Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2804 ggr
[Kathja]1
10/11/12, 7:36 AM

Att rena sig

Fick frågan i en annan tråd hur jag gör då jag renar mig från negativ energi och tänkte att den enkla övningen kan ju vara bra att ha lätthittad för sig själv så därför lägger jag den här oxå.

Att rena sig från negativ energi gör vi vanligtvis allt för sällan och det som händer då är att den blir kvar på och i oss och där läggs det lager på lager av dem och ja det kan nog alla föreställa sig hur vettigt det är…

Det här är en enkel övning, eller två varianter av samma sak som man kan avsluta dagen med, men som även är kanonbra att göra då man tex har haft med påfrestande och jobbiga människor att göra.

Så här gör jag:

När jag har gått av mitt jobbpass åker jag alltid hem och så är det direkt i duschen - där föreställer jag mig hur all negativ energi spolas av mig och åker iväg i avloppet. Funkar kanon.

Om jag inte, som i går kväll, kan ställa mig i duschen så ställer jag mig rätt upp och ner på golvet och säger att jag ska städa bort all negativ energi och så "borstar" jag med handen/händerna längs med armar och kropp. Skakar händerna mellan varven så att det negativa "flyger av dem". Brukar hålla på till det känns okej och avslutar ofta med att skaka av mig det sista.

Det sista har jag fått från våra hundar faktiskt - när de är uppjagade och ska lugna sig så skakar de ALLTID av sig. Som när man har kastat boll och säger att "nu räcker det" så skakar de sig alltid för att blir lugna. Funkar fint på oss oxå.

Se bara till att du har med tanken i det du gör "nu renar jag mig" "nu städar jag bort allt negativt" - och tacka för att du blivit av med det sen då du är klar.

Gör jag INTE det där efter att det har varit mycket utan går och lägger mig direkt så sover jag oftast hel kasst.

Annons:
MissInAction
10/11/12, 1:16 PM
#1

Superbra tips! 
Jag brukar känna samma sak med duschen, även om jag inte aktivt har tänkt på det alla gånger, bara de gånger det känns riktigt tungt.
Det är verkligen ett toppentillfälle eftersom vattendropparna mot huden funkar precis som beröring att det frisätter må bra-hormoner - så det är perfekt att kombinera med rening av energierna Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
10/11/12, 6:10 PM
#2

Visst är det! Duschen är kanon att rena sig i det blir så påtagligt konkret. Skrattande

[Evigheten]
10/11/12, 6:33 PM
#3

Jaa det där har jag hört talas om med, att rena sig i duschen eller med ett saltbad.

Nu e de mkt rensing pågång här haha Skrattande

Otroulig
10/11/12, 7:13 PM
#4

Ett tips jag fått det är att tvätta fötterna innan man lägger sig. Som en slags "minirensning". Det känns rätt bra för mig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
10/12/12, 8:52 PM
#5

Jag brukar också bortsa på mig, putsa till auran liksom. Sprätta med fingrarna som om jag vill bli avmed något som fastat där och skaka av mig.

Hur kan man rena någon annan?

Jag märker ibland att jag börjar bli irriterad typ inte kan sitta still när jag är med min 4åriga dotter. Jag brukar stryka henne på huvudet, men kan jag göra något annat? Samtidigt tänker jag mig ett skydd runtom mig så att jag inte tar åt mig negativa energier.

MissInAction
10/12/12, 10:06 PM
#6

"Putsa till auran" - det kanske man ska säga istället för "pudra näsan" Skrattande haha!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Torahzen]
10/12/12, 10:52 PM
#7

Javisst! Pröva!

MissInAction
3/6/15, 8:47 PM
#8

Hmm tänkte om jag skulle göra en ny tråd men kanske att den här videon kan få haka på här inne 😇

Den handlar om hur man kan rena sitt hem och sina kläder från negativ energi som samlats, exempelvis om vi haft en period av trötthet, sjukdom eller då vi mått dåligt. 
Lite udda tips med saltet kan jag tycka, men skadar väl inte att prova 😛

Har ni fler tips på rening?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: