Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 3394 ggr
[Kathja]1
2013-04-12 08:58

Mera EFT

Om du gillar EFT men kanske inte alltid vet vad du ska säga, prova då denna lite "allmänna" EFT runda som har syftet att rensa ditt cellminne och din dna från gammal skit och istället släppa in det du verkligen är.

Det står att det är för pengar men det stämmer inte, men sejouren funkar på så sätt att du kan lägga in vilket ämne du än vill i rundorna.

Annons:
Theleonora
2013-04-12 10:35
#1

Tack!


crinalina
2013-04-12 19:40
#2

Körde den här i morse innan jobbet! Härlig session! Tack Kathja! 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-04-12 20:32
#3

Visst är den skön! Körde den oxå idag och sedan har det hänt grejer. 😎

crinalina
2013-04-12 20:39
#4

Ja, jag ska köra den ikväll igen och sen blir det lite då och då. Väldigt skön! Skönt att bli av med det som inte gör något gott för mig längre! 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2013-04-13 09:30
#5

Haha, jisses vad jag gäspar när jag gör den här! Underbart att känna att saker händer. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

KallaMigMimmi
2013-04-13 09:32
#6

wow! har aldrig hört det här med at -taping in to the system. det får mig att tänka på hjärnan som en dator, som den helt klart kan jämföras med. En helt överlägsen dator. Hjärnan är otrolig!!!

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Annons:
KallaMigMimmi
2013-04-13 09:38
#7

synd bara att jag typ är för skraj för att göra den :/ känner mig inte berädd att flyta med i något nytt. för vet att det kommer att betyda att flytta. eller så tror jag bara det! och kan bestämma själv för att stanna och ta förändringen här. men endå. hm

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[Kathja]1
2013-04-13 14:48
#8

KallaMigMimmi - Försök att inte tänka så mycket utan utgår ifrån att Universum/Gud vet som är bäst för dig, alltid. Och så fort du slappnar av och flyter med kommer du att få just det, men inget kommer innan du är redo. Så andas. ❤️

Otroulig
2013-04-13 14:49
#9

Tack Kathja, ❤️den här tror jag kommer att göra dunder!!

För det känns verkligen som att jag blir hindrad av "osynliga" mönster och cellminnen. Off they go!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-04-13 15:28
#10

Strålande! Den var uppenbarligen iaf just vad jag behövde, det bara dundrar in grejer just nu, hi hi. Livet är gott. 😃🌊

Theleonora
2013-04-13 15:34
#11

Kathja, tappar du generellt? Eller på en specifik sak?

Dundrar in grejer? Det händer saker i din omgivning eller inom dig?

Känner mig lite låst i min situation just nu… Därav min nyfikenhet. :)


[Kathja]1
2013-04-13 16:05
#12

Jag körde den generell, helt efter henne. Sedan dess har jag trillat över videror som ger mig aha, efter aha, jag har kunna se klarare på vad jag vill och hur jag ska göra för att ta mig dit, jag har mött människor och har haft samtal helt i linje med mitt mål och vi (jag och mannen ) har fått inspirerande erbjudanden som kommer att bli hur bra som helst då bitarna är på plats. Så en helt del i både det yttre och det inre. 🌊

[luneri]
2013-04-13 22:34
#13

Det här har jag inte sett tidigare. Vad innebär EFT och vad är det som gör att det fungerar. Vad bidrar hennes handrörelser med?

Annons:
[Kathja]1
2013-04-13 22:49
#14

Vi har flera EFT-trådar här inne, här gillar vi EFT. 😃

EFT står för Emotional Freedom Technique - Det går ut på att man genom att knacka på specifika punkter blir av med blockeringar man har i sitt energiflöde. Det kan röra i princip allt ifrån smärta och ångest till pengar.

Så hennes handrörelser är att hon knackar på dessa punkter, och det hon säger gör att kroppen/energin fokuserar på det ämnet. Man kan göra på lite olika sätt, men detta är ett upplägg.

Kolla gärna in de andra trådarna, eller kolla på youtube där finns mängder med filmer - ibland kallar man det "tapping" istället.

Vi är flera här inne som "knackar" på allt mellan himmel och jord. 😎

Mirjah
2013-04-14 00:05
#15

Har inte varit aktiv på ett tag och kikar runt på mina favoritsajter. Sitter med mobilen så jag har inte kikat på just detta klipp. Är det "tapping"? Lite lustigt att jag youtubat och funnit "tapping". Ska tydligen vara väldigt effektivt som verktyg i LoA! :) Har testat en variant som jag gillar. Tapping for miracles..! :)

[Kathja]1
2013-04-14 07:56
#16

Det är samma sak Mirja - bara ett annat namn. 😃

[luneri]
2013-04-14 12:05
#17

Det låter intressant! Jag har vart inne på just chakror och energiflöde, och påminner om det. Det är värt att testa och se om det kan balansera energiflödet :) 

Hur ofta gör ni detta?

crinalina
2013-04-14 12:33
#18

Allt i från någon gång ibland då man känner att man behöver rensa något, till varje dag gör jag det, och det tror jag är det vanligaste. Man går igenom perioder med det. 

EFT, eller Tapping, har samma grund som akupunktur. I akupunktur så öppnar man upp energiflödet genom att sticka in nålar i meridianpunkterna. Med tapping så jobbar man på flera plan, man knackar på meridianpunkter samtidigt som man fokuserar på ett ämne som man känner att man behöver en förändring inom. 

Det går ut på att öppna upp energier som har blockerats. Dessa kan ha blockerats av någon händelse, av erfarenheter, av allt vi matats med av samhället, media, skolor, umgängeskrets osv osv. Oftast är vi inte medvetna om att vi har dessa blockeringar i vårat energiflöde. 

Det bästa sättet att lära sig är att titta på videos på youtube för att förstå principen och hur man gör rent praktiskt. Man brukar också rekommendera att man innan man börjar knacka/tappa på någonting zoomar in på den känsla man vill knacka på så man har den i fokus. 

Om man tex har värk någonstans så zoomar man in och fokuserar på den värken och så graderar man den på en skala på 0-10. O då har man ingen värk alls så då finns ju inte behovet egentligen och det är dit man vill komma. 10 är det värsta man kan tänka sig. Var på skalan ligger din värk? Ge den en siffra. 

Därefter är det vanligast att man börjar med ett "opening statement" där man knackar på karatepunkten, på sidan av handen. Ett "opening statement" kan tex vara så här: "Även fast jag har den här värken/känslan så älskar  och accepterar jag mig själv helt och fullt". Detta säger man 3 gånger samtidigt som man hela tiden knackar på karatepunkten. Det detta gör är att man redan där talar om för sig själv, för sitt undermedvetna att denna värk eller känsla inte definierar vem man är, och att man faktiskt är värd att älskas och accepteras precis som man är. Det gör att man blir mer öppen och mottaglig för fortsättningen. 

Därefter så går man vidare till de olika punkerna som mar tar i tur och ordning samtidigt som man säger olika saker som har med denna värk att göra. Först gör man några rundor (en runda är ett varv på de olika punkterna) på det negativa, tills man känner att det lättat lite. Då stannar man och tar ett djupt andetag och så zoomar man in och fokuserar på känslan eller värken igen. Vilken siffra är den på nu på skalan 0-10? Är den på över 3 så fortsätter man knacka på samma sätt som man redan gjort. Detta gör man tills man är nere på 2-3 max och då börjar man istället tappa in nya tankar och känslor. Positiva tankar och känslor. 

Det man gör är alltså att man byter ut gammalt mot nytt. 

Detta är en "enkel" beskrivning" av hur det går till och vad det gör. Det bästa sättet att lära sig är att kolla videos och följa med i det de säger och gör där, men det är bra att veta lite grann om varför man gör det och hur det fungerar innan. 

Detta är faktiskt en ganska välkänd metod har jag upptäckt. De flesta av de personer som jag har pratat med det om har hört talas om det och vissa har faktiskt provat det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

KallaMigMimmi
2013-04-15 20:30
#19

ska man må bra för att göra en bra tapping, för att göra en bra tapping och inte göra mer skada och senda negativ energi från negativenergi..?

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[Kathja]1
2013-04-15 20:34
#20

Nejdå, det behöver du inte. Du kan ju knacka på det som är jobbigt just nu också, var nog grundtanken från början tror jag, att man skulle använda det för att minska ångest och smärta till exempel. Ju mer du är i känslan desto effektivare är det dock. Men följer du en vägled EFT-runda så gör det nytta på det som du knackar på utefter vad du (ni) säger - inget annat.

Annons:
Lannelia
2013-04-15 21:55
#21

Åh! TACK Kathja!🤗💋 Jag provade denna när jag var hemma på lunchen idag och gissa OM den gjorde min dag!! Jag står förundrad över hur fantastiskt jag mår efteråt! Ska fortsätta med den några gånger till!❤️ vilka underbara känslor som vaknat till liv tack vare detta, känslor som jag, medvetet, inte visste fanns!! 🎁❤️ Tack igen!🌺


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

szirius
2013-04-15 22:38
#22

jag har gjort den här två gånger nu🙂, jag kör varannan dag för jag behöver hinna landa emellan.

[Kathja]1
2013-04-15 22:43
#23

Så spännande att vi är så många som gör den. 😃

[Kathja]1
2013-04-16 10:01
#24

EFT är verkligen ett otroligt kraftfullt verktyg! Jag är lite för bekväm för att hitta på egna ramsor att säga och följer därför gärna, något för mig aktuellt ämne med hjälp av, någon youtube film.

Och det funkar så bra! För kanske 2-3 veckor sedan så knackade jag en del på att öka ämnesomsättningen då min var ganska låg, 47%, och några dagar efter det fick jag syn på BBC dokumentären om periodiskfasta och nu kör jag det, funkar hur bra som helst. Sedan har jag kört en hel del på penga-blockeringar och vips får vi världens erbjudande! Och nu så körde jag denna mer allmänna kring gammal skit i cellminnet och i går fick jag värsta uppenbarelsen om att jag har blockeringar kring att lyckas. Så nu knackar jag på dem också.

Hej och hå vad det går när man är öppen för vad man ska göra. 😃

Theleonora
2013-04-16 12:35
#25

Härligt Kathja och tack för att du delar med dig!


Krissegy
2013-04-29 07:13
#26

Hej. Väldigt intressant. Men om jag nu vill pröva… hur lär jag mig detta? Kram

What we think, We become

[Kathja]1
2013-04-29 07:48
#27

# 26 Kolla youtube, hitta ett klipp på ett ämne du vill prova och följ efter vad de säger. Lätt som en plätt. Inget kan gå fel och inget kan bli värre av att prova. Lovar! 😎

Annons:
Krissegy
2013-04-29 08:18
#28

Okej tack… guu vad spännande o pröva :)

What we think, We become

Otroulig
2013-04-29 09:38
#29

Tack för att den här dök upp igen DEN gillar jag ❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-04-30 13:46
#30

Jag säger detsamma! Jag gillar verkligen den här! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Skogshumblan
2013-05-01 20:14
#31

Hmmm jag har ju jobbat med den här tekniken som terapi för många år sen. Kan ni hjälpa mig formulera en mening som funkar för rädsla/ låsning vid jobbsök. Känner mig rädd inför att ens söka jobb, duger inte, skriver inte rätt cv…blää helt enkelt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
2013-05-01 21:10
#32

Kanske kan du börja med att köra lite på -

1. Karatepunkten - Även om jag inte tror att jag klarar att skaffa mig ett jobb, älskar och respekterar jag mig själv. Även om jag inte tror att jag är kompetent nog, älskar och respekterar jag mig själv. Även om jag vet att många är arbetslösa och jag tänker varför skulle de välja mig, så älskar och respektera jag mig själv.

Rundan - Jag kommer aldrig att få ett jobb. Jag tror aldrig att de vill ha mig. Jag tror aldrig att jag är rätt för jobbet, och jag får det bekräfta varje gång jag får ett nej. Jag är inte kvalificerad nog helt enkelt. jag är för gammal/ung. Jag klarar inte av att skriva en cv. Jag blir så nervös då jag ska på intervjun. Jag är inte värd att få ett jobb där jag trivs och tjänar bra. Jag tror inte själv på så varför skulle någon välja anställa mig. Jag är helt enkelt inte tillräckligt bra. Min chans till ett bra jobb kommer aldrig. Jag är inte smart nog. Det är så många som söker samma jobb så varför skulle de välja mig.

Andas! Kör den "negativa" rundan till det känns okej, variera lite allt eftersom det ploppar upp ord i huvudet på dig.

2. Karatepunketen (positiv runda) - Säg tvärt om! 😉

Rundan - (positiv runda) - Säg tvärt om! 😉

Ett förslag iaf… 😎

szirius
2013-05-01 21:10
#33

#31 jag tror att du kan hitta dina meningar själv om du börjar med att tappa på acceptansen… " även om jag känner mig rädd inför att söka jobb så accepterar jag mig själv fullkomligt..." osv.

För mig funkar det iaf så att efter några såna vändor så öppnas jag upp och kommer på positiva grejer att lägga till🙂. Långsamt men säkert, tex " även om jag känner mig rädd just nu så vet jag att jag har gjort detta förut och lyckats bra" och så börjar det rulla på med fler och fler känslor och tankar om att du VISST kan, du är VISST bra🌺

Om du lyckas skifta i vibb så rekommenderar jag att avsluta varje positiv mening med ett YES!🥳

crinalina
2013-05-01 21:30
#34

Du har fått ett bra exempel av Kathja, och jag tror precis som szirius att du kan komma dina meningar själv. Bara man börjar med att zooma in på känslan INNAN man börjar knacka, så brukar det en efter en stund komma av sig självt. Följ impulserna även om det innebär att du skulle råka byta ämne lite grann. Ibland hänger saker ihop, som man inte hade en aning om. 

Och kom ihåg att alltid avsluta med positiva rundor.

Szirius, vilken kanonidé!! Det har jag aldrig tänkt på! Det ska jag ju absolut prova nästa gång!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Skogshumblan
2013-05-01 21:39
#35

Men hörrni, vilka bra tips. TACK! Jag ser nu att det här egentligen är rätt likt " the work" som jag använt mig mycket av. Där tar man en känsla eller upplevelse och bearbetar tills den förlorat sin makt över en eller dess udd av annan orsak är bruten, himla intressant att jämföra.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

szirius
2013-05-02 00:11
#36

#35 jaa, the work är toppen! Så himla enkel teknik som kan lösa upp saker bara genom att man vrider o vänder lite på saker.🙂

[Kathja]1
2013-05-21 16:30
#37

En SVENSK EFT video på att släppa in Mirakel. Kan man bortse från ljudet i bakgrunden, låter som att hon sitter i en hotellobby typ, så är det en stark och enkel EFT.

Otroulig
2013-05-21 18:23
#38

Tack och 💋

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-05-21 18:28
#39

Prutt…mitt nät är seeeegt….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-05-21 18:57
#40

Nu funkade det!! Bra tips, tror att det funkar bättre för mig om jag gör det med egna ord. Men hon ger ju helt klart bra tips på hur man ska formulera sig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skogshumblan
2013-05-21 21:45
#41

Gillar att det är positiv fokus. Ska köra denna ett tag och se vad som blir. Tre-fyra veckor med minst två tillfällen/ vecka. Någon mer som vill prova och dela erfarenheter och tankar?!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Princesseen
2013-05-23 01:26
#42

#35 jag kan inte komma över en del saker som hänt för flera år sen. Som sårade mig otroligt. Försöker men dom kommer upp med jämna mellanrum. Oftast som mardrömmar. Skulle The work kunna få mig att komma över det?

Skogshumblan
2013-05-23 06:10
#43

#42 ja det tror jag absolut men du kommer behöva jobba med de frågorna och tankarna ett tag. Jag tror att eft och the work funka väldigt bra ihop. Lycka till!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
2013-05-24 18:08
#44

Har kört den här "mirakler" ett par gånger denna vecka och sen kört en liten egen runda " trots att det skrämmer mig att söka jobb väljer jag att göra det ändå. Jag tar ansvar för mitt liv. Jag söker jobb fast det skrämmer mig…" osv. Jag vet inte om jag inbillar mig men det känns inre alls lika skrämmande att söka jobb, jag har hittat lite tankar om varför det skrämde mig och försöker bearbeta dem. Men kan det verkligen gå såhär fort när det lossnar?!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Otroulig
2013-05-24 18:49
#45

Jaa, jag tror faktiskt det:) Perfekt ämne att ta upp. Hoppas du boostar upp det lite med: jag har ingen aning om vilka fantastiska jobb som finns därute, underbara arbetskamrater, det finns nya möjligheter, tänk om jag vågar se med glädje och förväntan på det som kommer, det perfekta jobbet väntar på mig osv osv. Hehe, jag är ju själv i samma situation, kanske skulle köra några rundor;)! Bra jobbat Skogshumblan:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-05-24 18:51
#46

Det kan absolut gå så fort! Bra jobbat Skogshumblan. 👍

szirius
2013-05-24 19:00
#47

#44 såklart det kan🙂! Och vaddå "inbillar dig", so what i så fall😉, känner du mindre rädsla så KÄNNER du mindre rädsla , eller hur? Och toppen att du hittat tankar som du kan jobba med, det är ju så man kommer vidare 👍

Skogshumblan
2013-05-24 19:21
#48

Outrolig, tack, vilka bra tips. Ska prova! Kathja tack, jag är impad själv;) Szirius ja du har rätt. Skit samma helt enkelt ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Skogshumblan
2013-05-25 22:52
#49

På Madeleines (hon med mirakelvideon) hemsida finns pdf-fil med rundor att köra mot stress. Jag provade den nu ikväll men la till min jobb stress och jag måste säga att allt jag sagt om eft verkligen visat sig vara sant. Jädrar i min låda vad gott det känns att knacka bort den här ångesten! När den här jobbsökargrejen är lite mer bearbetad ska jag försöka hitta knep att knacka in lite mer ordning och reda. Känns spännande det här. Haha kanske ska starta en blogg istället för att "terrorisera" er ;P

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

szirius
2013-05-25 22:59
#50

terrorisera oss gärna🌺! Underbart att höra att det funkar så bra för dig🙂

[Kathja]1
2013-05-25 23:01
#51

Håller med S  - terrorisera på! 😉

Håbe
2013-08-10 17:43
#52

Jag har nu börjat på allvar att ta tag i det här med eft. Jag har varit intresserad av att prova ganska länge men inte kommit igång. Men nu i.o.m att jag behöver försöka vända mitt sockersug och få ordning på vikten så tyckte jag att det var läge att faktiskt börja.

Min fundering är kring hur man gör när man följer någon video. Marguerita tex. Jag fastnar lite på språket. Engelska flyter inte naturligt och självklart för mig. Det innebär att jag måste tänka och översätta det som sägs. Så när hon säger "Say after me" så hinner jag inte med. Hon säger en mening, jag behöver omvandla den till svenska och sen säga det. Hon har börjat tappa på nästa ställe och bytt ord för länge sen då. Att upprepa samma ord på engelska blir bara konstigt. Då blir det bara ord. Som en ramsa. Känns som att jag lika gärna kunde säga ole dole doff eller nåt sånt då. Det får inget innehåll. För det är inte alltid alla meningar bara faller på plats på svenska så det låter vettigt. Ibland behöver jag leta efter ord som blir bättre i översättning för att få fram rätt känsla.

 Borde jag titta igenom videon ordentligt, översätta till svenska och skriva ner det så jag kan köra på mina egna ord sen? Eller räcker det att jag bara lyssnar och försöker KÄNNA in orden? För jag förstår ju det de säger. Det tar bara lite för lång tid att omvandla det. Själva känslan, innebörden har jag ju. Spontant har jag känt att jag bara vill lyssna, och liksom ta in orden tyst i huvudet, med den känslan som orden förmedlar. Räcker det? Eller är själva vitsen att jag faktiskt ska öppna munnen och säga orden?

Kan någon sen vara bussig och förklara vad det är hon menar med det första man ska göra i den här videon. Här förstår jag faktiskt inte orden ordentligt. Vad är det för procent man ska räkna ut? Jag fattar det som ämnesomsättning men fattar inte hur jag ska kunna räkna ut någon procent på hur min ämnesomsättning jobbar. Så jag undrar om jag missförstår det hon säger.

[Kathja]1
2013-08-10 18:23
#53

Det första du ska göra är att fråga din kropp om hur din ämnesomsättning ligger. Med andra ord - hur är min ämnesomsättning i %? Det kommer då att ploppa upp en siffra i huvudet på dig och den procenten är det som gäller.

När det kommer till språket så skulle jag göra det som känns bäst, känns det inte bra att bara rabbla efter henne prova att översätta, eller anamma konceptet och kör på frihand. Att bara känna in kan säkert funka det också, det är ju känslan som räknas och du hör ju vad hon säger tänker jag och det gör ju ditt jag också. Du lär ju märka om det funkar genom att köra just den där eftersom procent-satsen kommer att ändras om det funkar. Annars får du väl leta reda på en EFT som är på svenska.

Håbe
2013-08-10 21:05
#54

Mmm, det var så jag tänkte kring det där med procenten men jag tyckte det lät konstigt. Nåja, då kör jag på det.

Och jag får prova mig fram vad som funkar men det känns ok att inte säga orden högt utan bara känna in dem och följa det hon säger på videon.

crinalina
2013-08-13 20:57
#55

Jag kör ofta tyst när jag kör efter andra, och faktiskt när jag kör på fri hand också. Inte för att jag har svårt att hänga med i språket, eftersom engelska är ett dagligt språk för mig, utan mer för att det är lättare att hålla sig i rätt känsla än om jag ska fokusera på att upprepa det som sägs. När jag kör på fri hand så liksom viskar jag orden tyst för mig själv, ibland bara i mitt huvud och ibland som en riktig viskning. Det är inte särskilt ofta som jag säger något högt under EFT. Och det funkar alldeles utmärkt för mig. Det viktiga är ju känslan. 

👍

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Håbe
2013-08-13 21:42
#56

Tack! Då är jag på rätt spår :-)

Skogshumblan
2013-08-14 05:49
#57

Jag kom att tänka på en sak. I våras la ni ju in Madeleine Magnusson och jag körde sporadiskt "knacka på mirakler" i slutet av maj/ början av juni. Sen i mitten av juli när jag började knacka mer strukturerat på mirakel så hände en del. Jag kan inte med ärlighet säga att jag tror eft gjorde allt själv men det är ju en intressant faktor att knackandet gav nya insikter, gjorde att jag som i våras hade rädsla för att skriva personliga brev och gärna sket i att söka jobb därav helt plötsligt bara sökte ett jobb. Fick komma på intervju och dessutom fick tjänsten! Så knacka på tjejer, själv ska jag börja knacka på mirakler med inriktning på löpträningen framåt november. Jag _ska_ klara att springa 21 km på max 2.30 nästa år i maj och lite andra små delmål på vägen. Knack knack vem där? -Springer. -vem springer? -Jag springer! Fort och lätt! ( haha jag är nog trött, humorn avslöjar mig;p)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Torahzen]
2013-08-14 09:46
#58

Ha, ha Skogis! kul att du har roligt med dig själv!

Skogshumblan
2013-08-14 13:24
#59

Tora,

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

crinalina
2013-08-14 21:38
#60

Skogis, det är precis så som EFT fungerar. Det ger oss insikter och kunskaper om oss själva och våra liv som vi behöver för att kunna gå vidare mot våra mål. 😃 Det var ju precis lika för mig med jobbet. Jag hade jätteblockeringar för att skriva CV;s och en massa andra saker som hade med just den här typen av jobb att göra. Så jag knackade på det, insikter flöt upp på olika sätt, jag knackade vidare och fler insikter om vad jag behövde göra och ändra på hittade fram, jag gjorde och ändrade och knackade, sökte jobbet, kom på intervju och fick jobbet. Ett helt fantastiskt jobb på alla sätt och vis. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Skogshumblan
2013-08-14 21:45
#61

Crinalina, ja det här med eft och LOA är en spännande grej, var för sig men än mer ihop!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[rore]
2013-10-09 08:30
#62

*knuffar upp*

Annons:
[Kathja]1
2014-01-31 22:52
#63

Puttar upp denna lite då EFT kom på tal…

Skogshumblan
2014-02-01 04:55
#64

Kan säga att eft funkar fint för att hitta tillbaka till lusten & glädjen med att träna. Löpträningen går som smort nu.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

SHIAWASE
2014-02-01 06:35
#65

Härligt Skogshumblan!! Själv har jag faktiskt inte provat på EFT alls,,har inte känts lockande,, (är inte så mycket för övningar av olika slag,) Men härligt att höra allas berättelser! ❤️

Och oj!! vad du är uppe tidigt! Jag var själv uppe halv fem i morse, och tänkte att det bara är jag som är uppe den tiden,, men det var det inte,, fast vi var ju inte uppe samtidigt, eftersom i befinner oss i olika tidszoner,,haha☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skogshumblan
2014-02-01 07:36
#66

Ja Shiawase, min kropp är sådan att den gärna vaknar och vill somna samma tid som den brukar…. Inte alltid så kul.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Theleonora
2014-02-01 09:53
#67

Härligt skogshumblan! Lust att hänvisa till den video du kört för att öka lusten till träning?


Skogshumblan
2014-02-01 10:46
#68

Dels har jag kört Madeleines "Knacka på mirakler" och sen kör jag lite då och då egna rundor. Ibland även under själva löpningen om jag känner att det är så motigt. Har bland annat kört " även om det känns tungt och jobbigt idag så väljer jag att fortsätta springa, jag springer för min egen skull, jag springer för att jag vet att det gör mig gott och att jag själv älskar det…." osv. Sen har jag jobbat stenhårt i somras med backintervaller och under hösten sprungit enbart när jag själv velat för att få tillbaka lusten. Nu med dryga 100 dagar kvar till Göteborgsvarvet är det mer "krav" att träna för att palla men glädjen är sjukt stor och tiderna jag presterar gör sitt till!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
2014-02-01 10:54
#69

Vill tillägga att det kan vara idé att prova vad de tipsat om i tråden här, lägg till en,positiv twist på allt. Det är iaf lättare för mig att ta till mig det än att köra "negativa rundor". Exempelvis om du kör knacka på mirakler så är hela den positivt men andra rundor börjar med lite "negativ" vibb tycker jag.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
szirius
2014-04-07 20:41
#70

putt till Saz🙂

[Saz]
2014-04-07 20:58
#71

Åh tack. Hur visste du att jag suttit i en halvtimme och letat efter denna?!! Haha Jag såg denna på datorn på jobbet tidigare idag och tänkte att jag skulle kolla på denna ikväll, så hittade jag den inte. Gud du måste känt min frustration. HAHA,

szirius
2014-04-07 21:14
#72

Gud hör bön🏆😂😎 ( ett tips: gå in på " sök på sajten" och skriv in valfritt sökord och då ploppar massa trådar fram. Det finns ännu mer träffar på EFT, jag puttade upp 2 av dem)

[Saz]
2014-04-07 21:35
#73

Det är nog så Jag har skrivit in på sökfunktionen men blev så förvirrad då jag länkades till google.

Upp till toppen
Annons: