Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 3093 ggr
szirius
2/17/13, 11:32 PM

ÄLSKA DIN KROPP!!!

Jag kände att en sån här tråd kan vara bra, för det är så lätt att gå vilse i detta och i att förstå vad det verkligen betyder. Att älska sin kropp som den är…att acceptera den fullt ut NU, även om vi vill göra förändringar med den.

För det är ju här, som med så mkt annat, att saker ofta lossnar och kan nästan fixa sig av sig självt, bara vi hittar kärleken till oss själva.

Här kan vi komma med tips och råd som funkar för oss vad gäller att älska våra kroppar, men också peppa varandra då vi kanske halkar av banan då och då.

Annons:
szirius
2/17/13, 11:47 PM
#1

Ok, vad jag har gjort är något som kändes rätt drastiskt då- men det har verkligen funkat🙂!

Jag har undvikit att se mig själv bakifrån i spegeln, då jag tyckt att min rumpa och mina lår varit för stora för vad jag trivts med. Men så kände jag att jag verkligen vill försonas med hur jag ser ut NU. Inte "blunda" tills jag gått ner mina extrakilon, utan gilla mig NU. Så jag bad maken knäppa kort på mig bakifrån i bara underkläder. Först blev jag skitdeppig när jag såg hur jag såg ut, svart på vitt liksom. Men sen började jag min kärleksövning: lovebomba mig själv! Jag har klickat upp fotona varje gång jag suttit vid datorn och givit mig själv acceptans och kärlek.Och det gick verkligen så enkelt ❤️att gå från småångest till ren kärlek när jag såg korten🙂.

Och detta är ju gott nog. Jag älskar och accepterar min kropp som den är just NU. Yes liksom

MEN så händer ju detta, att när jag slutat känna krampen att absolut vilja förändras, så har jag förändrats! Jag knäppte nya foton igår och det syns sån skillnad. Och det roliga är ju att det nu bara känns som en trevlig bonus. Tänk hur trixigt det är ofta….nu - när det inte alls känns viktigt, ja då går det av bara farten. Så otroligt intressant.

Som om krampen kring dessa kilon suttit i huvudet och när jag släppte och började gilla mig MED mina extrakilon,så kunde de rinna av mig🙂.

(Jag har ju varit med om just detta flera ggr förut, men det går ju inte in förrän man är där i KÄNSLAN och verkligen fattar att det är såhär det funkar!)

SHIAWASE
2/17/13, 11:51 PM
#2

Ja!  Just detta med kroppen och utseende,,, vi ar saa fargade av samhallets normer,,, som ju ar helt ovasentliga!!! Dessa normer ar ju dessutom olika i alla lander.

Har i Japan ska man vara SMAL, SMAL,,, helst vit hy,,, rynkor, fraknar, icke,,,,

Svenskar (tror jag ) ar mera for ett "naturligt, sportigt, halsosamt" utseende.

I Brazilien dar ska det vara KURVIGT, former, stora bakar,,,

osv.

Sa forst och framst,,,, strunta i samhallet, omvarlden, strunta i att jamfora med andra,,,

Jag nadde ju min tipping-point nar jag bara helt enkelt insag att jag ar en fantastisk, inspirerande person oavsett hur jag ser ut!! Den kom nu,, pa det djupa planet, efter flera tv-framtradanden och inspelningar, nar jag insag att jag ser utsom jag gor och jag kan inte andra pa det,, jag orkade inte bry mig helt enkelt,,jag insag att  jag ar vacker som jag ar om jag later mitt inre fa utlopp och inte stanga inne denna utstralning, mitt vackra inre genom att vara fokuserad pa mitt yttre.
Da slappte det, och jag bara kande,, att JAG ar ok som jag ar.
Om det sedan har skett forandringar vet jag inte, bryr mig inte,, men jag vet att min kropp och mitt yttre kommer att forandras sa att den stammer overrens med min vibrationsfrekvens!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2/18/13, 12:11 AM
#3

jag hoppas att det jag skrev inte misstolkas nu…😮såklart ska vi strunta i samhällsbilder och känna vad vi själva trivs med för kroppar😘. (Själv trivs jag inte ALLS med size zero även om det är poppis i modebranchen. Älskar mina kurvor.)

Tycker bara att det är fascinerande att kroppen kan förändras helt och hållet av en förändring i tanken…fast det är ju helt naturligt, det är ju same, same, allt är energi😃!

#2 JAAA, precis, där sa du det!

Jag förändras och då förändras kroppen så att den stämmer överens med min nya vibrationsfrekvens❤️

SHIAWASE
2/18/13, 1:00 AM
#4

Ja,,, Szirius ,vi skrev ungefar samtidigt,, 🙂och sager samma sak,, Jag har ocksa gjort precis samma,,, (inte knapp foton..hihi) Men att ta en ordentligt titt pa mig sjalv,,, och erkanna , acceptera for att sedan SLAPPA och alska mig sjalv.❤️Och da hander det saker faktiskt,,,hmmm intressant!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2/18/13, 1:14 AM
#5

Vad trevligt att den här tråden kom upp! 🤗
Jag gjorde lite tapping för kanske två-tre timmar sedan, och funderade sedan på att skriva om det men hade inte bestämt i vilken tråd. Först tappade jag på min IBS och mina känslor kring det, som jag gjort några gånger tidigare. Och de rundorna följdes av mina känslor kring min kropp och storlek. Min vikt gick uppåt ungefär i samma takt som det gick utför med min hälsa, så absolut hänger det ihop! Och som ni säger, så sitter det ju i tanken!

Det bästa med tapping är att man kan lägga upp det hur man vill, och jag vill alltid avsluta positivt, och det lyfter mig alltid också 🙂 

Min grej är att jag älskar min kropp jättemycket! Det är bara det att jag försakar den och låter blli att lyssna på den, och det gör mig jätteledsen när jag tänker på det 💔 😭 för kroppen är egentligen fantastisk!! Som jag så ofta brukar tänka, och som jag skrivit så mycket i min tacksamhetsbok - den låter mig njuta, leva och uppleva. Alla organ, alla kroppsliga sinnen…armar och ben.. huden… heeeelt fantastisk! Den är värd all respekt och kärlek jag har ♥

För tio år sedan, då jag var storlek 38, så var jag visserligen ofta stolt över min kropp och tyckte om den… men jag tyckte ändå att jag var tjock och jämförde mig med andra! Det hade inte spelat någon roll om jag så var storlek 34, så länge jag hade samma känslor och tankar med mig!

Så visst måste jag förändras, för att min kropp ska känna sig älskad, och förändras - som ni säger - i linje med min vibration!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/18/13, 1:23 AM
#6

Kom på en mer konkret sak för den som vill ha tips 🙂

Jag minns inte om det var här inne eller på någon annan iFokus-sajt som någon som hade IBS eller något annat magbesvär skrev om att hen brukar smeka sin mage. Alltså lugnande, kärleksfull beröring. Eventuellt med lugnande ord också. Och det hjälpte!

Detta har jag provat emellanåt, och det blir direkt en stor förändring i hur jag känner mig! Jag har IBS och kramper, magont och diarré har varit min vardag i över tio års tid. Så det är bra märkligt att jag inte gjort detta nu på jättelänge 😮

Jag vet att du ville ha en pepp-tråd, szirius!! Och jag hoppas att det är okej att jag även tagit upp mindre roliga saker i mina två inlägg hittills. Poängen med dem är ändå väldigt stark, att det finns hopp och det går att vända ♥

Ett annat konkret tips är också att ha sex!! Det är att bejaka delvis sin fysiska kropp, och låta den njuta. Oavsett om man är själv eller tillsammans med andra 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
linnease
2/18/13, 1:25 AM
#7

Häftigt Szirius! Law-of-attraction-logiskt, men ändå häftigt!! Inser hur många aktiva tankemönster jag fortfarande har om hur kroppen funkar, om mat och motion och vila och sånt.

Och riktigt inspirerande.. Fick mig oxå att inse att jag fastnat i en tankefälla, att jag inte ens VELAT gilla kroppen som den ser ut och funkar just nu! 

Nu ska jag göra som du!!!! ♥♥♥♥ Så skönt!! Att gilla allt som det ÄR!

linnease
2/18/13, 1:44 AM
#8

#5 Min vikt gick uppåt ungefär i samma takt som det gick utför med min hälsa, så absolut hänger det ihop!

Samma här! Men shit, det du skrev om att du älskar din kropp jättemycket fick mig att inse att shit, jag gillar verkligen inte min kropp ALLS! Inte som aktiv, medveten vibb i alla fall. Den har bara ont överallt och funkar nästan aldrig och hjärnan är dimmig mest hela tiden, och jag har vart sur på kroppen hur länge som helst!! Och rädd, mest hela tiden, för att förlora ännu mer energi om jag inte äter o vilar o rör på mig och tänker helt rätt. Vilket är totalt utmattande att gå runt o tänka på, men inte hittat nån väg ur det, blev såååååååååååååååå invant de första utbrändhetsåren.

Oj, har lite att jobba på. Inte ens tänkt TANKEN på att jag skulle kunna älska den på riktigt, så långt borta har det varit! I bästa fall ignorera den.. Men det är ju såklart det jag måste göra!! DUH!! 🥵 Så klart. Och så lätt, känner att det kommer att gå ungefär lika snabbt och enkelt som för dig Szirius, nu när ni väl hjälpt mig komma på det!! TACK!!!!!

SHIAWASE
2/18/13, 3:49 AM
#9

Haha  Linn,, lite roligt att lasa om hur mycket du INTE gillar din kropp!!!😕Nar det ar sa tydligt sa kanns det som om det ar lattare att vanda pa.

Jag har varit som Missi, att aven nar jag var yngre och verkligen var jattesmal sa tyckte jag aldrig om min kropp,, Jag liksom aldrig uppskattat mig som jag ar i stunden,, och det ar val det jag har kommit till insikt med har pa sistone att jag kan inte bara leva i framtiden, utan jag maste VERKLIGEN ,, leva har och nu, tycka om den jag ar NUUUUU!!!! Bade kropp, utseende person och ALLT!

Det ar latt att saga med ord, men ofta har vi inte natt riktigt dit,,det maste liksom klicka till ordentligt!! Om man inte tycker om den man ar idag, sa missar man ju chansen,,, sa tittar man tillbaka tillsig sjalv pa foton om ca 20 ar och inser DA att man verkligen var snygg och sa kanonbra ut..

Jag ar den jag ar och jag ar fantastisk!!
Jag blir den jag vibrerar !!! Det enda jag kan kontrollera ar mina vibrationer,, INTE TYCKA om vibrationer leder ju knappast till en skapelse man onskar sig!!!! Alska SIG SJALV, ovillkorligt !!! Vi pratar om ovillkorlig karlek,, men den verkar vara svarast gentemot sig sjalv.

Jag ger mig ovillkorlig karlek!! Jag forlater mig sjalv for att jag har missat det ibland, Jag AR Karlek,, omringad av det starkaste ljuset, allt forandras och jag njuter av varje liten forandring, eftersom forandringen ar min vagvisare. ❤️

Och linn Motsats till karlek ar IGNORANS!!! Det absolut "samsta" vi kan gora gentemot nagon annan eller oss sjalva,,, det ar val det som bade Szirius, jag och du har gjort, ignorerat vara kroppar….

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2/18/13, 6:14 AM
#10

Jag har också en del att bita i när det gäller att gilla min kropp. Vi har liksom alltid stått i en varsin ringhörna. Jag har alltid varit överviktigt. Från lite rultig till rejält överviktig. Min bild av mig själv har alltid varit, och är, att jag är fet och ful. Fast när jag ser på gamla bilder på mig själv så har jag verkligen inte alltid varit tjock. Mullig ja, men inte TJOCK. Under en period runt 30 var jag till och med riktigt vältränad. Jag har faktiskt sprungit HELA tjejmilen. När jag ser bilder från den tiden så var jag jättefin i kroppen. Men jag kunde inte se det då. Jag har t.o.m opererat min kropp för att gå ner i vikt och idag väger jag ungefär 40 kilo mindre men inte sjutton är vi mer sams för det. Så jag inser ju att det egentligen handlar om något annat än hur min kropp faktiskt ser ut.  Det är nog mer en känsla av att inte duga som jag är. Och att hitta den där positiva vibrationen känns svårt. När allt jag "vet" säger precis tvärtemot.

crinalina
2/18/13, 10:45 AM
#11

Jag har ju, som ni kanske vet nu, haft en ganska häftig resa den senaste månaden. En månad då jag gått från ovisshet till klarhet inom många områden. Och många av dessa områden mynnar ut i min kropp. 

Vändningen för mig består av ett flertal olika steg, men det absolut viktigaste och mest grundläggande steget har inte ett dugg med min kropp att göra utan med mitt inre, min kärna, min själ, min Source, mitt JAG. 

När jag för några veckor sedan insåg att mitt inre, mitt rätta jag, ALLTID älskar mig, oavsett omständigheter, och när jag samtidigt insåg att jag älskar mitt inre jag, ALLTID, oavsett omständigheter så föll saker och ting på plats. Helt plötsligt så började frågor få svar, den rätta träningen för mig dök upp, information om hur jag ska äta dök upp, rätta tankar dök upp. 

Det som hände var att jag ändrade min vibration för mitt INRE, inte för mitt yttre. Men eftersom min inre vibration är att jag älskar mig ALLTID så omfattar det automatiskt även mitt yttre och Universum svarar på det och ger mig rätt redskap för att komma på rätt plats även i det yttre. Så mitt inre och mitt yttre matchar varandra. 

Den senaste månaden har jag börjat träna något jag fullkomligen älskar att göra, och varje gång jag går därifrån så längtar jag redan efter nästa gång. Jag har börjat RESPEKTERA min kropp genom att tugga maten ordenligt så min kropp får i sig exakt det den behöver, vare sig mer eller mindre. I och med att jag gör det så äter jag långsammare och har dragit ner rejält på tillverkningen av stresshormonet Kortisol. Jag lyssnar av min kropp ännu mer än jag gjort tidigare. Jag äter allt, men det blir ett minimum av bröd och pasta eftersom jag känner att kroppen reagerar negativt på det om det blir för ofta. 

Så mitt bästa tips är att hitta den inre kärleken till ert äkta jag, och förstå att det äkta ni alltid finns där, alltid älskar er. Ovillkorligt. Det som är ni inuti, det som försöker leta sig ut, det som vi alla försöker hitta in till. DET älskar alltid ER, och NI älskar alltid DET. Det finns liksom inget annat alternativ eftersom det är det som är NI. 

Fokusera inte på kroppen, för hur era kroppar ser ut och mår är bara symptom på hur era inre vibrationer för ert inre är. 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2/18/13, 1:50 PM
#12

#8
Men kära vän! Det är ju just därför som det är extra viktigt att visa kärlek till sin fysiska kropp! ❤️
Om man ofta har ont eller är trött eller känner sig dimmig, eller vad det nu kan vara.. så måste vi ju hjälpa kroppen!

Om vi har en vän som är ledsen, inte sjutton ignorerar vi henne då eller börjar slå på henne, och kallar henne fula saker? 😮
Vår fysiska kropp har vi med oss genom hela detta liv, så vi kan lika gärna ta hand om den på bästa sätt! För då tar vi hand om OSS! Och när vi INTE tar hand om kroppen, så jobbar vi EMOT OSS!

Jättebra skrivet, crinalina ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Alexandraea
2/18/13, 2:12 PM
#13

Jaa, Szirius, samma sak hände för mig! Jag har hela mitt liv (eller ja, sedan kanske 12 års ålder iaf) varit som besatt av min vikt, jag har hatat min kropp varje dag, och gått på varenda bantningsmetod som finns, inklusive suspekta bantingspiller köpta på nätet. Och vikten har gått upp och ner, mest upp. Men så förra sommaren när jag aktivt levt med LoA i några månader insåg jag att jag mådde så bra i övrigt men så fort jag fokuserade på min kropp så mådde jag dåligt och jag ville ju hellre må bra än dåligt så jag bestämde mig för att börja lära mig själv att acceptera och tycka om mig själv precis som jag är. Jag gömde undan min tidigare så trogna följeslagare vågen. Jag tog inga foton men jag började mentalt kärleksbombardera mina kurvor, jag köpte snygga kläder i den storlek som passade (inte i "den storlek jag ska ha när jag blir smal" som tidigare). Förut skulle snygga kläder vara en belöning för att ha gått ner i vikt men nu började jag istället "belöna mig själv" för att jag var så snygg just nu. 

Jag slutade känna skuldkänslor över vad jag åt och tillät mig själv att äta vad jag kände för för att det var gott och så var det inget mer med det. Jag fortsatte att vara lycklig och göra saker jag mådde bra av.

En dag så upptäckte jag att mina byxor var för stora, min första tanke var att de blivit uttjöda pga dålig kvalitet, haha. Men så bestämde jag mig för att plocka fram vågen igen och kolla, och den visade att jag gått ner 5 kg. Jag blev jätteförvånad, enbart genom att må bra!

Sedan kom hösten och jag gick igenom en period då det var svårare att  må bra, och de sista månaderna av 2012 var jag riktigt nere på botten och vikten gick upp igen.

Men så efter nyår såhar mina energinivåer stigit rejält, jag har börjat meditera mer, gjort chakraövningar och bara gått runt och mått fantastiskt. Så igår så tittade min room mate Stephen på mig och sa (för att citera ordagrant): "You´ve lost a shit load of weight!" Och jag bara: " What??"

Så nu vägde jag mig på morgonen och jodå, - 7 kg! 😮

Helt otroligt! Som du sa Szirius, när man äntligen börjar tycka om sig själv som man är och slutar kämpa så mycket så poff bara försvinner det! Nu kan jag nästan känna att jag skulle vilja ha tillbaka lite av min rumpa dock, kanske jag kan LoA:a mig till det också… 😃

Nu ska jag läsa igenom era andras inlägg också, blev så inspirerad när jag läste Szirius inlägg att jag var tvungen att "svara" på det först. 🙂

Annons:
Otroulig
2/18/13, 2:16 PM
#14

Vilken bra tråd! Jag var ju riktigt vältränad för 5 år sen, och var stolt över hur min kropp förändrades. Gick ner 12 kg och hade en massa muskler! Jag lovade mig själv att aldrig gå tillbaka till mitt gamla jag. Sen hade jag ju världens svacka. Nu känns det som att jag är halvvägs tillbaka kroppsmässigt till den mulliga Otroulig. Lite känns det som att jag svikit mig själv. Samtidigt har jag ursäktat mig med att jag haft det lite turbulent på jobbet. Det har legat ett sånt stort motstånd till att gå och träna. Men att istället bara acceptera mig själv, ska jag raskt börja med, speciellt med tanke på dina resultat Szirius. ÄÄÄÄLSKA min underbara kropp:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2/18/13, 10:20 PM
#15

Äh, vad fasiken insåg att så illa var det inte:) haha ställde mej på mammas våg. Snacka om felaktig bild, haha!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/18/13, 10:27 PM
#16

Tack! Det här var just vad jag behövde läsa. Älska mig, älska mig - själv just som jag är. För det är som det är och det ÄR bra, även då det kommer till kroppen och vikten. 😎

Lannelia
2/18/13, 10:56 PM
#17

Ni är så härliga och insiktsfulla här inne, love it! Hjärta

Jag också hittat tillbaka till flödet av tillåtande och välbefinnande.

Jag är verkligen tacksam för min kropp, jag värderar den högt och jag uppskattar allt den gör Glad Jag är så tacksam för allt jag får uppleva genom den och för att den alltid gör sitt bästa för att läka, hålla sig frisk och vara i balans! Hjärta

Jag är också glad att jag har insett att jag faktiskt inte är beroende av min kropp, att den fysiska kroppen inte är JAG. Det känns sant och oerhört befriande för mig. Men jag älskar verkligen att ta hand om och skämma bort denna unika och fantastiska kropp jag blivit välsignad med Skrattar

Kärlek är vad vi alla är, i vår innersta kärna, bakom barriären av tankar och intryck. Jag tror att när vi lever i samklang med de vi verkligen är, blir våra kroppar älskade och uppskattade och behandlade väl.

När jag lever som den kärleksvarelse jag innerst inne är, då faller som allting annat på plats.. Kär


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

MissInAction
2/19/13, 1:07 PM
#18

Igår eller i förrgår när jag tappade på känslor kring min kropp och hälsa, så avslutade jag med att säga att jag vårdar och älskar min kropp, det kändes väldigt bra ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2/19/13, 5:49 PM
#19

#17 hej Lannelia och välkommen hit, kanske du skrivit härinne förut men jag tror inte att jag sett dig❤️. Du skriver fint och jag håller helt och hållet med dig. Jag ÄR inte min kropp, men den är en del av MIG, i denna inkarnation, och därför väljer jag att vårda den väl och ge den vad den behöver för att den ska fungera så bra som möjligt.

[Kathja]1
2/20/13, 11:33 AM
#20

Något att tänka på när det kommer till ens kropp är ju att den är så mycket mer än det vi ser. Själv har jag ju tre barn - helt otroligt att min kropp har skapat tre människor. Är så djupt tacksam över det.

Min kropp hjälper mig att hjälpa, då min hjärna med god hjälp av mitt jag möter människor och i dessa möten skapar vi magi. Min kropp funkar ypperligt då det kommer till njutning, jag har en hud som skickar signaler till mitt mående då någon kliar mig, den ger mig skönt sex, jag har ögon som gör att jag kan se allt underbart i livet och öron som gör att jag hör fåglars sång - givetvis med god hjälp av nerver, hjärna och annat.

Det är så lätt att fastna i det YTTRE när vi är en sådan otrolig skapelse på många plan.

Så TACK för min underbara kropp som ger mig så mycket. ❤️

Annons:
Lannelia
2/20/13, 12:06 PM
#21

Tack szirius!🌺 Jag har faktiskt varit här ett tag, men bara som iakttagare, tills nu 😃


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

SHIAWASE
2/20/13, 12:22 PM
#22

Det ar saa kul Lannelia nar iakttager visar sig:) Jag var ocksa en iakttagare eller "gluttare" an langre tid,,tills en dag att jag bara kande att jag maste gora mig hord!!!🙂Och nar man val har satt igang ar det svart att vara tyst,, hihi!😍

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Lannelia
2/21/13, 7:35 AM
#23

Haha ja SHIA!! Jag känner det!! 😃


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

szirius
3/7/13, 12:32 PM
#24

Heeej, kom på att jag ska skriva i denna tråd. Jag var ju lite "stagnerad" några månader och fick inte till att träna så som jag ville. Iom EFT:n så började jag tappa på att jag alltid lyssnar på min kropp och ger den vad den mår bäst av. Och helt utan motstånd så vill jag ut o röra på mig varje dag nu, öka takten hela tiden för att det känns HÄRLIGT att pressa kroppen lite, på ett positivt sätt alltså, för att känna och uppleva att den blir starkare, friskare och fungerar bättre👍! Jag inser att min nacke varit bättre sista veckan, liksom min höft. Knät gnäller lite, så det finns tydligen lite "flexibilitetmotstånd" kvar i mig😉men det är jag medveten om. Det är ändå MKT bättre än det varit på evigheter! Jag har inte kunnat jogga sedan…gymnasiet😮

Det är en så härlig känsla att VETA vad jag mår bra av, och lyssna på det. Jag vet att jag INTE mår bra om jag tjoffar i mig en hel chokladkaka framför en film. Sockret rusar i kroppen och sen mår jag illa. Däremot mår jag bra av att NJUUTA av en liten bit i taget. Jag mår INTE bra av 3 stora koppar starkt kaffe om dagen. Smaken är god, men hjärtat börjar pumpa. Jag blir visserligen effektiv😇, men med baksidan att jag också blir lättare "fräsig", som om jag har nerverna lite utanför kroppen.

Så en kopp är lagom och jag njuter av den.

Nu hoppas jag att det inte ska vara alltför isigt i Norden, så att jag kan fortsätta med denna otroligt sköna rutinen jag kommit in i nu: raska promenader med lite jogging och utfallssteg i, sedan lite styrka inomhus.

Känner mig så STOLT över mig själv, hahaha😎. Jag ger mig själv vad jag mår bra av❤️. Min kropp bygger styrka, kondition och smidighet. Kroppen mår bättre. Sinnet mår bättre. Wohooo🥳

MissInAction
3/7/13, 1:05 PM
#25

Hahah! Nu kom jag att tänka på en scen ur Ally McBeal. Perfekt! 😃❤️

Och visst är det härligt när man lyssnar på kroppen och får gensvar! Man mår så BRA! 

Jag började ju på gym igen härom veckan och det känns kanonbra! I kombination med att dagarna blir ljusare och vi har haft en hel del sol, så känner jag mig piggare och har mer lust att röra på kroppen ♥

Ursäkta den hemska kvalitén på videon men hoppas att ni står ut, det är värt det 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
3/7/13, 2:02 PM
#26

Så underbart Szirius, jag ska skriva om min dröm inatt, haha, totalt motsatt. Kanske ska göra som du och tappa på det:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
3/7/13, 3:46 PM
#27

Hm, tack för att ni puffade upp denna. Behövde bli påmind. Just nu är jag i ett läge att kroppen säger ifrån vad jag än gör. Tränar jag får jag världens träningsvärk, jag som är så bältränad liksom. Dricker jag för mkt kaffe går magen igång. Min kropp vill helt klart säga mig nåt. Ska se till att tappa på det så att jag mår bra i kropp och själ!!


Annons:
[Kathja]1
3/9/13, 11:21 AM
#28

Tittade på "Mia på Grötö" nu på morgonen och där satt Mia, Camilla Thulin och Carin Manheimer och pratade kroppar varvid Camilla säger att Mia inte ska hänga upp sig på sin mage för den kroppen har skapat och burit tre barn, och det viktiga är att inse att kroppen är själens boning. M.a.o vi halkar lätt snett och blir för fokuserade på utsidan när det handlar om insidan och vad vi faktiskt kan göra med den underbara kropp vi har fått.

Otroulig
3/9/13, 11:33 AM
#29

Ja, jag tror att vi ska lyssna på kroppen. Som du Theleonora, din kropp vill vila. Jamen dåså, låt den göra det! Den kommer att vilja träna igen:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
3/9/13, 11:49 AM
#30

Hm, attans att jag har bjudit hem folk och var tvungen att köpa godis.. Lyckades äta upp hälften igår och en del till frukost idag så nu får jag gå iväg och köpa ett kilo till 😕

Känns som att jag måste äta tills jag spyr och får sån avsmak.. 😡


[Kathja]1
3/9/13, 12:57 PM
#31

Tvungen? Skulle de inte komma ifall du inte hade godis hemma? 😎

Theleonora
3/9/13, 1:43 PM
#32

Hehe, vill ju bjuda på en massa godsaker och godis var bland dessa. Men jag har inte ätit upp nåt annat utan bara godiset 😕

Aja, ska väl ta tag i det när det är dags..


MissInAction
3/9/13, 1:43 PM
#33

Theleonora,
tycker du om att baka och fixa? Det finns massor med godsaker som man kan göra själv och som blir jättegott🙂
Vill man ha variation kan man göra ett stort fat med vindruvor, morotspengar, gurkstavar, ostkuber etc.. det man känner för. Det blir färgglatt och fint! Och så har man godis bredvid 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
3/9/13, 1:47 PM
#34

Jag tänkte mest på att om godis är något du vill hålla dig ifrån kanske du borde bjuda på sådant som du vill äta… Skit i vad gästerna vill ha, de får väl ta vad du bjuder på - är övertygad om att vad det än skulle vara så hade det varit gott.

Annons:
MissInAction
5/14/14, 11:18 PM
#35

Puttar den här tråden lite 🙂

Har tänkt på en del saker jag skulle vilja ta upp men jag avvaktar lite. Vill just nu bara slänga in den här underbara föreläsningen från TED talks! ♥ Helt fantastisk, tycker jag!
Det handlar visserligen främst om ansiktet men de är ju en del av kroppen och det som vi visar upp mest🙂

http://www.upworthy.com/ever-wonder-what-the-clerk-is-thinking-about-you-when-youre-shopping-at-the-makeup-counter?g=2&c=ufb1


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
5/15/14, 9:07 AM
#36

Det är roligt att du puffar här. Jag har en tid inte varit helt nöjd med min kropp, har bett om vägledning och pepp i att hitta tillbaka till nöjd och må bra. Så upptäckte jag i förra veckan hur tydligt den talar om för mig vad jag ska äta! Så nu har jag som mål att följa det. Den har inte sagt att jag ska ut och springa, däremot säger den till mig att hålla igång energiflödet med spontandans, viftande med armarna och knackande på meridianer. Så go with the flow.

MissInAction
4/6/15, 3:51 PM
#37

Dags att putta upp den här tråden igen då 😎

Jag har precis läst igenom hela tråden igen. Vi har ingenting alls att göra på jobbet idag, så det finns gott om tid att bläddra bland gamla inlägg.

Hmm… klockan är   15.45 och NU kommer det faktiskt in ett jobb, till mig… från Sverige. Hahahaa.. bara för att jag skriver det 🤐nåja… det är iaf helgdag i Sverige så jag tänker inte ringa upp kunden förrän imorgon.

Äh nu har jag blivit så distraherad och det har gått ytterligaren en timme sedan jag började skriva.. jag får återkomma senare men lämnar tråden puttad 😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
4/6/15, 6:38 PM
#38

Men tack!! Den här behövde jag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
4/6/15, 7:20 PM
#39

oj, vad det känns som ett annat liv när jag skrev denna tråd, haha….mkt som hänt på snart 2 år…känner mig fullkomligt försonad med mitt utseende idag, på alla plan. 

Crina skriver på #11 Fokusera inte på kroppen, för hur era kroppar ser ut och mår är bara symptom på hur era inre vibrationer för ert inre är.

Nu ska jag försöka hinna skriva alla tankar som kommer flygande o se om jag kan knyta ihop det…. för det är viktigt att komma ihåg att det inte betyder att om alla skulle ha en supervibb, så skulle vi alla se exakt likadana ut! Det gäller att hitta sin egen må-bra plats med kroppen -vilket mer handlar om tex styrka, energi och smidighet, inte om utseende eller storlek  i sig. Och HÄR tror jag många gör ett "feltänksloop"…jag har stött på flera som är såpass överviktiga att det hindrar dem i deras liv…de har ont i knän, rygg, har svårt att orka, undviker vissa saker, men samtidigt säger de  att de älskar sig själva som de är, de har accepterat sin kropp o njuter av att vara big size - vilket ju är superbra! Men jag kan känna en slags "försvarsmekanism " här…jag  är ju själv emot dieter o vikthets o utseendehets etc,  MEN hälsan säger något om våra inre tankemönster …och  motstånd mot att vilja göra förändringar i ens liv säger också något……om livet inte flyter lätt så ÄR det ju ett tecken på att det finns blockeringar någonstans…

Det är ju tok att tänka " först ska jag förändra mig o SEN ska jag älska mig" , det vet vi inne på LoA - fast det behöver ju inte heller betyda att  om man älskar sig själv så behöver man inte göra några förändringar alls☝️😉….snarare ser jag det som att när man verkligen älskar sig själv, då är man i alignment..och när man är i alignment känner man tydligt vad kroppen behöver för att må som allra bäst. Vilken sorts mat eller vilken sorts rörelse. Och det kan skifta dag till dag. 

Visst kan man matrixa hur långt som helst i detta o säga att " det du tror på blir sanning" och man kan kanske komma till den nivån att man bara hoppar allt detta fysiska…om man nu har lust med det😃 ….men för MIG, personligen, så är det definitivt least resistance att se min kropp som ett gäng celler som mår bra av syre, näring o vila i balanserade doser och det funkar ju klockrent när jag lyssnar, så jag anser inte ens att det är jobbigt eller krävande på något sätt! Inget motstånd i det.

Kathja  #36 ….precis detta jag menar…..( vet att det är gammalt men bar exempel) och som jag själv fått tydlig vägledning, att jag ska dricka mer vätska varje dag o hur jag sedan dess märker stor skillnad.

[Kathja]1
4/6/15, 7:37 PM
#40

Det var ju lite intressant… Jag satt just och slösurfade och läste om prana och blev då vägledd till en sida där man talade om en bok som heter "Leva på ljus" om en kvinna som sedan1993 har levt på i princip bara ljus (prana). Det låter lite trist i mina öron men coolt att det funkar.

Lite mer att läsa om henne och liknande, och så det sista. 😉

linnease
4/6/15, 8:14 PM
#41

Cool Kathja!

Annons:
szirius
4/6/15, 8:30 PM
#42

jag läste om skiftet med blood moon som var i helgen…antecknade lite:

a portal of freedom, to leave old thoughts….

…..part of our diet will come directly from cosmos

😉

Vet att iaf jag o Shia pratat om  detta, hehe😛, att vi behöver mindre mat än vi tror, just för att man FÅR massa energi direkt från universum, bara man är öppen.

Sen är det ju samma sak där som alltid….vi har ju ett frivilligt val så även om man KAN,  så skulle iaf inte jag välja bort mat o dryck helt, eftersom jag njuuuuuter av smak o konsistens etc!😍✨

SHIAWASE
4/8/15, 11:19 AM
#43

Ja,,, absolut att jag behöver mindre mat, har också läst om de som lever på ljus, men som sagt tråkigt känns det som,,, Däremot, att känna att man inte är "beroende" mat,, utan att man njuter av mat och kan njuta av bättre mat typ

När det gäller kropp,, så har ju jag alltid tränat, men på sista tiden har det blivit mindre, och var ju rätt så missnöjd ett tag,,,

Nu har jag liksom verkligen kommit till en fas där jag verkligen tycker om mig och min kropp,, vissa saker vill jag förbättra på kroppen, men det är inget som liksom stör mig på ett sådant sätt att jag känner mig obekväm,,,

Nej Nu är jag HELT nöjd med den jag är,, och följer med i min expansion på alla nivåer!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Karin3.0
4/10/15, 8:55 AM
#44

#11 WOW, det där kändes som mitt i krysset. ❤️

Skojig och peppande tråd :) 

För mig var det nog så att jag hade misshandlat mig själv under många år och trötätit i mängder tills jag blivit riktigt stor. Jag var alltid smal och tränad som ung  (var en sån där som andra störde sig på eftersom jag kunde äta vad ja ville men vågen stod helt still) men det förändrades. 

När jag vägt 122 kg i  många år kom jag in på loa och kärlek. Jag blev mer  kärleksfull mot mig och så kände jag att ja var värd bättre i stort sett. Jag gjorde inget aktivt val men två veckor efter att jag känt detta började magen krångla och jag var tvungen att äta snäll kokt mat bara. Sen började godis bli mindre intressant och jag fick för mig att börja dansa. Allt detta var aldrig något tvång utan något som mest kom till mig. Månader gick och efter ett tag började pojkvännen kommentera det då jag nästan tappade mina mysbyxor en dag. Efter typ ett år ställde jag mig på vågen och jag hade gått ner 29kg. Jag fattade ingenting, för jag hade inte tränat eller ansträngt mig på nåt sätt. Nu när crinalina skrev sitt inlägg så tror jag det var något sådant jag också höll på med. Jag har lyckats tappa den tråden på vägen och några kilon har smugit sig tillbaka men inte många ändå. Men jag tror hursomhelst det där var huvudet på spiken 😃

szirius
4/10/15, 12:42 PM
#45

Jag kan ju nämna yoga😉 och då inte bara för att man rör sig, utan för att problem med sin vikt, både under och övervikt kan handla om obalans i hormonerna, och då spelar det ingen roll hur man äter, man går inte ner/upp iaf.  Yoga hjälper till att balansera hormonerna, ämnesomsättningen och organen i kroppen.

linnease
4/10/15, 3:21 PM
#46

Följa flowet löser allt.. Jag gick ju i väggen, fått hundratals råd o tips och välmenande människor o tidningar om träna, äta, yoga, stretcha, dansa, gå ut i skogen. Och försökt massa. Men allt tog bara emot, inte det jag skulle göra. Så fort jag sover och vilar och släpper grejor och bara ÄR så rasar kilona av och kroppen blir starkare istället! 🤗 Tappat tre-fyra kilon sista tiden genom att bara ligga och sova mest! Haha. Och blivit starkare med, lider inte direkt av att musklerna förtvinar eller att konditionen blir sämre, snarare tvärt om. 

Fick för mig att följa biggest looser nu i vår på webben, och klurat massa på det.. Jag tror verkligen att vi inte behöver träna heller för att komma iform. Det är bara "bryggor" liksom, för de som behöver, som inte vet hur/kan/ tror att man bara kan skifta hur man mår, som de i TV-programmet.. De TROR ju vekligen på äta rätt och träna rätt och såklart de får resultat.. Men många av de stora rasen kommer de veckorna man ser att de mår BRA.. eller kanske kommer upp och släpper nåt gammalt, som minnen av mobbing eller föräldrar som gått bort eller övergrepp som barn. Så himla häftigt och tydligt om man kollar efter det!

Och de veckorna man ser att de verkligen INTE är i flow utan kämpar  upstream på bara tjurighet och tränar mer och äter bättre än nånsin så visar vågen typ 0.7 kilo. Varit coolt att följa, så intressant.

Skogshumblan
4/11/15, 8:35 PM
#47

Jag är så tacksam för min kropp! Den har burit och fått mitt liv att funka hitills närmare 39 år och de perioder den varit skadad eller inte funkat som den ska har den ändå servat mig och mina barn.

Jag är så tacksam att jag har en kropp, denna kropp och att den är så fin och fungerar som den gör, och som den ska.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: