Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1606 ggr
Håbe
3/7/13, 6:54 PM

Från Kreativ insikt- om jobb

Jag gillar nästan allt som Carolina skriver, men just den här fastnade jag extra mycket för. Antagligen för att det är så aktuellt för mig just nu. Ska ta och skriva ner mina svar på frågorna senare.

http://www.icontact-archive.com/5xIUPCIFu4f76EhYFchxXcyeBB08dcql?w=2

Annons:
Otroulig
3/7/13, 7:21 PM
#1

Tack Håbe!! De frågorna skall jag ju helt klart gå in och boosta mig med!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
3/7/13, 9:02 PM
#2

Hmm, kom ju bara ut på landet igen. Ibland undrar jag om jag hjärntvättat mig själv och inte ser alla andra möjligheter och vad som är mitt livs syfte… Det känns lite som att jag nog överlämnar detta till universum. Jag vet hur känslan skall vara och går nog in i den.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
3/7/13, 11:33 PM
#3

Åh tack så mycket för tipset, Håbe! ♥
Har kopierat frågorna till ett word-dokument. Ska gå igenom dem någon dag.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
3/8/13, 5:57 AM
#4

Det gör du rätt i Otroulig. Jag för min del har ju inte den känslan. Bara att det inte är bra som det är nu men utan att kunna sätta fingret på vad är det jag vill ha. Om jag ska måla upp en bild av min drömtillvaro så behöver jag veta vad det är jag behöver. Det kanske till och med kan hjälpa mig att få syn på vad jag behöver för att faktiskt få den känslan i det jobb jag redan har.

Otroulig
3/8/13, 8:42 AM
#5

Jaa, Håbe. Jag tror att såna här övningar är fantastiskt bra!! Öppnar upp en massa oanade möjligheter.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
3/8/13, 12:10 PM
#6

Skuttar in och utbrister : Tack så jätte mycket Håbe

 *överräcker en liten 🌺*

Annons:
[Kathja]1
3/8/13, 6:17 PM
#7

Jag är en stor fan av Kjell Haglund, hittade en sida av honom på samma tema. Där får man hjälp att hitta sitt jag, sin drivkraft, sina utvecklingsbehov mm.

SHIAWASE
3/9/13, 2:05 AM
#8

Bra tips Habe,, har aldrig sett den sidan tidigare❤️

Kjell Haglunds sida har jag stott pa tidigare,,

Skummade igenom kathjas lank,, och fastnade for att erinra sig om de drommar, eller rattare sagt hur man kande sig som barn nar man tankte pa framtiden.

Det ar faktiskt nagot jag har gjort pa sista tiden. Jag har ju inga foton har fran min barn/ungdom,, dessa ar alla i Sverige. Men jag hittade faktiskt ett foto fran en av mina tagluffarresor ,, dar jag sitter pa stranden i Grekland. Nar jag sag det fotot,,, sa insag jag att det ar DEN kanslan jag r ute efter,,, !!! Inte att jag vill ga tillbaka i tiden eller sa,, men den kanslan jag hade dar (det var forresten da, dar i Grekland, som insikten om japan ploppade upp i mitt huvud) ,, av frihet, lycka , njutning etc….. Det ar Den jag menar nar jag pratar om frihet !

Naturligvis sa har livet erbjudit pa manga sadana tillfallen, men den mest genuina var just da,,, Och nu borjar jag kunna hitta tillbaka till den genuina kanslan,,genom att titta pa fotot ibland,, sarskilt nar jag ar mitt uppe i "vardagen",, och detta har ju lett till att diverse omstandigheter borjar andra sig. Man bhover inte sitta pa en strand nagonstans for att uppna den kanslan, vi har mojlighet att hitta tillbaka till den narsomhelst!!!

Sa att forsoka kanna av, komma ihag kanslan nar man var barn, ung ar valdigt viktigt! For da fanns ingen kansla av oro, radsla, uppbundenhet, ofrihet osv. Det ar den kanslan vi ska hitta tillbaka till  och da hittar man drivkraften ocksa!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
3/9/13, 7:30 AM
#9

Just det där fastnade jag i - kan inte minnas att jag hade några sånna drömmar som barn, längtade bara efter att vara trygg och omhändertagen. 😢

Och där är jag redan, fast inte via jobbet. 😎

[Kathja]1
3/9/13, 7:18 PM
#10

Kom under dagen, efter ett snack med min man på att jag som barn ville bli präst. 😃

Otroulig
3/9/13, 7:57 PM
#11

Ja me! Fast senare i livet! Du skulle bli en underbar präst!!!!! Heja!!!!❤❤❤❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/9/13, 11:16 PM
#12

Det hade jag nog, om jag skulle ha gett mig på att plugga igen. Men det ska jag inte, tror mig ha fyllt min universitetskvot. Ska klura på vad det kan bli istället…

[Torahzen]
12/30/13, 9:49 AM
#13

putt…

Annons:
Håbe
12/30/13, 10:02 AM
#14

Åh, jag älskar verkligen Kreativ insikt. Får ett kort i mobilen varje dag. Alltid kloka saker att bära med sig under dagen.

Dagens:

Visualisera ditt bästa jag

Vem är du när du är ditt allra bästa jag?

Sätt dig bekvämt, ta några djupa andetag, blunda och sjunk in i dig själv, i fullständig avslappning. När du känner dig helt avspänd ser du för din inre blick dig själv som du är och ser ut när du är ditt bästa jag, så som du vill vara, som på en bioduk framför dig. När du ser bilden tydligt kliver du känslomässigt in i den, så att du också känner allt som händer. Fyll ut din bild med detaljer och njut av alla positiva känslor du får när du är så här, precis som du vill vara, ditt allra bästa jag. Vad gör du? Hur är du? Hur mår du? Brodera ut och riktigt känn hur härligt det är.

När du är klar, återvänd till nuet. Nästa gång en möjlighet uppenbarar sig för dig att agera eller vara som i din visualisering, kommer du troligen att ta den. Och snart är du ditt bästa jag hela tiden! Du, när du är som allra skönast…

[Kathja]1
12/30/13, 10:14 AM
#15

Den övningen var ju så bra så den skulle ha en egen tråd! 👍

Otroulig
12/30/13, 11:57 AM
#16

"Vem är du när du är ditt bästa jag?" Så kanon bra! Det är ju dit vi vill!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/30/13, 12:57 PM
#17

Kom att tänka på relationer när jag läste just det där "ditt bästa jag"  -minns att jag kände det då jag träffade min Älskling - att vara med honom fick mig att vilja vara mitt bästa jag. Tror absolut det är vad vi bör sträva efter i alla lägen - att leva som våra bästa jag. ❤️

Otroulig
12/30/13, 1:54 PM
#18

Ja!! Tänk vad det är underbart att möta människor som får en att bli sitt bästa jag! Jag har tänkt på det på sistone, det kom även till mig när Thora la upp tråden "att göra det omöjliga möjligt" Tänker på hur mitt liv lyftes och ändrades totalt då för 6 år sen och hur jag blev upphöjd till skyarna vilket gjorde att jag även blev en mycket bättre människa ( vissa egenskaper lyftes dock oxå fram som inte var så positiva, men dessa har jag ju nu arbetat med och jädrar i min låda att dom tankar och mönster någonsin ska få bo i mig igen !!!!!) Men eftersom det otroliga " omöjliga" var möjligt för 6 år sen, så kan det ju hända igen!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/30/13, 1:56 PM
#19

Klart att det kan! Kan du tänka det så kan du leva det. ❤️

Håbe
1/6/14, 9:50 PM
#20

Lägger ut dagens kort också. Den får jag upp lite titt som tätt och det är en av dom som talar mest till mig just nu.

Bugga din inre dialog:

Gör dig själv uppmärksam på vad du tänker om dig själv och hur du pratar om dig själv inför andra. Är du huvudsakligen positiv och uppmuntrande eller förminskar du dig själv? Vilka är de berättelser om dig själv som du berättar? Vad tänker du när du ser dig själv i en spegel, på ett fotografi eller i en video? Hur tar du motgång - peppar du dig själv eller nedvärderar du dina möjligheter att handskas med den? Vad tänker du när du vaknar på morgonen? Innan du somnar på kvällen? Vad berättar du om dig själv för andra, det som är bra eller det som är mindre bra? Lyssna med stora öron till dig själv!

Ett bra mått på om du har en okej dialog med och om dig själv är den här: Tänk dig att din bästa kompis pratade om dig så som du själv gör - hade det känts okej eller inte?

Var din egen bästa kompis!

Annons:
Upp till toppen
Annons: