Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1660 ggr
SHIAWASE
2/23/13, 6:12 AM

Ar livets kontraster nodvandiga?

JA!

sager jag.

MEN~~

Det finns olika typer av kontraster .

Ju mer vi hojer var egen frekvens,, slapper allt gammalt motstand,, vander oss till varat JAG,, vander oss till ljuset, ser ljuset , upplever ljuset,, desto mindre turbulenta bli vara kontraster.

Att vara utan konstrast ar inget vi onskar,

Men det finns heller ingen anledning att se riktiga jobbiga saker som ett "maste" var var sjals utveckling.

Vi attraherar ju allt, det ar vi ju alla overrens om harinne:)

Och vara kontraster, dippar och allt annat, hjalper oss att fokusera pa vad det verkligen ar vi vill ha!!

Men eftersom vi ocksa ar ute efter att skapa varat liv,, att utnyttja LoA till det allra basta! Sa bor vi ocksa vara medvetna om att genom att hoja var frekvens sa leder det till att vi inte attraherar fullt sa dramatiska kontraster!

Befinner vi oss i en turbulent tillvaro just nu. ACCEPTERA. kampa inte emot, flyt med.

Och var tacksam for att den kontrasten visar vart du befinner dig just nu.

MEN,, forsok inte rattfardiga den for mycket sa att den, eller liknande handelser, blir som en nodvandig del i ditt liv for din personliga uveckling!!

Var val medveten om att ju mer du fokuserar pa din lycka, kopplar upp till ditt JAG etc. etc. sa, aven om kontrasterna i livet aldrig forsvinner, sa forandras aven de och matchar din nya frekvensniva!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
2/23/13, 1:24 PM
#1

Japp och amen på det! Precis vad jag nosade på i nån annan tråd…att inte tänka för mkt på att " nu skedde det här och jag lärde mig detta - alltså är detta vad jag behöver för att lära mig nåt". Tack för att du förklarade så mkt tydligare😃😘

[Kathja]1
2/23/13, 1:51 PM
#2

Grejen är ju den att saker inte blir "riktigt jobbiga" nu för tiden, inte något alls. Saker som sker har ju inget värde i sig själv, utan det är vi som bestämmer om saker ska vara jobbiga eller ej. Så när man åker ut och bilen pajar, som för en annan, så väljer jag att se det som ännu en grej som odnar sig och som en grej som ge mig motion och påminner mig att jag är FRI att göra vad jag vill - precis det jag efterfrågar i mitt.

Så kontraster JA, men jobbiga skaker NEJ - för vi vet att de inte är "jobbiga" om vi inte ser dem som jobbiga. Och nä vi är dä så behöver man inte fundera ut vad det är för bra saker som kontrasterna för med sig - för man VET ALLTID att allt är som det ä och det ÄR BRA. Det är bara att andas och glida med i upp som ner gångar.  😘

szirius
2/23/13, 3:16 PM
#3

Jag tänker som så, att ordet kontrast får en annan betydelse ju mer medveten man blir. Det behöver inte vara "bra och dåligt". Nu flyter jag in på esoterik här, men allt är ju samma, så 😉: Behovet som finns i oss, att kategorisera saker hör till vårt behov att förstå, och det hör ihop med vårt behov av att känna trygghet.  Många människor "trygghetsknarkar" och målar in sig i hörn genom att se på världen som ett ställe där katastrofer kan ske, så bäst att skydda sig (ofta genom undvikanden av olika slag). Så länge vi ens ser på saker som bra och dåliga så är vi ju kvar i det dualistiska tänkandet😉, inte det holistiska. Men man kan gå utanför det där sättet att värdera, först för korta stunder, och sen längre och längre stunder och känna att man inte längre behöver kategorisera. Kontraster finns alltid , men vår inställning till det kan skifta så mkt så att vi inte längre upplever det som kontraster, utan allt bara ÄR.

Det här har jag LÄST om och upplevt på olika mindre och större saker tidigare också, men det blev verkligen tydligt i mitt eget medvetande iom Emmas död. Att jag väljer att inte se det som en katastrof, det finns inte minsta vibration i mig som upplever det som så.

Sen finns det andra saker där jag fortfarande har hangups, där vibrerar jag , uppenbarligen, nåt annat…jag känner inte " allt ÄR" utan visst motstånd ibland,eller åsikt om att jag inte gillar det här som ÄR😇…vissa tankestrukturer sitter hårdare än andra och det kan då upplevas turbulent när man jobbar med det…vi får då omfamna oss själva under " the bumpy road", och försöka flyta på en kork som Rore kanske🙂

Hur som helst. Livet ut kommer vi få uppleva stora händelser i det yttre, kärlek och separation, liv och död, och det är inget vi kan undgå hur hög vibration vi än har - men UPPLEVELSEN kan vara i total harmoni. Och DEN vetskapen är underbar att vila i.

crinalina
2/23/13, 7:14 PM
#4

Precis så upplever jag det också. Saker som fick mig att tappa allt och falla djupt tidigare påverkar mig inte längre, om jag inte tillåter det att påverka mig. Det är nog en av de viktigaste lärdomarna jag tagit till mig under de här senaste åren. 

Att jag själv kan välja, och bestämma, hur jag ska reagera och agera på någonting. Det finns ingen katastrofvarning i mitt liv längre, som det fanns mycket förr. 

Ibland så kan jag reagera av gammal vana på en situation som är ny i mitt nya tänk, men gammal i mitt gamla tänk, och då blir det jobbigt. I en liten stund, men inser jag ju att det är just en gammal reaktion på något gammalt. Och så kan jag backa och landa i mig själv och sedan välja hur jag ska reagera och agera. Det är superskönt. 

Jag kommer att tänka på en lärare jag hade på KomVux för 20 år sedan, som hade ett enormt negativt, och katastrof-, tänk. Det var livsfarligt, enligt henne, att tänka positivt, och man skulle alltid förvänta sig det värsta. Om man var positiv och förväntade sig positiva saker så blev man bara besviken och då fanns en risk att man skulle gå under. Hon var även lärare på högstadiet. Vi gick inte alls ihop eftersom jag redan då var en positiv tänkare, och jag klagade till rektorn så ofta jag fick anledning, vilket var ofta. Det slutade med att hon inte längre fick undervisa på högstadiet på den skolan. Men de kunde inte säga upp henne eftersom hon hade kontrakt. Där var hon och jag varandras kontraster, kan man säga. Haha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2/23/13, 7:34 PM
#5

Jag tycker det ar coolt att man kan valja hur stora man vill ha dem, t.ex om man vill pendla mellan mellan dodsangest och eufori eller bara mellan nojd och glad liksom. Helt pa den skona skalan av kanslor, eller langre ut pa mer negativa kanslor.

Smakontrast som i att valja mellan chokladglass och jordgubbsglass liksom, eller storkontrast mellan faaaaaaaaaaaattig i fem ar och sedan snorrik.

szirius
2/24/13, 2:56 AM
#6

#5 jaaa😃 jag kan ibland skratta åt mig själv" varför trodde jag att jag mådde kack förra veckan, det HÄR är att må kackigt, förra veckan, då mådde jag ju BRAA (små kontraster jämfört med stora) Åt andra hållet också såklart: "Mmmm, jag trodde att jag var på topp förut men det HÄR är att vara på topp😎"

(ångest-eufori skalan trodde jag att jag var klar med…tydligen är jag sugen igen….jaja. Accepteeeeeera.)

Annons:
linnease
2/24/13, 5:53 AM
#7

Haha.. jag ar inte ett dugg sugen pa angestskalan langre heller.. men fortfarande en hel del vibbar jag inte rett ut an. Men jag ar helt med pa att det gar, och att jag ar pa vag dit. Och att det vore valdigt skont att halla mig mellan nojd och lycklig ett tag efter de har senaste sex-sju arens galenskap :)

[Kathja]1
2/24/13, 8:10 AM
#8

Att leva enligt en skala där minimum är nöjd och max är lycklig är helt okej. 😎

[Kathja]1
2/24/13, 8:52 AM
#9

Man får det man ber om… 😃

Vi har så mycket det senaste pratat om dualitet, "bra" kontra "dåligt" och liknande det senaste. Så självklart får jag denna A Hicks videon till mig idag. 😎Där förklaras det så enkelt, så självklart det vi pratar om. Livet går upp och ner och det är så vi behöver ha det, att säga att livet bara ska vara upp-upp-upp är att säga NEJ till expansion. Men saker och ting ÄR inte av sig själva "bra" eller "dåliga" för oss - de bara ÄR. 😉

SHIAWASE
2/24/13, 10:38 AM
#10

Ska ta och kika pa den Kathja.

Jag anvander aldrig termer som bra/daligt, ratt /fel (inte nar det har med livet som sadant att gora)

Jag har haft en standardfras i manga ar, langt innan jag blev medveten om LoA ,, medvetet.

Det finns INGA DALIGA HANDELSER I LIVET, ALLT som sker i mitt liv, ar till for mitt basta, for min utveckling, sa i mitt liv sker bara BRA saker!!

Nu, nar jag har expanderat annu mera,, sa forstar jag ju vidden av mina egna ord och av den insikt  🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2/24/13, 11:16 AM
#11

 Visst är det så, därav "---" kring orden. För, vi har sagt det många gånger nu, saker och ting bara ÄR och det är vi som lägger ett visst värde i saker och ting, men det är ett värde som vi väljer och vi kan välja VILKET VÄRDE som HELST till allt.

Och DET är en stor, och viktig, insikt. 😃

[Kathja]1
12/31/13, 10:36 AM
#12

Sparkar liv i denna lite…

Blev varse nyttan med kontraster idag. I går åkte min dotter hem till Skottland igen. Inte roligt någon stans för dem ömma modern (mig!!!) 😢 - deppade på vägen hem från Varberg där jag hade lämnat henne, deppade en timme till och tröttnade på att deppa.

Började att titta på et positiva i att ha en dotter som har följt sitt hjärta och är lycklig i Skottland, och en son som har följt sitt och är lycklig i Australien - och jag kunde hitta en massa att glädjas åt kring att det är så det är  (även om det borde finnas en lag som sade att de var tvungna att komma hem 2 ggr/året!).

Sedan spånade jag vidare i hur bra jag faktiskt har det i livet, landade i en känsla av att må bra. Gav den lite mer näring med lite pepp-musik. Och idag är jag HÖG på livet.

Så tack för kontraster och dualitet. Allt är ett men vi kan välja vilken sida vi ska se.

SHIAWASE
12/31/13, 12:28 PM
#13

Yes!! Kathja, Tack for alla kontraster~~~

Och var medveten om att naturen av kontrasterna forandras,,, ~~

SKAPAR VI medvetet,, sa blir det inte sadana hoga berg-och-dalbanor,,,

Men kontraster skulle vi aldrig vilja vara utan,,, vi behover dem for att expandera~~Tack~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
12/31/13, 2:08 PM
#14

Bra puff! Missade att den var gammal :) Det här med att överanalysera slog an hos mig. Behövde läsa det, tror jag. För även om jag lyckats skapa tillit i mitt liv och på det viset inte upplever " motgångar" som motgångar på samma sätt. Så ska jag trimma in bristen på mitt tålamod på samma sätt. Tackar!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
1/1/14, 6:44 PM
#15

Jag lyssnade nyss på Abe om kontraster. De berättade om hur lätt det är för oss att missuppfatta detta med kontraster. Att vi ofta fastnar i det negativa och ältar det som vi inte vill ha, i stället för att se kontrasterna som perfekta hjälpmedel att få syn på vad vi VILL ha. När vi saknar något i vårt liv, så skapas en ÖNSKAN och det är önskan vi ska fokusera på, inte bristen av att den inte finns. Helt enkelt våga TRO, mkt mkt mer än vi gör nu. Att verkligen öva in tankespår där vi inte ger nåt fokus till det vi HAR( om det är nåt vi inte vill ha alltså) utan gå in i en vibb av vad vi VILL ha. Och tro på det. Det får inte finnas minsta tvivel. Inte ens när vi möter den totala motsatsen i vår verklighet.

Ett exempel var om vi möter en otrevlig respektlös person - att då direkt, klart, tydligt lägga fokus på vad vi VILL möta. Liksom switcha kontrasten till positivt fokus! Bara mata mata mata på med positiva bilder.

Det här är ju verkligen en hangup för de flesta av oss…för viljan av det vi vill ha, ligger så oerhört nära det verkliga, synliga livet- att vi inte har det ännu, och då blir vibben i stället bristkänsla. Vi kan inte låta bli att känna att vi har en skada i kroppen, se att kontot är tomt, att sängen är tom bredvid oss när vi vaknar, att vi inte har bokat vår drömresa, att vi inte står på ett podium, ja vad det nu är vi drömmer om…Så vi blir osäkra och då glider vi av, och så stannar vi av manifestationen. Abe säger att detta pågår överallt hos oss, att vi är mååååånga som gör detta misstag, att vi är jätteduktiga på att rulla igång men att vi preciiis är vid att släppa in 20 olika möjligheter att ta emot det vi önskat, så tappar vi fokus och stänger till rören.

Vibration existerar före handling. Vi behöver tro på detta stenhårt!!!!

Personligen är min största utmaning i detta värk. Att vara i total hopp och vetskap att jag kan läka och helas, att jag läker just nu, att det är på väg….jag kan bygga upp den vibben, det flödet…men tappar det lika lätt…glider av och fokus hamnar på hur det känns i min kropp just nu…hur den känts de senaste åren…som sagt, så himla lätt att fibbla bort sig på fel spår o stoppa flödet…det räcker med några sekunder tycker jag så faller jag…och man är ju inte ens medveten alltid att man glidit iväg, utan märker det först när man inser att man inte mår lika bra som man mådde nyss🤪

Otroulig
1/1/14, 8:51 PM
#16

Mmm, att tro på det stenhårt. Det finns ju också en liknelse där Abe undrar om vi tvivlar på att vi ska komma till jobbet när vi sätter oss i bilen. På samma självklara sätt som vi vet att vi ska komma fram till kontoret, så ska vi se på våra önskningar. 

Måste nog erkänna att jag stundtals bara kan känna mina önskningar så självklara…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
1/1/14, 9:48 PM
#17

Det här från Findhorns sida http://www.findhorn.org/inspiration/#.UsR-lv3BJfh

sammansmälter mycket vi pratat om på sistone.

Guidance for 1:st of January 

Lift up your heart and enter the new year with the knowledge that a truly wonderful year is there ahead of you. Behold the very best come forth out of everything. I can tell you what a glorious year it will be. But unless you accept what I say with a heart full of gratitude and expect the very best because your faith and trust are in My word, it will not come about. You have to help it come about. You have to hold on to My wonderful promises and believe. It is not a question of believing with your mind. You have to believe with the intuition, with that inner knowing which comes from the highest, from Me. Visualise Me going before you preparing the way, making the seemingly impossible become possible. Only the very, very best, the perfect, is for those souls who truly love Me and put Me first in everything.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
1/2/14, 12:06 AM
#18

Visualise Me going before you preparing the way, making the seemingly impossible become possible. Only the very, very best, the perfect, is for those souls who truly love Me and put Me first in everything.

❤️❤️❤️

linnease
1/2/14, 12:10 AM
#19

Så bra visualisering! Kände den i magen. Den ska jag försöka komma ihåg i år ❤️

SHIAWASE
1/2/14, 12:15 AM
#20

Ja just den dar kanslan av sjalvklarthet!! Det ar ju den man vill  kanna av standigt.

Nar man hamnar i den kanslan, sa slappnar man dessutom av och kan njuta av allt man har just nu, eftersom man vet att det andra ocksa sjalvklart  manifesteras, man behover ju da inte kampa for att na dit, och man slapper da det motstand man har🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
12/4/14, 7:14 PM
#21

Av nån anledning skulle den här puttas idag och jag vill gärna dela med mig av texten från Findhorns sida idag.

Eileen Caddy är en tidig version av Neal Donald Walsh, Gud snackar med henne. 

4th of December

Learn to appreciate and care for all that is given to you. You will only do it when you realise that all you have comes from Me. When you truly love the giver, you will cherish the gift. When you fail to look after My gifts, it reflects your attitude towards Me, the giver of all those gifts. Love is the key. When you know the meaning of love, you will never fail to love and care for all that is put in your charge. You do not give a child a valuable piece of equipment to play with because you know that child will not look after it and will probably destroy it. I cannot give you all that is waiting to be given to you until you learn to look after it and use it the way it should be used, with love and care. Therefore I have to wait patiently until you are ready before I can give you more and more of My gifts.

Och då tänker jag gåvor kanske inte alltid behöver vara "bekväma". Men det KAN vara 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/4/14, 9:15 PM
#22

# 21😍

Upp till toppen
Annons: