Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 4103 ggr
[Kathja]1
7/28/12, 12:04 PM

The Grid

Jag är en Abraham Hicks fan, det var när jag hittade Abraham som detta med Medvetet Skapnade äntligen föll på plats - jag fattade grejen. Det handlar inte om att kämpa sig fram till sina mål i livet, det handlar om att vara tacksam, njuta, älska, chilla och följa sin magkänsla.

Abraham pratar mycket om Vortex, your happy place, där dina manifesteringar skapas. Nu har det även dykt upp ett nytt ord, eller en ny term - The Grid.

Och det är precis vad vi har pratat om så ofta här inna - att chilla och njuta av livet och överlåta till Universum/Gud att sköta jobbet.

“The Grid is free of details and simply the emotional essence.”

Det handlar om att väldigt generellt och ospecifikt spåna loss på vad man vill ha i livet, vilka känslor man vill leva i, och sedan överlåta till Universum/Gud att sköta det praktiska kring hur, när, med vem osv.

  • Jag vill vara fri, jag vill kunna göra allt jag vill, när jag vill och hur jag vill, jag vill resa, möta intressanta människor, njuta, älska, leva, tillfredställa, utvecklas, växa, vara trygg, känna tillit och tilltro, våga, jag vill flyga, jag vill förmedla min kunskap, jag vill inspirera och bli inspirera, jag vill…

Detta är att skapa The Grid, detta är att skapa en känska som får dig att må bra, helt utan krav och ångest, detta är att skapa dina bästa förutsättningar för dina manifesteringar.

The Grid! Skrattande

(under inlägget Allt du har är nu finns två videor om The Grid till)

Annons:
Pagan
7/28/12, 12:17 PM
#1

Tack så mycket. Jag ska genast försätta mig där.Glad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LoAEmma
7/28/12, 12:18 PM
#2

Woho, heja Abe! Och heja Kathja :) Tänkte precis prata lite om detta. Lyssnade imorse i hörlurar och då fattade jag lite bättre ;) men dessa begrepp, the grid, the vortex, är det egentligen mer som metaforer för olika sinnestillstånd? Vad tror ni?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
7/28/12, 12:53 PM
#3

Jag kommer att tänka på ett väldigt talande ordspråk som jag tycker är " ett annat mynt" av LoA som inte alltid kommer fram så ofta, dvs att det inte bara handlar om att "dra till sig bra saker" utan framförallt att ha en ödmjuk inställning till ALLT:

Det är inte hur man HAR det, utan hur man TAR det, som är det väsentliga.Glad

Oavsett vad man möter i livet, så kan man välja vilken inställning man vill ha till det. (Där har vi grejer att öva på, govännerFlörtTungan ute)

Vår " happy place" kan ju alltid bara finnas i NUET, alltså just precis NU, ingen annanstans.

SHIAWASE
7/28/12, 2:48 PM
#4

Ja, jag ar ju ocksa en Abraham-fan… Jag har aldrig varit mycket for at lasa om saker aven om manga har fosokt att "tvinga " pa mig det ena eller det andra ( formodligen darav min triggade trad haromdagen:)). Jag! har och har alltid haft en sadan bra kontakt MED MIG SJALV, och manga bocker och annat har inte kannts ratt. MEN sa helt plotsligt (via var egen repet:!!Yey!och ett annat forum ) sa kom boken Attraktionslagen till mig, och nar jag tog (inte laste)boken i min hand sa hamnade jag i VORTEX pa ENGANG (utan att jag visste var vortex var, men jag forstod nar jag laste:)

Jag har haft lite svarare nar det galler the Grid, men det spelar ingen roll:) for mig ar det Vortex,, som galler, och jag har mina egna tolkningar som stammer perfekt!

FAST jag har gjort upp nagra ratt sa bra GRID ocksaFlört, som jag till och med har skrivit ut pa datorn,, MEN anda,,, Vortex  kanns som det basta for mig att vara IN THE VORTEX och OUT OF THE VORTEX,,

Da vet jag precis vart jag har mig sjalv:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
7/28/12, 2:48 PM
#5

szirius! min tanke också…hur man förhåller sig…och då också till det att Nuet är evigt och all annanstans!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Evigheten]
7/28/12, 2:54 PM
#6

Kanonbra tråd!!

e precis så jag gör faktiskt, inte så detaljerat utan mer känslan jag går på för litar faktiskt till att universum levererar de rätta personer i mitt liv, osv osv =)

men the grid och the vortex är det samma sak? grid e lite nytt men vortex har jag ju läst om

Annons:
[Kathja]1
7/28/12, 3:08 PM
#7

Jag har tolkat det som att vara i Vortex är att vara i den Goda Känslan, att vara i ett flow, där man bara mår bra, njuter, älskar, är - ett tillstånd av lycka. Och i det tillståndet manifesterar vi som bäst allt det som vi vill ha som får oss att må bra - eftersom lika attraherar lika.

The Grid handlar om att skapa sig ett fundament att utgå ifrån, att bygga sig ett skelett av känslor man vill uppnå i livet. Ett sätt där man istället för att skriva mål som man ska uppnå så skapar man ett nät av känslor man strävar mot. När man tänker dem, eller skriver dem, kommer man in i dem - man känner dem.

Och när man är i känslan kommer Universum/Gud att fylla på med vad det nu är man behöver ha i sitt liv för att uppnå känslan. Och då blir det oftast det man har önskat sig, under förutsättning att man är i linje med sin önskan, redo att ta emot den.

retep
7/28/12, 3:15 PM
#8

Jag har det litet som dig med böcker Shiawase. Har många olika böcker hemma om och kring andlig, personlig utveckling…läser dem och använder dem sedan ibland som uppslag och inspiration. Upplever att jag är friare utan för mycket intelektuell matning. Använder mig mer av min uppmärksamhet och tar tillvara det utrymmet, (the grid och Vortex), där Universum och Gud (utan böcker) redan utrycker sig.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
7/28/12, 3:24 PM
#9

Appropå The Grid var jag ju tvungen att prova det idag, hittade det i går.

Skulle köra till apoteket och regnet VRÄKTE ner! Satt iaf i bilen och roade mig med att skapa mig ett The Grid med allt jag har och vill ha i känslo väg. Jag spånade loss och i min Grid ingick det sol och värme.

På vägen til Apoteket mötte jag en Lexus och på vägen hem en till - ni som har läst mina inlägg sedan tidigare vet att en Lexus är för mig synonymt med att vara FRI, då det krävs att jag blir asa-rik för att jag ska kunna köpa mig en.

Väl hemma slutade det att regna, och då sa prognosen att det skulle regna hela dagen, och sedan dess har vi haft varm och SOL - just det jag vävde in i min The Grid!

Det kom ett nytt regn,- och åsk-stråk men det drog förbi oss, blev lite molnigt, super mörk himmer borta i fjäran, men SOL över vårt hus. Skrattande

SHIAWASE
7/28/12, 3:31 PM
#10

Wow! dessa stunder ar harligaGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
7/28/12, 6:33 PM
#11

Bra där Kathja! Men jag måste nog sätta mig in lite mer i vad skillnaden består i mellan dessa två… Vortex är att vara i sitt flow, när man mår så bra som möjligt och man då också manifesterar sina önskningar bäst.
The Grid är formen, kärlet som man skapar i tanken med sina önskningar och drömmar, och som sen Universum fyller till brädden med det man vill ha?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
7/28/12, 7:27 PM
#12

The Grid går ut på att välja ett ämne, hitta vilka känslor du vill ha och så känna dem. Bygg så ett nät av dina känslor, väv en väv där Universum kan hänga upp dina önskningar.

Ett sätt att skapa din The Grid:

  1. Välj ett ämne
  2. Hitta så ett antal, gärna 5-6 st, positiva känslor du tänker att du kommer att uppleva när du är där du ska vara inom detta ämnet.
  3. Ta så den första känslan och spinn vidare på den, sedan tar du den andra osv. - nu bygger du din Grid!

Vi tar ett exempel, låt oss säga att du vill attrahera din drömpartner.

  1. Jag vill attrahera min DRÖMPARTNER.
  2. Tillsammans med henom känner jag mig fri, jag är älskad, tillsammans med min partner är jag hel, jag är uppskattad, tillsammans växer vi som individer, jag är lugn i sinnet och själen.

Så tar vi en känsla i taget och spinner vidare…

Jag känner mig fri, det innebär att:

  • Jag lever mitt liv utan någon som ska kontrollera mig.
  • Jag vet att det är 100% tillit i vårt förhållande
  • Vi lever med varandra men inte åt varandra
  • Vi tar det för givet att vi låter våra behov gå före den andres, för är jag lycklig och harmonisk är vi lyckliga och harmoniska.
  • osv

denna sidan hittade jag ett skapa-din-Grid-verktyg, där du fyller i de olika känslorna och sedan skickar du önskan till Universum. Me Like!

[Evigheten]
7/28/12, 7:51 PM
#13

aaahh nu förstår jagTungan ute

men då har jag använt mig av grid utan att veta att det var just gridSkrattande trodde det var vortex, men nu fattar jag grejen! skillnaden mellan vortex och grid

då är det bästa att kombinera grid med vortex, superbra jue!

Annons:
[Kathja]1
7/28/12, 7:56 PM
#14

Rätt eller fel, bara man mår bra! Skrattande

LoAEmma
7/28/12, 8:11 PM
#15

Supertack Kathja! Mycket bra exempel där också ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
7/28/12, 8:16 PM
#16

precis katha! lät nog som jag menade för alla, bra du sa de!för jag tänkte det är helt rätt för mig Flört sen vad som känns rätt för andra är jättebra det med, men nåt vi alla har gemensamt är att vi vill må bra och känna glädje och kärlekSkrattande

[Evigheten]
8/7/12, 6:07 PM
#17

Sett en massa videoklipp av hicks de senaste dagarna, hon är verkligen såå bra! just för att hon är rolig med =) hon ser till att man hamnar i vortex bara genom att lyssna på henneSkrattande

Bestämde mig igår efter jag insåg att alla mina önskningar/grids finns redan i the vortex och väntar på mig som hon förklarade, att jag ska göra allt för att vara glad varje dag =)

Hela denna dagen har jag lyckats med det! bye bye mammairritation på barnen hehe

[Kathja]1
5/29/13, 8:40 AM
#18

Skakar liv i denna tråd eftersom skapandet av din Grid är skapandet av din verklighet, på ett medvetet sätt, efter att jag lyssnat igenom videon nedan. Det ÄR viktigt att förstå att ALLT i ditt liv är vad du behöver just nu, för med hjälp av det du har i ditt liv som du inte vill ha, eller mår bra av, så kan du fokusera på vad du VILL HA. Så se allt som en gåva och utnyttja den för att skapa ett liv i harmoni och kärlek.

Otroulig
5/29/13, 11:33 AM
#19

Tack🌺

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Astell
5/30/13, 11:40 PM
#20

Lyssnar mkt på Abraham…känns mkt bra..gillar humorn 😃

Annons:
szirius
5/31/13, 2:03 PM
#21

Det är så kul nu också då Jerry dyker upp lite då och då och skämtar😃

Liveva
6/1/13, 10:25 AM
#22

Tack Kathja för en superbra förklaring som var lätt att ta till mig,

Har bokmärkt tråden så jag kan påminna mig om och om igen. För mig är det svåra att handla, agera och göra det jag läser om.

[Kathja]1
6/1/13, 11:43 AM
#23

Det är nog klurigt för oss alla i början, vi är så vana att göra det vi har lärt oss att vi ska göra. Det handlar mycket om att inse att det handlar om att VARA väldigt mycket mer än det handlar om att GÖRA. Och tänk så väldigt mycket enklare livet blir när vi går runt och ÄR mer än går runt och GÖR. Sedan kommer görandet att följa hack i häl med varandet, men känslan först så är man på rätt väg.

[luneri]
6/1/13, 7:54 PM
#24

Åh, det är precis vad jag gjorde häromdagen :) Och jag hade ingen aning om att det hette så, eller ens hade nån benämning. 

Genom upplevda erfarenheter, är det lättare att veta vad man tycker om och inte tycker om, och därefter lättare kan känna in känslan vad man egentligen vill ha och fokusera på denna. 

Jag tror det är jätteviktigt att man erfar mycket inom det specifika området, eller vad det nu kan vara i livet för att lättare få en känsla av vad man vill och tycker om i livet. Då blir det så mycket enklare att hitta den där känslan man vill sträva efter och hur man vill ha det i livet. 

Jag har haft för mig en hel del roliga saker det senaste. Jag upplever mycket starkare nu vad jag vill sträva efter i vissa områden i mitt liv. Jag brukar skriva av mig i en dagbok, och där blir upplevelserna och känslorna så tydliga. Jag försöker sträva efter den där känslan som jag mår bra av och som jag vill ha mer av, och det jag går efter är vad jag gillar och tycker om, och inte vad man "bör" tycka om. Samtidigt utforskar man sig själv som person när man tar hänsyn till detta, så jag tycker bara det är positivt :) 

Om man strävar efter det som känns bra, så kan det väl inte bli annat än rätt :)

linnease
6/1/13, 11:52 PM
#25

"Om man strävar efter det som känns bra, så kan det väl inte bli annat än rätt :) "

Verkligen!!! ❤️

[Kathja]1
6/2/13, 9:16 AM
#26

Lite mer A.H…

Otroulig
6/2/13, 12:18 PM
#27

Den var bra!

Ibland undrar jag varför jag krånglar till allt så, det verkar så lätt när man lyssnar på detta.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
6/2/13, 12:56 PM
#28

#12 Fyllde i blanketten som fanns och såg helt plötsligt nya samband, att alla mina önskningar har samma ingredienser. ALLA mina önskningar kan summeras med några känslor. Vare sig det är jobb, man, hus. OCH det allra häftigaste är ju att jag redan upplever all dom känslorna!!

VILKEN JAHA UPPLEVELSE!😃🎈🌈🌺⏰

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/2/13, 1:06 PM
#29

Visst är det coolt! Jag kom fram till samma sak då jag gjorde den - för mig är det FRIHET, HARMONI och KÄRLEK som gäller. Allt annat är bara kring grejs och att krångla till det.

Otroulig
6/2/13, 1:14 PM
#30

Det jag kom fram till som jag mår bra av är GEMENSKAP, SKAPANDE, GLÄDJE, SERVICE & FRIHET. 

Och naturligtvis så ligger ju KÄRLEK som en grundsten i gemenskap, skapande, service och glädje. Att ge och att få.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/2/13, 1:17 PM
#31

Känslor innehåller ju så mycket, men visst är det coolt att se vad man behöver för att må bra.

Otroulig
6/2/13, 1:38 PM
#32

😃

och det coolaste av av allt "JAG HAR DET REDAN I MITT LIV"

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/2/13, 3:05 PM
#33

Japp, och det är när man inser det som man har kontroll över sitt liv. Det är medvetet skapande. Det är att skapa sitt liv. ❤️

delfinen1
4/1/14, 8:27 PM
#34

intressant tråd!

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

Annons:
Upp till toppen
Annons: