Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 7636 ggr
koj
7/31/12, 7:22 PM

LoA + kärlek

Hur fungerar det egentligen? (nyfiken) /koj.

| koj.

Annons:
retep
7/31/12, 8:47 PM
#1

Hej koj! Innan jag kan svara behöver jag veta om du menar kärlek till någon, ett kärleksförhållande? Eller om du menar universell Kärlek?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
7/31/12, 9:49 PM
#2

Det fungerar på så sätt att det du fokuserar på det får du, men det är inte alltid så enkelt att det räcker att fokusera på en specifik h*n eftersom allt handlar om energi och känslor.

När vi önskar oss saker så önskar vi egentligen oss en, eller flera, känslor. När du önskar dig ett förhållande så önskar du att det ska ge dig vissa känslor. Om du så fokuserar på en specifik h*n som inte kommer att ge dig de känslorna du önskat dig så kommer det inte att bli ni.

Det är därför man ska önska och drömma om hur man vill att förhållandet (eller vad det nu handlar om) ska kännas och vara utan att tänka på någon specifik person, vilket kan vara svårt ibland om man redan har satt ögonen på någon speciell.

Så kort kan man säga att om du vill finna ditt livs kärlek så önska på, dröm om hur du vill att det ska vara, kännas och bli - på alla plan. Men lämna det öppet för Universum/Gud att sköta valet av individ - då blir det bäst.

Prova att göra en "The Grid" kring kärlek och förhållande så kommer det att gå som en dans (finns en tråd om det).

Ofta är det så att vi faktiskt inte vet vad det är vi önskar, det är därför det bli fel ibland. Det är inte Universum/Gud som gör fel det är vi som förväntar oss fel.

Själv träffade jag min man efter att jag hade önskat mig att hitta hem, bli hel, känna mig älskad osv - men jag hade inte tänkt mig ett nytt förhållande. Trivdes väldigt bra med att vara singel efter ett 13 år långt förhållande med pappan till mina barn.  Men så mötte jag en dryg och överlägsen och när jag väl gav honom en chans så visade det sig att han var mannen i mitt liv, och vägen till allt jag hade bett om.

Hade jag inte varit öppen och vågat ge mig in i något jag inte alls hade tänkt mig så hade jag missat honom.

LoAEmma
7/31/12, 11:37 PM
#3

Instämmer helt med Kathja! Även fast jag inte är världsbäst på att efterleva det Skäms

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
8/1/12, 10:49 AM
#4

LoA och kärlek hör ihop. Du måste känna kärlek för dina drömmar, det du önskar dig och du måste känna kärlek för dig och själv och allt du har i ditt liv för att må så bra som möjligt och vara så lycklig som möjligt.

Om du pratar om förhållanden så har Kathja-R gett dig ett väldigt bra svar. Allting handlar om känslor (det gör det alltid med LoA), det är känslan av ett förhållande som är det viktigaste.

Säg till exempel att du är kär i en speciell kille/tjej och du lägger ner all din energi på just honom/henne. Enligt LoA så kommer du att "få" just den personen som partner. Men eftersom du inte önskade dig känslor så är det inte de känslor som du är ute efter som kommer utan det är det bagage som just den personen du önskade kommer med som kommer. Detta stämmer troligtvis inte överens med det som du innerst inne ville ha, dvs de känslor du vill ha.

Om du däremot önskar känslorna du vill ha i ett förhållande (du vill känna dig älskad och älska på samma villkor, du vill känna dig trygg och säker, du vill vara glad och må bra osv…) utan att fokusera det på en specifik person så är det dem känslorna du kommer att få.

Om du önskar känslorna i kombination med en specifik person så är risken stor att den personen och de känslorna inte matchar och då kommer inte önskan alls att komma eftersom det inte matchar.

Om du har en specifik person i tankarna så bör du därför fundera på detta. Är det personen i sig du vill du ha eller är det de känslor som du tror att personen kan ge dig som är det viktiga? Om personen inte kan ge dig de känslor som du vill ha, är det fortfarande personen som är det viktiga? Svaret blir troligtvis nej eftersom det alltid är känslan av någonting som vi är ute efter och inte saken eller personen i sig.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

koj
8/1/12, 3:25 PM
#5

retep: kärlek till någon jag fått ögonen för!

Kathja-R: Intressant och bra svar, tack!! Glad

crinalina: jag förstår! Men om jag nu skulle utesluta en viss person och bara fokusera på vad jag vill ha, alltså efter mina känslor. Hur ska jag då tänka? Är så dåligt på sånt.

- Har ni något tips på någon form av  "lista" (vet att det är väldigt individuellt) eller tankesätt man kan tänka när man "önskar"? Alltså hur man ska tänka, vad ska man använda för meningar? Har aldrig riktigt förstått mig på hur jag ska "önska" osv. FlörtGlad

- Och om det nu skulle vara en person, som det är i mitt fall, som jag hemskt gärna skulle vilja få upp ögonen mer för mig. Vad kan jag då göra? Finns det något man kan göra?

/koj.

| koj.

crinalina
8/1/12, 3:40 PM
#6

Vad vill du har för känslor när du är i ett förhållande?

Jag till exempel ville, och vill, ha dessa känslor:

Jag ville bli älskad över allt annat

Jag ville älska över allt annat

Jag ville känna mig trygg i att han älskade mig

Jag ville bli respekterad för den jag är, och den jag är på väg att bli

Jag ville bli stöttad och peppad på min väg mot MIG och det jag vill göra

Jag ville bli åtrådd och jag ville åtrå

Jag ville känna glädje och lycka varje dag

Jag ville ha bra kommunikation

Jag ville ha en kille som var intelligentare än mig för en gångs skull

osv osv osv

Jag satte mig ner och skrev ner allt detta och mer, allt jag kunde komma på som var positivt och så tänkte jag mig in i att vara där nu, och jag kände känslorna, kärleken, glädjen, respekten osv

Idag är jag sambo med en man som uppfyller mer än alla de kraven jag hade då. Det tog mindre än sex månader från jag skrev listan.

Om du har en speciell person i tanke så det du kan göra är att sätta dig in i känslan av att ha honom som din pojkvän, på samma vis som ovan. Tänk och känn att du umgås med honom och gör sådant som du skulle vilja göra med honom.

Hur du formulerar dig har ingen betydelse så länge det känns bra för dig och så länge det känns positivt och rätt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
8/1/12, 4:01 PM
#7

Nu har du fått ett super bra råd av Crinalina om hur man kan skapa rätt känslor kring sin önskan, men jag vill även tipsa om att titta in på The Grid tråden som även den handlar om hur man jobar med att väva sig en väv av känsor att hönga upp sin önskan i. Du hittar tråden här. Skrattande

LoAEmma
9/1/12, 1:19 PM
#8

Puffar upp den här tråden!!

Behöver foka på känslan jag vill ha, inte killen jag precis lämnat…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

delfinen1
4/1/14, 8:28 PM
#9

intressant tråd! hur har det gått för er att manifestera drömkärleken`? =)

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

[Kathja]1
4/1/14, 8:51 PM
#10

Tror inte att Loa-Emma hänger här mer men hon har iaf mött sin dröm man. De verkar hur lyckliga som helst, bygger hus och grejer.

delfinen1
4/1/14, 11:21 PM
#11

okej :D härligt :D !

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

LoAEmma
4/2/14, 3:58 PM
#12

Japp, det stämmer det! 😍

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
4/2/14, 4:31 PM
#13

Så du tittar in här ibland Emma! Hoppas att det inte gjorde något att jag skvallrade lite om in lycka. 😉

Annons:
Gaula
4/2/14, 4:32 PM
#14

Det här är jättebra! Redan i den gamla boken "Tänk dig till ett bättre liv" av Anna-Stina någonting varnade hon för att försöka påverka enskilda individer, det är ju frågan om manipulation och kan slå tillbaka… snarare titta på de egenskaper man efterlyser och så tar Universum hand om resten. :-)

szirius
4/2/14, 8:46 PM
#15

# 14 jaaa🙂

Och att det handlar om att göra sig själv mottaglig för det man önskar. Vi kan önska att vår ( ev.blivande) partner ska vara si och så, men om det inte sker så ligger det i oss själva, att vi är blockerade för att ta emot det. Jag har märkt detta såå många gånger i min nu 15-åriga relation. Nr 1 ligger ALLTID i att jag behöver "rensa mina rör och göra mig mottaglig" och sen wips, så finner jag allt jag önskar i min man❤️.

Vi påverkar ju varandra, energimässigt, så om man tar hand om sitt, så flödar energierna tillsammans med andra också bättre.

LoAEmma
4/3/14, 2:48 PM
#16

Inga problem, Kathja!
Jag hade ju bokmärke i tråden då jag skrivit i den förut, därför var jag in å läste :)
Mycket Loa i mitt liv nu, vad gäller läsande och inspiration är det allra mest www.deliberatereceiving.com som gäller. Hon är heeeelt fantastisk!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Saz]
4/4/14, 2:43 PM
#17

Hmmm, intressant tråd (igen. Jag bombaderar alla kärlekstrådar märker jag 😉)

Det lilla märkliga eller fantastiska kanske jag skall skriva är att för lite mer än en månad sedan (när jag mådde väldigt bra i mig själv och livet var på topp) "beställde" jag att min drömman.  Tidigare har jag alltid haft tanken på en specifik person, men inte denna gången. Jag skrev beställningen i min telefon. Jag skrev ner hur han skulle se ut, ålder, längd, hårfärg och hur hans egenskaper skulle vara. skrev även ner hur hans liv skulle vara så att det "passade" in i mitt liv osv.

Tre dagar senare får jag kontakt på dejtingsidan av en helt ny man som verkligen stämde in på hela min lista. Jag har skrivit om denna man här:  http://lawofattraction.ifokus.se/discussions/533e8dfdce12c407bd000ba0-hur-funkar-det-egentligen?discussions-1#2

Det klickar kan man säga, men sen så vet jag inte vad som hände.
Det kändes lite som att min "beställning" föll in men inte hela vägen. Är jag för ivrig och kanske måste vänta lite… Universum känns lite väl förvirrat just nu 🤦‍♂️

Otroulig
4/4/14, 7:21 PM
#18

Heja dig Saz!!

Det funkar! Sen är det tilliten som ska till. Där snavar vi ofta ibland, för vi börjar försöka styra hur, när, på vilket sätt allt ska fortlöpa - istället för att bara låta allt ha sin gång och sitt flöde. Samt att fortsätta vara i rätt känsla.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
4/4/14, 7:28 PM
#19

Saz  - Det som hände kanske va att du fick vad du "beställde" men det du beställde var inte vad du ville ha, egentligen. Det händer oss alla. MEN det visar att du har fattat grejen. Så kör på vännen! Men glöm inte att vi ALLTID önskar oss känslor så undvik att önska specifikt, håll dig generell och gå på känslan du vill ha då du har hittat rätt i ett förhållande.

sweetgum
10/14/16, 1:19 PM
#20

Vöcker liv i en gammal tråd då jag har några funderingar. Om man aldrig har varit i ett förhållande, hur kan man då bäst manifestera ett kärleksfullt förhållande?

Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga här. Det känns så främmande för mig.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
setfree
10/18/16, 11:06 AM
#21

Ni som tror på LOA har ni fått det ni önskar?

Kärleksfulla förhållanden, Hälsa, Glädje, Oberoende, Frihet, Roligt jobb, Fina barn,…..

Otroulig
10/19/16, 6:53 PM
#22

#20 Sweetgum, du kanske kan föreställa hur det skulle vara? Vilken känsla du vill känna. Sen är det bästa tipset att känna så. T.ex om du vill ha någon som är kärleksfull - försök att vara det mot andra och var det speciellt mot dig själv. 

Det här är ju lite trial and error. Vi lär oss ju från förhållande till förhållande vad vi vill ha. I alla fall har det vart så för mig. 

#21 Jag har fått mycket av det jag önskat. En del grejer önskar man sig ju inte direkt, medvetet, utan du får ju den känslan du sänder ut. Så efter att jag skämtsamt började kalla mig för miljonär så  har min ekonomi bara blir bättre och bättre.  Jag har fixat det perfekta boendet och det gjorde jag innan jag visste om LOA och hur det fungerade. 

För mig handlar det inte om att önska och få grejer utan mer att vara lycklig och trygg och kunna välja mina tankar och känslor för att få en trevligare tillvaro. 

Just för mig så har jag någon undermedveten/halvmedveten  hangup vad gäller ett förhållande - för där har det inte hänt så mycket de senaste  åren.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: