Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 4982 ggr
Seerina
6/24/13, 10:46 PM

Spegla oss i andra

Jag har lärt mig att vi speglar oss själva i andra som vi möter.

Jag var förut dödligt irriterad på människor som aldrig lyssnade uppmärksamt när jag talade, både i telefon och hemma i soffan. Snackade man i telefon så kunde personen diska, hänga tvätt, prata med familjen och kommentera teven samtidigt som man berättade något viktigt, betydelsefullt och engagerande. Satt man i soffan så pillade personen på mobilen eller avbröt och pekade på en blomma i fönstret. Kanske tittade den också på teve eller lyssnade till ljudet av barnen ute på gården. Jag höll på bli tokig av dessa människor och bestämde mig för att jag minsann skulle ändra på mig.

Numera avbryter jag nästan aldrig. Jag lyssnar alltid uppmärksamt och ser personen i ögonen. Piper min mobil så får det vänta tills personen avslutat sin berättelse. Likaså alla mina toabesök och rökpauser. När jag ska ringa en vän gör jag alltid klart det jag håller på med och ser till att jag är mätt, belåten och icke kissnödig eller röksugen innan jag ringer min vän. Jag fokuserar helt på vännen och låter inget annat störa. Jag är den mest optimala lyssnaren som finns att skåda! Jag är precis så som jag vill att mina vänner ska vara mot mig!

Då till min fråga.
Varför i hela friden blir jag fortfarande irriterad på vännernas uppförande och ouppmärksamma beteende? Varför försvann inte min irritation när jag själv ändrade mig? Okej, att det kan vara en viss fördröjning men det har pågått ett par år nu…

Om jag ändrat mig eftersom jag tidigare såg mig själv i deras beteende - varför är jag då fortfarande irriterad? Jag förväntar mig inte att de ska ändra sig bara för att jag gör det men jag trodde åtminstone att den bittra speglingen skulle försvinna? 🤔

Annons:
[Torahzen]
6/24/13, 11:03 PM
#1

Det verkar som om du fortfarande förväntar dig något annat. Om du ändrar dig för att få andra att ändra sig, blir inte ditt fokus optimalt. Du kan inte göra något och sedan kräva motprestation. 

Du kan gärna säga till dina vänner att de låter upptagna och kanske ska pratas vid en annan gång då de har tid eller är på humör (fast man kanske inte frågar så direkt). Eftersom du verkar fortfarande sända ut "det gör inget om du gör massa saker samtidigt, jag är så liten och obetydlig att jag inte är värd din fulla uppmärksamhet", typ.

Några tankar i all välmening.

Otroulig
6/25/13, 7:01 AM
#2

Jag tänker även lite som så att faktiskt…en del människor vi drog till oss i gårdagen kanske helt enkelt inte är lika bra för oss längre. Det låter kanske väldigt krasst, men jag har upplevt att jag helt enkelt mår bättre utan vissa gamla vänner. Ser numer mycket mer på livet som en process. Det kommer och går folk in och ur mitt liv. Att jag helt enkelt får nya vänner som har andra kvalitéer än de gamla. Jag har helt enkelt slutat umgås med en del pga att de gör/ agerar på ett visst sätt. Men - det behöver naturligtvis inte vara rätt för dig. Tanken slog mig oxå, lite som Thora är inne på. Så länge du fokuserar och tänker på vad du INTE vill ha, så får du ju även det. Om det är där ditt dina tankar och energi läggs så är det ju det du får…. För övrigt önskar jag att jag själv var så uppmärksam som du. Hehe. Jag är rätt bra på att faktiskt fladdra iväg i fokus när den jag pratar med surrar om något jag uppfattar som rätt ointressant.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
6/25/13, 7:49 AM
#3

Jag har också alt bort vänner för jag mådde inte bra av dem i längden.

SHIAWASE
6/25/13, 8:15 AM
#4

Ja absolut!!!Otroulig och Torah!Finns ingen anledning att omge sig med personer som man inte mar bra av!!:) Att vi retar upp oss, det har ju bara med oss sjalva att gora,, vi kan aldrig andra nagon ~~~ vi kan andra oss sjalva,, men vi maste da andra hela var energi,, alltsa inte beteendet,, om vi skiftar vibration till en vibration som inte matchar dessa egenskaper, sa finns det tva alternativ: antingen andras de, eller sa forsvinner de fran din omgivning.

Seerina, att du forfarande irriterar dig, ar for att du inte har skiftat din vibb, och for att du forvantar dig nagot fran din omgivning. Om vi inte forvantar oss nagot, sa blir vi inte irriterade.

Det ar tex. lattare att acceptera en framlings beteende an en familjemedlems beteende. Nar det galler vanner och familj, sa forvantar vi oss att de ska uppfora sig pa ett visst satt sa att jag ska kunna fortsatta att vara glad och harmonisk (kanske omedvetet men sa ar det) ~ SA,, du har fortfarande forvantningar (omedvetna sadana) och befinner dig pa en vibb som matchar deras vibb!!

Absolut inget fel pa det, du kan aldrig gora FEL seerina:)☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Seerina
6/25/13, 11:08 AM
#5

Tack så mycket för era kloka råd tjejer! Härligt att få lite tips och råd när man själv sitter fast i problemet.

Ni har helt rätt i att jag fokuserar fel. Mina tankar ligger på det jag inte vill ha i stället för tvärtom. Jag kan välja att vända ryggen till mina vänner men det känns svårt då jag kommer bli helt ensam. Jag har faktiskt påpekat för en vän att jag helst vill att hon sitter still medan vi pratar i telefon men det funkade bara ett samtal sen fortsatte hon springa omkring och göra saker i alla fall. Det har gått så långt att jag tvekar lyfta luren när hon ringer för jag vet hur jag kommer känna mig under samtalet.

Ska jag bara tänka på det jag vill ha och uppleva för att min vibration ska förändras?

[Kathja]1
6/25/13, 5:26 PM
#6

Du ska tänka på vad du vill ha och uppleva som att du redan är där. Tacksamhet är vägen till den känslan. Var tacksam över stort och smått och din vibb kommer att ändras av sig själv. ☀️

Annons:
Seerina
6/25/13, 5:53 PM
#7

Okej, tack! Då ska jag försöka mig på det!

[rore]
6/25/13, 7:28 PM
#8

Spegel spegel på väggen där,,,😊

Speglingar är intressanta tycker jag. Men det fanns en tid i mitt liv. för inte allt för länge sedan som jag höll på att krevera över hur människor i min omgivning var,,

Och jag kunde inte för mitt liv begripa varför dessa individer plötsligt poppade upp som okända människor för mig. (fast de funnits runt mig)

Det tycktes som om de tryckte på alla mina ömma punkter på en och samma gång under lång tid.

Så fick jag en uppenbarelse (?)

Det var inte personerna  i fråga det var fel på egentligen. Det var mitt förhållnings sätt gentemot dem som var galet. För på ett omedvetet plan, så återskapade jag mina barndoms/uppväxt mönster i relationer med andra människor.😮

Nu för tiden när jag märker att det negativa i mig vaknar, så är jag mera alert och vaken på vad som sker inom mig, vilket också gör att jag i dag har ett val…. Jag är fri att välja❤️

Otroulig
4/5/14, 5:35 PM
#9

Det är intressant det här med speglingar.

Hur vissa personer triggar oss. 

Ofta handlar det om att vi själva har dessa egenskaper som vi blir upprörda över. Fastän vi har oerhört svårt att erkänna det. Byron Katie har ju med detta i sin terapi form " The work" och det är verkligen intressant. 

Att våga vara sanna mot oss själva och se våra mindre bra sidor. Att sedan omfamna dom och inse att vi är värda att älskas ändå - det ger en enorm lättnad ❤️.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
4/5/14, 5:55 PM
#10

Det är svårt eftersom det kräver mycket mod, men om vi kan se att vi genom att titta på andra kan lära oss mer om oss själva så blir det värt jobbet. Varje gång vi "går igång" på någon så handlar det om att vi i dem möter våra "mörka sidor". Så egentligen så är dessa ofta mindre trevliga möten en hjälp.

Theleonora
4/5/14, 6:58 PM
#11

Tack för påminnelsen! Behövde verkligen detta!!

Wow, så allt bara ordnar sig, så jag har skapat. ❤️

Det krävs en enorm mängd mod, som man tror man har jobbat upp men inser att nä, ändå inte. Det är f*n tufft att se sig själv i andra…. Men bara att göra det och sen släppa 🎈 i kärlek ❤️


Älvan
4/5/14, 10:04 PM
#12

Superintressant det ni skriver! Sammanfattning 1. fel fokus. Ser och irriteras på det inte vill ha (gör enl LoA att man får ännu mer av det) 2. Omedvetet går in i en roll man hade som barn och återskapar genom vännerna sin barndomssituation 3. Det man retar sig på hos andra är det man inte gillar hos sig själv. 4. Förväntar sig ett bemötande som man själv tänkt ut som inte blir så 5. De är inga lämpliga vänner i ditt nu lösning 1. Fundera ut hur det känns i den relation du vill ha. Sänd positivt och var tacksam för det du redan har. 2. Fundera på vilken roll du hade som barn. Hur vill du ha dina relationer nu. Gör då som punkt 1. Och använd LoA. Håll ögonen öppna för när du faller in i gamla barndomsroller. 3. Omfamna dina negativa sidor. Acceptera och älska hela digsjälv. 4. Förvänta dig ingenting? 5. Avsluta eller minska ner på intensiteten till fd vännen och ge plats för vänner som passar dig nu. hörni! Lösningen på punkt 4 är?????

Otroulig
4/6/14, 11:31 AM
#13

Jag skulle vilja säga att punkt fyra - att ha förväntningar på hur andra människor skall vara flyttar fokus från dig till någon annan. 

Allt handlar ju om vårt eget mående. dvs du kan alltid göra ett val på hur du reagerar på en annan människas handlingar eller bemötande.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Theleonora
4/6/14, 12:13 PM
#14

Lösningen på punkt 4 är gå tillbaka till punkt 1 och känn den känslan du vill ha! Fokus på dig och ingen annan! Du är viktigast i ditt liv!


Älvan
4/6/14, 12:38 PM
#15

#13 #14 Ni har båda rätt tycker jag. Punkt 1 gäller ju i alla andra punkter också såklart dvs även punkt 4. :) Jag inser nu att punkt 4 är samma som punkt 1 då båda har fel fokus. Dvs förväntningarna är ganska troligt i punkt 4 negativa pga tidigare erfarenheter. Detta trots att man tror man tänker positivt så har man motstånd då man inte själv tror på det man försöker tvinga sig att tänka. Detta orsakar att man sänder ut och försätter sig i lägre vibrationer än man tänkt sig. dvs lösning punkt 4. flytta fokus. Tänk på vad du vill ha. Ex kärleksfull och respektfull relation. Släpp det som varit. Minska motståndet rent generellt i alla situationer genom tacksamhet och att sträva att vara där kärlek finns. Då attraherar du kärlek. Kan hända därigenom att du faktiskt repellerar den personen du funderar på eftersom det kan vara så att denna person just nu inte kan leva i kärlek och respekt. Tänk på att LoA inte kan fungera så att du kan ändra en annan person med dina tankar och manifestationer. Du kan välja att leva i kärlek och respekt, men inte bestämma vilka personer som kommer att möta dig i det. Vad tror ni om mitt resonemang?

Otroulig
4/6/14, 12:42 PM
#16

Underbart klockrent Älvan !!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
4/6/14, 1:03 PM
#17

Otroulig Tack! Hela denna tråd är oerhört värdefull då jag tampas med liknande problem! Seerina tack för att du fick mig att tänka igenom detta. Det är värdefullt. :)

Theleonora
4/6/14, 1:11 PM
#18

Helt rätt Älvan! Man kan inte ändra en annan person eller andra personer. På ett sätt kan jag tycka att det är skönt! Måste sträva efter känslan man vill ha och får man inte det ska man bara släppa och gå vidare. Nåt som jag tidigare inte varit bra på men nu är det annat som gäller. Nu släpper jag alla som inte matchar min vibb i min heliumballong. Så får dom fara så långt det bara går!! Jag har också tampats med narcissism i min omgivning. Hittade en länk som tilltalade mig iaf http://www.narcissism.se kanske kan funka för nån annan också!


Otroulig
4/6/14, 1:23 PM
#19

Hihi Älvan, tråden är gammal - men jag letade rätt på den, kände att den behövde en liten putt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
4/6/14, 3:26 PM
#20

Antingen försvinner de människor som inte är på samma vibb, eller så förändras de, är min erfarenhet.

Jag har upplevt hur andra människor förändrats då jag själv förändrat mig…det handlar, tänker jag, om att om jag förändrar min vibb, så kan en annan vibb tillåtas komma fram även i omgivningen….tex om jag hela tiden förväntat mig att jag inte får nån hjälp och ingen bryr sig, så är det vad jag sänder ut och då är det bara det som blir speglingen i min omgivning, jag tillåter ingen annan vibb att komma fram. Sedan blir jag medveten om att det är den förväntan jag bär på, att det är vad jag "vibbar ut" och iom den insikten kan jag fokusera om, öppna upp - och en markant förändring sker! Samma människor börjar bete sig annorlunda, erbjuder hjälp, uttrycker värme och omtänksamhet -en spegling i min förändring uppstår i min omgivning. Co-creation.

Annons:
[Kathja]1
4/6/14, 4:51 PM
#21

Det är ju det som är hela grejen med ATT vi speglar oss i andra - att det sker för att vi ska veta vad vi har att "jobb med" och när vi gör det så behövs inte speglingen längre och därför "ändras" den andre. Men just som eftersom all är energi så är det bara vibben som ändras. Det är därför vi kan ändra andra genom att ändra oss själva, eg vår vibb. Det är det som är innebörden när man säger att vår verklighet är en illusion, och allt i min illusion handlar om mig. Tänk vad coolt! ♡

gonzo56
4/7/14, 3:31 AM
#22

lösningen på punkt 4 är väl också: Släpp kontrollen! särskilt över andra människors sätt att vara.. om man inte kan acceptera att alla människor är olika och har olika förståelse för saker eller inför hur man själv tycker och tror att saker ska eller bör vara så anser jag att ens egna fokus bör ligga där.. på sig själv! och sin egen oförståelse inför andra människor i första hand. Sen, när man bemästrat sig själv/obalanserna i sig själv så kommer allt det där andra bara att ske automatiskt. Håll alltså ögonen på dig själv istället för på andras 'tillkortakommanden'

Sen så kan det ju vara bra att ha i åtanke att det är inte bara när man sitter ner och aktivt försöker trolla fram ett önskvärt resultat i sitt liv som man är skaparen.. Utan det är man i varendaste nu.. hela tiden, med allt man tänker, känner, gör, säger, skriver osv. Alltså.. så mitt tips är att hela tiden försöka släppa det där negativa. Att varje gång man kommer på sig själv med att tänka/känna de där 'offerkänslorna' så släpper man det på direkten och ersätter den känslan med kärlekskänsla och förståelse för 'andra' 

Kram & lycka till! /Gonzo

szirius
4/7/14, 9:56 AM
#23

Gonzo!🤗👍

gonzo56
4/7/14, 2:19 PM
#24

szirius: Tack, vad mysig du är! 🤗 ❤️☀️🌈✨ Du gör mig glad. 

Vill också tillägga att det här är en grymt bra tråd med riktigt vassa och bra svar! Tack, hörrni, för allt det fina ni gör.. för varandra och för mig! 

Jag har en låt till er: http://www.youtube.com/watch?v=AWt5ig-8Eoc 

❤️

gonzo56
4/8/14, 11:35 AM
[Kathja]1
4/12/14, 10:28 PM
#26

Kära vänner vad jag speglar mig i min man just nu!!! Efter 10 dagars förkylning så har jag geggat runt lite väl i neggo-träsket, så bra så nu har jag ta mig f-n världens tristaste man. 🤮🤐

Så det får bli egentid och spark i rumpan på mig! Fokusbytedags…. 🤪

Otroulig
2/24/15, 6:43 PM
#27

Idag var jag med om nåt intressant - eller rättare sagt 2 intressanta saker. 

Jag tycker om mina arbetskamrater väldigt mycket - i början blev jag lite störd för att en person var så omständlig när hon pratade, hon kom aldrig till skott och berättade bakgrund osv. Jag tänkte att det ger mig väl övning - för jag är tvärtom, jag säger tre ord och så tror jag att folk intuitivt ska förstå vad jag menar 🤪.

Sen har vi nr. 2 som för några veckor sen beklagade sig för att hon hade så stora utgifter och inte kunde åka till Thailand…samtidigt som hon köpt en hypermodern diskmaskin och beställde skidresa till påsk. Jag tänkte lite hmm, sååå ont om pengar kan hon ju inte ha. 

Idag med bara några timmars mellan rum berättar nr 1 att hon inte klarar av en publik person för att han pratar långsamt och är omständlig - kommer aldrig till skott och nr 2 ifrågasätter en person som hela tiden säger att hon inte har pengar och ändå lägger ned massor på sitt fritidsintresse och sina barn..

What tänker jag. Vad är detta? Speglar det mig också på nåt vis? Det blev så att dom speglade mina uppfattningar om dom 🤪 vilket borde innebära att jag har dom också …eller är det bara så att det är deras egna speglingar jag ser?

Intressant var det i alla fall 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
6/15/15, 9:17 PM
#28

Putt - den här tråden är bra 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
6/15/15, 11:24 PM
#29

haha,wow, spännande ibland att läsa sina gamla inlägg, jämarns vad fint jag kunde uttrycka mig i 20😂, nu är jag mest 🤪, supervirriga energier tror jag, fast de landar nog snart igen,allt har sin tid o allt är ok. 🌊

Malava
6/16/15, 8:05 AM
#30

Kommer osökt in på en händelse som stör mig än i dag.🤪

För flera år sedan var jag tvungen att på ett så smidigt sätt som möjligt påpeka för en väninna till mig något som störde mig till den milda grad, super irriterande.🥵

Kände att hon nog inte var riktigt medveten om det hela, det bara kom liksom.

Vid varje mening i en disskution så avslutade hon med…. förstår du?

Kan tyckas banalt men bara meningen i sig är jobbig att höra konstant, utöver det så låter det ju som den andra är korkad. (vilket jag inte tog det som men…)

Efter att jag påpekat detta så slutade hon med det. 🙂

Dessvärre tog JAG över det????😮

När jag är i en disskution och lite exalterad så kommer detta fenomen in utan att jag själv hör det.

Folk har med all min förståelse påpekat detta och hur irriterande det är. Ha ha ha🤦‍♂️

Jag förklarar hur det uppkommit och vi skrattar men faktum kvarstår, hur är detta möjligt? hur tusan blir jag av med det?🤔😡

Psykologi på märklig nivå tycker jag.


Otroulig
6/16/15, 10:06 PM
#31

Inte alls, börjar man att lägga märke till saker som folk säger och börjar reta sig på det så lägger du ju energi där. 

Grejen är ju att du valde att lägga energi på att uppmärksamma det, och retade dig på det.  Jag har själv upptäckt att just detta är ett superbra exempel på och framförallt en suberbra övning - att välja att INTE bli irriterad eller fokuserad på det. 

Ingen kan få dig irriterad - det är ju dina tankar som får dig irriterad, eller hur? 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Malava
6/16/15, 10:51 PM
#32

Ha ha ¨ja ok men lättare sagt än gjort att INTE bli det ibland.

Hur kommer det då sig att andra som irriterar sig lika mycket minst, inte tar över efter mig?

Det är ju energi jag INTE tycker om?

Hur som helst det här med hur man tänker har helt klart effekt det vet jag av erfarenheter på andra områden.


szirius
6/17/15, 7:52 PM
#33

#32 spelar ingen roll om det är energi du INTE tycker om - ditt fokus skapar 😉

och näe, inte så enkelt, vi faller alla dit mellan varven, men det är lärorikt😛, man får öva ödmjukhet mot sig själv…😇

SHIAWASE
8/22/15, 5:46 AM
#34

#31 Otroulig,,, tycket om din kommentar,,, och puttar upp igen!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Upp till toppen
Annons: