Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 4343 ggr
Ammijo
2013-05-09 14:03

Änglabrev

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan en tid tillbaka har jag varit väldigt intresserad av Änglar. Läst flera böcker, bl. a. en av  Doreen Virtue som har skrivit en bok som heter Änglarnas medicin som jag tyckte var jättebra. Hon har även gjort Änglarnas Orakelkort som man kan använda sig av i sin kommunikation med änglar. Men i alla fall så har jag sedan jag lärde mig om LOA skrivit små lappar eller brev till Universum om mina önskningar. Nu har jag börjat skriva små Änglabrev istället, och be om hjälp med saker och ting och jag är helt överväldigad vilka svar jag fått.  Från små saker som att vår vattenpump i sommarsugan pajat. Skrev ett brev och bad om hjälp att hitta en vattenpump  till ett billigt pris. Hittade en sprillans ny oanvänd på Blocket nypris 3000 kr vi fick den för strax under 1000-lappen! Ja så skulle mannen installera den. Han höll på en hel dag, gav upp och kom hem. Jag skrev ett änglabrev, där jag bad om hjälp att pumpen skulle gå igång lekande lätt att den ska fungera perfekt osv.  Iförrgår åkte han dit igen. Vad händer?? Pumpen går igång direkt den håller trycket perfekt och den läckte inte någonting! En annan sak var att dottern hade ett svårt prov i skolan. Hon var så nervös, har  aldrig sett henne så orolig förr. Hon hoppades på att få godkänt men var väldigt osäker på om hon skulle klara ens det. Vad händer efter att vi tillsammans skrev ett änglabrev! Jo provet går som en dans. Hon fick svar i början på veckan och döm om hennes förvåning när hon fått ett A!!! Och jag har även på ett mirakulöst sätt fått 10.000 kr rakt ner i famnen efter att jag skrev ett änglabrev!  Ja detta var några exempel på vad som hänt.

Om ett par dagar ska min man ta ut vår "andra" bil som varit avställd 1½ år och köra den till besiktning. Det är en 96:a så det kan ju gå precis hursomhelst. Men jag har skrivit ett änglabrev och jag förlitar mig på att det även det ska gå bra!

Men om man skriver brev till Änglarna eller om man adresserar till Universum, jag vet egentligen inte om det spelar någon roll? Vad tror ni? Det kanske är så att Änglar funkar bättre för mig för det känns mera personligt på något vis. Det gör ju att det är lättare för mig att tro på att önskan ska förverkligas, eller hur?

Men samtidigt tror jag ju verkligen på att Änglarna finns där och hjälper. Men de gör det inte så ofta om man inte ber dem. Som jag fattat är enda gången de ingriper utan bön i männsikors liv när man är i akut fara eller en nödsituation.

Boken Änglarnas Medicin av Doreen Virtue lånade jag på biblioteket. Nu ser jag till min glädje att den kommit i pocket så då ska jag skaffa ett eget ex!

http://silvertradenloa.blogg.se/

Annons:
szirius
2013-05-09 14:37
#1

Det är ju känslan i DIG som är det viktiga. Jag tycker också mer om att skriva ner saker, för att liksom "se det på papper" och det blir ceremoni-artat, men jag är övertygad om att det fungerar lika bra att bara önska tyst, eller högt för den delen om det känns bra, ifall man har förmågan att vara i en öppen vibration då man gör det. Åter igen, det är den egna känslan som är av vikt.

Uppenbarligen har du hittat ett sätt som fungerar för dig! Vilken underbar hjälp du får🙂. Det fungerar för att du verkar vara utan motstånd, det är verkligen stort att nå dit🎈

( Skrattar lite då jag läser, för vi har också en brunn som krånglat i ett år nu, och jag ber om hjälp men det flyter inte lika lätt som för dig kan jag erkänna! Jag har motstånd kvar nånstans….)

Jag är så glad för din skull att du känner den här trösten i änglarna, för mig är det den största "grundbulten" i mig, vetskapen om att jag aldrig, aldrig är ensam och att jag alltid är älskad och alltid kan be om hjälp och vägledning❤️.

Vad jag har "förstått" så ingriper de inte hur som helst pga vår fria vilja. Vi behöver själv be om deras hjälp.

[Kathja]1
2013-05-09 14:51
#2

Vad underbart, och som du säger så personligt. Härligt att hitta ett sätt som känns bra, och därmed fungerar för dig (er). ❤️

[Torahzen]
2013-05-09 15:16
#3

Nu har jag också skrivit ett änglabrev!

Krissegy
2013-05-09 15:55
#4

#0 När man har skrivit sitt brev o adresserat det. Vad gör man av brevet. ? Lägger man de i postlådan eller bränner man de? Eller förvarr man de bara nånstans? Kram

What we think, We become

Ammijo
2013-05-09 16:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

szirius

Precis så är det! Det är känslan som är viktigast. Ja jag tror inte heller att änglar griper in p g a vår fria vilja därför måste vi be dem om hjälp!

Kathja-R

Tack ja det känns jättebra 🌺

 Torahzen

Vad kul lycka till! ❤️

 Krissegy

Jag har sparat dem, lagt dem i en önskeask som jag har haft. Den gjorde jag för många år sedan när jag läste "Be så ska du" få av Abraham/Hicks. Där stod det om den magiska skapelseasken, en ask eller låda på vilken man skulle skriva "Allt som finns i den här asken är" . Men jag tror inte det har någon betydelse var man lägger breven men för mig känns det bäst att spara dem tills de uppfyllts. Funkar säkert bra att bränna dem med det gör man som man tycker känns bäst. Vad som däremot är viktigt, glömde skriva det i förra inlägget, är att tacka för de önskningar som gått i uppfyllelse. Och även tacka i förväg, som om de redan är uppfyllda (alltså rent loatänk) kram tebax

http://silvertradenloa.blogg.se/

Här är en bild på min skapelseask. Texten är lite svår att se.

Håbe
2013-05-09 18:42
#6

Intressant! Jag hade missat att avbeställa en bok från Livsenergi så den dök upp i brevlådan här i veckan. Blev så irriterad på det så jag inte brydde mig om att öppna den. Men så skulle jag betala in lite räkningar idag så då öppnade jag den och det var just en bok av Doreen Virtue-Med änglarnas hjälp. Tänkte att den lär väl hamna i någon hög bland andra läsprojekt, men nu blev jag ju verkligen intresserad av att läsa den. Och "sammanträffandet" av att jag missade avbeställa den och att du skrev ditt inlägg känns som en hint. Tack för att du delade med dig :-)

Annons:
crinalina
2013-05-09 18:59
#7

En ovanligt klar "hint" i så fall, Håbe. Snarare ett väldigt tydligt tecken!! Haha 

Jag började prata med mina änglar och guider för några månader sedan, och de har sedan dess hjälpt mig med allt möjligt. Sedan om det är änglar, eller om det är LoA, eller vad man nu vill kalla det eller tror att det är är ju av underordnad betydelse. 

Jag brukar be om änglakramar och då får jag det. Det är en helt fantastisk känsla. Jag säger bara "när jag räknat till (en siffra som känns rätt för just dig) så skulle jag väldigt gärna vilja ha en änglakram tack. Och så räknar jag och på "min" siffra så får jag kramen. 🤗

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-05-09 21:20
#8

Ammijo, tack för att du berättar. Härligt att du hittat detta " magiska" sätt. Jag tror oxå på änglar och känner deras närvaro. Vissa perioder får jag mängder med vita fjädrar som jag hittar i min väg. Det sägs att det ska vara tecken från dom

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Ammijo
2013-05-09 22:38
#9

Håbe

Jo det är säkert någon mening med att du glömde avbeställa den boken!

Hoppas att du kommer att gilla den. 🙂

Crinalina

Exakt så det spelar liksom ingen roll vad man kallar det. Vad fantastisk mysigt det låter med änglakramar. Hur känns de?

Otroulig

Jaa det har jag också hört att det är änglatecken. Hmmm jag hittade ju en flera  fjädrar för ett tag sedan men då fik jag för mig att det hade med indianer att göra. Kanske var det änglar istället?

http://silvertradenloa.blogg.se/

crinalina
2013-05-09 23:03
#10

Prova vettja! 🙂 Kan jag så kan du också, bara du tror på det. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2013-05-10 15:51
#11

Åh.. så många har sagt till mig att min energi går så bra ihop med änglar, jag borde leka med det.. Och massor sista veckan om det oxå. Från källor som Aaron connection (som känns väldigt lika Abraham-Hicks) i söndags, till andra som kanaliserat saker från Source till mig tidigare. Aldrig tagit det på allvar, tänkt att 'änglar' är bara folks tolkningar av interaktioner med Source liksom. Men Aaron hade en riktigt cool förklaring! Så jag blev sugen :) Och den här tråden är super, jag ska oxå skriva, prata, leka med dom mera! :) :)

szirius
2013-05-10 18:53
#12

#11 source är ju så stort, det innehåller massor av spännande grejer Linnease😉. Lek på vettja!🎈De är redan där o leker med dig😎

Ammijo
2013-05-12 22:29
#13

Liten uppdatering av Änglabrevet.

Skrev ju att min man skulle besikta vår "andra bil" igår. Den har varit avställd i 1½ år. 96 års modell så man vet ju aldrig hur det går. Först pratade vi om att göra en genomgång av bilen innan besiktningen men ångrade oss. Så vi bestämde att vi gör besiktning först och tar tag i vaddetnuärförfel efteråt. Min man var bergis på att det skulle bli några anmärkningar. Kanske 3-4 st i bästa fall. Menmen ni vet ja att jag skrev ett änglabrev och bad om hjälp att det skulle gå bra. Och vi är jättenöjda! Visserligen blev det 1 anmärkning men det var en slitageskada så inte mycket att säga om. Alltså inga stora fel, bara en del (billig)  som ska bytas ut! Tjooohoooo vad glad jag är! Tack alla Änglar för hjälpen!

http://silvertradenloa.blogg.se/

Annons:
[Kathja]1
2013-05-13 05:53
#14

👍

szirius
2013-05-13 13:21
#15

🎈

linnease
2013-05-14 19:51
#16

Har snackat med lite änglar nu, inte sett nåt konkret än som jag kan koppla direkt, men de jobbar på det. :)

Jag skrev ju nånstans att jag pratade med AaronConnection(.com) förra helgen, de bjöd in mig till att utnyttja alla typer av energier som finns därute att leka med, änglar, djur, träd, väsen från myter och traditioner. Energin finns, och är på riktigt! Och det är hur kul som helst. Idag var jag så helt less på mat, hade inga ideer alls, så jag la mig platt på golvet och frågade vem som kunde hjälpa mig att hitta nåt gott. Och en myrslok dök upp!! 😃❤️ Han var kändes lite som Ior i Nalle Puh nästan, inte lika dyster. Han sa att han kunde fixa åt mig, åsså lufsade han iväg. Så häftigt. Minuter senare dök det upp bilder i huvudet på tzai-spett och supergoda färdiga kycklingspett som jag vet finns på Ica inne i stan. 

Typ en timma senare ringde N och frågade om jag ville med till affären, han plockade upp mig på vägen och jag hittade supergoda kycklingspett och glaserade revben på den affären vi åkte till, visste inte att de fanns där. Frågade myrsloken om nåt att äta till, och hittade världens godaste frysta grönsaker, sockerärtor och körsbärstomater o grillad zuccini bl.a., nog godaste frysta jag nånsin ätit, blev perfekt krispiga nät jag värmde på dem. Och typ ingen tillagning av nånting :) :) Tack kära myrslok!!!! 🤗

Har skickat en hel harang med blandade väsen till en vän idag som är fast i massa saker han inte vill sitta fast i, ska bli superspännande att se vad som händer.

Otroulig
2013-05-14 20:09
#17

Vad roligt!! Du SKA verkligen leka, verkar det som. Tjoho, värre saker finns det ju att ha som livsuppgift;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-05-14 20:24
#18

Haha! Jaaaaaaa!!! Jag har vetat det hela tiden, men inte vågat tro på det, hur ska det GÅ TILL liksom :) :)  Men nu äntligen börjar jag fatta!!

🤗👋☀️🌈

linnease
2013-05-14 20:31
#19

HA! Nu kom jag på det! Det var ingen myrslok, det var en myrsnok!!! Och han är jättebra på att snoka efter saker!!!! 😃

Otroulig
2013-05-14 20:34
#20

😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Ammijo
2013-05-14 21:51
#21

Vad kul att du kommit på hur det ska gå till linnease! 🙂Häftigt med myrslok… jag menar mysrsnoken. 😃

crinalina
2013-05-14 22:02
#22

Haha, du är så fantastiskt härlig Linn!! Vad heter din myrsnok? Du måste ju fråga honom, eller henne! 😎

Det där måste jag förresten testa någon gång. Att prata med väsen och inte bara med änglar och guider! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Krissegy
2013-05-14 22:41
#23

Men inna ni skriver brev eller pratar med djur. Går ni in i er själva o slappnar av? Eller bara köör? 😉

Guu vad roligt att du fick hjälp av en myrsnok Linn 😃 Hoppas din vän får den hjälp som den behövde.

Kram till alla ängla pratande själar 😍

What we think, We become

[Kathja]1
2013-05-14 23:04
#24

Tycker att de brukar dyka upp bara man slappnar av lite och ber om det. En annan har ju en sköldpadda som heter Stig som kommer och pekar med hela handen ibland.

Prova Krisse!

Krissegy
2013-05-15 04:39
#25

Ja de ska jag nog göra, men tänka/säga rakt ut…"jag behöver hjälp" eller typ vad ska jag tänka på. Känns så konstigt att ett djur komma typ… heheh men jag vill pröva.

Kram

What we think, We become

Theleonora
2013-05-15 08:15
#26

Haha Linn! Tack för att du finns och för att du delar med dig :). Fick ett gott skratt av din upplevelse och blev genast på bra humör. Jag vill bli bättre på att fråga och man får ju alltid svar!


linnease
2013-05-15 09:51
#27

Hihi!!

Jag tror Stig och min myrsnok kommer från samma ställe Kathja, haha!  Åh, myrsnoken heter ingenting, han bara är han❤️ Man vet, liksom. Det är han! :)

Krissegy, ja, ja bara liksom ger upp att fundera ut det själv och frågar rakt ut i luften om det är nån som kan hjälpa mig (inne i huvudet, med vibbar liksom). Och sen dyker det upp något eller någon som kan hjälpa till. Ett par olika änglar, myrsnoken, Lee eller Starbuck från tv-serien Battlestar Galactica.. Eller en hel harang med väsen ibland! Bara var öppen för vad som helst liksom. Åh, stålmannen har dykt upp ett par gånger oxå!!

Och allt det här är helt nytt, bara senaste dagarna, efter jag pratade med Aaron och läste den här tråden och öppnade mig för iden, liksom slutade blockera tanken för att jag tyckte det var fånigt som innan.. :)

Annons:
[Kathja]1
2013-05-15 14:50
#28

Säkert! de brukar nog hänga och softa ihop, Stig är bra på att softa och fnissa.

Otroulig
2015-04-16 22:16
#29

Det här var en fin tråd ❤️

Jag letade efter en ängla tråd för att aha nån slags koppling..hehe..för ovanlighetens skull. 

Jag skulle be ÄÄ Michael om hjälp i går - men istället säger jag Gabriel och började fundera på vad han stod för. Då visar det sig att ängeln ofta avbildas som en kvinna - det var ju en trevlig överraskning. Dessutom verkar det som att hon passar in för mig och kanske även för andra här. 

Detta hittade jag på Änglar iFokus

Vågar inte länka - jag gjorde det nån gång och det blev inte så populärt. 😊 Vill man veta mer kan man söka på Ärkeänglar i sökfunktionen. 

Ärkeängeln Gabriel är den ängel som i konst och litteratur visas som en kvinna. Gabriels namn betyder "Den gudomliga är min styrka" "Gud är min styrka" Gabriel anses vara en av de högst rankade av de fyra Ärkeänglarna i den judisk- kristna religionen. 

Bortsett från Michael är hon den enda ängeln som nämns vid namn i gamla testamentet. Hon är kraftfull, stark och utstrålar kvinnlig energi. Du som uppmanar henne att finna sig vid din sida kommer se på handlings kraft och goda resultat.

Ärkeängeln Gabriel har en koppar gloria som matchar den trumpet hon bär på. Ibland när hon kommer till mig har hon med sig en vit lilja.

Gabriel kan ge dig meddelande till dig precis när du minst förväntar dig det. Om du funderar på att att bilda familj hjälper Gabriel till med graviditeten. 

Om ditt tredje öga är stängt och din andliga syn är blockerat är Gabriel den du ska kontakta. Om du vill få visioner, andlig vägledning om vilken riktning du ska ta i livet, ta emot indikationer om förändringar i framtiden eller behöver hjälp att tolka drömmar är hon en perfekt Ärkeängel. 

Gabriel hjälper dig i kommunikationer eller ditt estetiska intresse. Be om Gabriels ledning om du har avvikit från din själs väg, om du vill förstå din plan i livet och dess syfte. Hon hjälper dig att förändra framtiden på ett gynnsamt sätt, om du överväger en flytt, större inköp eller tänker byta karriär.

Kalla på Gabriel om din kropp är full av gifter och behöver  rening eller om dina tankar är orena eller negativa och behöver klarna. Gabriel är också till stot hjälp för kvinnor som har utsatts för övergrepp och känner sig smutsig både fysiskt och psykiskt eller om du känner att du absorberar någons annans problem.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2015-04-16 22:35
#30

Oooh vilken bra ängel! Perfekt för mig just nu 😍 massa bra saker. OCH, jag har precis lekt med att göra placeringskort/dekorations-änglar av papperstallrikar så när jag kollade på soffbordet efter jag läste så stod hon precis här!!!

linnease
2015-04-16 22:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

♥ ^_^

Otroulig
2015-04-17 06:49
#32

❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2015-04-17 08:45
#33

Lysande bra att du puffade denna tråden!

szirius
2015-04-17 11:03
#34

# 31 oh, så gulliga änglar Linn - tack för pysseltips med barnen 🤗

Jag behöver OFTA påminnas om att jag själv behöver be om hjälp, tydligt och medvetet, eftersom de respekterar vår fria vilja. Jag glömmer så lätt…😇 men Så snart jag gör det, så känner jag tydlig närvaro, eller känslan för mig är att de ALLTID finns nära, men JAG  behöver öppna upp för kontakten genom att "medvetandegöra" dem. 

Ängeln Gabriel för mig är vit, och hjälper mig känna mitt eget inre ljus…vägleder mig i att gå min egen livsväg…✨

Annons:
MissInAction
2015-04-17 21:53
#35

Tack för att ni drog fram den här tråden igen 🙂🤗

Jag har verkligen inte ro att läsa igenom allt,  jag har bara skummat lite. Men jag har ju till och från i så många år nosat på ämnet. Nu är det det där att komma mig för, och komma ihåg, att prata med dem och be om hjälp. För det har jag nog inte förstått riktigt förrän nu! Så jag ska prova!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2015-06-09 17:04
#36

Ramlade över den här texten idag. Tips på hur vi kan ta kontakt med våra änglar om vi har föreställningen att det måste vara svårt 🙂
http://www.tut.com/article/details/105-how-to-connect-and-communicate-with-your-angels/?articleId=105#


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: