en fråga eller två. Tacksam för all hjälp jag kan få. Kikar en del på föreläsningar med (Esther) Abraham Hicks och de menar att man ska skicka iväg sina önskningar som missiler och sen inte tänka mer på dem eller undra när det kommer. Sen slog det mig att jag i mitt attraktionslagsblock som jag nyss börjat med skriver jag är xxxxx eller har xxxxxx osv, men det kan jag skriva varje kväll, vad jag känner där och då att jag önskar mig. Och så föränderligt är inte livet att önskningarna förändras så mycket på så kort tid. Men OBS, det är absolut inte någon fokus på att det inte kommit än eller när det kommit utan är bara att jag glatt ligger och är där i tanken när jag skriver att jag är xxxx eller har xxxx Frågan är då om det blir kontraproduktivt? Ska man försöka att bara sända ut önskningen en gång eller kan man förstärka vibrationerna ytterligare genom att återupprepa önskan utan att ifrågasätta när var och hur. Undrar även king generiska medfödda sjukdomar då min dröm är att kunna bli av även med det, men undrar kring möjligheten kring just det. Tänker på allt ifrån DownSyndrom och CP-skada till förlamnlng och EDS. Jag vill våga tro utan tvivel, men är rädd att jag kan sätta fälleben på mig själv pm jag ber om något som inte är möjligt. Är så mycket som ska komma till mig så måste ju se till att göra rätt ☺️ Tacksam för all hjälp jag kan få ❤️

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Otroulig
2016-01-17 19:03
#12

# 11 Hej Sagaliten,

Det stämmer, att göra en önskan kan liknas vid att du beställer mat på en restaurang. Dvs du gör en beställning. Sen springer du ju inte och upprepar din beställning  för servitören utan litar på att du kommer att få det du beställt. 

Jag tycker att det funkar bäst när man verkligen känt i hjärtat vad man vill och sen släpper det. Slutar "tjata" om det. Sen handlar det om att vara i rätt känsla dvs må bra och känna sig värdig det som jag beställt. 

Som den gången när jag kom fram till att mitt perfekta boende skulle vara en två i stan med trädgård. Jag kände att det verkligen var det som skulle vara perfekt. Jag fattade verkligen inte hur i all sin dar det skulle vara möjligt, skrattade t.om lite åt min önskan.  Släppte det sen. 

En tid senare så hittade jag en annons om en tvåa i ett hus som var för uthyrning och här sitter jag nu med min trädgård. 

Vad gäller kroppsliga förändringar så tror jag att vi själva sätter begränsningar. Jag lyssnade på ett AH klipp där en man lyckats återskapa ett höftben. Jag har hört om människor som förbättrat sin syn på några dagar och kunnat slänga sina glasögon. 

Så vad mer än möjligt? 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sagaliten
2016-01-17 21:45
#13

Altantak, ja det var en bra liknelse med beställningen. Och rätt skönt då att man inte behöver köra önskningarna som mantran för då lär det bli ett heltidsjobb ☺️ Vilar bara i att det kommer när det kommer. Vad det gäller värdighet så får jag nog säga att jag känner mig väldigt värdig, låter kanske ego, men tycker det. Framförallt hälsan förtjänar jag utan tvekan att bli frisk och finns inget jag önskar mig starkare i världen, och hoppet är stort. Och ju mer jag läser och nu även ditt svar får en att faktiskt gå från att hoppas till att tro och veta att det på något sätt är möjligt. Jag behöver inte förstå hur, bara veta att 😊 Och i ärlighetens namn så har jag absolut inte ett skit att förlora på att tro till 110%, bara ALLT att vinna 😄 Kan själv säga att jag bla visualiserat mitt drömboende. Väldigt diffust, men vissa kriterier ska uppnås, men så specifikt vet jag inte, det vet jag först när jag hittat det. Hem tron på att det fungerar har som sagt alltid funnits där, har bara varit osäker på just sjukdomsbiten. Är ju skillnad på sjukdomar och sjukdomar, men när jag fick hört att man faktiskt kan förändra DNA så finns det inget som hindrar en längre. Tack för ditt enkla och tydliga svar 🙏💞

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Upp till toppen
Annons: