Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 4682 ggr
crinalina
2013-02-07 23:07

Del 5 Fuck - Gnälltråden

Även positiva, kärleksbaserade människor kan ibland behöva gnälla sig. I den här tråden kan man göra det. Räkna med att få många olika råd och mycket stöd och feedback. Ärlig, rak respons. 

Här hittar du den gamla tråden.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
2013-07-08 18:33
#1

Är det sant 😮 ingen som behövt skriva i Fuck tråden sen Februari, exakt 5 månader sen. Det är ju fantastiskt…. Men nu är det dags.

Jag vill inte sitta och skapa en kommunikations plan och hålla på och sortera dokument i 15 månader framöver 🤮!! Det var inte det här jag beställt! Mina fina chefer har försvunnit och lämnat mig med en process snubbe…JAG VILL BARA JOBBA OCH VARA GLAD. Jag vill inte skapa ett dokument och processer i ett företag jag inte vet nåt om, om processer jag inte har en aning om hur dom funkar - med personer som jag inte ens vet vilka dem är. REFOUND! Jag vill bara kräkas på dessa arbetsuppgifter. 

Näe nu får det allt dyka upp det jag verkligen beställt. Det här verkar ju inte alls bli vad jag hoppats…..

Så nu var det gjort. Phu

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-07-08 18:53
#2

Haha.. Bra jobbat Otroulig 🤗

[Kathja]1
2013-07-08 19:09
#3

Det är alltid mörkast innan gryning…

Var sak har sin tid…

Det finns inte något ont som inte har något gott med sig…

😉…

Så du jagar upp dig lite till så du får ur dig ALLT det "neggiga" och bara är din högsta önskan och kan ta emot ditt högsta bästa. 😍

Theleonora
2013-07-10 13:48
#4

Frustrerad… Nu får den där proppen lossna. Allt står ju still, säkert pga mitt inte motstånd. Och jag känner ju att stora grejer är på G och blir mer entusiastisk och vill att det ska hända. Oh ju mer jag vill desto mer stoppar jag det juh… Hjälp!


linnease
2013-07-10 14:10
#5

Lång jävla gryning tycker jag. Är glad att jag ens kan komma så högt idag så jag kan skriva i fuck-tråden. Mår skitkass, har kämpat kämpat i i ett par veckor för att försöka bara överleva dan. Kroppen går utför med, snurrig, ont i huvudet, ingen energi, och nu har jag haft så jävla ont i magen och ljumsken i två dagar att jag inte kunnat sova mycket. Haft helt skum mens i ett par år och blöder om jag har sex, men det har kommit så långt ner på listan över saker som är fel så jag har inte kollat upp det. Rädd för att det är nåt allvarligt fel, fan. Ska till doktorn om nån timma.

Jag vill ha ett jävla LIV!! Täffa folk, ha vänner, ha saker att GÖRA!!! Fuck fuck fuck, inte kommit nån jävla stans på sju jävla år! Kroppen är lika jävla kass, relationer och vänner är lika jävla frånvarande. 

Kan inte hitta nåt som får mig må ens i närheten av ok, håller på att spränga mitt huvud.

Theleonora
2013-07-10 14:32
#6

Jag vill ha ett jävla LIV!! Täffa folk, ha vänner, ha saker att GÖRA!!! Fuck fuck fuck, inte kommit nån jävla stans på sju jävla år! Kroppen är lika jävla kass, relationer och vänner är lika jävla frånvarande. Ja, jag håller med. Ska man behöva hamna på botten hela jäkla tiden för att ta sig upp igen. Ibland känns det som att jag lurar mig själv med att inte bry mig om nåt, för ingenting händer ju då.. Sen ser man alla andra ha lyckliga relationer. Känner mig som en alien på jobbet, är helt borta i huvet kan inte foka. Tanken att ha en pojkvän är helt borta, skönt visserligen. Men jag kommer ju dö ensam, så ensam.


Annons:
linnease
2013-07-10 14:38
#7

Funderar på antidepressiva. Känns som bakåt. Men kanske det är framåt. Inget annat har ju funkat. Prova nåt, va fan som helst..? Läkare ville skriva ut det i början när jag gick i väggen, men blev så dålig av dem att jag inte stod ut, slutade ganska direkt.

Fan allstå, hur funkar det med LoA? Antideppressiva, mår sämre i ett par veckor innan det kanske vänder. Detox, avgiftning, healing, allt kan ge utrensningsreaktioner eller vad det kallas. Allt blir bara sämre först. Hur kan det funka? Hur kan nåt bli bättre av att det blir sämre? Har sånt motstånd mot att bli sämre, ståd knappt ut som det ä. Hm om jag VISSTE att det verkligen skulle hjälpa så kanske. Men det här är ju ur ren desperation, never take action when you're out of the Vortex??? Får inte riktigt ihop det..?

Theleonora
2013-07-10 14:54
#8

Linn, jag tror det bästa är egentligen att ta ett steg tillbaka och andas. Funderar på att sjukanmäla mig några dagar från jobbet men får se hur jag gör. Just nu är jag iaf inne på toa och andas. Kort fix men får vara bra för nu :)


Seerina
2013-07-10 15:05
#9

Jag bara älskar den här tråden!
För när jag läser här så ser jag de äkta känslorna och inte bara dem man strävar efter att få uppleva. Här är man sitt sanna jag, man varken döljer eller förskönar. Man försöker inte vara någon man inte är. Man försöker inte ljuga för sig själv att livet är enkelt och i fullständig harmoni. Man bara säger sin sanning, precis som den är naken, rak och ärlig.

Jag tycker också livet är skit och det är faktiskt okej att tycka det. "Ryck upp dig och tänk positivt" säger folk som vill peppa. Det går in genom ena örat och ut genom det andra. Orken finns inte för även en sån sak som att tänka positivt kräver en ansträngning och kroppen vill inte för den är trött på att kämpa. Mina sju års kamp om ett bättre liv är nu till ända. Jag tar min medicin och inser mig besegrad. Varför lida mycket om jag har möjligheten att lida lite? Jag nådde inte mitt mål, jag orkade inte ända fram men det gör inget för kampen är över och det var den jag helst av allt ville i från.

Nu ska jag lära mig att uppskatta ett hyfsat liv och släppa mina drömmar om ett storslaget liv. Jag försökte i alla fall och det räcker för mig. Jag ångrar ingenting för min resa lärde mig en viktig sak:

Vill jag leva NU eller vill jag leva SEN?

Jag har inte heller någon man vid min sida. För sju år sen begrundade jag min mamma och mormor. De levde ensamma, fattiga och sjuka. "Sådär tänker inte jag sluta mitt liv" tänkte jag och tog tag i mina själsliga problem. "Jag tänker bryta mönstret som följer vår släkt i generationer" var mitt mantra och jag pluggade ihärdigt psykologi, personlig utveckling och ändrade mitt eget livsmönster så mycket det gick för att komma tillrätta med mig själv och därmed också bryta vårt karma.
I dag sitter jag här precis som min mamma och mormor. Fattig, sjuk och ensam. Nåja, jag försökte i alla fall.

SHIAWASE
2013-07-10 15:28
#10

Bra att ni alla slanger ut allt vad ni vill slanga ut:)

Nar det galler medicin,, sa tror jag att det ar som med allt annat,

"least resistance"

Om, genom att ta medicin, man kan latta lite pa motstandet man har ,, VISST ok!!

Vi har ju diskuterat droger och alkohol tidigare ocksa, samma dar,,,

Medicin, alkohol, droger,, inget ar en grundlosning,,, (Observera!!! att jag INTE forskonar droger pa nagot satt, men typ marijuana etc har kommit upp pa tapeten nagra ganger,,,) MEN det finns inget ratt och fel,

MEN ,, vi har ALLA formagan att hitta harmoni och lycka inom oss UTAN vare sig medicin , alkohol eller annat. Fast nar man ar for langt borta fran detta tillstand kan man liksom inte bara hoppa in tid.  Da kan tex. medicin vara ett bra hjalpmedel for att lindra motstandet~~~

Sa tanker jag,,,

OCH ! viktigt att komma ihag,, ALLAS liv ar fullt av kontraster,, jag valjer att kalla det kontraster inte bra, daligt, roligt, trakigt, lycklig, olycklig, ,, UTAN helt enkelt kontraster,, det ar vad det ar.

Sedan ar det vi som valjer hur vi tolkar, bemoter dessa kontraster,, vi kan valja att se det som olycka, tragedi, sorg, negativt, daligt, fel, ,,, ELLER sa kan vi valja att se det precis for vad det ar en KONTRAST.

Men som sagt, vi kan inte hoppa upp pa kansloskalan,,,, sa det ar bara att acceptera att vi ar dar vi ar, och det ar OK.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2013-07-10 17:12
#11

Kul att du gillar tråden Seerina :) ♥

Jag är mig själv i alla trådar här, bara väldigt splittrad. Kan må super och kan må skit.. :D Jag tror de flesta ändå är sig själva här, känns ärligt för mig, inte som vi förskönar saker så särskilt mycket. 

Och det brukar ofta funka att häva ur sig lite här, fick plötsligt boende löst för iaf 6 månader idag efter den här tråden och en väg in i systemet igen, känns bra, nåt att göra, träffa läkare o se om de har nåt bra att erbjuda. 

Vi stammisar har förresten endel gömda trådar här, en del av det mest negativa hamnar där, känns ofta lite för privat för det öppna forumet. :)

Alltså.. Om kroppen är helt ur balans kan man ju behöva saker man inte behöver om den är i form. Typ som kryckor om man brutit benet, eller näringslösning om man är helt uttorkad, eller varför inte mat om man är hungrig. Klart det inte är hela lösningen, men ibland kanske det behövs, likaväl som vatten när man är törstig?!

linnease
2013-07-10 17:14
#12

Och kram Theleonora, skulle vilja säga nå smartare, men kommer inte på nå just nu ♥

Theleonora
2013-07-10 17:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Kram Linn och härligt att det ordnade sig med boende!!

Jag mår bra nu :)

Seerina, lägger in en bild till dig!

Och jag säger som Linn, jag tror inte någon förskönar något. Jag utgår bara från mig själv, jag kan inte låtsas vara glad när jag inte är det, what you see is what you get. Och jag tror det är likadant med de andra här inne, sen verkligheten är ju en annan sak. Där håller man sig till sina närmaste med såna här grejer. 

Frågade ju universum om hjälp idag och det jag fick till mig var iaf obalans i rotchakrat. Tänkte dela med mig ifall det kan vara till hjälp. För min del hjälpte det att läsa om det och se. Och förstå vad det var som låg och malde och som behövde komma upp till ytan, tittas på och sen släppa. Ut i det fria.

Kram på dig Seerina

Edit. Jag håller med Shia, man ska inte behöva ta till andra ämnen för att må bra. :)


Annons:
Theleonora
2013-07-10 18:05
#14

Lite mera pepp:

http://love-whisperer.blogspot.se/p/jackson-kiddard-quotes.html

The journey is filled with ups and downs.  Don't confuse the two as ever being everlasting.  Get up every day and apply yourself, be authentic, trust your instincts and know that the more you apply yourself the better you get day by day.  The day you are waiting for is the day you want to give up, that is when you must keep going.  That's the barrier between normal and greatness. -


[Kathja]1
2013-07-10 18:59
#15

Tror att vi är bra på att vara ärliga och genuina de flesta av oss här inne. Inte farao är livet på topp hela tiden inte! Lite svaj behöver vi allt ha för att växa och komma vidare, det är ju i kontrasterna som vi hittar vad vi vill.

Linn darling, skönt att det dök upp en boendelösning, skulle just påminna dig om att vi finns, bara att komma, nu vet du ju vart vi bor. Fast det är ju egentligen självklart att det skulle dyka upp något,d et gör det alltid när man väl släpper sitt motstånd. ALLTID. Det gäller bara att göra det och istället börja glida med livet. 🌊

Är ju förunderligt att något som är naturligt och egentligen ganska enkelt ska vara så j-a svårt ibland! 😡

linnease
2013-07-10 19:15
#16

Hm. Ja, jag har (haft) en sjukt massa motstånd om mediciner, alltid haft..Typ aldrig ätit nåt, knappt ens ipren om jag haft ont, tänkt att kroppen ska ju kunna klara det själv. Penicillin dock, hade halsfluss och öroninflammation massa när jag var liten och det är ju så löjligt effektivt. Och bara för ont annars.. :) Mot borrelia oxå, fästingbett när jag sprang mycket orientering.

Tackade nej till antidepressiva delvis pga det när jag först blev sjuk. Kanske faktiskt hade hjälpt mig!? Så korkat isf. (Provade väldigt motvilligt en vecka, men blev så mycket sämre att jag inte stod ut, så jag fick en anledning att sluta.. :) hade kvar mitt massiva motstånd mot tabletter. Särskilt antidepp, efter att jag sett personer i min närhet få dem utskrivna, men inte tagit tag i problemen/vibben bakom)

Blir lurigt om jag blir erbjuden det igen. Lyssnade på nån Abe-grej i vintras om det som fick mig att softa lite på det. Var en frågeställare som inte ville att man skulle behöva äta tabletter, kommer inte ihåg om det var kosttillskott eller läkemedel. Abe frågade, är det inte ok med mat heller.. Typ var drar man gränsen? Mat.. "nyttig" mat.. kosttillskott, örter.. läkeörter om man hamnar ur spår, vitaminer eller järn t.ex om man fått brist på nåt.. Ok klart man måste ändra vibben, men sen måste ju kroppen ändå få tillbaka balansen av de ämnen den behöver på nåt sätt. En del läkemedel kan säkert hjälpa till med det med.

Såna som bara lindrar smärta då t.ex? Tillför ju inget direkt till kroppen.  Men det är ju så mycket lättare att vara glad och hitta skönare vibbar om man kan käka en ipren. Haft såå ont i två dygn nu, käkade två bamyl nyss, shit vilken eufori att slippa ha ont, in i vortex o bara må bra direkt. :) Och kan va konstruktiv nu istället.

(Bara babblar lite.. ^^ )

linnease
2013-07-10 19:17
#17

❤️ Kathja ^^

[Kathja]1
2013-07-10 21:04
#18

Linn - Funderar lite… Kanske behöver du inte antidepp utan bara hjälp att styra upp livet och ditt mående lite då det svajar som mest. Ibland behöver man en plan och en pepp-partner. 😎

crinalina
2013-07-10 21:06
#19

Nu har jag inte läst alla inlägg men jag vill iaf också säga till Seerina att jag tror inte att någon av oss stammisar här inne döljer något dåligt mående i de andra trådarna. Vi har också dåliga dagar och dåliga stunder, men för de flesta av oss är de dagarna och stunderna få och går över så snabbt så vi oftast inte hinner med, och behöver, ösa ur oss här. Så de trådarna, precis som den här, är alla lika äkta. 

När det gäller antidepressivt så kan jag absolut se en funktion för det. Jag tror inte att det för alla är så "enkelt" att hitta sin inre harmoni just för att man är alldeles för långt ifrån det, och vägen är väldigt lång och jobbig då. Och när man gång på gång faller efter att ha tagit sig upp så tar orken och lusten slut. 

Jag åt själv antidepressivt de sista åren jag bodde i Sverige, till och från. Serotoninhöjande medicin. Jag började efter jag kraschade och gick in i väggen, och sen åt jag i ca två år innan jag mådde så stabilt så jag kunde trappa ut dem. Sen fick jag äta vintertid ett år, och sen när pappa blev sjuk och tills jag bott här i en dryg månad. Sedan dess har jag inte behövt dem mer. Solen hjälper oss att producera Serotonin som är ett glädjeämne, som också kan produceras av vissa droger som tex alkohol. Om man har lågt serotonin så kan man därför må väldigt dåligt. Min läkare trodde att jag skulle behöva äta medicinen varje vinter under resten av mitt liv för att jag mådde så dåligt vintertid. 

Så jag tror absolut att det finns en funktion för vissa mediciner, som ett hjälpmedel, ett verktyg, att använda i kombination med LoA, med KBT och andra liknande verktyg. För att kunna komma upp på en genuint högre nivå. 

Om inte jag hade ätit medicinen hade jag absolut inte varit den jag är idag, och jag hade absolut inte varit där jag är idag. Idag behöver jag ingen medicin för att hitta vare sig harmoni eller glädje i mig själv. Men jag behövde den för att förstå hur man kan må. 

Använd medicinen som den är menad att användas, som ett verktyg i kombination med andra verktyg, så tror jag att det kan funka betydligt bättre för några av er.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-07-10 21:14
#20

Linn jag tänker som så. Om meningen är att vi ska må bra och vi gör det av mediciner DÅSÅ. Det är ju precis vad som kan behövas för att komma ett steg upp på skalan. Vi får lite artificiell hjälp bara. So what. 

Om du nu mådde bättre av bamyl och det gav en frist att slippa ha ont - men jösses, knapra på.😉

Vi ska inte behöva ha ont. Om vi kan göra något för att slippa smärta så är det bra. 

Du har nu provat renlevnads köret - prova nåt annat sätt nu. Eller hur - är det inte det vi brukar säga - fungerar det inte prova något annat.

Det är dags nu eller hur! Jag tror att du som har sådana enorma tentakler kommer att känna om det blir helt uppåt väggarna - men om du går in i känslan med att det här är grejen - det här kan hjälpa dig så kanske det blir så - ren LOA tänker jag.

Skönt att ha någonstans att bo. Låter bra! 🤗 till dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2013-07-10 21:16
#21

Självklart fyller det ofta en funktion, man jag tänker att är motståndet mot mediciner för stort blir det motsatt effekt. 🤔Jag har själv provat ett tag, men fick sånna mardrömmar så jag la ner det. Älsklingen köpte vi 5-HTP till, gav honom ett bra lyft så att han kom i fas med sig själv och livet. 🌊 Han åt dem väl i någon månad har jag för mig. 🤔

Otroulig
2013-07-10 21:56
#22

Själv käkade jag faktiskt eye q- kapslar när jag hade utmattnings symptom, men de är svinigt dyra. Det hjälper mer mot utmattnings symptom och ADHD problem också. 

Serotonin är väl just mot depression och liknande. 

Kan ju vara bra att berätta precis vad man känner för mediicner för läkaren och fråga om detta kan vara ett alternativ ( man vet ju aldrig, det KAN ju vara en öppen läkare)

Näe det är klart - motståndet måste vändas - annars funkar det ju inte.Men det är ju bara tankar och känslor tänkte jag. (hahaha - det skulle jag sagt till mig själv för några år sen och jag skulle fått en rak höger💣🦸‍♂️)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-07-10 21:57
#23

Hmm, tack för all input.. Ja fortfarande kluven.. Det KAN ju hjälpa, men har läst och hört minst lika mycket eller mer om när det inte funkar, bara ett evigt jagande efter att hitta rätt doser och omställningar o må kasst emellan o byta mediciner och hej och hå. 

Det här snackade med mig, ska känna på den: Linn - Funderar lite… Kanske behöver du inte antidepp utan bara hjälp att styra upp livet och ditt mående lite då det svajar som mest. Ibland behöver man en plan och en pepp-partner. Cool

Känns intressant på nå vis. Och har tänkt massa på sistone, om jag bara hade nå meningsfullt att GÖRA skulle jag må mycket bättre, äntligen såpass bra att jag skulle kunna göra saker nu, och om jag har nåt som känns kul eller meningsfullt eller bara ok, och får röra på mig ganska mycket så funkar jag ganska bra. Tror jag i alla fall? Hmm men varför hittar jag inget då.. 🤔

Kunde jag känna på mig, lita på att antidepp verkligen skulle FUNKA, röra om i hjärnkemin på rätt sätt, ja jäklar, shit va skönt att bara få må ok.. aaah..

Men känns ändå upstream på nå vis. Jaja, folkbokföra mig här (flyttar in hos mor med sambo), doktorn igen, sen remiss till psykolog, reda ut vad det kan vara, har massa skumma symptom, sen se vad de vill göra.

Theleonora
2013-07-10 22:05
#24

Var iväg på en promenad och reflekterade över det jag hade skrivit och det här med mediciner. Jag har själv käkat anti-depp för flera år sen, stod inte ut längre än 3 mån. Blev så groggy av dem och klarade inte av plugget… Och nåt inom mig gjorde motstånd. Har alltid haft rädsla (obefogad) för att bli beroende av saker och ting så jag brukar vara försiktig på så sätt. 

Menade så klart inte att man absolut inte ska ta anti-depp eller ta hjälp av det man kan för att höja sig lite. Sen när man är på banan igen kan man ju trappa ner. Ingen ide att sitta och må dåligt och kippa efter andan hela tiden. Det är ju ett energikrävande tillstånd och det ger inget. 

Själv har jag funderat på att skaffa många olika saker (husdjur, nya aktiviteter för att träffa nytt folk, byta bostad/ort mm) för att må bra och inte känna ensamhet. Men inget av det jag vill ska hända händer. Så det verkar som att det är meningen att jag inte ska känna ensamhet först för att jag ska kunna skaffa allt det där som jag ska ha som hjälpmedel ;). Moment 22. Livets paradox.


Otroulig
2013-07-10 22:13
#25

Förstår ditt tänk med att ha nåt att göra. Det kan vara viktigt. Vad det än är. Lite att hänga upp livet på. 

Men nu finns det ju en plan 🌊 Kanske att det kommit till en punkt där du har lite distans till allt som hänt ändå. Att det är rätt tid nu.❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-07-10 22:19
#26

Eller hur Theleonora, moment 22. Hamnat i ett gäng såna.. till synes iaf. Men i efterhand nu när jag rett ut en del av dem har det mest bara varit motstånd… Hm vad vill jag säga egentligen.. :)  Lite trött och lost.

Hm kanske att det man TÄNKER ut att man ska göra när man mår kass över nåt inte är det man verkligen vill göra.. Utan det man VILL göra finns som mitt framför näsan oftast.. men man har motstånd mot att göra det, man vägrar liksom.

Eller, man och man.. det har varit min erfarenhet iaf..

Har känts lite som svälja stoltheten för mig ibland och göra det där man inte vill göra.. Men det var lösningen, hade bara motstånd. Har du nåt du kan svälja stoltheten och göra som kunde ta dig framåt?

linnease
2013-07-10 22:21
#27

Eller nåt du är rädd för att göra som du ändå nånstans misstänker kunde ta dig framåt?

Annons:
Otroulig
2013-07-10 22:36
#28

Theleonara, (inläggen här skrivs simultant verkar det som 😉) 

Jag lägger märke till ett tema i dina inlägg

"Sen ser man alla andra ha lyckliga relationer. "

"Men jag kommer ju dö ensam, så ensam."

"Själv har jag funderat på att skaffa många olika saker (husdjur, nya aktiviteter för att träffa nytt folk, byta bostad/ort mm) för att må bra och inte känna ensamhet. Men inget av det jag vill ska hända händer. Så det verkar som att det är meningen att jag inte ska känna ensamhet först för att jag ska kunna skaffa allt det där som jag ska ha som hjälpmedel ;). Moment 22. Livets paradox."

Tänk om…du skulle kunna känna ensamhet, omfamna den och faktiskt inse att den inte är farlig. Att det faktiskt är ok att vara själv? Att det t.om är fantastisk underbart att umgås med sig själv, att du kan ha roligt med dig själv?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-07-10 22:54
#29

Linn - där har du ju en plan! Bra jobbat darling. Håll nu fast vid den och ta en sak i taget. När det kör ihop sig är det alltid för att man vill för mycket och för fort. Du vet, man glömmer att andas. 😍

Theleonora
2013-07-10 22:59
#30

Ja, Linn, för min del vet jag vad det är jag "måste" göra. Jag ska nog lära mig att ta initiativ och att våga, nånstans på vägen (låg självkänsla/självförtroende och en massa annat lågt) tappade jag bort det. 

Skrev nåt annat först i detta stycke men insikten hann trilla ned. Det handlade om ensamhet men inte den jag tjatar om (av gammal vana för det är den jag vågat se och kan se) utan ensamhet i ett annat sammanhang. Tack! Ibland får man svar så himla snabbt, bara man frågar :)

Nu ska jag verkligen sova. Kram och go' natt


szirius
2013-07-11 23:24
#31

tittar bara in o skickar massa ❤️❤️❤️

Medicin är en hiskeligt komplicerad fråga Linnease🌺, kanske man bara kan prova sig fram själv? Alla upplevelser är ju subjektiva☝️. Jag har provat och jag mådde ännu sämre, fick nya, fler, hit och dit, är såå tacksam över att jag stängde den dörren helt och valde den alternativa. Även här har ju tanken och tron den största kraften. Om man tror att man inte klarar sig utan, så känns det ju verkligen så, och då blir det så. Men kan man hitta ett frö, ett hopp inom sig, och STÖD runt sig, godhjärtade människor som tror på en, så är jag helt övertygad om att du kan må bra, bättre, bäst utan. Lyssna inåt vännen, du KAN det, så kommer du hitta rätt svar hur du ska välja här, Darling - kramar om! Du är ju en stjärna✨ glöm inte bort din roll! Du är så viktig i ditt arbete, som SJÄL, du GÖR redan meningsfulla saker, förstå hur du höjer jordens energier de perioder när du är ute och flyter🌊.

linnease
2013-07-13 22:55
#32

❤️❤️

Håbe
2013-09-09 18:23
#33

Ok, lika bra att leta rätt på den här tråden, kräkas ur mig lite så jag kan släppa det sen.🤮😡

Vi har fått nya härliga barn och familjer till vår avdelning men det är en mamma som gör mig så himla irriterad. Hon bara klagar och klagar, har synpunkter på precis allt och ska vara med och tycka om precis allt. Hon kommer med små pikar och gliringar mest hela tiden känns det som. Nu senast är det städningen som hon klagar på. Inte lokalvårdarnas del utan vår del. Att det är rörigt på bänkar och andra ytor.  Saken är den att vi skulle ha haft en och en halv vecka innan alla barnen började till att fixa till lokalerna. Men den ena efter den andra ringde och bad att få börja tidigare så vi körde igång redan innan min kollega var tillbaks från sin semester. Vi har haft 9 småttingar på inskolning. Det har gråtits en del och våra famnar är upptagna mest hela tiden. Det har handlat om att bara sitta och kramas och vara nära. Fixandet fick vänta helt enkelt. Det får vi ta sen. Det eller att säga "nej ni får lov att börja det datum som står på placeringsbeslutet" Då känns det jäkligt surt att få klagomål om städningen av den förälder som ringde först och absolut behövde börja tidigare. Det känns som vi slagit knut på oss själva för att det ska bli bra och vi känner att vi faktiskt lyckats väldigt bra med det. Då känns det så himla orättvist att få det här på sig. Plus en hel del annat.

Min chef undrade vad det är med just den här föräldern som gör att jag går igång. "Du brukar alltid hålla dig så lugn. Det här är inte likt dig alls". Och jag vet faktiskt inte??? Men jösses vad jag förbrukar negativ energi på henne. Jag försöker verkigen -andas, släpp det, det är hon som äger problemet, hon kan inte komma åt mig om jag inte tillåter det…o.s.v." Men det funkar ju inte alls. Och vad är det som gör att hon dyker upp i mitt liv just nu? När det mesta känns bra. När annat flyter på bra och jag känner/kände mig trygg och lugn. Varför kan jag inte bara få landa i det en stund? Och varför klarar jag inte av att slå bort henne på samma sätt som med andra? De brukar inte ens komma till mig med gnäll i vanliga fall. Jag förstärker allt mer känslan av att jag vill inte det här mer. Jag älskar mina ungar. jag trivs jättebra med min nygamla kollega, vi behövde pausa från varandra lite för att hitta tillbaks till det vi hade först. Jag tycker väldigt mycket i mitt jobb är vansinnigt roligt, men det finns en hel del som jag är less på. Det här hjälper inte upp det precis. Jag vet inte om det är för att jag vill så mycket, brinner så mycket som det blir sånt platt fall när det inte fungerar som jag vill. Om jag inte brydde mig så mycket om det så skulle det inte spela någon roll.

Imorgon är en ny dag. Jag är där först och ska möta den här mamman som kommer tidigt. Bara att le och vara trevlig. Fokusera på att hon har en liten goding till dotter. En riktig lite trollunge. Ser precis ut som Skrållan i Saltkråkan :-)

Theleonora
2013-09-09 18:36
#34

Ibland får man svar direkt, så behöver inte gnälla. Tack gud för att du är med mig och vakar konstant!!❤️


Annons:
[Kathja]1
2013-09-09 18:47
#35

Håbe - kanske för att du ska lära dig något av henne. Vad speglar hon i dig? Se henne som dig, vad ser du då?

Håbe
2013-09-09 19:12
#36

Jag vet faktiskt inte? Jag tror inte att jag är särskilt gnällig och negativ. Inåt mot mig själv JA. Men inte utåt. Jag tror jag tvärtom är ganska snäll. Lite mesig faktiskt i många lägen.

Jag får suga lite på den karamellen.

[Kathja]1
2013-09-09 19:38
#37

Det har säker inte med själva gnälligheten att göra, utan kanske med vad hon gnäller om, hur hon gnäller, vilka tankar hon väcker hos dig… spånar fritt. 😎

Håbe
2013-09-09 19:48
#38

Som sagt, jag får nog klura på den lite. Just nu tycker jag så illa om henne så jag har svårt att kännas vid att vi skulle ha någon som helst gemensam nämnare 😃.

Men jag ska fundera vidare på det.

Otroulig
2013-09-09 19:56
#39

Håbe, ibland är det väldigt svårt att se VAD det är. Jag har mött människor som jag ABSOLUT inte kunde tänka mig var mina speglar, men efter några månader så fick jag lov att erkänna vissa sidor hos mig själv jag inte ville se. 🤐

Andas och försök släpp det -så kanske svaret dyker upp.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Krissegy
2013-09-10 16:59
#40

Varför hittar jag aldrig en pojkvän som jag vill ha som jag gillar och kan få?? Varför hittar jag bara "fula" elller killar jag inte vill ha. O varför kan jag få killar som jag inte vill ha. O inte få killar jag vill ha… hatar detta.

What we think, We become

[rore]
2013-09-11 09:41
#41

Håbe!

Kanske påminner denna mamma dig om någon som tidigare haft dessa sidor,, som du nu har så svårt att möta.

Finns det nån annan som väckt denna känsla inom dig?

Låter som du får en känslomässig allergi i den mammans sällskap.

Vilken del inom dig är det i så fall som vaknar i dig nu?

Vilka är känslorna som väckts?

Kanske är det  som du behöver se?

Annons:
Håbe
2013-09-11 17:13
#42

Hm, där är du nog något på spåret Rore 🤔.

Min första spontana reaktion på frågan "vilka är känslorna som väckts" är att jag känner mig arg irriterad. Kränkt i vissa saker faktiskt. Men sen inser jag att det är ju inte grundkänslan. Ilskan kommer som en reaktion på något annat. Tror känslan istället mycket handlar om att inte duga. Att inte räcka till. Det där att slita så man blir blå i ansiktet och ändå inte få godkänt i andras ögon. Jag tror ärligt talat att den mamman klampar på en hel hög med ömma tår.  Att vi jobbar så hårt och brinner så mycket för det vi gör men hon ser bara det som inte är bra.

Lite intressant faktiskt att samma dag som jag skrev det här, för jag var så sur efter hennes senaste påhopp, träffade jag en av föräldrarna till ett barn som jag hade förra terminen. Mina två kollegor + alla barn utom ett flyttade till annan avdelning och jag och vår minsting stannade kvar och tog emot nya barn och kollegor. Just den här tjejen är ganska besvärlig. Hon är på de andra barnen-rivs, bits, sliter i håret. Nu pratar jag alltså 7-8 barn/dags som kommer hem med bitmärken/rivsår fast vi i stort sett sitter på ungen för att ha henne under uppsikt. Men från dag 1 så har vi på något sätt klickat. Vi gillar varandra och av alla mina 16 barn jag släppte ifrån mig så var det hon som kändes mest i hjärtat. Hon kommer också mycket till mig nu och tankar när vi är ute och de nya barnen som sitter hos mig är mest utsatta för hennes nypor. Hon gillar dem helt klart inte. I alla fall- samma morgon mötte jag henne i skolan (vi har barn i parallellklass) och då haffade hon mig lite i farten och sa att hon ville att jag skulle veta att hon verkligen saknade mig som pedagog. Hon hade uppskattat mina små uppdateringar om dottern. Jag tror min kollega egentligen var den som oftast mött henne men nånstans har det lyst igenom att jag är väldigt förtjust i hennes lilla rivjärn till dotter. Jag blev ju jätteglad förstås. Tackade för att hon hade sagt det till mig. Men det försvann någonstans i känslorna från den andra mamman. De värmande, och mycket viktigare orden från ena mamman försvann vid sidan av den andra mammans kritik. Och tro mig, jag kan ta kritik när den är rättvis!

I alla fall så har min kollega konfronterat den här mamman idag. Frågat "Det känns som att du inte är särskilt nöjd med oss och verksamheten. Är det något vi behöver prata om?" och hon hade blivit helt förfärad och nästan gråtfärdig. Så hade hon inte alls menat. Hon är ju jättenöjd och allt fungerar så bra. Hon blev jätterädd att hon förstört vårt goda samarbete. Så jag antar att hon bara är sån som säger det som poppar upp i huvudet utan att tänka på att det får konsekvenser för andra. Nu känns det som jag kan möta henne utan att gå igång igen. Jag tror att hon är avväpnad för min del nu. Men det var mycket intressant att upptäcka hur någon så lätt, och oväntat, kunde krypa under huden på mig.

[rore]
2013-09-11 17:41
#43

Härligt att läsa Håbe!!🙂🌺

Otroulig
2013-09-11 17:57
#44

Som allt annat nu förtiden Håbe, så löste det sig snabbt! Härligt!!☀

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-09-11 20:19
#45

Här svänger det snabbt. Tack för snabba svar! ❤


Otroulig
2013-09-20 14:42
#46

GAAAAAHHHHH, om det inte vore så att jag samåker med en arbetskamrat så skulle jag dra hem ögonblickligen….totalt uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutråkad och har inget vettigt att göra😴

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-09-20 16:40
#47

namen, namen!!!! vad hander?? KRAAAAM i alla fall:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-09-20 16:42
#48

Man kan ju fundera över varför de anställer en så bra människa som dig och sedan inte utnyttjar din potential. 🤔

Annons:
Otroulig
2013-09-20 17:24
#49

Nu när jag kommit hem kan jag garva åt detta. Satt och lirkade på chatten med min samåknings kompis och fick honom att vilja åka rätt tidigt. Samtidigt som vi ska åka så kommer en snubbe från Canada och vill ha lite uppgifter 🤪 då blev det GAAAH igen, för jag var ju på väg hem. Men hafsade ihop nåt på en halvtimme. SEN fick vi åka hem.

Undrar vad det var för vink…🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-09-20 17:42
#50

Hehe.. när du släpper det kommer det jobb?! 😃

Otroulig
2013-09-20 17:56
#51

Åhh Linn, JA naturligtvis!! Det går för fort för mig! 

Trodde det var nåt underliggande mög jag skulle ta tag i. Ibalnd är det bara enkelt 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-09-20 22:59
#52

:) :)

Theleonora
2013-10-29 12:59
#53

Fy faaan för min hemska chef. Har bara lust att gå hem, vadan gör jag här om hon ändå går in och gör om allt jag gör. För i helvete.


Theleonora
2013-11-01 13:00
#54

Fy faaan. Sämre och mer diskriminerande chef får man leta efter. Himla k%%


Theleonora
2013-11-01 19:10
#55

Jag vill verkligen inte mer. Jag vill ingenting nåt mer.


Annons:
SHIAWASE
2013-11-01 23:30
#56

Thea❤️Uppenbarligen har nagot hant pa jobbet,,, MEN ,, tanker fortfarande att du lagger for mycket vikt vid omgivningen,,

Som sagt, man kan inte andra pa andra.

Du skulle ma sa mycket battre om du inte uppmarksammade vad tex. din chef gor eller inte gor. Nu kanske det ar nagot som ar direkt riktat mot dig, som ar svart att se bort ifran,,, MEN aven dar har vi valet att inte lata handelser, agerande , ord berora oss~~

Vi har alltid valet. Valj den lattaste vagen for DIG,,,, Det kanns som om du valjer den mest snarigaste vag ibland,,,,,, kram pa dig☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

gardit
2013-11-06 22:38
#57

Hej Universum

Jag blir less på allt som hänger upp sig, saker som inte funkar som det ska drar ner mig😕jag blir bara så trött😴

även om det bara är små skitsaker och allt löser sig men ändå - så trött

Snälla universum ge mig lite flyt, jag behöver det nu.

Med tacksamma hälsningar /G.

Theleonora
2013-11-07 07:36
#58

Är så less. Har gått igenom samma sak femtioelva gånger nu. Varför kan det inte bara släppa????


Otroulig
2013-11-07 08:38
#59

Thea, du verkar lägga ned väldigt mycket energi på att gräva i det som varit. Jag förstår att du försöker processa. Men vad skulle hända om du slutar med det ett tag? Acceptera att det är som det är. Lägg inga tankar på varför, hur osv. Gå ut idag och försök vara i nuet. Ta semester från grävandet. Dra in luft i lungorna, uppmärksamma det vackra, njut av smaker, lukter, vila ögonen på vackra saker. Lägg uppmärksamhet på nuet. Skit i allt annat. Planera och grubbla inte om framtiden heller. Fundera inte på förhållanden, jobb osv. Ta en tanke semester❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-11-07 09:36
#60

Åh tack både Otroulig och Shia!! Jag vet att jag, mitt underbara härliga kreativa skapande jag finns där bakom, sen kommer tankarna och jag dras lätt med. Sen släpper jag och är euforisk. Lite schizo. Lider, njuter om vartannat. Tror allt blir svårare av stress och deadlines på jobbet. Känner mig som sämst och att jag inte bidrar och att jag gör pluttesaker som inte tillför verksamheten. Du ser, hamnade "fel" igen. Så lätt. Men nu är det nuet som gäller. Finns ju inget annat!!


[Torahzen]
2013-11-07 10:20
#61

Skit med alla inskränkta människor som inte tänker på någon annan än sig själv.

[Kathja]1
2013-11-07 11:02
#62

Amen till det! Vi SKA vara egon och tänka på oss själva - men vi ska vara KÄRLEKSFULLA egon. ❤️Stor skillnad.

Annons:
[rore]
2013-11-10 13:34
#63

Jösses!!

Känner mig stressad och frustrerad.

Igår tog jag mig äntligen i kragen och satte mig ner vid datorn och skrev ner mitt Cv och Personliga brev som ska användas i veckan som kommer.

Kände mig nöjd och belåten, det fanns vissa fin justeringar att göra, men tänkte att jag fixar det i morgon.

Och nu släpper inte det där 🤫 programmet in mig.

Jag känner hur jag känner att jag BORDE vara Kalle Anka förb,,,,d. Men inte ens det lyckas jag med….

Istället känner jag mig bara stilla konstaterande till situationen och kan inte annat än undra om jag bara är likgiltig?

Eller vad handlar det om egentligen?

Otroulig
2013-11-10 15:52
#64

Kalle Anka förbannad 😂

Lägger du in det direkt i deras system så förstår jag dig fullkomligt! Jag blev verkligen Kalle Anka förbannad. Hade suttit och skrivit och skrivit och sen kunde det inte sparas. Trodde jag - men det sparades ändå. Men såna där sidor är skitdumma, rent ut sagt. 

Du har min förståelse Rore!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2013-11-10 18:16
#65

Otroulig! Tack!! Är ju inte direkt nått data geni,, sas.

Det är mitt office Word som inte funkar som det ska.  Får försöka igen och se om jag finurlar ut nån lösning

[rore]
2013-11-10 19:50
#66

Haha. Jag gjorde Det. Men vet inte vad Det var som jag gjorde… *glad*

Otroulig
2013-11-10 20:06
#67

Skönt!🎈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-11-10 20:08
#68

Åh, jag borde också skriva CV och ett säljbrev…

szirius
2013-11-13 18:17
#69

gaaaaah, inte ett jättefuck men ändå otroligt otroligt störigt att inte ha inspelningsprylar så att det låter BRA när jag spelar in💣! Tappar helt inspirationen ju när det bara låter blaj😕….kanske ska skriva på önskelistan i stället….

Annons:
Piixy
2013-11-15 20:02
#70

assåååå jag avskyr människor som bara pratar och pratar och pratar, jag menar de måste inte skriva noveller om varje sak :/ 

jag menar frågade jag nej!! :O 

så himla irriterande, så svårt att hålla det inom sig ibland jag vill vara skriiika höögt !!

[Kathja]1
2013-11-15 20:46
#71

Skrik på dem om det känns bra, de lär ju tystna. 😉

Piixy
2013-11-16 10:23
#72

Haha aa det är jag nästan säker på. Fast något sådant skulle jag aldrig kunna göra. :)

Otroulig
2013-11-16 10:35
#73

Hihi, jag fick en härlig bild framför mig! Nån som står blablablablba - jagajagajaga - och sen en person mitt emot helt tyst en lång tid som sen vrålar rätt ut 😡 och sen tystnar. 😂 Åhh vad härligt!! 

DET måste jag få göra nån gång!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-11-16 10:49
#74

Eller hur! Just min tanke faktiskt. Vi har en sköterska på jobbet som är sådan, hen bara blablablablabla utan att bry sig om någon är intresserad. Pratar vi andra om något så kommer hen och slänger sig in i samtalet och så börjar hen blablablablabla - utan att det ens behöver ha med vad vi pratar om att göra. Kanske ska ta och skrika HÅLL KÄFT VI ÄR INTE INTRESSERADE!!!! till henom nästa gång.  ☝️

Piixy
2013-11-16 14:26
#75

#73

Haha aa, jag hade skrattat ihjäl mig om jag såg det utomhus :P

#74

jag förstår inte hur folk kan vara så självupptagna, och bara babblar och babblar

[Kathja]1
2013-11-16 15:08
#76

Det är mycket man inte förstår. Men om man utgår ifrån att allt i ens liv handlar om en själv så får man ju lite att fundera över - varför dyker en sådan människa upp i ens liv just nu?

Annons:
Piixy
2013-11-17 10:47
#77

Åh tack!! Vilken tankeställare. :)

[Kathja]1
2013-11-17 12:00
#78

Visst är det! Det där är en av livets viktiga insikter - ditt liv handlar om dig, du skapar det och allt som sker i ditt yttre har med ditt inre att göra. Så möter då någon/något som inte känns bra så tänk då på att det är en direkt spegling av ditt inre. Med andra ord vad vill denna pratiga människa lära dig om dig själv som kommer att leda till din utveckling?

Otroulig
2013-11-20 18:15
#79

OK, nu vet jag vad jag INTE vill göra. Bolla fram och tillbaka med 5 excelblad med siffror, makron och skapa dubbletter av allt för att allt ska KONTROLLERAS. Åh kräk gubben kommer jag inte åt (haha skrattar här för mig själv) Förstår inte riktigt varför jag går igång så här på detta. Det har nog med kvinnan som ska vara borta över december bokslut och vill ha allt precis på hennes sätt. Det är ju egentligen förståeligt. Men sättet hon jobbat fram är så oerhört krångligt och jag får liksom INTE reda på VAD det är bra för innan hon ska lära mig. Jag vill förstå varför listor etc ska ha för mål…. Blir nog även lite arg och förnärmad för att jag inte förstår helt enkelt. Men varför kan jag inte bara göra som Szirius, släppa denna ballong. Nu är det ju flera timmar sen jag gick in i excelväggen…. Men lite tänker jag ju oxå så här - det här är verkligen inte nåt jag vill syssla med i framtiden..Känner mig lite ofri helt plötsligt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-11-20 18:24
#80

🤮💣🎈🤗

[Kathja]1
2013-11-20 20:13
#81

Ha ha , så roligt att du just har gnällt över TEKNIK och SYSTEM, eftersom jag skulle gå in och kräkas 🤮lite över en formulär på min hemsida som just nu ser såååå snygg ut men inte FUNKAR. BAJS på det! 😡Och jag fattar inte vad felet är. 🤔

Theleonora
2013-12-06 09:06
#82

Ångest så jag spyr…


[rore]
2013-12-06 09:10
#83

❤️❤️❤️Tankekramar genom etern till dig Theleonora ❤️❤️❤️

Annons:
[Kathja]1
2013-12-06 14:35
#84

ANDAS Thea, ANDAS. Allt som gäller. Andas. 🌊❤️

Otroulig
2013-12-11 12:43
#85

Men, vad är detta?? Inte alls vad jag beställt. ALLT strular, tappade tom med köttbullemacka med rödbetssallad upp och ned på mina byxor!! Utöver allt förb… Strul. Flöööööödet var äääääääär du?????

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-12-11 12:50
#86

Haha otroulig! Sorry att jag skrattar men samma sak hände mig. Mina kollegor undrade vad jag höll på med under lunchen, sen glömde jag datorn i matsalen. Sen har jag beställt lite offermänniskor runt mig och folk som inte förstår att jag inte vill vara offer längre. Har ni också vart med om det? Att ni blir straffade när ni talar om rent objektivt hur saker och ting ligger till och folk inte tar in det för det passar inte i deras offermentalitet. Alt säger lagom nedlåtande, men du är ju en såndär fatalist. Och en man på jobbet som stött på mig vägrar prata med mig eller titta på mig för han känner sig kränkt av att jag inte svarat på hans invit. Mycket ska man vara med om. FCUK.


Theleonora
2013-12-11 14:53
#87

Suck. Varför är jag aldrig nöjd??? Varför detta stora motstånd???? Har lust att bara skrikaaaaaaa på det 3 h långa mötet jag är på.


Theleonora
2013-12-26 13:41
#88

Gah. Bah. Wah. Stiltje. Vill inte mer. Frustrerad.


SHIAWASE
2013-12-26 14:20
#89

Lilla fina du!! Thea!!! Titta pa det du har,, du har ett bra jobb, kanske inte dromjobbet, men du ar valutbildad ( vad nu det har med saken att gora, haha) har bra inkomst, kan soka nya jobb nar det kanns ratt,,, du har kopt ny lagenhet~ du ar insiktsfull, du vet hur du ska navigera ditt liv, hamnar pa  lite krokiga stigar ibland, men  vad gor det, du ar karlek, du ar tacksamhet, du ar ljus!!!! Sa slapp frustrationen,,, valkomna ljuset,, skratta, le, och alska dig sjalv~~❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2013-12-26 16:58
#90

Ååh så fint Shia ❤️ Jag håller med ^^

Annons:
szirius
2013-12-26 18:27
#91

Ja Thea! lyssna nu på  kloka Shia - förståååå att du är kärlek❤️

linnease
2013-12-26 21:38
#92

Aaaargh!!! Nu blev jag less. Jag går ju runt och drömmer om att bo med M, men det går såååå segt! Händer ingenting. Han kommer som ingenstans med sig själv, och jag kommer ingenvart till att hitta nån försörjning så jag kan bjuda in honom särskilt snabbt heller. Och även om jag gör det, googlade runt lite nu, tar upp till 10 månader för processen att ansöka om uppehållstillstånd för sambo/make. Antar att det är ungefär samma om jag skulle flytta till Kanada. Redan åtta månader sedan vi sågs sist, börjar bli lite segt nu.

Hade liksom känt på mig ganska länge och siktat in mig på att vi kommer ha det löst på nåt sätt så att vi kan bo på samma ställe i april, men det verkar långt bort nu. Hm.

linnease
2013-12-26 21:44
#93

Får snart gå in på match.com och hitta nån i Sverige istället..  Morr!!😡

linnease
2013-12-26 22:10
#94

Seriöst, kan ni hjälpa till att reda ut mig? Varför manifesterar jag glimtar av den största och bästa förhållandet i mitt liv och supervortex i en kille som dels bor i ett land långt bort, och dels har en massa hinder för sig själv? Deprimerad, dricker, får nära panikångest ute bland folk, gömmer sig hemma och spelar TV-spel och äter pizza så mycket av tiden. Och sabbar sin kropp. Han fick nån slags sköldkörtelgrej när han var liten, troligen från Tjernobyl när han var i Polen på semester på somrarna hos föräldrarnas släkt. Så han måste äta nåt syntetiskt sköldkörtelhormon som inte verkar fungera helt hundra, och har levt på det i kanske 25 år nu, gud vet vad av allt det andra som är biverkningar av lite sneda doser och balanser av det i så lång tid. Och det funkar inte bra med alkohol. 

Veckan innan jag skulle åka hem till Sverige igen i våras började han tappa allt hår, och nu har det försvunnit typ över hela kroppen utom nån tufs på huvudet och en trejdedel av ögonbrynen! 🤔 Jag trodde han skulle klara sig ganska bra, men trillade ner ordentligt i depression efter jag åkte och började dricka mera. Inte omåttligt, men inge bra för hans hälsa. (Hade varit helt nykter i fyra år innan vi träffades).

Och han kämpar på med sin business, fixa bilar, laga och sälja och lite annat smått och gott, fixar datorer. Men får inget flyt i det, tar hårt på hans anxiety (vad heter det på svenska?) att vara runt folk och kunder och det fysiska verkar slita på kroppen med. Driver sig själv uppströms för att göra det för han klarar inte av att vara anställd någonstans, med eget kan han vara hemma en vecka ibland när han behöver. MEn det känns som en dead end, bara för att hålla huvet uppe medans han bara kämpar sig mer och mer slut.

Men de bra sidorna! Bara älskar killen! Sånt djup i relationen, bästa relationen jag nånsin haft.. förutom allt det här negativa då. Hm. Jag vill verkligen leva ihop med den friska glada versionen av honom, bästa!!!

Analysera mig!!? O.o  Eller ska jag flytta det till en egen tråd?

linnease
2013-12-26 22:20
#95

Kathja, du ville ju kunna, och du kan ju heala tror jag..!! Så jag är villig försökskanin 😇😃 heala mig, fixa mig, matrixa mig 😃 Och hela relationen! Jag behöver lite magi här tror jag..

linnease
2013-12-26 22:21
#96

Och Marc med! 😃

Otroulig
2013-12-26 23:29
#97

🤗

Det räcker ju med att du ska reda upp dig, hitta din väg. Samtidigt så känns det som att ni kanske har liknande blockeringar/hinder. 

Jag har tyvärr inte nåt att komma med för tillfället. Ville mest bara skicka lite ❤️. Önskar jag hade ett trollspö till dig. Swischh! 

Vi kanske kan köra lite LÖÖÖÖVE bombning på dig och Marc på söndag?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
linnease
2013-12-26 23:32
#98

Ja hm..
Jaaa gärna!!❤️❤️ Kunde behöva lite sånt! ❤️

szirius
2013-12-26 23:46
#99

jadu, kan det vara hela grejen att vilja testa det krångligaste😉, vi har ju varit inne på det förr…challenge…vi är här för att uppleva, utforska, vem vet hur våra själar tänker ibland…🤔 vår del är ju att lära oss samarbeta med livet i stället för att gå emot det…

Apropå healing - bara grejen att du älskar honom, hans innersta, du ser bakom allt med sjukdomar - bara DET är ju ett sätt att heala ❤️ Både honom och dig…på ett plan…✨

[Kathja]1
2013-12-27 09:48
#100

Söt-fia! Jag ska se vad jag kan när jag kan rodda egentid i familje-livet.

Men till det andra… Du har ju redan fått svar, och jag tror inte heller att livet ska vara helt igenom LÄTT, ska vi växa oss stora och starka så krävs det knöligheter. OCH viktiga saker knölar nästan alltid till sig extra mycket, det är som att vi på något sätt ska bevisa att vi är värda att få leva vår dröm, vi måste vara redo på ALLA plan. Och därför knölar det till sig så mycket. Jag vet bara alla turer med min gubbe, Oh My God! Skulle kunna skriva en bok om det, och inga små saker heller. 😮

MEN i allt som är får du inte glömma att du har bett om alla bitarna. ALLA. Så vad i hans "jag klarar mig inte själv, mår dåligt, har ångest/oro, tar inte hand om min hälsa" - är det du har önskat? Vad ger det DIG?

Vad tror du att du behöver lära dig av det för att fixa fortsättningen? Klura lite på det…

Och sedan är det inte lätt, men sedan gäller det att slappna av, chilla du vet. 😉 Göra ditt liv här bra, och så som du vill ha det, och om han sedan passar in så kommer han att komma hit - om inte… Ja du vet. 🤐

[Kathja]1
2013-12-27 10:14
#101

Denna dök just upp på FB  -tänkte att det skulle passa bra…

_As we move more strongly into the New, we will be challenged. We're not challenged by the Universe or anything outside of ourselves. We attract a situation that mirrors to us how we used to be in order to see if the new way of being is strong or shows us where we may grow stronger in the new behavior. 

If you look at the challenge as a test or a problem, it is showing you that the new behavior needs to be strengthened and integrated. Eventually, you do not attract any challenges once the new behavior is fully integrated in that area.

Truly, everything is a gift. As you look at all "challenges" as a gift to help you grow, you expand more gracefully and fully into your New Life. As you honor who you are now; you are in your Integrity. You get to choose…do I go back into my old way of being or be stronger in my New? ~Kara._

linnease
2013-12-27 10:23
#102

Aaaah. Ni är smarta!!!!!!!! :D Cooooool, har nåt i bakhuvudet nu, nåt braaaaaa! Tack!!!!!!!!!! :* :* ^^

[Kathja]1
2013-12-27 10:24
#103

Klart att du har!!! 👍😃🤗❤️🌊🌊🌊

linnease
2013-12-27 10:32
#104

Alltså, jag hade nåt i mig redan när jag var ganska liten. En känsla, en vilja, ett kall av nåt slag? Som jag då verbaliserade i ord att jag när jag blev stor skulle jag komma på hur man botar cancer. Och få nobelpriset :P - dvs, känslan var att det var nåt stort, lösa nåt gigantiskt för mänskligheten. Och jag visste att jag skulle göra det without a doubt, visste jag hade det i mig, att jag kunde lösa vad som helst. Det här har att göra med det, hur man verkligen botar nån från cancer! Eller från vad som helst! Så häftigt!

Annons:
linnease
2013-12-27 10:54
#105

In annan insikt som poppade in i huvudet nu: jag var såååå frustrerad när jag började skolan och bara fick öva på att skriva stora A över en hel a4-sida, när jag redan kunnat läsa och skriva ett par år.. haha! Jag ville ju sätta igång med det där nobelpriset ju! 😃 Nu fattar jag äntligen varför skolan var så frustrerande så ofta 😃 Galet. Vilka ambitioner?! 🤦‍♂️

Nåt annat kom till mig med men det har jag visst redan glömt nu när jag fick igång datorn.. Jo, när jag var typ 20 sökte jag till och kom in på ett civilingenjörsprogram i molekylär bioteknik i Uppsala, tänkte att det var vägen till att senare få forska på och lösa det här! I labbet liksom, läkemedel och biologi och sånt. Men jag som KÄNDE att det inte var rätt väg för det jag ville, även om all kunskap om samhället och vetenskap och sånt pekade på det. Och så styrde livet om mig, hade svårt att få en lägenhet och träffade kärleken i andra ändan av landet och sket i programmet och flyttade till Frillesås istället. Och nu i efterhand ser jag att jag fick lära mig mer om människor och relationer istället iom att jag kom in i ett helt nytt sammanhang och kompisgäng och miljö, ute på landet istället för stan. Och relationer och människor och miljöer är ju precis vad det handlar om på riktigt, inte bioteknik i ett labb! Så cool!!

Shit, det är som hela mitt liv plötsligt fick en röd tråd rakt igen om och ett sammanhang nu när jag kom på allt det här! Tack tjejer!! Ni är grymma!!!

SHIAWASE
2013-12-27 11:23
#106

Linn!!! Harligt❤️

Visst ar det intressant att titta tillbaka pa vad man har skapat under aren. Och man inser ju ocksa da vikten av att lamna ute detlajerna ,, aven om vi har KANSLAN som barn, sa ar vi sa sa begransade i vara tankar och forestallningar (oftast) eftersom samhallet och vuxenvarlden har matat oss med vissa normer~~~~

Men det finurliga ar ju att varat JAG och Universum kanner ju av vara kanslor, och vagleder oss at ratt hall sa att vi far de erfarenheter som vi behover far kunna manifestera den dar ursprungliga kanslan~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2013-12-27 11:29
#107

Precis Shia! Så cool!

[Kathja]1
2013-12-27 11:38
#108

Coolt, jag ryser när jag läser din insikt Linn! Och just sådär är det ju, vi har vår dröm som vi sedan glömmer bort eller som vi tror ska vara på ett visst sätt - och det gör att vi blir blinda för att vi hela tiden får precis det vi ha önskat oss. ALLTID

Otroulig
2013-12-27 11:40
#109

#101 Tack för den!!

Satt just och häckel härmade en person som ska komma hit….och insåg ju att jag själv faktiskt t.om erkänt för er att jag haft besök av de tankegångar och mönster som jag häckel härmade. 

Så ladda lite ljus och kärlek blir det nu.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-12-27 11:41
#110

Coolt Linn!! En röd tråd genom livet!! Det är så himla stort när man ser det!!😍🥳🏆✨

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-12-27 21:16
#111

Ja superhäftigt! ^^

Annons:
Cahira
2013-12-28 00:03
#112

Ilandsproblem: Fick ett spel i julklapp och att ladda ned patchen tar eeeviiigheeeeeter! Q_Q Laddar 0.1 MB/s och patchen är 1.6 GB stor. Jag är otålig, trött och frustrerad. T_T

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

linnease
2013-12-28 21:08
#113

Långsamt!! Jag fick med spel, men min laptop är utdaterad, tror inte jag kan köra det.. Behöver bättre grafikkort!

Cahira
2013-12-28 21:11
#114

Usch, jag har haft en kass dator som inte klarar spel så vet hur det känns! 

Patchen blev klar till sist, sådär 4 timmar senare. Spelar, är så inne i spelet att jag glömmer spara och så kraschar spelet och jag tappar allt jag gjort under ett par timmar. T_T 

Har bara mig själv att skylla men är ändå retfullt att göra sånt noobmisstag.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

linnease
2013-12-28 22:32
#115

Nej! Åååh segt 😃 Göra om allt.. Jaaa, jag vill ha en dator jag kan spela spel nyare än typ 2004 på!!

Cahira
2013-12-29 01:10
#116

Datorn jag hade var ifrån windows 98 eran och hade fortfarande de flesta orginaldelar kvar. Diskettenhet till exempel.

Den var inte kul. 🤓

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

linnease
2013-12-29 10:04
#117

Haha! Diskettenhet!! ^^ Det var längesen :)

[Torahzen]
2013-12-29 11:27
#118

Det var inte så länge sen jag slängde en floppy-disk. Disketten som fanns FÖRE disketten. Så gammal är jag…

Annons:
linnease
2013-12-29 11:41
#119

Jag kommer ihåg dem med! Roligt :) Åh min laptop är i alla fall från 2007 och ganska snabb på annat, men saknar helt ett vettigt grafikkort, så nyare spel och HD-filmer funkar inte. Så inte så illa ändå..

Cahira
2013-12-30 04:19
#120

Floppy disks minns jag. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

SHIAWASE
2013-12-30 04:26
#121

Ja,, floppy-disc,,, jag har en hel bunt,, som maste kasseras~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2013-12-30 09:52
#122

Hi, hi! Har du kvar dem Shia? SLÄNG!!!

[Kathja]1
2013-12-30 09:59
#123

Inte mycket Feng Shui i att spara dem! 😉

Theleonora
2013-12-31 10:13
#124

Gah, vill bara få gårdagens helveteserfarenhet ur systemet. Tar det aldrig slut???? Och jag hoppas att alla idioter jag möter får sin beskärda del också.


[Kathja]1
2013-12-31 10:24
#125

Det tar slut när du börjar att göra annorlunda vännen. Så länge som u fortsätter att göra det du alltid har gjort kommer du att fortsätta att få det du alltid har fått. Det är ju det som är så underbart! DU gör annorlunda och DET ändras. Med andra ord - du styr!

Annons:
SHIAWASE
2013-12-31 12:37
#126

Thea, Thea,, fina du~~~

Du moter bara spegeln av dig sjalv😍 Vi gor alla det,,, och darfor mots vi alla harinne~~~

Tillat alla att vara som de ar,, tillat dig att vara som du ar~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2013-12-31 13:08
#127

Tack för att du indirekt kallar mig idiot. ;) Man måste väl få gnälla av sig ibland?! Trodde det var det den här tråden var till för. Så fort jag har varit gnällig som barn har det alltid varit någon som sagt till mig att du har ju inget att gnälla över, ditt liv är ju bra. Vilket har gjort att det lett till att det inte är ok att känna dessa jobbiga känslor och trycka mer dom för att dom efter 10-20-30 år ska komma upp som frustration och otrevliga möten där jag återigen ska möta det jag mött innan. Och nej, jag håller inte med om att jag är en idiot, trots att jag rent objektivt kan se att andras beteenden mot mig är det oavsett om jag har skapat det eller inte. Idiot var det enklaste ordet jag kunde hitta för att beskriva en människa som ljuger mig rakt i ansiktet och som manipulerar och lurar mig, även på pengar. Vill inte gå igenom hela händelsen men det finns ingen del i det som säger att denna person handlat rätt. Lyssnade på satsande häromdagen där hon pratade om hur hennes klienter som var multimiljonärer inte kände sig fria. Ska man då sitta och tala om för en sådan person att du är otacksam och har inget att gnälla över. Du borde känna dig fri? Jag uppskattar alla råd jag får men i det här fallet upplevde jag det inte så konstruktivt.


SHIAWASE
2013-12-31 13:14
#128

Thea , Thea fina ❤️

Jag kallar dig verkligen INTE idiot!!!!

MEN jag vet av egen erfarenhet, att vi far bara saker , vi moter bara manniskor som matchar var egen frekvens~~~

Sedan att du stoter pa problem, stoter pa manniskor som kanns som "idioter" betyder inte att du ar en idiot, men det betyder att du befinner dig pa en frekvens mottaglig for dessa eneriger!!

MEN!!! som du sager denna trad ar till for att fa vraka ur sig~ sa varsegod,, jag haller tyst,,❤️sa uuutt med alllt!!!!  du fina:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-12-31 13:18
#129

Oavsett gnalltrad eller inte, sa har jag pa senaste  tid (dagar) stott pa "andliga" personer som tycker att andra ar idioter,,(forenklat beskrivet)

OCH jag reagerar pa det,, for det kanns sa fel,,,,,

sa sakert darfor jag reagerade pa din kommentar Thea,, MEN jag tycker samtidigt att det ar viktigt att du far utlopp for vad du kanner,,, sa ut med det,,KRAM och GOTT NYTT AR!!🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2013-12-31 14:00
#130

Du har rätt i att använda ordet "idiot" inte är bra på många plan. Så jag tar tillbaka det. Men tyvärr är jag fortfarande arg, upprörd, ledsen och besviken över det jag har varit med om där jag totalt känt mig maktlös och där det inte gått att resonera med min motpart. Jag har varit med om det så många gånger för att jag av någon rädsla jag inte vågar se håller fast vid det. Så snälla universum hjälp mig att se denna rädsla. Sen är jag ledsen över att jag håller kvar dessa tråkiga händelser och känslor i mig så länge och förstör mitt liv med att vara missnöjd och må dåligt mesta delen av tiden. Känns så hopplöst mot slutet av året att avsluta det med så jobbiga känslor när jag vet att året varit fyllt av alla möjliga känslor, högt som lågt. Men jag vet ju att det är mitt eget skapande. Jag är så trött på mitt eget motstånd mot mig själv att det är det enda kag skapar. Hoppas universum hör min bön och hjälper mig förstå, acceptera och förlåta motståndet och mig själv. Kram Shia! Och gott nytt år på dig!


SHIAWASE
2014-01-02 14:48
#131

Missade din kommentar Thea kram pa dig och gott nytt ar~hoppas att stabilisering infinner sig snart❤️ Annars ar det bara att fortsatta att slappa ut allt,, duk ar pa vag, du ar medveten , sa ta nu och omfamna dig sjalv och var snall mot dig sjalv❤️Accepter inte att fastna i ilskan gentemot det forflutna,, du lever har och nu! Omfamna nuet!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-01-29 20:05
#132

Förba..😈💣😡🦸‍♂️ skit lampa!!!

Hihi, det är lite skönt att bli heligt förbannad och svära ibland. Jag planerad glad i hågen att fixa mina lampor i bilen, har googlat, skrivit ut beskivningar, fått råd, gick ned glad i hågen i garaget, stått med pannlampa och tagit kort - och det enda jag lyckats med är att sabba ännu mer delar - så till slut tryckte jag bara in skiten hjälpligt så får jag åka till verkstad och då ska jag begära att få en demonstration!

SÅ nu *andas* nu är jag klar 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2014-01-29 21:09
#133

Fuck fuck fuck blöööh bläää 🤮- KLAR! ☝️😂

Otroulig
2014-01-29 21:10
#134

Visst är det härligt att vara effektiv! Kräk - klart liksom 😍🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Cahira
2014-01-29 21:54
#135

#133 Second that!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

linnease
2014-01-30 10:24
#136

Hahaha! 133, rolig 😃

MissInAction
2014-02-19 14:36
#137

Ville mest få ur mig en grej och då tänkte jag att Gnälltråden passar bäst 😃
Lite roligt att den här tråden är såpass gammal ändå, det gnälls såpass lite!

Jo, jag hänger ju med arbetssökande hela dagarna sedan mitten på oktober. Och många av dem kan vara så otroligt negativa. Det ältas samma saker, dag ut och dag in, om och om igen. Hur illa vår arbetspolitik fungerar och hur illa behandlade den och den har blivit. Och det finns inga jobb och ingen vill anställa mig! Jaddajadda 🤮

Och sedan den andra grejen som jag vill få ur mig, min definition av skvaller har utökats. Förr så har jag tänkt på skvaller som sånt som folk kanske pratar om med vissa, men inte med andra… för vissa öron får av någon anledning inte höra. Men nu tycker jag även att den här biten hör dit - att berätta om vad folk har för sig. Vad de har gjort och inte gjort, vad de tycker och inte tycker. De känner någon som… blablabla. Men så har jag alltid känt.. den här typen av prat ger inte mig någonting.
😴🤮😴

Helt ointressant, tycker jag!!!

En tredje sak, nu när jag ändå håller på 😂
Det blir tydligt i vissa sammanhang att folk lyssnar på varandra endast för att själva få en syl i vädret och berätta något. Knappt att de låter en prata färdigt förrän de själva börjar berätta något. 

Tröttsamt. 

Så, tack för mig! 😎❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2014-02-19 14:51
#138

# 137 Miss- jag har börjat säga ifrån när nån börjar prata om nån som inte är med. Jag bara säger det rakt ut att jag inte vill höra om det, alltså om jag märker att det är rent skvaller. Och självklart har denna bit försvunnit mer o mer ur mitt liv🎈 - de vet att det inte är nån idé att prata med mig om andra. Ett tag kände jag mig lite utanför, när jag märkte att de plötsligt drog sig undan o pratade utan mig - men det är när de skvallrar - och det kan jag vara utan😃

Tycker den äldre generationen är expert på det där med tomprat, haha, de kan sitta i timmar o prata om grannens kusins ena brors fd fru som bodde på Skånegatan o sen flyttade till där affären låg du vet 1973 när det och det hände osv i all oändlighet utan att egentligen berätta om nånting🎧

Jag har själv hittat ett ypperligt sätt att klara dessa släktmiddagar: fråga om recept😃! Jag tycker ju att det är roligt att lära mig nya rätter eller bakverk o de berättar såååå gärna. Då känner jag att jag får ut nåt av det och de trivs också - win win!

ollivoll
2014-02-19 17:01
#139

Vill ju inte gnälla har egentligen ingen anledning MEN……idag fick det vara nooooooog!!!!!!!! Nu ska jag gnälla….. Varför varför varförrrrrrrrf måste folk av någon anledning höja rösterna på tidiga ottan. Innan man ens öppnat ögonlocken helt, fått i sig sina ca 10 miljoner koppar kaffe så att man blir lite männisoliknande i utseendet, när man i det ögonblicket på morgonen det endaaaaaAa man begär är tystnaaaaaaad…… Varfööööööör är det så himla svårt för vissa människor att inte respektera bara denna uns begäran. Skrik hur mycke ni vill, om ni så tvungna att skrika och få ur er eran aggression mitt på dagen men lämna min morgon ifred! Fy sjutton vad det måste vara skit jobbigt att vara en person som jag vet ligger sömnlös på nätterna för att det gnor en massa tankar i huvudet på denne så den kan knappt bärga sig tills det blir morgon när vi alla samlas för att sen gapa ut i en helsikes massa missnöjen. Syster, säger jag…byt liv om du är så missnöjd med ditt men bry dig inte om min! Bror, skaffa hjälp om du inte klarar av stress, jag hanterar min. Idag tappade jag verkligen mitt tålamod och har gått en hel dag i ren avsky, tack för den! Phu, vad skönt:)

Annons:
Theleonora
2014-02-19 19:19
#140

Kör en Szirius: …  🤮 🤮 🤮 ……….. 😢 💔😢 💔 😢 ….. 🎈🎈🎈 + luftballong (en stor en) ……… ❤️❤️❤️ 🌊🌊🌊☀️☀️☀️ 🌺 🌈 😂


Cahira
2014-02-19 19:52
#141

Sorg. 💔

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Otroulig
2014-02-19 21:15
#142

🤗 Cahira

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

ollivoll
2014-02-19 21:38
#143

Thelenora, som det känns idag blir den stor som en seperlinare:)) hahaha få ha enorm lungkapacitet i huvudet;) Usch, det som känns ännu jä…..ligare (ursäkta) är att under ett års tid med mindfullness, meditation, sorgbearbetning, chakramassage, etc så raseras allt man har försökt bygga upp ( inte låta raseriet, oron, rädslan ta över) på loppet av en SEKUND!? Jag vill ju göra en förändring, JAG! Jag vet att jag inte kan ändra andra, men jag kan ändra på mig. Och jag har verkligen kommit långt, men nu kändes det som…ja, jag blev knäckt…på mig själv. Nu är jag nästan helt orkeslös…..hjälp :…(

Cahira
2014-02-19 21:39
#144

#143 Det är normalt att ramla av cykeln innan det flyter på bra. Det är okej att ha dippar. Så länge du sover på saken och tar nya dag dagen efter. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Kathja]1
2014-02-19 21:44
#145

Olli vännen! Släpp det, släpp kraven   -   allt är som det ska vara. Även om det kanske inte känns så just nu. 🤗 Överlämna allt till Gud/Universum att rodda i. ❤️

Theleonora
2014-02-19 21:48
#146

Hehe, tänkte precis skriva att man tänker att man ska klara av livet lättare när man jobbat med sig själv, mindfullness, meditation etc, men som Kathja skriver, man behöver bara släppa kraven!! Krav-🎈

Jag mår faktiskt bra i sinnet, men märker att kroppen blir lite förlamad av lite tyngre energier. Men skönt att få spy ur sig. Har varit på g idag med lite mossigt huvud men tog det lugnt nu på kvällen och kollade på en serie :). Ska sova nu!! 😴

Nattinatt och hoppas på en underbar dag till alla, med härligt solsken som vi haft idag! ☀️ Och flow!! 🌊 Och kärlek! ❤️

Är väldigt OT i fuck-tråden haha


Annons:
ollivoll
2014-02-19 22:20
#147

Hihi kan inte låta bli att småle Idag efter att jag kom hem från jobbet och ja jag grät lite för att släppa på trycket…så drog jag ett änglakort ( var ett tag sen, så jag tyckte det kunde vara läge att dra ett) och fick då upp: ingen anledning till oro, allt är mycke bättre än du tror, undvik att oroa dig eftersom negativa känslor tynger ner dig och situationen. Änglarna( universum/Gud) är med dig och allt är som det ska. Så jag kan ju inte tycka att det du skrev Kathja kan vara en slump:) Så som ni säger, djupa andetag, blås ut eländet, imorgon är en ny dag. Och gårdagen är inte längre en existens, knappt ett minne, lev i nuet:)

Isomea
2014-02-20 08:38
#148

Förlåt mig… jag är nog trög.

Men… vad i hela friden har den här tråden under "Law of Attraction" att göra?

Det är ju helt of topic…

Ungefär som att ha ett inlägg om recept på kötträtter på en vegan-sida..

 

Fridens ljus

[Kathja]1
2014-02-20 08:50
#149

#148 Hur tänker du att detta är OT? Varje tanke och känsla har ju en motsats och genom att lyfta fram det man inte vill ha i sitt liv hittar man vad man vill ha. Det är också som så att det att få kräkas lite över något gör att de "negativa" känslorna blir lättare att släppa. Så att man sedan kan hitta lättare känslor. Och förutom det så kan det vara nice ibland att få spy ur sig i största allmänhet, det är väldigt mycket bättre än att tex älta.

Otroulig
2014-02-20 08:52
#150

Isomena, Om du läser högst upp, så ser du att vi inser att vi kanske inte kan vara jopphejdihejda hela tiden. Vi är ju här för att uppleva alla delar i registret. Det är ju så vi expanderar. Det är ju svårt att uppskatta glädje om man inte vet vad sorg är - ljus när man inte vet vad mörker osv. Här hjälper vi vanrandra att kanske komma upp på banan igen och - det kan faktiskt hjälpa att få kräka ur sig det som stör - då blir man av med det lättare. Sen är det ju valfritt att gå in den här tråden - känner man inte för det, om det känns som om man "smittas" då struntar man i att poppa in här.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Isomea
2014-02-20 09:26
#151

Absolut valfritt att läsa här eller ej.

Det var bara en reflektion från min sida.

Att fokusera på det negativa, att "gnälla", att prata om det man INTE vill ha… är just det som gör att man inte kommer vidare framåt.

Hela idén med lagen om attraktionskraft är just att släppa taget och inte prata mer om det negativa.

Men som sagt… det var en reflektion från min sida… inte ett påhopp och ingen personlig kritik till någon.

Min åsikt är att det är off topic… andra kan ha andra åsikter.

 

Fridens ljus

[Kathja]1
2014-02-20 09:35
#152

Och alla åsikter är fria! Men om detta är något som leder dig framåt eller som får dig att fastna i det du inte vill ha, ja det är ju individuellt. För många är detta ett sätt att släppa och komma vidare. Som sagt, kräkas är bra 🤮, älta är mindre bra 🤔.

Isomea
2014-02-20 09:40
#153

OK. Vi är av olika åsikt där. Men så kan det vara. Man måste inte vara av samma åsikter.

Dock är det ett tips till de som upplever att de har "fastnat" och inte kommer vidare.. att prova att släppa taget helt.

Jag är - som Otroulig skrev - inte heller jopphejdihejda varje dag. Däremot väljer att att inte ge negativa tankar och gnäll någon energi alls.

Håller man inte med mig så måste man inte, men har man kört fast så kan det vara värt att prova.

 

Fridens ljus

Annons:
[Kathja]1
2014-02-20 09:45
#154

Det är det absolut bästa, om man kan, att bara släppa taget. Knyt fast skiten i en ballong och släpp iväg, eller som vi har i en annan tråd, se dig själv uppe i en luftballong och se hur du slänger skiten över bord. Bort och iväg. 🎈

Men som sagt, vi är alla olika. 😉

szirius
2014-02-20 09:55
#155

# 151 Jag förstår absolut vad du menar🙂. Och du är helt klockren i att detta är OFF topic, som i att man är OFF då man gnäller😃👍

Vi är dock flera här som märkt att genom att sätta ord på det som "skaver" , så kan det kan lossna mkt fortare, man får syn på sina egna tokiga föreställningar o kan då skifta mer medvetet! Själv blir jag ofta full i skratt åt mig själv när jag ser mitt gnäll på papper😂och då vips, så har jag hoppat upp ett snäpp på känsloskalan. 

Jag ser det som att tillåta, omfamna även irritationen som kan komma upp ibland - den läker/skiftar av att tillåta den flöda UT.

Absolut är det "bättre" att foka om, att inte alls ge näring till det där skavet☝️, men ibland lyckas man helt enelt inte, och kan det då bli att man istället låser sig i "måstebytafokusmåstebytafokus🤪" ett motstånd, och tja, har man snurrat in sig i det kan man se detta som ett mellansteg, när man är väldigt långt ner på skalan och behöver uttrycka nåt för att få igång flöde…

MissInAction
2014-02-20 10:46
#156

Kan se på denna tråd lite som att en sockerråtta har godsaker hemma.. om det inte finns något hemma så kan man börja klättra på väggarna och bli rastlös etc. medan om det finns något hemma så kan det vara lättare att låta bli!
Lite på samma sätt kan man ju se på den här tråden Den finns här om den skulle behövas, för alla har vi olika behov och olika synsätt.

Eftersom det vi väljer att gnälla om har vi ju attraherat genom LoA, så… det är väl inte det minsta OT om man ser det på det sättet. Men jag förstår tanken att tråden går lite emot.

Sen kan vi absolut välja att gå in här eller att strunta i det, det är väl skönt att valet är fritt Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Cahira
2014-02-21 00:29
#157

Denna tråd är lite som en papperskorg, slänga bort det onda så man kan fokusera på det goda. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MissInAction
2014-02-21 00:44
#158

Haha ja! Kanske borde trådarna heta Papperskorgen istället :-D


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Cahira
2014-02-21 00:50
#159

Jaaa det tycker jag! 😃 "Papperskorgen - kasta bort negativa känslor här!"

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Kathja]1
2014-02-21 08:54
#160

Det får bli en papperskorg istället, bra förslag! 👍

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: