Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 3701 ggr
gladmymlan
2012-09-18 23:42

nu måste ni hjälpa mig reda ut mina kärleksbestyr.

om man levt med någon i massa år, och det är upp o ner men ändå drömmannen i ens liv. helt klart.

sitter man och pratar lite om att kanske gifta sig etc…

nån dag senare vänds världen lite upp och ner..då en människa kliver in i mitt liv, en man som inte har nåt egentligen jag attraheras av vanligtvis….

men då jag är oerhört intuitiv ( kan stavat lite knas;) och bara förstår att han är "redan min"..!?

mitt i livet med barn och man och familj står jag, aldrig tänkt lämna eller något. (även om vi så klart har mkt att arbeta med efter alla år för att hålla allt vid liv, som alla har ibland)…

när denna människa som dök upp, öppnar munnen och börjar prata lite "allmänt" ( han är alltså en vilt främmande människa)

känner jag ett stort …lugn innuti. Det blev att vi stod och pratade i över en timme minst, om allt som "goda vänner som inte setts på många år"  och ja det kan vara en själ från nåt tidigare liv som nu träder fram.

Detta hände för över ett halvår sedan, ja mer än så t o m.

och sen dess…när vi ses så blir jag precis lika lugn inuti varje gång. Som om allt bara är på plats. världen vändes rätt".?

vi har absolut inte visat några känslor, så, jag vet inte alls vad han tycker om mej men för att vara en blyg man, så är han humoristisk rolig härlig och väldigt babblig så nåt kanske det pekar på åt det "tycka om" hållet…

dilemmat. utan att känna honom ens så skulle jag göra vad som helst för att få vara bredvid honom. Det är Han jag vill berätta saker för, planera livet med, ja det bara är så. Jag klarar inte ens av att vara intim med min annars så goa man hemma, för en "fantasi"s skull! va?

det är en man jag med all säkerhet bara passerat på gatan utan att lägga märke till ens annars.

Det är alltså våra själar ( ja min i alla fall i nuläget vad jag vet) som har connectat" på nåt vis.

Han är singel , men jag upptagen med ungar och sambo.

han är för rättskaffens för att om han ens nu har känslor, våga visa och gå in och mojsa i nån familj och såra.

han har ingen aning om vad jag känner. Men när vi står bredvid varandra så är energin hög, vi pratar så dumt som om vi levde ihop fast vi knappt vet varandras efternamn…men vad hans karaktär hette när han spelade rollspel i sexan för massa år sen vet jag däremot;)…ja knasigt.

tanken säger.det rätta är att berätta för min sambo att jag har känslor för nån annan.

men den andre vet ju inte ens om det!

tanken säger, om du helt plötsligt har känslor för en ny,så kan du inte vara kvar i den relation du har nu.

men där är problemet. Jag vill/ ville..leva med min sambo resten av livet..helt inställd på detta.

när denna andre dök upp, och välte min värld.

det är känslan, alltså den 100 procentiga "hemma känslan" ( som jag alltid trott jag haft för min nuvarande sambo) som bara växer och växer hela tiden.

jag har försökt fokusera på alla bra saker med sambon, allt härligt vi har, hur fin och snygg han är, bla bla bla. så fort jag slutar så bor den andre i hjärtat mitt. som om han gjort det "alltid"?

själsfrände kanske? men ändå. hela mitt väsen vill bara vara där han är. för då är hon lugn och rofylld och rätt. och över ett halvår och känslorna bara växer och vissheten om honom.

Men ja nu tjatar jag, förlåt,

inte kan jag välja önska av LOA en specifik person? han är dessutom kanske inte alls redo för mej eller nån relation eller nåt alls?

varför försvinner han inte ur mitt hjärta när jag styr tankarna bort så gott jag bara kan?

jag har känslan av vad jag vill ha, inte kopplad till person, utan till vad jag vill ha av min man. då borde väl min sambo kunna duga när han dugt ypperligt väl i alla andra år??

och inte vill jag riva upp våra barns trygghet för att jag fått en "annan man" på hjärnan?

var nånstans kan han smyga in i mitt hjärta hela tiden och varför blir inte MIN sambo den jag önskar, när han alltid varit det innan?

det är oerhört svårt att göra något alls, och svårt att gå omkring och känna mej "falsk" för att jag konstant har den andre i hjärtat.

det känns lite "loop-hole" i lagen om attraktion,

hade varit nåt helt annat om den andre hade visat att han var intresserad på ett tydligt sätt.

nu är det bara ensidigt och jobbigt..puh så långt och rörigt men hoppas ni förstår dilemmat..och har nåt RÅD så jag får ro i kroppen. säg inte VÄNTA, för jag väntar och väntar men samma läge uppstår. när jag inte sett honom på ett tag, så är sambo min goe vän, och så fort den andre och jag träffas och babblar, så är allt annat i livet oviktigt. för jag är bredvid honom.

ja…ni som orkat läsa allt, hjälp please!;)

Annons:
SHIAWASE
2012-09-19 07:22
#1

Oj! ,,, Glad

Jag vet inte vem som ar relationsexpert har , kanske Crinalina??

Jag maste nog fundera lite till, jag tycker INTE att det finns nagon anledning att prata  med din sambo.. Om det inte ar sa att du vill lamna honom nu,,

Kan du ta och traffa den andra mannen, bara ni tva, sa du far kanna vad det ar du verkligen kanner?

Du sager att du ar intuitiv sa vet du att detta ar ratt, sa ar det.

MEN man kan aven hamna i nagot slags onske- intuitivt stadium. Sa det kanske inte ar rent intuition, utan innehaller nagot man skapad inom sig?? Det vet ju bara du.

I ett langt forhallande sa kan det komma och ga, attraktioner till andra personer,,det ar naturligt,, detta kan vara en sadan , eller en djupare sak,,

Jag tycker ju att du isafall borde som sagt, traffa den har personen, kanske ga ut tillsammans, ata middag ,,, vad som nu kan fungera, och kanna av lite kanslor.

Inga av dina kanslor ar fel, vi kan aldrig ha fel kanslor.

Bara for att man ar i ett forhallande ar det inte heller fel att kanna sig attraherad till andra.

Hmm, inte sa bra hjalp kanske ,,, men lite av mina tankar!
Kram pa dig!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
2012-09-19 08:36
#2

gladmymlan!

Vilket dilemma du hamnat i.

Ibland så undrar jag om det inte kan vara som så att människor som kommer in i vårt liv, ändå vill förmedla *dolda budskap* som vi tolkar i oss själva.

Kan det vara så att det är lättare att se de *goda egenskaperna* i en främling? Någon som vi inte vet någonting om?

För där bär vi inte med oss någon förväntning. Mer än känslorna som väcks inom oss. De kan många gånger vara förvirrande.

Kanske är det just *främlingens* karaktär i era möten, som visar dig,, vad du egentligen vill ha utav din särbo/ditt förhållande?

När "man" levt ihop i många år, är det lätt att fastna i mönster som blir till fasta rutiner,, och närheten ebbar ut.

Nu ser du på någonting utan för, som du vill ha.

Kanske du ska öppona upp ögonen lite mer och se på din särbo på ett mer öppet sätt…..?

Våga drömma om att din man har dessa egenskaper.

Våga vara sårbar.

Stilla dig i känslan av förvirring och betrakta dina känslor. Utan att svepas med. (Enklare sagt än gjort, jag vet det. )

Är ingen rellations expert, men det var vad mina tankar kom på i skrivande stund.

Lycka till!

[Kathja]1
2012-09-19 09:29
#3

Vem är relationsexpert? Tror inte att det är något man kan vara expert på - antingen är man fel i livet och då får man jobba med saker eller så är man rätt i livet och då flyter allt på som en stilla flod som vet vart den är på väg.

Många goda råd har du fått men jag vill börja med att säga PRATA INTE med din sambo i detta läget. Det kan snurra till saker i onödan. Prata istället med mannen i fråga för att se om det är som du tror, är han ditt "hemma" så känner han samma sak. Du kan inte ha hittat hem i ett förhållande när den andre inte har det. Och är det så att ni är "rätt" för varandra så får du fatta beslut om vad du ska göra sedan.

Jag kan iaf säga ett efter att ha levt i ett längre förhållande med mina barns pappa och nu i drygt 9 år med mitt "hemma" mannen i mitt liv, min saknade puzzelbi,t så vill jag tro att jag vet skillanden. När man har hittat rätt är det inte en massa att jobba med, med det säger jag inte att allt bara är lekande lätt men det är inte ett jobb att driva en relation när du hittar hem så hittar du lugnet, harmonin och tilliten i att allt är som det ska vara.

Du säger at du har fokuserat på drömrelationen, vad du vill ha av en man, och jag skulle vilja säga som så att eftersom detta sker så är det inte din nuvarande man som kan ge dig detta annars hade du nu inte varit i denna situationen.

Alt sker av en orsak, och inget sker utan att du har bjudit in det i ditt liv. Nu är han där så det du får klura på är VARFÖR, vad står han för, vad förmedlar han, vad ger han dig osv.

Jag säger inte att du ska dumpa "gubben" och slänga dig in i det nya, men jag hoppas att du känner dig fram ordentlig så att du inte missa att "komma hem" om så nu är fallet.

Känn dig för, fundera på "varför", hitta glädjen i det du redan har och fundera på om du är där du vill vara. Och bolla mer med oss om det känns tryggt.

SHIAWASE
2012-09-19 09:38
#4

JAA!, som vanligt bra Kathja!!Nej, vem ar relationsexpert?? Men bade du och Crinalina brukar ju ge sa bra rad nar det kommer till relationer(hihi)

Sjalv ar jag mer, Tycker du inte om det,, sa strunta i det,, tycker du om det sa njut.

Och det ar ju inte sa mycket till rad….

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-09-19 09:41
#5

Ha ha, jag tror att vi säger samma sak men med fler ord bara. Skrattande

crinalina
2012-09-19 10:16
#6

Vad ni är underbara och roliga! Skrattande Jag vill ju gärna se mig själv som relationsexpert, men jag tror att det kan man bara vara när det gäller relationen till sig själv. Alla andra har ju sin fria vilja.

För att komma till din situation Gladmymlan så håller jag med om att du absolut, i detta läge, undvika att prata med din sambo. Ta inte ut någonting i förskott.

Livet är i ständig rörelse och det är ju även människor, vare sig man är medveten om det eller inte. Ibland kan det vara så att en person som var helt rätt under ett skede av ens liv inte är helt rätt person i ett annat skede av ens liv.

Precis som Kathja säger så håller jag också med om att det inte är en massa "jobb" när man hittat hem. Då känner man bara ett lugn och en trygghet, och visst kan det vara bråk och sämja eller saker man är olika i, saker man måste kompromissa om ibland även i en hemmarelation också, men det är en helt annan sak än att jobba på en relation. I en relation där man är "hemma" så är man hemma och inte på "jobb".

Jag tycker då tvärtemot vad andra har uttryckt inte att du i detta läge ska prata med den andra mannen heller. Den du behöver prata med är dig själv. För ditt beslut bör trots allt inte handla om att välja mellan två olika män, utan ditt beslut bör handla om dig och vad du vill med ditt liv, vad du vill ha ut av ett förhållande, och vad du behöver i ditt liv för att bli totalt lycklig. Detta bör du göra utan att ha någon av männen inblandade.

Om det är möjigt, och jag vet att det kan vara svårt, så försök sätt dig och fokusera på hur du vill känna och må i din drömrelation, och hur du vill känna och må i ditt drömliv, utan att ha någon annan specifik person än dig själv med i bilden.

Ditt beslut ska handla om DIG, inte om någon annan.

Försök att skala bort alla måsten, bör, gamla tankar osv och bara se DIN KÄRNA. Dina innersta önskningar.

Du återkommer ett par gånger till att du hade tänkt, att planen var, att leva med din sambo resten av livet, och det är ju naturligt då du valt att vara med honom i många år och skaffa barn med honom. Min fråga är dock denna; Vad känner du inför det? Var helt ärlig, hur får tanken på att leva resten av ditt liv med din sambo dig att känna? För det är lika viktiga känslor det. Jag vet inte om du blockerar dina känslor när det kommer till det, för att det var så det var tänkt. Men du visar inga känslor kring den saken i din beskrivning. Bara att så var tanken. Hur var känslan? Och framförallt; hur ÄR känslan?

För vi förändras.

Vad gäller barns trygghet så är min erfarenhet att barn känner av otroligt mycket mer av vad som försigår mellan sina föräldrar än vad föräldrarna ofta själva gör. Nu vet jag ingen ålder på barnen, men oavsett det så beror deras glädje och lycka på föräldrarnas glädje och lycka. Är inte föräldrarna glada och mår bra så märker barnen det, de suger i sig av det, vare sig man vill eller inte.

Den första skyldigheten man som förälder har, eller borde ha, gentemot sina barn är att visa dem att man bör leva livet lycklig, och att förändringar inte alltid är av ondo. Hur barn tar separationer är en spegelbild av hur föräldrarna hanterar det.

Att den här nya mannen kommit in i ditt liv är för att du har bjudit in honom. Vad du väljer att göra med det är upp till dig, men ett beslut åt något håll kommer att bli nödvändigt. Och beslut ska komma inifrån hjärtat. Och när det beslutet väl är taget så är det viktigt att du står för det till 100 %. Det är därför det är så viktigt att du lägger ditt fokus på DIG, och inte på någon av männen. För din lycka beror på dig, och du blir lycklig när ditt inre matchar ditt yttre.

Vad känner du innerst inne? Utan att tänka på någon annan. DET är det första du måste veta.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
retep
2012-09-19 12:28
#7

Många bra vinklingar och synpunkter kring frågan här och nu kommer en till.

Jag menar att du som crinalina också säger, kanske behöver fråga dig själv vad du vill.

Men det ger dig inte någon klarhet kring vad som är meningen eller vad som skall ske med den andre mannen,…"(en vilt främmande människa)"!

Det är säkert så att det finns starka själsliga band och rik Karma mellan er. Men det betyder inte att han uppfattar det som du gör, eller är öppen och motaglig för en sådan relation med dig.

Så som du önskar och föreställer dig det.

Tänker att du behöver prata med honom och öppet berätta vad du känner, vad Du tänker och tror kring allt det här.

Det han har att ge dig och du honom, kan visa sig vara…det du tror?

Men kan också vara något annat och mer för själen berikande. Och då kan frågan i stället vara, hur du, hur ni med helhetssyn, fritt och obundet tar tillvara det.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2012-09-19 12:52
#8

Håller med retep, det är inte alltid så att en nära relation innebär att man är tillsammans som ett par - meningen är kanske att ni ska växa med varandra som vänner. Vi är ofta programmerade till att killar är man bara vän med om man är kille, annars så ska man vara ihop. Men så behöver det ju inte vara alls.Skrattande

crinalina
2012-09-19 13:11
#9

Absolut kan det ju vara så att ren vänskap kan finnas mellan män och kvinnor. Skrattande

Och jag tycker också att du ska prata med den andra mannen, men först efter att du har dina egna intentioner något så när klara för dig själv. Och då menar jag inte intentionerna med just den mannen, utan dina intentioner vad gäller ditt liv och dina relationer i allmänhet.

Anledningen till att jag tycker så är att om du pratar med den nya mannen innan du vet var du själv står så finns det en risk att du dras med i stunden och fattar ett beslut utifrån yttre omständigheter, som vad han anser, snarare än utifrån dina egna inre omständigheter.

Bara den saken att du funderar kring dessa saker har en betydelse. Det betyder att du är vilse i dig själv och ditt liv. Du behöver hitta rätt igen, och det kan du bara göra inifrån, utan påverkan från andra.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-09-19 13:19
#10

Ah!! jag haller ju med alla,, vilka bra svar du har fatt gladmymlan!!

Det ar ju sa, vilket vi nog alla ar overrens om , att allt handlar ju om mig och MIG!!

Sa absolut,, hitta DIG

Som repte ocksa sager det finns ju sa mycket som binder oss samman , karmatiska band etc. som inte ar latta att kanna igen, sa da kan vi tro att det handlar om en man/kvinna relation, men det ar en helt annan relation.

Hoppas att du hittar nagot har som kanns ratt for dig,,,,Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

gladmymlan
2012-09-19 13:46
#11

men hörni! ni är relations-lagenomattraktions-experter allihopa tycker jag!;) alla svaren ni ger mej är alla värdefulla och tänkvärda. Tack så jättemycket!

Jag tar lite av alla svar och funderar kring för det ligger lite sanning i alltsammans.

Jag tror med att bästa sättet är att prata med mej själv. Det är även så att man faktiskt som ni säger, inte kan hitta "hem" i en relation med någon annan som inte "är hemma med mej". Det är snårigt men det uppenbara ( som jag ser det ifrån den vinkeln jag har när jag betraktat era svar)

är att det inte alls handlar om någon annan, oavsett vad hjärta vs hjärna fajtas om. Det jag ska hålla fokus på är mej och vad jag känner gällande en relation oavsett med vem det är jag har relationen ihop med.

Det svåra i den kråksången är bara att behålla det objektiva och "inte kärleks-känna" inför en speciell person..

Så fort jag blir lite avslappnad i tanken och inte ger akt på det, så är det fullt av tankar på honom hans leende bla bla,

samtidigt som det självklart kommer skuldkänslor gentemot min sambo som jag innerligt älskar.

När den andre inte är närvarande, så är allt mycket lättare. Då går det vara objektiv rationell fokuserad och målmedveten.

Men poff ut genom fönstret och jag är en rodnande tonårsflicka när den andre kommer förbi. och så blir jag arg på mej själv etc etc.

Han måste helt enkelt ha dom egenskaperna som mitt inre längtar efter, och är sänd för att visa mej lite ur "universums katalog" som jag kan välja ( inte sagt just ihop med honom, utan i en relation i stort)

och jag kan svara ja till universum att det han verkar ha, är vad jag vill ha. Men om det visar sig att efter mitt "ja" sägande, kommer vara så att det är min sambo som börjar uppvisa det jag längtar efter, eller att det är så att den Andre är "rätt"…då kommer det visa sig i sinom tid. så måste det ju vara?

Det är bara att jag är "otålig" och mår rätt dåligt av att vara så distraherad av denne person att jag "ignorerar" det förhållande jag Har under tiden.

Jag måste sätta tilltro till att oavsett hur det blir, så blir det i enlighet med min, min sambos, och den andres samt universums önskan…

puh. lätt att skriva, svårt att leva efter;)! tack för svaren ni gett mej!;))

MissInAction
2012-09-19 18:56
#12

Ja det har kommit många bra råd här. Jag håller med om det mesta som crinalina säger. 

Men jag vill komma med en annan aspekt också. Jag, och många med mig, är övertygad om att människan kan älska och vara kär i mer än en människa samtidigt. Varför skulle vi inte, liksom? Det är inget konstigt. Kruxet är ju att normen i vårt samhälle är att leva i ett monogamt förhållande, heterosexuellt förstås, och med biologiska barn. Då är allt perfekt - obs ironi! Flört

Lyckligtvis så börjar ju de här normerna luckras upp mer och mer. Homosexualitet är mer och mer accepterat och ett annat aktuellt ämne just nu är polyamori. Det finns många människor som är polyamorösa, dvs de har kärleksrelationer med flera. 

En del människor är väldigt öppna och andra är mindre öppna. Att ens höra talas om det här kan uppröra en del, medan andra börjar fundera och inser hur starkt rotade normer är… hur man blir indoktrinerad att vara och tycka på ett visst sätt. Men det fina är att vi är alla fria att gå vår egen väg. Så länge vi inte skadar någon eller bryter mot lagar förstås.

Det kan mycket väl vara så att er connection är på en djup vänskaplig nivå, kanske till och med det man kallar själsfränder GladDet måste inte alls vara en romantisk relation som du skulle kunna ha med honom. Men är dina känslor för honom av romantisk karaktär?

Tycker att du har fått bra råd om att tala med dig själv innan du pratar med den här mannen. Men jag tycker absolut att du kan behöva prata med honom också. Men helst då själv har rett ut dina känslor och vad du vill, så att du inte färgas av vad han säger och gör.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-09-21 21:20
#13

Härlig vinkel på det hela, MissInAction. Vi är alla olika, har olika behov och olika känslolägen, energier och vibrationer.

Jag personligen gillar tanken och känslan av att vara hemma med EN person. Jag personligen tror inte heller på att det bara finns en som är mitt hemma, inte bara just nu utan genom hela mitt liv. Detta efter att jag faktiskt levt i ett flertal seriösa förhållanden som jag då trott vara hemma, men som i backspegeln nu när jag är hemma, vet inte var så. Det var däremot rätt för mig då, och det jag behövde just då. Men det är en annan sak.

Men det är ju min syn på det hela.

Jag tror också att så länge man har något sorts fokus på det som är "hemma" så kommer man att komma dit så länge man vågar ta stegen som krävs för det. Det betyder att våga kliva ur relationer när de inte längre känns rätt och bra, oavsett man tänkt och känt tidigare, för att kunna varandra vidare i rätt riktning. Men det gäller också då, om man nu tar det steget, att man vågar stå för det fullt ut, och att man vågar må som man vill må, med eller utan partner.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
gladmymlan
2012-11-27 17:33
#14

en liten uppdatering då kan vara på plats..:)

känslorna för denna man har bara vuxit sig starkare och eftersom jag bestämt mej för att vara helt ärlig i hjärtat och tanken och inte vilja påverkas eller försöka "få någon att falla" så har jag stundtals vandrat en väldigt mörk ensam väg,

en väg som jag bara haft mitt hjärtas ljus som enda lyse, allt annat har varit svart som natten. Jag har inte heller vetat om denna väg var rätt väg till sann kärlek, eller om han skulle stå där i slutet och vänta på mej när jag var framme.

Jag valde även att tala om för min sambo att mina känslor inte går att förneka och att jag trots att jag älskar min sambo på ett vis ändå måste följa det inre som så tydligt ropar.

Och trots att detta måste varit oerhört svårt för min sambo att höra så förstod han ändå att det är något jag måste gå igenom. ( tacksamhet och kärlek till honom)

sedan slängde jag bara ut mitt hjärta på marken framför den andre mannen utan att vara mer än ytligt bekanta, eller aldrig ha pratat annat än om vardagliga ting.

För jag kände att jag ville han skulle veta oavsett vad han sedan väljer att göra eller hur han känner inför mej.

det är väl att bli så "naken och oskyddad" som man kan bli tror jag. Mycket mäktig upplevelse.

Och tänk när man bara gör som hjärtat säger trots att tankar och allt omkring skriker nej  å fy och hotar med allt som förloras…

så tog denna främling upp mitt hjärta och lade i sin hand och bara var precis lika öppen tillbaka,

Känslorna är besvarade vad det verkar som ( det hände så sent som igår alltså;) och ikväll ska vi mötas igen….

detta är en mycket omtumlande upplevelse där jag verkligen satt mej själv på prov, och känslorna flödar åt alla håll.

Men ändå, det som är viktigast av allt, så har jag valt kärlekens väg, Min sambo som har fått detta framkastat och som kunde få vem som helst att bli tokig och arg med all rätt är ändå helt införstådd att det bara kan bli så här, för att hjärtat måste få gå dit det vill.

magstarkt eller hur?

men det ångestfyllda innuti som så högt har skrikit och försökt få mej att förstå, har nu bytts ut mot någon form av visshet och lugn. Trots att jag nu står mitt i en virvlande storm av beslut om hem och hus och dela saker och vart man ska ta vägen och trots att jag inte kan veta om den andre mannen är redo eller ej..

och det får bli precis hur det vill. för jag tror att det blir bra så länge jag vägrar höra eller luras av monster som ur skuggorna skriker och hotar och skräms.

var gång jag drabbas av tvivel så tänker jag bara att jag går på vägen med min lilla ficklampa och har fokus låst på målet, som i detta fall inte är personen personifierad utan ett liv i lycka fulländning harmoni och kärlek  så klart.

jo jag känner mej starkare än jag nånsin gjort förr. på nåt märkligt vis blir man starkare av att kasta av sej rustningen och alla lager av skydd man skapat, trots att man ofta tror att det vore tvärtom..

kram på er

MissInAction
2012-11-27 18:24
#15

Vad trevligt att du tittar in igen, gladmymlan! Och vilken uppdatering sen Skrattande
Det var som att dras med på en känsloresa när jag läste ditt inlägg. Puh, kan tänka mig hur det har känts för dig

Vad skönt att känna att du har tillit till att allt kommer att bli bra. Och att det, vad det verkar, var rätt beslut att prata med sambon. Modigt! 
Den där tilliten är en bra följeslagare på livets stig. 

Det är rätt häftigt det där du skriver om att känna sig så stark när man har blottat sig och faktiskt står där "utan rustning". Så är det säkert!! Och kanske är det till och med så att allt vi gör för att skydda oss själva, på olika sätt hämmar oss och kontrollerar oss.. så att vi inte vågar lyssna till vårt inre och vad vi vill.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-11-27 19:16
#16

Vilken härlig uppdatering! Skrattande

Det som står ut mest i mina ögon är att din sambo har tagit det bra. Detta är för mig ett starkt tecken på att du följer ditt hjärta. När man följer sitt hjärta så går även uppbrott "enkelt" eftersom det inte finns något motstånd inom dig som kan visa sig i det yttre.

Du är en inspiration och en vägvisare att om man bara vågar kasta av sig sin rustning och sina skydd så blir allt rätt. Tack så jättemycket för att du delar med dig så vi andra får lära oss också. ♥

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-11-27 19:52
#17

Modigt!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-11-27 21:04
#18

Åh vad underbart att höra! Började nästan gråta när jag läste "var gång jag drabbas av tvivel så tänker jag bara att jag går på vägen med min lilla ficklampa och har fokus låst på målet, som i detta fall inte är personen personifierad utan ett liv i lycka fulländning harmoni och kärlek  så klart." - så fint och just vad jag behövde höra efter kaosdag med ungar i kris.

Jag och min man hade så många turer innan det blev vi, han var gift och jag nyskild, mycket kämpande med att gå emot hjärtats röst men tillslut insåg vi att det skulle inte gå. Vi överlämnade oss själva i vår kärlek och har inte ångrat oss en sekund.

Otroulig
2012-11-28 00:02
#19

Jag blir alldeles rörd ❤❤❤❤ Fortsätt följ ditt hjärta, starka modiga kvinna!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2012-11-28 01:29
#20

Gladmymlan, TACK for att du delar med dig! Underbart att du sa foljer dig sjalv:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
gladmymlan
2012-12-03 13:27
#21

ja ni goa;)

nu har det gått nån vecka och det blir bara bättre och bättre trots att det är fruktansvärt svårt samtidigt, eller svårt för stunden, eftersom vi fått berätta för barn och vänner om allt.

Dock så håller jag mej fast i känslan att det aldrig kan såra att vara sann i känslan, och eftersom min ja vad säger man "nye?"; känner samma som jag och på en timme bara kastade omkull sitt liv och sa att han var/ är beredd att bara satsa hej vilt…så känns det ännu om möjligt mera "rätt"…

Det som är märkligast av allt, och som jag nästan har svårt att greppa, om det nu inte vore för lagen om A och ens eget vortex då, är att kärleken jag känner är helt annorlunda från vad jag kännt förrut.

Den är en glimt av himmelriket, måste jag säga. Och den är så stark att den tar all plats inom mej, och ger inget utrymme för ego, svartsjuka ägande eller elakhet åt nåt håll alls.

Det är helt enkelt så, att den kärleken kan inte visa sej, om man inte själv först släppt taget om alla svek eller besvikelser och förlåtit sig själv för att man gjort sig till offer för omständigheter och andras påverkan.

det är en mäktig resa, och en märklig känsla, där jag utan att tveka, kan få en kall hand av min själsfrände, och faktiskt känna att det är okej, bara han mår bra…Jag märker själv att jag inte har förmåga att känna något annat än kärlek. o-egoistisk kärlek. och tänk,

man tror så ofta att man älskar när man säger "du är min" och ingen ska ta "dej" eller "du är mitt Allt" etc.

Men det är ju motsatsen till kärlek, ja i alla fall ingen äkta sann kärlek för i den, finns ingen plats för äganderätt eller ens en oro att nån ska "ta" någon från mej, eftersom jag inte äger eller har "någon".

Jag trevar fram försiktigt på skakiga ben, hela tiden uppmärksam på vad jag känner, för jag har sagt att jag vägrar fly från…någonting. utan jag ser och uppskattar alla de år vi haft tillsammans, och nu går jag mot ett annat mål.

låter som jesus själv jag vet,

men det är precis så det känns.

Ännu märkligare är nog att den nye mannen var här första gången på kaffe häromdagen, och vi pratade om att han ska sälja sitt hus och kanske köpa in sig här, och vi drömde vidare tills vi började skratta båda två och kom på att vi inte varit närmare varandra än att hålla handen ännu!;)

så lite känner vi varandra, och ändå känner jag honom bäst av alla.

Han skrattar mest, och när han berättat för andra om oss, så har dom bara lett lite grann och sagt att det där har vi väntat på ska hända.

Ja som vanligt långt från mej, men jag kan säga att jag aldrig varit mer tacksam över min ångest än jag är idag. För ångesten måste varit den bästa vägvisaren jag någonsin haft…Minsta fel, minsta elak sak som jag kanske lyckas få ur mej när vi pratar min fd och jag, och ångesten gör sig påmind.

och jag måste säga förlåt.  för att jag vill. för att jag unnar honom allt gott i livet.

helt märkligt. Jag känner mej helt lugn inombords, även vid tanken på att jag kanske slutar upp som ensam ändå i slutändan. Det gör mej ingenting alls, för allt jag kan göra är att känna det jag gör. om någon känner samma tillbaka, är oväsentligt för mej,

jag har nog kommit på att man aldrig kan ha ett pris på sin kärlek, jag kan inte älska någon eller tycka om någon och ha som krav att bli omtyckt tillbaka. jag väljer att tycka och känna det jag gör, oavsett om det blir besvarat eller ej.

att följa sitt hjärta, är det svåraste jag någonsin gjort, och det mest lärorika och mest spännande jag upplevt helt klart.

kram på er från en glad gladmymla…

MissInAction
2012-12-03 13:48
#22

KRAM på dig gladmymlan!! ♥
Jag blir så glad och varm inombords när jag läser det här. Rent ut sagt lycklig!! Så härligt och underbart att få känna så och jag är så glad för din skull Skrattande

Det är nästan som att jag önskar att detta var en lång följetong som jag fick läsa och inspireras av. Du har inte funderat på att skriva en bok? Oskyldig Säger jag lite halvt seriöst!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-12-03 13:49
#23

Ojdå nu klickade jag Bra inlägg på mitt eget! Skäms Jag skulle klicka på ditt ovanför, efter att mitt eget hade publicerats…. hahaha, nåja.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-12-03 13:54
#24

Wow! Jag finner inga ord som tillräckligt uttrycker hur fantastiskt det känns att läsa om hur du ser på och känner inför det som sker i ditt liv. Det är ju helt enligt LoA, följ hjärtat och bara hjärtat i allt du gör.

Jättestort TACK för att du delar med dig och påminner oss andra om att det är precis det man ska göra. Släppa på alla tankar och bara följa sitt inre. Hur det än blir så är det rätt så länge man gör det.

MissI, jag klickade Bra inlägg på ditt inlägg så slipper du känna dig ensam. hahaha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-12-03 14:03
#25

Gladmymlan - Tänk så underbart, otroligt härlig livet blir när man följer sin inre röst. Blir alldeles lycklig av att läsa ditt inlägg. Tack fina du för att du delar med dig till oss.

gladmymlan
2012-12-03 17:00
#26

vad rara ni är!;)

vet ni att det jag tycker är lite roligt i allt är att jag när jag såg honom första gången, ville få ut mina känslor någonstans. Så jag började skriva till honom, fast jag då aldrig tänkt han skulle någonsin få läsa ( och det har jag inte bestämt än om han får haha)

varje gång jag sett honom eller pratat några ord så har jag faktiskt skrivit några rader om alla känslor jag så väl gömt innuti. Så det är nästan redan en halv bok färdig, och jag är så glad att jag fick denna ide att göra det, för dom känslorna jag då hade när jag bara såg honom på håll, blir så oerhört starka när jag läser mina rader nu idag.

Jag säger inte att det är lätt, ja det är lätt att känna känslan och följa, men om man vill ha det där rena äkta där inte egot får plats, så måste jag hela tiden vakta mej själv och tänka på hur jag vill min relation ska vara.

När man inte är jesus eller en ängel utan har mänskliga brister och fel, och man gett sig den på att låta det högre jaget "styra", så är det inte helt enkelt,

min metod som jag använder mej av är att aldrig aldrig ta på mej en mask eller spela någon roll inför honom. Jag vill inte göra mej "extra fin" eller attraktiv, ja nu kanske man tar på sig nåt lite mer än vardagligt det får jag väl erkänna;) men jag försöker att vara mkt aktsam om att vara precis som jag är.

Och det hade varit så enkelt, om jag när denne "nye" erbjuder att hjälpa mej och stötta mej, ta emot hjälpen. Men jag vill inte börja en relation med att behöva någon hjälp. Jag vill inte på några villkor låta honom få "makten" att göra mej "lycklig" utan jag måste hela tiden känna efter att jag har rätt känsla innuti. och nej, så här fruktansvärt mogen och vuxen har jag aldrig någonsin varit förr, jag låter som värsta moralpredikanttanten, men jag väljer att vara lika ärlig här som i verkligheten, så det är så som jag skriver även om det låter väldigt heligt och "o-egoistiskt".

så jag måste ju få kasta in att jag självklart är passionerat förälskad och vill gärna kasta mej över den där vackre mannen, annars vore jag väl helt galen.

Det är i alla fall sån underbar känsla, inte själva förälskelsen, utan känslan av att lyssna på "den rätta inre rösten", skiträdd är jag ibland, men stödet jag får från universum är enormt när man bara vågar luta sig mot det.

Peter Le marc sjunger i "little willie john"

-vill du gå på lina, så titta inte ner, titta inte åt sidan, blunda ta ett steg…du kan få allt som du önskar. jag ger dej vad du vill…men det kostar dej mer än pengar, din kärlek, och lite till."

det där är ord som följer mej. Blunda och ta ett steg. Det är allt man kan göra.

( och använda sig av tekniken "överlämna till vd;n ur boken Be och du skall få av Ester/ abraham Hicks funkar skitbra varenda gång att bara överlämna alla hur när var och om till universums vd och sedan lita till att det kommer att lösa sig)

kram nu ska jag göra mej ( lite i alla fall) vacker innan jag skall möta min själsfrände som väntar på mej.

ja det är vackert!

crinalina
2012-12-03 17:13
#27

Du låter vare sig som en moralpredikant, helig eller oegositisk. Tvärtom så låter det alldeles underbart. Det är ju precis det där, den känslan och tryggheten att våga bara vara sig själv som vi alla jobbar med här inne. Vissa mer och andra mindre.

Och visst är man rädd ibland, men att då vara vis nog och trygg nog att kunna släppa ifrån sig sina tankar och rädslor om praktiska saker till "vd:n i Universum" är ju precis det man ska göra. Man ska se till sitt eget, sitt inre, vad hjärtat önskar, vill och känner och strunta i allt annat yttre som försöker påverka. Skrattande

Och ja, visst är det vackert! Det är kärlek! Då menar jag inte det du känner för mannen i fråga utan det som du känner. Punkt. Det som du låter dig ledas av. Det är kärlek.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
2012-12-03 18:25
#28

Tack, tack, tack Gladmymlan!!!! Det är så underbart att läsa om det jag önskat mej. DET GÅR, vilken lycka! Fantastiskt, oerhört glädjande och inspirerande. Tack!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

LoAEmma
2012-12-03 22:58
#29

Ojojoj…. ens egna relationer verkar ju inte mkt när man jämför med sådana starka känslor för en man man bara har hållit i handen.

Dags att höja sina krav, eller händer detta inte alla?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-12-03 23:03
#30

#29
Ja jag har frågat mig detsamma??! FörvånadSkrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-12-03 23:20
#31

Jag Gladmymlan,, nar man laser det du har skrivit sa blir man ju alldeles fylld av karlek,,, !!! Dina ord sprider lyckla, karlekt:) Underbart!!!! TACKKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-12-03 23:23
#32

Varför jämföra er med andra, tjejer? Är väl bättre om ni jämför med vad era egna hjärtan säger att ni vill ha! Det är ju det som allt det här handlar om, att följa sitt eget inre, sitt eget hjärta och inte allt som finns runtomkring det.

Själv så kan jag känna mig alldeles fantastiskt nöjd då jag faktiskt kände så för min sambo redan innan vi ens hade hållit handen. Men det var inte en känsla som kom plöstligt för mig utan en känsla som växte fram ju mer jag lärde känna honom som vän. Vår första date var ett enda lyckorus och jag vet att vi pratade och pratade men jag minns inte om vad. Däremot så minns jag när han frågade om jag ville träffas igen, och sedan (när jag sagt att jag ville det) om han då fick pussa mig. Nästa gång vi sågs var inte en date utan på baren våra vänner hade, där vi först lärde känna varandra och han kom direkt fram och gav mig en puss. Gissa om jag blev förvånad även fast han hade frågat mig innan om vi visade det öppet. Skrattande

Så lyssna på ert inre, flickor! Det är det enda ni ska jämföra med. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Stella_Polaris
2012-12-03 23:37
#33

Nu har jag läst den här tråden tre gånger från början till slut (två gånger i helgen och en ikväll) och jag blir lika mjuk i hjärtat och fuktig i ögonen varje gång. Det är en sådan kliché, men det här är ju precis som på film!

Och gladmymlan, du låter så oerhört lugn och bara… självklar när du beskriver er relation och dina känslor. Så underbart. ♥♥

Jag önskar er allt gott… och Universum: jag vill också uppleva precis det är en dag. Tack.

gladmymlan
2012-12-20 12:31
#34

uppdatering igen då;-)

att möta den där "dröm-mannen" man skapat och visualiserat och satt i sitt lilla "vortex" där alla drömmar och önskningar finns,

är fortfarande mycket mäktigt att uppleva och tänka sig att det faktiskt har hänt på riktigt.

nu när vi håller på att lära känna varandra,

så inser jag mycket skarpt och tydligt på alla sätt och vis, hur mycket saker som kan matcha när man låter "vd:n" få göra sitt arbete.

Lagen om Attraktion, är utan tvekan helt överlägsen ens egen hjärnas allra bästa tänkbara scenario när det gäller att leverera exakt det man hoppats på, fast multiplicera det gånger hundra förresten…

det är som att skära i smör, enkelt lätt. rätt. och inte att jag har fått en nickedocka, eller en som är en exakt kopia av mig själv i alla lägen, men det är så många små detaljer som jag inte ens själv tänkt på som stämmer.

små små saker som stora saker, nog fasen är allt designat så det stämmer in alldeles otäckt fint på mej och hur jag ville ha det.

Det jag filosoferat kring mest i allt detta, är att kunna ge råd åt andra kring nyckeln till kärleken.. kanske för jag så väl unnar hela världen att hitta sitt drömliv?

Det som är röda tråden i mina upplevelser,

är att När man faller för någon. När man tror sig vara lite kär. Förälskad. och man vill veta, om det är sann kärlek ( som jag själv tvekade länge på innan) eller om det är en "hittepå-känsla" är att man ska se på känslan man känner inför personen i fråga.

och tänka, älskar-vill jag ha-denna människa utifrån perspektivet "han eller hon gör mej, får mej lycklig?" för att mitt liv skulle bli bättre med denna människa? för att jag känner jag knappt kan leva utan honom-henne? ( alla är ur ett ego-perspektiv och därigenom även tveksamma skäl att vara "sann kärlek" i min teori då)

eller,

är denna människa någon jag känner kärlek inför, så att jag utan tvekan skulle hålla mej på avstånd resten av livet om jag visste den personen skulle må jättebra och vara glad av det? vill jag älska den personen även om mina känslor inte är besvarade? ändrar sig min kärlek för honom/ henne, om inte "den älskar mej tillbaka"? är jag så villkorslöst kär, att jag kan lägga mitt personliga ego åt sidan, för att kärleksfullt betrakta den jag håller av få ett vackert liv, för det är allt jag önskar för honom eller henne? ( där i det villkorslösa kravlösa ligger nyckeln till att det lutar åt "sann kärlek" och inget annat.

jag höll på att trilla dit härom dagen!

jag fick för mej att han sa något som jag kunnat och faktiskt också gjorde, tolka som kritik mot mej. och jag blev lite sårad och nere.

han som är min dröm-man varken förnekade eller försökte ändra min uppfattning, även om han visste jag missförstått. han bara fanns där och väntade.

jag gick hem en sväng och då slog det mej hur fort jag trillat dit i egohjulet. För så fort jag tar på mej lite skal, och låter honom kunna styra hur jag ska må eller vara på för humör,

då Är kärleken redan av ego-karaktär. jag tackade för påminnelsen jag fått av universum och gick tillbaka till honom. sa som det var och då som först så visade det sig att det var så enkelt att jag bara hade råkat höra helt fel, och det fanns aldrig någon kritik ( även om det hade varit ok om det fanns).

så jag backade lite och gick in i grundkänslan igen. att jag älskar. för att jag tycker om att älska honom. inte för att få något tillbaka eller begära nåt i återgäld.

och visst är det svårt ibland, men ändå så enkelt. Även roligt eftersom han inte är bevandrad i nån lagen om attraktion eller själv inser vilken perfekt matchning han är åt mig..inte det minsta. allt han gör är att vara sig själv i fingerspetsarna, och han är,

när han är den person han är varken mer eller mindre, den absolut bästa jag kan komma på. så hans vardaglighet, är för mej renaste guld.

DET tycker jag är mäktigt framtrollat av universum!

så om han har klätt upp sig som när vi var på bio-dejt i helgen, så var bara det "grädde på moset" för han är så fin i "grunden" att det hade räckt en livstid för mig:)

det är kärlek på enklast möjliga vis.

Annons:
[Kathja]1
2012-12-20 12:41
#35

Kära vänner vilken insiktsfull människa du är. Hela välden har att lära av dig. Tack för att du delar med dig för det där med Egot behöver vi nog alla påminna oss om att lägga bort då och då.

MissInAction
2012-12-20 12:54
#36

Förstår exakt vad du menar, gladmymlan!! Och jag är så glad att få läsa det du skriver, jag blir lycklig inombords ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2012-12-20 13:52
#37

Åh Gladmymlan du visa kvinna!! Jag är så tacksam att du delar med dig och blir alldeles varm och glad!! Grattis till vd:ns leverans! ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2012-12-20 23:18
#38

Tack för dina vackra och otroligt visa ord och insikter. Och visst har du alldeles rätt. Det handlar enbart om att känna kärlek, villkorslöst. Och har alla lite svårt med egot ibland och det är då som det kan bli fel och då som vi kan tvivla. Tack för att du delar med dig! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-12-21 14:53
#39

Ja, Glamymlan, jag kan inte annat an att halla med de ovriga,, Tack for dina visa och insiktsfulla ord, och for att du valjer att dela med  dig har hos oss!:)Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

gladmymlan
2012-12-21 15:08
#40

oh fast nu blir jag illröd i ansiktet och skäms lite för att låta så präktig och era stora ord.

för all del,

i all kärlek och helighet så måste ni kasta in lite mänsklighet i det hela, här är både ångest stundtals och gråt när det blir svårt att gå..separation är ju trots att det "känns rätt" ändå en process som är tuff att gå igenom, på alla möjliga sätt.

idag till exempel var jag inte alls så helig och glorian jag försöker bära ramlade ner så duktigt kring min hals, när jag råkade komma i dispyt med min fd.

dock så tänker jag att det är nog rätt nödvändigt att låta frustration och all sorg kring ett farväl få synas och höras, jag vill inte bära med mej den lasten in i det nya förhållandet och livet.

tack för alla era fina ord! lovar att följetongen lär fortsätta;)

Otroulig
2012-12-21 19:41
#41

Om det inte var en sorgeprocess att gå igenom med din fd vore det konstigt. Den kan ju bestå av det ena och andra. Du är ju mänsklig;) kram på dig

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
2012-12-22 00:01
#42

Gladmymlan!

Jag tror att vi alla tycker att det ar sa inspirerande och harligt av att kanna av din arlighet gentemot dig sjal, och ditt mod. Det ar manga som aldrig skulle tordas ta steget att folja sitt hjarta nar man har ett langt forhallande med barn.

Jag har sjalv funderat pa det ibland, vi har ju ett bra forhallande, sa det ar inte aktuellt, men om det skulle dyka upp nagot sadant som det har gjort for dig,,skulle jag da ta ett sadant steg!!! Det vet jag inte,,

Sa sjalvklart att det ar massor av kanslor som forsar igenom dig,, upp och ner och in och ut huller om buller,, men att du sedan hela tidigen hittar tillbaka till karnan och karleken inom dig, det ar fantastiskt, och valdigt inspirerande:)

Kram pa dig

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-12-22 08:34
#43

Det ÄR ju ett stort steg och jag är tacksam över att jag var singel då jag träffade mitt HEMMA, hi hi. Men han var ju gift och vacklade fram och åter ett bra tag innan han tog steget efter att ha insett storheten i det vi har.

gladmymlan
2013-04-02 15:07
#44

om man skulle våga sig på en uppdatering då;-)….?!

här kan ni få och bita i, för jag måste säga att det är bra mycket knivigare än man tror det här med att skapa sig en dröm-vision om en relation..!

Det som är ( jag vet inte om jag ska skratta eller gråta faktiskt märkligt är nog rätt "ord" för allt ( som det egentligen varit hela tiden)

Jag behöver mera kloka råd och ord från er!

Jag fann ju "min själsfrände" som jag såg-ser-det i den "nye" mannen. så långt vet ni ju. 

Det blev jobbigt och tufft att separera från min sambo, eftersom vi hade så mycket i bagaget som kom fram i ljuset i och med vår separation. Jag var hela tiden i min "vision" om hur ett förhållande ska vara i min värld, och tycker själv jag varit mkt noga med att INTE personifiera" med VEM utan bara Hur jag vill ha det. Hur det ska kännas etc, ja ni vet säkert visualiseringstekniken..:)

Den "nye" och jag, ja vi hade inte en enda sak som inte passade allt funkade perfekt, vi var eniga varma humoristiska ( rs ÄR för vi har inte bråkat eller varit oense utan bara förstående och ärliga och kärleksfulla hela tiden)

MEN av nån anledning (:-)!!!………så läser min fd sambo böckerna av Esther och Jerry Hicks, om skapa din framtid och Be och du ska få" och detta sa bara poff,

han, som aldrig läst en bok innan, och aldrig kommunicerat aldrig varit andlig eller intresserad av annat än sport och öl och vara lat ( vilket jag accepterat och älskat i alla år för det är ju den han ÄR som jag älskat om man säger) att jag bröt var att jag ville enligt "min dröm-vision" ha "mer" än vad mitt förhållande då gav, jag ville ha sann äkta kärlek och allt därtill.

plötsligt går min fd och gör en helomvändning öppnar hela sitt hjärta på vid gavel, totalt och fritt släpper fram sin själ och förvandlas…till den "vision-mannen" som jag skapat i min fantasi!

vad säger man?!

detta…gjorde såklart att jag fick en oemotståndlig omedelbar attraktion till honom lika stark som en magnet. För allt han sa och gjorde var ( som man känner när man hela tiden följer sitt hjärta och ej tanke) att vara allt jag drömt om, och på ett ögonblick, blev vi två som två pusselbitar. 

så långt är jag med, fast ändå inte. FÖR den andre…! han är lika slående vacker och fin som från första stunden. Det förändrades inte, och antagligen så fortsatte han visualisera SIN dröm-relation, och det verkar ( som jag ser det) som om HAN, JAG och min FD sambo..alla har exakt samma förbaskade vision om en relation.

men man kan ju inte ha TVÅ män i sitt "vortex"?

men det har jag? 

och jag har aldrig varit med om en mer rörig situation, för hur jag än gör så är båda två precis underbara ärliga människor som är trygga i sin självkänsla, accepterande och uppskattande, och båda känns (!) som lika självklara val att leva med i en relation resten av livet!

och jag har gått tillbaka till sambon, men känt en otrolig saknad efter den andre, och då gått till honom och känt en otrolig saknad efter min sambo. och båda två säger bara oberoende av varandra till mig; följ ditt hjärta. Jag älskar dej precis som du är.

ja det är ju vad jag visualiserat förståss;-) men inte från TVÅ!

vad är haken!? kan ni hjälpa mig att se det ur ett bättre perspektiv? varför är känslan kärleken, lika stark för båda? en innerlig respektfull varm kravlös kärlek där jag bara vill väl, men icke att förglömma att jag har en djup attraktion för båda, jag är "hemma" i själ och hjärta hos båda två. 

Jag har vänt och vridit och tror jag fastnat i själva "val-känslan" på något vis…men jag har även testat ta avstånd från båda och hitta mig själv, ja…jag tror jag provat allt vid det här laget.

ni ser nog tydligare på situationen än vad jag själv gör som är mitt "i" den så jag hoppas på nåt litet gott råd från er..

ps jag har även kört massa av övningarna och bett om att " jag vill veta  i mitt hjärta vem jag vill leva med" etc och det är NÅT jag gör galet, men vet inte själv vad…!

kram på er goa människor!

SHIAWASE
2013-04-02 15:32
#45

Harligt att hora en uppdatering!! 

Nu ar det ju sa,,, att det ar mannsikor, fysiska manniskor som ar bestamt att man ska leva med EN person!! Eller leva pa ett visst satt etc.~~

Om du skulle ta och slappa alla forestallningar,, sa kanske det ar sa att du verkligen alskar tva personer,, For att fa en sadan relation att fungerar kravs det ju att dessa tva ar med pa det ocksa~~~MEN att man ska ha EN partner, etc. etc. det ar "regler" skapade av det fysiska samhallet!!!

Sa jag sager bara Lev fullt ut, lev ditt liv!!! fina du:) ❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2013-04-02 15:35
#46

Jag måste suga lite på det här innan jag har något att säga, men min första tanke var "vem har sagt att man inte kan ha två män i sitt vortex?", och min andra tanke, mer en reflektion, är att det handlar mycket, i det du skriver, om dem och inte så mycket om dig. Det kan vara antingen att det helt enkelt bara är så du har skrivit det, men det kan ju också vara, lite på ett omedvetet plan, så att du faktiskt fokuserar på BÅDA männen. Ibland tror man att man har fokuset på sig själv men att man i det undermedvetna har sitt fokus på något helt annat. 

Och om du omedvetet har båda männen i ditt huvud så blir det ju naturligvis så att båda männen finns där. 

Bara lite första funderingar så här…

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2013-04-02 15:41
#47

gladmymlan,
jag har tänkt på dig och undrat hur det gått med allt 🙂

Och jag säger samma sak som jag sagt tidigare i den här tråden. Varför ska vi begränsa oss? Det är vårt samhälles normer som säger att kärleken ska vara mellan TVÅ människor. Helst också heterosexuella…

Det finns ju inga begränsningar egentligen. Allt finns i överflöd. Så vad säger att vi bara ska kunna älska en enda människa åt gången? Det är fullständigt absurt i min värld 😮och lika naturligt att vi kan älska FLER än en. Haken sitter i föreställningen som så många har om att den romantiska kärleken ska vara begränsad till två.

Jag var i en liknande situation för några år sedan, då jag var tvungen att välja mellan min pojkvän och en "internet-förälskelse". Hela den historien sket sig.. haha.. men vad jag vill ha sagt är att jag förstår att det är svårt att kliva ut ur sig själv när man är mitt i det.

Att sända ut önskan att jag vill veta vad jag vill lär ju vara väldigt bra! Fortsätt tänk i de banorna, tror jag på 🙂
Har precis läst just det i Attraktionslagen. Lite lustigt.'

Kanske inte det svar du hoppades på, men det är min absoluta känsla och övertygelse ♥ och jag hoppas innerligt att du kommer känna snart att du gör det som känns rätt för just dig.

Kramar!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-04-02 16:11
#48

Miss! fina du ,, lange sedan man sag dig🎈Haller med dig ! Det ar samhallet, manniskors "egon" som har bestamt de regler vi har!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
linnease
2013-04-02 16:13
#49

Ooooh sa spannande ♥ Tack for att du delar med dig! Jag ar i valdigt samma lage, vet att jag vill ha bada i mitt liv, nara, i vardagen. Just nu bor den ena, den nya, i Kanada, och jag har bott har i atta manader nu, men ska hem till Sverige alldeles snart, och traffa den andra. Och ar sjukt nyfiken pa hur det kommer att bli. Har tankt stjala Kanadakillen fran Kanada och flytta honom till Sverige med.. :D

Min kansla ar att jag bara ska vara JAG! Och inte definiera mig efter forhallanden! Och inte ens definiera forhallanden i olika kategorier, de ar min basta vanner bara! Och vanner kan man ju ha hur manga som helst ♥

Klurade MASSOR pa hur sjutton allt ska ga och hur det ska ga till i borjan (och oj vad lik min historia ar, samma fantastiska kansla av ren karlek!).. hm fortfarande, men nu ar jag mer lugn och bara saaa NYFIKEN. Har kommit fram till att det anda jag kan gora och vill gora ar att fokuserar pa att folja min inspiration, intuition, mitt hjarta och gora vad jag kanner for i varje stund, som med allt annat :) Bara vara jag och flowa dit jag vill och med vem jag vill och nar jag vill. Och jag tror t.o.m att det kan vara fler an tva i mitt vortex :) Det kan vara manga!

edit: ah, Miss, laste ditt inlagg forst nu for jag blev sa inspirerad att svara sa jag hade inte tid att lasa de efterfoljande.. 😃Jaaaaa, haller med varje ord!

[Kathja]1
2013-04-02 19:29
#50

Har inte mycket annat att säga än det som de andra har sagt  -varför inte ha två? Är två rätt så är två rätt. Vet du med dig att du, och de, är 100% äkta och ärliga i detta så är dera liv ETT, alla tre i samma. Hur man än vänder och vrider på det. Att tänka i termer "måste välja" är inte att lyssna inåt och lita på sin egen röst, det är bara att lyssna på samhällets normer och krav och förväntningar om hur man "ska" leva.

Men samtidigt är det ju oxå som så att OM du klarar att vara helt närvarande i ditt jag, helt ärlig och naken i dina föreställning omkring vad du önskar så kommer det där att ge sig. Kanske inte det enka svaret du ville ha…

Otroulig
2013-04-02 19:54
#51

Gladmymlan, så roligt att få en uppdatering! Och vilken uppdatering sen!

Dubbelt upp, skicka en hit vetja😉

Näe skämt åsido, så fantastiskt manifesterat! Jag förstår att det sätter griller i huvudet. Samtidigt så håller jag ju med alla ovan. Det här att man kan älska flera samtidigt. Själv vet jag inte om det skulle gå för mig - men å andra sidan har jag aldrig varit i den situationen. Min spontana känsla var " Var i dig" vad det nu kan innebära ❤️

Kramar

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

LuaraJennifer
2014-11-19 01:05
#52

Hej vänner, Jag heter Laura Jennifer Jag är från Sverige bott i Sverige i flera år now.I aldrig trott på alla spell gjutning. Jag har blivit lurad av många olika personer.Jag förlorat hoppet i them.My ex lämnade mig.Jag var devastated.I förlorade min job.My bästa vän såg min belägenhet på webbplatsen på internet.Then han introducerade mig till DR. Oduduwa via dr.oduduwaspellcaster@gmail.com, fick jag höra hans arbete är free.Never trodde tills jag fick in-kontakt med him.He gjorde ett pass för mig. Jag återställa alla mina pengar och min ex älskare kom tillbaka på mindre än 47hrs.I återkallades på min plats i work.Was även främjat immediately.I kunde inte tro att det finns en verklig spell caster ute som gör gratis spells.I bara betalas uppskattning efter passet hade worked.He tar inte ut pengar från någon förrän besvärjelsen har worked.You alla bör inte låta sig luras att trollformler inte fungerar. DR. Oduduwa spell arbetar mycket snabbt och han tar inte betalt för money.You kan endast betala för artiklarna förtrollningen kommer worked.Try honom och se vad är saying.These är de få saker han gör
* HE Återställa förlorade älskare i 24 timmar.
* Fjärrstyrning VÄNNER.
* Alla typer av spell gjutning och VOODOO ARBETARE.
* ÄR DITT BOTEMEDEL ta långa att lösa dina problem? Detta är din chans få hjälp SNABBT.
* Få rida på NÅGON TROLLDOM, otur och förbannelser.
* EXPERT PÅ DISTANS HEALING
* DOMSTOLSÄRENDEN även om man är dömd [IF det finns en chans att överklaga]
* ÄR NÅGOT BODY SVARTSJUK med relationen?
* Unfinished JOBB av andra läkare-OM INTE NÖJD-Kom till mig.
* DU tvingas in i en skilsmässa?
* HE FÖRHINDRA otur och svartsjuka.
* ATT VINNA HÄSTAR och spel.
* HAN KAN STOPPA Någon stör din relation.
* VILL DU HA BARN DITT VAL
* Vill du QUICK MARRIAGEPROPOSAL?
* HAN KAN ren människor HUS, företag EGENSKAPER från otur.
* BEHÖVER DU ALLTFÖR sexuella makt och starka erektioner.
Du kan få behöver honom i några vad. detta är DR.ODUDUWA kontakt
E-postadress: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
PROVA och dela dina vittnesbörd för alla efter DET FUNGERAR, precis som jag gör nu tack … och LYCKA.

[Kathja]1
2014-11-19 08:09
#53

#52 Kul att det funkar för dig, men det där känns som helt tvärtemot hur jag ser på livet. 🤔

gardit
2014-11-19 08:53
#54

En gammal tråd som lyftes fram helt oväntat, just nu känns det som det är för min skull. En påminnelse om att ha sin drömbild klar och tydlig inom sig, en bild där ens egen harmoni och balans är viktigast. För visst är det så att om jag är i harmoni med mig själv så klarar jag av att stötta andra. Och det är så mycket enklare att hitta harmoni om de som man har relationer med är i balans och harmoni. När man som jag står mitt i kaoset mellan gammalt och nytt känns det bra att tänka "storstädning" : Rörigt, men det kommer att bli bättre ♡♡♡ Gladmymlan: det skulle vara kul med en uppdatering nu när ytterligare en tid har gått. Om inte annat som en tröst för en annan som är full med ångest och tvivel just nu.

linnease
2014-11-19 18:17
#55

Ser ut som ett spam-inlägg..  Ja undrar om Gladmymlan är kvar här?!?! Det hade varit kul att höra hur det gått!

Annons:
[Kathja]1
2014-11-19 21:40
#56

#55 Klart att det är, men jag är för att även de ska kunna samexistera med oss.  😉

SHIAWASE
2014-11-20 09:52
#57

❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: