Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 4929 ggr
målle
2012-07-12 23:31

Feng shui (och LoA)

Vi har ju börjat "finurla" lite på feng shui i vissa trådar och det verkar som det blir mer och mer prat om det så jag tänkte vi kan ordna ihop en liten egen tråd till feng shui'n där vi kan diskutera allt som rör det och LoA!

Vill man fördjupa sig ännu mer finns ju Feng shi iFokus oxå!

Annons:
MissInAction
2012-07-13 08:09
#1

Jaa precis vad jag tänkte nyss, var påväg att svara i en annan tråd men tänkte att vi borde ha en egen feng shui-tråd Skrattande

Jo jag kom att tänka på rikedomshörnan. Vore det inte en bra idé att där placera en såndär fin check som man kan skriva ut från thesecret.tv ? Och naturligtvis hålla hörnan välstädad och ordnad och absolut inga räkningar där!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2012-07-13 14:20
#2

Låter som en mycket bra idé! Jag rotade fram min feng shui-bok ur en flyttkartong nere i källaren igår "Feng shui för svenska hem" köpt på IKEA faktiskt Glad började läsa i den igen igår och nu ska jag verkligen kombinera feng shui och LoA, jag lever efter LoA, men inreder efter feng shui, då kan det ju bara bli kanontoppenbra! Skrattande

crinalina
2012-07-13 19:26
#3

Jag tänkte på en egen tråd också igår men orkade inte skapa en då. Ytterligare en massmanifestering här inne. Skrattande

Jag har läst på några ställen att man ska hålla dörrar och fönster stängda i närheten av rikedomshörnan för att inte pengarna ska kunna flyga ut. Min hörna ligger ju utomhus så det är ju rätt så vidöppet men jag tänker att när jag har mina miljoner så vill jag ju ändå använda pengarna och inte bara samla de på hög så det får gärna vara lite öppet och luftigt i min rikedomshörna. Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-07-13 23:48
#4

Härligt med en kombo-tråd! Mitt intresse har väckts till liv igen nu när vi börjat prata om det här :) Rensa i röran av Karen Kingston och Feng shui för svenska hem av Agneta Nyholm Winqvist tycker jag är dom allra bästa FS-böckerna! Rekommenderas starkt!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
2012-07-13 23:52
#5

den sistnämnda boken är den jag har och jag håller med, den är bra! Ska bli kul att läsa den igen!

LoAEmma
2012-07-13 23:59
#6

Ja hon är fantastisk Agneta, och väldigt mycket fina och inspirerande bilder är det i den också :) Hon har även skrivit en om svenska trädgårdar och om FS för själen vet jag…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
målle
2012-07-14 00:03
#7

Aha det viiste jag inte innan! Jag minns att jag följde många av råden och inredningstipsen i boken när jag nyligen fått den och var helt inne på FS!

LoAEmma
2012-07-14 00:05
#8

Jaa man blir helt inne i det och vill inreda och fixa överallt! Särskilt sorteringen och rensningen tycker jag är rolig! Har inte så särskilt överbelamrat eller så men ändå, det känns så bra att få göra fint i lådor och på hyllor. Frigör en massa energi!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
2012-07-14 00:16
#9

#3 jag tycker att väldigt mkt handlar om att följa sin egen känsla i slutändan( som med ALLTFlört)så om du kan se en annan POSITIV symbolik med att ha öppet kring rikedomshörnan - ja, då är det såklart det som gäller!

För övrigt har jag faktiskt aldrig hört talats om det innanFörvånad, låter lite skumt då stagnation aldrig är bra, nytt syre behövs ju….

Läser man kinesiska feng shui -böcker så kan man bli riktigt mörkrädd, de är nästan skrämselpropagananda, allt möjligt "kommer gå snett" om man sover med huvudet åt fel riktning osv.Väldigt mkt ABSOLUT INTETyst

Därför föredrar jag de som skriver positivt, att helt enkelt göra det bästa av sina förutsättningar och lita PÅ SIN EGEN KÄNSLA.

Agneta Nyholm Winqvist, som ni nämner,  skriver om ett talande exempel på detta i en av sina böcker: hon har en tavla hemma på en fattig gammal tant som sitter vid ett bord med en brödbit o en skål soppa på med knäppta händer. Flera har påpekat att tavlan utstrålar elände och fattigdom, men för Agneta står tavlan för nåd och tacksamhet. Ja, då är det ju så!

målle
2012-07-14 00:19
#10

Jag hade nyligen avslutat ett längre förhållande (vi var sambos oxå) det året som jag fick den boken och jag gjorde en liten ritual för att komma från de jobbiga känslorna som följde med separationen, det kan kanske låta hemskt och drastiskt men jag slängde alla foton jag hade på honom, och jag hade ett litet guldhänge till ett halsban som var i form av bokstaven på hans förnamn som jag bar runt halsen dagligen under vårt förhållande, när vi sedan gjorde sut åkte jag med min mor på en liten semester till Norrtälje och åkte med färjan över till Finland och jag hade planerat att slänga detta guldhänget överbord ner i havet och säga ett par ord med det och så gjorde jag! Helt enligt vad jag lärt mig av FS Skrattande Om det hjälpte mig att gå vidare snabbare eller lättare vet jag väl egentligen inte, men tror man bara att det är/blir så så är/blir det så!

[Torahzen]
2012-07-14 09:59
MissInAction
2012-07-14 11:34
#12

Ja jag tänker också att stagnation vill man ju aldrig ha i hemmet Obestämd men som sagt så måste ju känslan man har vara den som väger tyngst. 
Jag har skrivbordet i rikedomshörnan - på golvet ligger förgreningsdosa, modem, router, skrivare och ett virrvarr av sladdar - det kan väl knappast vara bra! Tyst
Och på skrivbordet brukar högarna ofta växa….


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2012-07-14 11:56
#13

Det där med att stänga dörrar etc, jag har tom för mig att det nämns i dne bok jag har att om pengahörnan råkar vara belägen i badrummet tex ska dörren helst vara stängd och dasslocket ska definitivt vara stängd så inte pengarna "spolas ner". Men om det är så att ett specifikt "hörn" är beläget på ett konstigt ställe eller dylikt får man ju bara fixa ill det så gott dte går, huvudsaken är ju att det är ordnat på ett vis som man själv trivs emd och tycker är bra och fint.

Annons:
SHIAWASE
2012-07-14 13:25
#14

Japan ar ju INTE samma som KINA. Men har finns lite Feng Shui i allt.

Som Szirius namnde, sova med huvudet mot NORR ska man absolut INTE gora .

Planbok i gulfarg ar bra (min nyinkopta ar ju bla (prick over a))

Stadning av TOALETT ar viktig!!

Och mycket annat som kommer upp i daglig konversation:) Nu vet jag ju inte om dessa har med den Feng Shui att gora egentligen? ….men anda.

Hallen, ingangen till hemmet ar viktig, sa nu helt plotsligt har min man (som aldrig har intresserat sig av inredning) placerat kristaller, och en gyllenfargad STOR sten (kommer inte ihag namnet) precis pa en hylla i hallen, vanster sida. Vi har tva ingangar sa bada ingangarna ar inredda med kristaller i diverse format…

Kristaller ar ju fantastiskt vackra, sa nu ska jag ta HAND OM varan bostad lite mera(se annan trad), sa att dessa kristaller PASSAR in battre, och TRIVS battre hos oss:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-07-14 14:09
#15

Vad betyder dessa kristaller som din man tycker så mycket om? Jag är själv intresserad av stenar (och andra saker med för den delen) som har olika betydelser etc

SHIAWASE
2012-07-14 14:25
#16

Ja, det borde du ju fraga honom om!!!Men det gar ju inte,,(sprakproblem mm, haha)

jag sjalv har inte utvecklat nagot intresse pa det sattet for kristaller, men hans bara kom, helt plotsligt, Kristall har en valdigt ren  energi (det finns ju oika typer) och varje sten har nagot att saga. Min basta van har, ar en person med ENORM formaga pa ALLA PLAN, och hon laser av energin fran varje sten, och kanner vilken som passar for tex. honom, eller inte. Men jag kan inte mycket om detta,,,

MEN , EN intressant sak, ar att min man har borjat anvanda kristallerna i karate traningen .Dels meditations-klass, men aven i slutet av vanlig traning. Da far barnen ocksa ha tva kristaller var, i vardera hand, andas och kanna av. Endast nagra minuter. Men flera av barnen har sagt att detta var det basta de har varit med om! Helt spontant alltsa:) Sa att ha kristaller av hog energi nar man mediterar etc. tror jag ar valdigt bra. Ett av barnen var med pa meditationsklassen (ingen tung meditation utan endast latta andningsovningar etc. med kristaller) 10 arig tjej, och hon har aldrig varit med om nagot mer fantastisk , var hennes spontana kommentar efterat:)

Sedan, nar det galler kunskap, sa far vi nog attrahera nagon som kan beratta mera.MEN det ar trevligt att vara omgiven av dessa stenar:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-07-14 14:31
#17

Bergskristaller är det ju många som använder exempelvis ovanför sängen, för att få bra sömn. De har en renande kraft, har jag för mig.

Sedan kan man ju använda dem i kedja, så kommunicerar den genom pendling Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-07-14 20:28
#18

Entrén är viktig eftersom den bjuder in goda energier till hemmet (eller i värsta fall negativa energier).

Toalett ska alltid vara fräsch, locket nedfällt och toadörren stängd.

Det finns flera inriktningar inom Feng shui som kan vara motsägelsefulla ibland. Det viktiga är helheten. Själv sover jag med huvudet mot norr för det passar med min Feng shui siffra (framräknad av en auktoriserad konsult) och det stämmer med sovrummet.

Kristaller är goda energihöjare, liksom välskötta blommor och sköna ljud som från vindspel, musik m.m.

LoAEmma
2012-07-19 20:40
#19

Hur går det med rensningen för er?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-19 21:34
#20

Hart fortfarande kaos i burkskåpet och har ännu inte kommit iväg till tippen. Skäms

Annons:
Håbe
2012-07-19 22:00
#21

Jag tog en omgång med sovrummet igår. Förutom det vanliga-byta lakan, dammsuga, dammtorka…. så rensade jag ur lakanskåpet och slängde massor av sånt som säkert inte är använt på 7-8 år men som man spart eftersom det egentligen inte är något fel på det. Gick igenom högen av böcker som låg där och sorterade in dem i en låda i ett annat rum. Plockade bort ALLT som inte ska vara där inne-dvs en drös med leksaker och barnböcker. Dessutom har vi de senaste månaderna haft gästsängen stående mellan våra sängar eftersom båda barnen plötsligt kom upp varje natt och vi tröttnade på att det var så trångt. Nu har vi sagt ifrån. Det är dags att sova i sina egna sängar igen och extrasängen åkte in i gästrummet igen. Så nu är vårt sovrum rent, sorterat, avskalat, utan massa röra och är trivsamt och trevligt igen. Ska lägga lite pengar och tanke på mysiga inredningsdetaljer sen men det får vänta lite.

Det var väldigt skönt att kunna lägga sig i ett rum som är till för vila och inte massa saker.

LoAEmma
2012-07-19 22:08
#22

Härligt Håbe!! Ja sovrummet är ju extra viktigt för dig som söker lugn och ro :) Mycket bra att fokusera på dig och din man i ert sovrum, stärk kärlekskänslan och vilan i detta rummet.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
2012-07-20 10:30
#23

har bl.a sorterat dvd-skåpen, lagt undan filmer med "dåliga vibbar" o barn-dvder som får komma fram igen om några årFlört

Dock börjar saker hopa sig lite nere i tvättstugan igen, mitt " så länge-rum"Skäms, dvs källsortering, saker jag inte bestämt om jag ska ge bort eller kasta osv. Men det tar jag tag i till veckan.

Som Crinalina skrev förut, det märks att jag rensat o sorterat mkt sista tiden, för städningen går så himla mkt fortare nuGlad, behöver knappt göra nånting. Av bara farten diskar jag undan direkt i köket nu tex, för att behålla lättheten.

LoAEmma
2012-07-20 11:08
#24

Själv laddar jag för förrådet…. Ska ut med ex-sambons grejer som fortfarande är kvar efter två år!! Hans brorsa ska hämta sakerna då exet bor 100 mil bort. Men han svarar inte på sms! Tänker inte bli beroende av nån annan för att kunna feng shuia!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

LoAEmma
2012-07-21 15:39
#25

Nuuu har jag burit ut sakerna från mitt förråd!! Och smsat brodern vart grejerna står och att det bara är att hämta.

Så, nu välkomnar jag NYA saker in i mitt liv! Och givetvis, min NYA kärlek!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-07-21 15:41
#26

Harligt Emma!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-07-21 15:49
#27

Tack, känns fint!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
MissInAction
2012-09-15 09:10
#28

Putt! Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-09-15 09:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Kan väl passa på att nämna här också - skrev inne på feng shui igår kväll - att min aloe vera som jag haft i rikedomshörnan fick åka till komposten igår. Den såg inte ut att må så bra, plus att den var spetsig och taggig, och den påminde mig om en spindel på grund av hur den såg ut! Rynkar på näsan Synd, för jag gillar gelén som man kan ta från plantorna.

MEN igår hittade jag också mitt älskade Paradisträd! <3 Ett enda hade de i den där lilla interflora-butiken och jag fäste mig direkt vid henne, så jag var bara tvungen att ta hem henne Skrattande Hon är liten, men förhoppningsvis kommer hon att trivas här och jag kan ha henne länge!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-09-15 09:18
#30

MissInAction!

Tack for puttningenFlört

Och vilket fint litet Paradistrad!! All lycka till henne:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-09-15 13:25
#31

Det där kallar jag för penningblad! Kanske har flera namn :)
Men det är ju en jättebra blomma att ha i sitt rikedomshörn!
Håller med dig om aloen, gelen är bra men växten är inte så fin…jag tycker den ser ut som en bläckfisk till slut, huu!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-09-15 20:38
#32

Bra investering!

LoAEmma
2012-09-15 20:56
#33

Känner att jag längtar efter att "feng shuia" som jag och mamma säger.

Kanske ska ta tag i nån garderob imorgon. Har såå mkt som jag inte använder men som kan vara "bra att ha".

Nu söker jag FÖRÄNDRING, kanske hjälper det att städa ur lite extra här hemma.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-09-15 21:05
#34

Absolut! Passa på att rensa ut att du inte längre behöver eller villa ha. gör sedan en ordentlig storstädning och flytta på 27 saker. Just siffran 27 har säkert en högre betydelse, men huvudsaken är att du flyttar på många saker.

När du storstädar flytta gärna runt på möblerna så det de står på andra platser än de brukar. Ställ tillbaka senare under dagen.

Jag har börjat rensa ikväll. Fortsättning imorgon!

Annons:
LoAEmma
2012-09-15 21:14
#35

Ja att flytta möbler måste ju röra runt ordentligt i energierna?!
Jag har stått och tittat på min soffa idag, skulle vilja flytta på den men det ärä ingen enkel match pga rummets uppbyggnad. Vill helst ha en helt ny soffan, denna köpte jag med min fd sambo och jag känner att jag behöver en ny.
Har överlag en stark känsla att förändra, och egentligen vill jag flytta till hus!
Men tänker att om jag börjar med att röja här hemma och göra om så kanske det leder mig vidare?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-09-15 21:37
#36

Hm tänkte på en grej, med feng shui och kärleken. Det kan ha varit i Karen Kingstons bok Rensa i röran med feng shui som jag läste det. Om man vill träffa en partner, så är det viktigt att exempelvis inte ha udda prydnadssaker hemma, utan så långt som möjligt jämna antal. Gärna två.
Som exempel på det så gjorde jag mig av med några prydnader som jag inte kände mycket för längre, och köpte nya, till exempel två värmeljushållare i form av svarta änglar. Det kändes helt klart bra att köpa två! För man vill ju omge sig med tvåsamhet - eller mer om man nu vill ha fler, hehe - och inte ensamhet!

Bara ett tips sådär i allmänhet, kan vara bra att tänka på även för den som lever i ett förhållande Glad

#35
Om du börjar packa ner det du klarar dig utan längre tid i flyttlådor? Och på så sätt förbereder för en flytt Skrattande Borde ju bidra till något!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-09-15 21:44
#37

Ja, flytta runt på möblerna så tar energierna nya vägar. En snabbt sätt att förnya soffan är med ett par nya kuddar och en filt eller stort överkast om man vill byta färg.

Vill man ha en partner så tänk två och två i allt!

LoAEmma
2012-09-15 21:57
#38

Ja det där med två-tänk vet jag, ska se om jag kan implementera det lite mer :)
Haha, ja omedvetet har jag packat saker i flyttkartonger när jag rensat också. Bra grej!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-10-16 14:35
#39

Här är ett mycket läsvärt och tänkvärt blogginlägg på temat Glad
Jag följer inte den bloggen i vanliga fall, utan det var en bekant på FB som delade den.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2012-10-16 14:48
#40

Kanske beror på vad den prydnaden föreställer med. Hade det varit en ensam statykvinna som ser ensam ut så hade den nog inte gett så bra vibbar men ett vacker hjärta tex står sig bra som själv för det står ju för kärleken ♥ Det tror jag på!

MissInAction
2012-10-16 15:12
#41

#40
Absolut, det tror jag med! När det gäller stärkande - för en själv - symboler så är det nog ingen fara med att de är ensamma Glad
Det kan ju vara hjärtan, änglar eller Seed of life eller annat.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
LoAEmma
2012-10-16 19:15
#42

Bra blogginlägg!!

Känner en nyfunnen kärlek till Feng shuin, det har varit härligt att ta tag i all rensning igen, nu har jag dock fastnat eftersom jag blev sjuk.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-10-16 19:31
#43

Ja för sjukdomar är också kroppens sätt att rensa, så det verkar helt naturligt, tycker jag Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-10-16 19:37
#44

Hehe ja precis…och jag är alltid frisk annars så det var något som skulle ut mitt i all rensning. Och det mest komiska är ju att jag blev sjuk bara nån timme efter jag rensat ut mitt medicinskåp FörvånadSkrattande

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
2012-10-16 19:47
#45

Jag äääälskar att rensa! Kanske lite FÖR mkt, för jag manifesterar hela tiden ny skit att rensa utSkrattandeSkrattande!

Jag tog en rejäl rensning i somras men behöver redan en nyOskyldig. Blir lätt lite feg och så kommer de där " kan vara bra att ha" tankarna. Men alltså, hur bra kan trasiga krukor vara att ha egentligen? Jag känner mig redo att släppa dem nu! Har tom köpt sopsäckar! Yay- here I come källaren!!!Tungan ute

Just nu håller jag på med mitt absoluta icke-gilla-rensarjobb: städa ur akvariet. Yäck! Men det brukar hända rejäla grejer i energierna när det är gjortGlad

LoAEmma
2012-10-16 19:55
#46

Szirre, visst var det du som inte sorterade bort gamla kläder för du inte hade märkpennor till kartongerna??
Tänker på dig varje gång jag går förbi ett ställe på Ica där man har flyttkartonger och har samexponerat detta med bred tejp OCH MÄRKPENNOR hihi!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-10-16 21:58
#47

Fortsätt rensa tjejer!

Jag är bra på att spara på papper och gamla inredningstidningar. Det är sånt som håller en kvar i det förflutna, får svårt att få saker att hända m.m.

Jag måste rekommendera Karen Kingstons bok om Rensa i röran. Samt Mary Lamberts bok som heter Rensa och Röj. Båda böcker brukar finnas på biblioteket.

Annons:
LoAEmma
2012-10-16 22:16
#49

Ja rensa i röran var den bok som fick mig att bli intresserad av FS, och senare såklart Agnetas underbara böcker :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-10-16 22:25
crinalina
2012-10-16 23:19
#51

Vet någon någonting om pengakatter? Vi har en guldfärgad som viftar med vänster tass. Var är bästa stället att ha dem?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2012-10-16 23:41
#52

#46 hahahaSkrattande, jamen du ska se vad fint det är nuCool! ordning och reda och märkta kartonger, och kläderna är bortskänktaFlört…jag satt bara fast där ett litet tagOskyldig

Men alltså - gå och lägg mig, vad tiden är mkt!

LoAEmma
2012-10-17 07:02
#53

Haha va braaa, duktigt av dig szirius!! :D

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-10-17 07:25
#54

Hmmm, Szirius, Jag kanske borde bjuda hit dit i nagra veckorFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2012-10-17 10:16
#55

#54 det härliga kommer av att göra det själv- tycker jag iafFlört. Få med dig familjen och gör det till ett projekt! En helg åt att rensa och sortera och vika fint. Och sen ett pris - typ äta på restaurang på söndagkväll. Jaaaaa!

Fast helt seriöst så skulle jag kunna jobba som sån fixareSkrattande. Inte i såna hem där det ligger mögliga matrester och kattpiss och såntTyst, men där det är stök. Tydliga före -efterjobb är ju det bästa som finns!Kyss

Så sure, jag är med: betald resa ToR, boende och mat och kanske lite sightseeing och jag kommer och fixar!Skrattande

Annons:
LoAEmma
2012-10-17 11:21
#56

Jaa szirius, jag har också tänkt så, tänk att få jobba med att hjälpa människor att rensa upp i sin röra och få fart på livet i allmänhet :) Men, säger som du, det får inte va skitigt!!! Bläää….

Feng shui-konsult är ju ett drömjobb :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-10-17 14:04
#57

Da passar ju mitt hus bra for er!!!!:) Det ar INTE skitigt, men jag skulle vilja fix till lite ( det ar egentligen valdigt snygg och trevligt,,,, men lite for mycket rat i garderoberna:))))

Sa Forutom Hawaii Retreat, far jag val bjuda hit er pa Stada upp retreat+ att umgas med mig Retreat!!! Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2012-10-17 14:26
#58

Jag kommer också såklart!!!

crinalina
2012-10-17 16:30
#59

Jag kan ingenting om Feng Shui men jag kan komma och hålla dig sällskap Shia. Vi kan sitta på din härliga balkong och dricka vin medan de andra rensar. Jaaaaa!! :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-10-17 16:32
#60

Hahahahaa toppen!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-10-17 17:10
#61

Nu ni!!! 
Nu har jag gjort mig av med pärmar med papper sedan 2003! Jag har varit så noga med att spara alla "viktiga papper", det är allt från kallelser till sjukhusbesök, sjukskrivningar, kvitton från socialbidragskontoren, utredningar, betalda räkningar, kontoutdrag, försäkringsbrev, jobbpapper, csn-papper, ja ALLT sånt! Har haft en ny pärm för varje kalenderår, med register så at jag hittar allt. För det har varit en trygghet för mig att veta var jag har sakerna.

Men oj vad skönt det var att kasta dem i kontainern! Vi fick skjuts av sambons pappa till närmsta återvinningscentral eftersom vi dessutom hade en massa kläder och ett datorchassi. Jag tänkte igår att idag skulle jag gå igenom två stora ikea-lådor jag har i garderoben och se vad jag kan rensa ut. Det resulterade då i 8 pärmar och några kollegieblock! Skrattande

Det har en stor betydelse för mig eftersom en stor del av de där åren har varit rätt dunkla på grund av depressioner och sånt. Så det är mycket såna papper. Och det behöver jag inte längre. Och nu är det mer luft i garderoberna! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-10-17 17:14
#62

Härligt Miss!!! Vilken symbolik att slänga allt sånt! Livet kan bli bra mycket lättare bara man gör sig av med sådana saker :)

Och bra att du sparkat liv i sambon också, klart ni ska turas om hemma!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
MissInAction
2012-10-17 17:16
#63

Verklien!! Jag verkligen kände hur en tyngd lyfte från mig och jag andades ut Cool

Haha, ja eller hur! Nu har han lagat mat igen, dock väldigt enkelt - bara hälla från påsen ner i stekpannan, haha! Men gott blir det - och snart är det rent i köket igen Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-10-17 17:21
#64

Härligt! Ja det kan vara av stor betydelse det där att dela upp saker rätt, sånt man ofta stör sig på tar man själv ansvar för tex.

Och att rensa är ju kanske extra viktigt när ni bor så trångt och du känner att du bara exploderar av den trånga ytan och att saker bara står stilla. Rör runt så mkt som möjligt där hemma i era energier så blir nog pojkvännen påverkad med, och kanske själv kommer på att det är dags att ta tag i den andra lägenheten :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-10-17 17:35
#65

Ja nu är ju inte sambon särskilt intresserad av varken loa eller feng shui, utan mest fnyser eller himlar med ögonen när jag nämner det Tungan utemen jag hoppas verkligen att han också kommer känna förändring här hemma!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-10-17 17:41
#66

Det är det jag menar, predika inte för döva öron, det är ingen mening! Lev på ditt liv du, han kommer märka skillnad!

Kom ihåg att din egen lycka är allra viktigast.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-10-17 18:20
#67

Yes, jag jobbar på att bli mera ego-chic som Irina säger Flört

Hur gör ni förresten med gardiner? Har ni såna och tvättar ni och byter ofta?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-10-17 19:07
#68

Ja Irina är klok, fast hon lever ett helt annat liv än vad jag gör så kan man ta till sig oerhört mycket från hennes guider :)

Jag har samma gardiner nästan jämt! Tycker det är så dyrt att köpa nya så det blir väldigt sällan det…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-10-17 21:16
#69

Bra jobbat MissInAction!!!

Annons:
crinalina
2012-10-17 21:34
#70

MissI, jag har lärt mig att jag inte behöver prata med min sambo om LoA och sånt. Eller, jag bör inte prata med honom om det för det gungar honom ur hans stabila grund som han har hos AA, och det blir bara fel och jobbigt för honom. Men det hindrar inte mig från att leva det, och det visar sig då och då att vi faktiskt har väldigt lika tänk om mycket. Häromdagen började han tex prata om att Feng Shui, och energier i hemmet och att vi borde Feng Shuia lite här hemma. Vilket kom som en total överraskning för mig att han är inne på det, fast ändå inte för jag vet att han har mer LoA-tänk än han är medveten om. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
2012-10-17 21:37
#71

Se där! Bara gör enligt Feng shui och låt energierna verka…

MissInAction
2012-10-17 22:42
#72

Åh, jag är så glad att jag har hittat feng shui och LoA! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-10-18 00:26
#73

Har hander mycket under natten!! Bra gjort MissInAction!! Du sover nog bra inatt:)

Tycker om Crinalinas forslag om vin pa balkongen nar de andra jobbarFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-10-20 13:01
#74

Hur tänker ni kring det här med flerfamiljshus?
Jag funderar dels kring det här med baguor, och hur de ser ut i alla andra lägenheter. Och dels hur pass fräscht och luftigt och allmänt feng shui de har det?? Mitt hus har 7 våningar med 5 lägehneter på varje plan, och hyresvärdens kontor, barnvagnsförråd samt förvaringsförråd på entréplan, och så finns en källare som jag inte har tillgång till, vet ej vad som finns där. 
Vore det inte konstigt om vi inte skulle påverkas av energin i resten av huset?? Förvånad
Jag vet att liknande diskussioner finns inne på Feng shui men det var ett tag sedan jag läste den och vill minnas att man inte brukar ta så allvarligt på detta?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2012-10-20 17:05
#75

Jag har ju inget svar på din fråga men en annan i samma spår. Funderade på den i somras när vi röjde som värst (eller bäst kanske..?) Om man själv har två våningar i huset, har man då två av allting? Alltså två pengahörnor m.m. Och hur ska man tänka att de är placerade? Dvs. om man räknar från ytterdörren så ligger pengahörnan längst upp till vänster om jag inte är alldeles ute och cyklar. Men hur räknar jag på övervåningen? Trappen upp vrider sig så att när jag kommer upp på övervåningen så ligger bortre vänstra hörnet ovanför nedrevåningens bortre högra hörn. Så räknar jag ut övervåningens bagua utifrån hur jag kommer upp dit eller utifrån ytterdörren på nedrevåningen?

MissInAction
2012-10-20 17:27
#76

Håbe,
hehe, du har nog inte bara två pengahörnor, utan du har en i varje rum! Flört och det är det som gör det extra roligt, eller klurigt. Men hur det är med vinklar och så vågar jag inte svara på, det lämnar jag åt proffsen här inne! Min gissning är dock att man alltid räknar utifrån ytterdörren, men jag kan ha fel.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Håbe
2012-10-20 18:21
#77

Aha! Jag uppfattade det så att man gjorde sin bagua utifrån ytterdörren och sen hela lägenheten/huset. Så tolkar jag det från den boken jag har i alla fall. Dvs vår pengahörna skulle bli i vardagsrummets ena del.

MissInAction
2012-10-20 18:27
#78

Jo, du har en över hela bostaden, varje plan. Och sedan har du ytterligare en i varje rum!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2012-10-20 18:53
#79

Så lägger man baguan i varje enskilt rum också utifrån ytterdörren, eller utifrån hur man kommer in i rummet?

[Torahzen]
2012-10-20 20:10
#80

Klart man påverkas av sina grannar. Antagligen mer i flerbostadshus eftersom man kommer närmare varandra.

Bagua för varje rum läggs från dörren.

Håbe
2012-10-20 21:52
#81

Dörren in till rummet eller ytterdörren?

MissInAction
2012-10-20 22:07
#82

Ja eller hur! Min säng som står invid väggen, kan ju vara mindre än 1 meter ifrån någon annans soffa eller säng!! Nu tror jag att grannarna har vardagsrum ust där. Men det är en lite märklig tanka, att man är så nära främmande människor Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-10-20 22:20
#83

Dörren in till rummet. Finns det flera dörröppningar är det den som använs mest.

Annons:
MissInAction
2012-10-20 22:27
#84

Tack för att du klargjorde det!! Kyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-10-20 22:28
#85

Tänk gott om alla grannar!!!

MissInAction
2012-10-20 22:32
#86

Hm ja, jag får väl göra det!! De som bor till vänster här - de har också balkongen bredvid min - är snälla. Mamman brukar ge oss mat och bröd ibland när hon har "gjort för mycket" Skrattande Jag vet faktiskt inte var de är ifrån, men Turkiet eller något där neråt. Och sonen är söt, och börjar växa upp, haha TystOskyldig
Jo, det allra flesta här verkar trevliga, de som jag oftast ser.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2012-10-20 22:45
#87

Tack Torahzen

[Torahzen]
2012-10-21 20:07
#88

Utresning av mina gamla papper fortsätter. Nu har jag hittat mina gamla deklarationer från 1990-talet. Nu ska de BRÄNNAS!

LoAEmma
2012-10-22 12:11
#89

Ojoj ja tänk vad mkt gammalt skrot man samlar på sig!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-10-22 12:32
#90

Glöm inte matskåp också när ni ändå är i farten! Kryddor, torrvaror, frysvaror etc… Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
LoAEmma
2012-10-22 12:42
#91

Miss: Körde allt det för några dagar sen, helt galet vad man kan rensa varje gång…nu märktes det att det var ett par år sen jag bakade. Bakpulver, vanillinpulver mm hade gått ut datum haha.

Så skönt med bara nya fräscha varor i skafferi, kyl och frys!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-10-22 13:52
#92

haha!! Nu har jag visst manifestrat prat om matskapObestämd Jag har namligen haft KOKET och matskap itanken pa sista dagarna, VALDIGT MYCKET dessutom, att jag maste ta itu med dessa!!!!,, Sa kommer ni har da,, sa NU maste jag ju ta mig tid att fixa iordning allt!! TACK (hihi)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-10-22 14:04
#93

lol ha det så kul, shiawase! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-10-22 18:38
#94

Ja, köket kan man alltid städa i. Det är dags att gå igenom skafferiet igen. Några hyllor har jag torkat ur, men kom av mig med en förkylning. INtressant när man rensar ur.

MissInAction
2012-10-31 21:48
#95

Hur har ni det i hallen och badrummet?
Här i hallen är det alldeles för mycket saker på hatthyllan (två hyllor) och även på skohyllan. Samt att det är en hel drös med skor inne i ena garderoben också Tungan ute
Jag skulle vilja ha en varm och välkomnande känsla i hallen men den är så liten, och jag vill inte göra hål i väggarna för att sätta upp någon tavla heller. Spegel vill jag inte ha i hallen för jag har för mig att energierna kan "vända i dörren" då, om spegeln sitter mitt emot dörren?

Får inte plats med något bord där.

Badrummet är jag förvisso rätt så nöjd med, även om jag har massor med saker, hur ofta jag än rensar Oskyldig Men jag har ändå ordning, tycker jag.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-10-31 22:48
#96

Kan du sätta upp et draperi med en "spänn-stång"? Då blir det inga hål.

Precis, ingen spegel mittemot dörren, men bredvid går bra.

I badrum kan det vara bra med små korgar för allt småplock man har. Då ser man antalet korgar iställer för antalet flaskor/tuber.

Titta på Go´kvälls avsnitt som handlar lite om Feng shui. Konsult Gudrun visar sitt hem. Efter drygt 34 minuter kommer det:

http://www.svt.se/gokvall/se-program/31-10-18-15?autostart=true

crinalina
2012-10-31 22:58
#97

Vi har en helfigursspegel precis mittemot ytterdörren och den spegeln var den första anledningen att jag blev kär i lägenheten när vi var och tittade på den. (Vi hyr möblerat). I den spegeln såg jag jag nämligen hur vi kom HEM! Den spegeln GER mig energi varje gång jag kommer hem eftersom den påminner mig om just att jag är HEMMA. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Torahzen]
2012-10-31 23:00
#98

Om du känner å, så är det bra så. Hur skulle det kännas om spegeln flyttades? PRÖVA!

Hur känner du inför resten av ditt hem?

crinalina
2012-10-31 23:07
#99

Nej det vill jag absolut inte! Den sitter precis där den ska sitta! :-) Ååh, jag älskar mitt hem! Jag bor ju i mitt drömhem som jag medvetet har manifesterat. Varenda skrymsle och vrå är precis som jag vill ha det. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-31 23:14
#100

#96
Hur tänkte du att jag ska ha draperiet? För att gömma väggen? Eller att jag ska hänga/fästa fina saker på det? Det är inte så stora väggytor i hallen, det är en liten bit, knappt 1 m, mellan ytterdörren och garderoberna och ytterligare en bit, drygt 1 m, mellan garderoberna och toalettdörren. Sedan är det bara en pyttebit plus hyll-väggen som ju är täckt. Har blåa tapeter i hallen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2012-11-01 08:32
#101

Vår hall är så himla trång. Inte om man räknar kvadratmeter kanske men efter hur det är planerat. Jag skulle vilja ha en bänk där man kan sitta och ta på sig skorna tex men det finns ingenstans att ställa den.

Det skulle gå att ta bort hatthyllan och skostället och ställa ett skåp där för att ge ett mer välkomnande intryck än massa kläder när man kommr in. Men då skulle inte barnen nå att hänga upp sina kläder. Så just hallen är det rum som jag har svårast att hitta något sätt att fixa till.

Brukar titta på hemnet mellan varven. Vårt radhus finns ju i säkert hundra kopior i vårt område. När nu andra ändå lagt ut bilder på sina hus inför försäljning så kan man ju passa på att hitta inspiration och bra lösningar.

[Torahzen]
2012-11-01 10:54
#102

Härligt Crinalina! Så ska det kännas i sitt hem!!!

MissInAction,
Jag försökte hitta på något som man kan sätta upp utan åverkan. Det jag kom på var ett draperi i fina färger. Ett draperi kan kännas som det är lite ivägen iett litet utrymme. Går det att klä någon av garderobsdörrarna?

Lägg gärna in bilder på Feng Shui iFokus så kan jag förhoppningsvis ge bättre råd.

Håbe,
 Jag gillar också att titta på andra hus som har samma planlösning som vi. Det ger tips och idéer.

szirius
2012-11-02 17:36
#103

#99 När jag läste det, så kom jag ihåg en så fin sak som en vän sa första gången hon var hit. Hon sa att det märktes i hela huset att jag " duttat kärlek i varenda vrå!" Skrattande Och tjaa, det är nog vad jag gör med mitt hemCool. Mkt kärlek ska det va!Tungan ute

crinalina
2012-11-02 17:46
#104

Jaaa, precis så! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Torahzen]
2012-11-02 17:50
#105

Underbart! Det är bästa Feng Shui-verktyget!!!!

MissInAction
2012-12-01 21:23
#106

Ikväll har jag plockat ur allt i min brudkista (som den tunga TV'n står på) och rensat bort 90% av det som låg där i. Hälften ska jag slänga och hälften ska jag ta med till Myrorna och fråga om de vill ha. Det är saker som jag samlat på mig när jag bodde hemma samt lite grejer jag fått som möjligtvis tillhört mormor. Dukar och bonader och en förfärlig massa porslinsdjur som jag samlade på när jag var liten Tungan ute Ingen aning om ifall folk fortfarande köper sånt, men kan ju fråga. Och lite tavlor. 

Känns så skönt att äntligen ha tagit itu med kistan!! Den har jag ju haft med mig när jag bodde i Göteborg för tio år sedan, och sedan har den varit i den här lägenheten i fyra år nu, och äntligen fick jag tummen ur!!

Jag tänkte ju adventsstäda idag men det var så fantastiskt fint väder så vi tog en promenad tidigt på eftermiddagen, efter att jag hade tittat på SVT play där de visade dressyr från Globen. Sedan var det ju mörkt när vi kom hem och vi fortsatte titta på matiné från Globen, sedan middag och sedan fick det bli rensning. Passar inte riktigt att städa när det är mörkt, tycker jag Förvånad men imorgon blir det städning och fram med adventspyntet ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-12-01 23:12
#107

Bra jobbat med utrensingen. 14 år är väl ingenting… men hög tid !Tungan ute

MissInAction
2012-12-02 00:32
#108

Hahah, det är ju fruktansvärt lång tid att låta grejer bara ligga i en kista egentligen Förvånad jag har verkligen gruvat mig. Och inte velat slänga saker "hemifrån". Men nu var det dags och det ska bli skönt att få gå ner till soprummet med ena kassen imorgon.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-12-02 00:38
#109

Du var inte redo förrän nu! Och det är okej.

Jag har många ärvda saker som jag har gått igenom många gånger. Dessutom samlar jag på mig egna saker som behöver rensas. Det blir när jag är redo.

MissInAction
2012-12-02 00:46
#110

Ja det är väl så man får göra, gå igenom det i omgångar Glad Det är ju också en sak man kan behöva öva på, att utvärdera saker och göra sig av med dem. 

Det var en sak som jag tvekade om, som stod i bokhyllan men som jag la i påsen som ska slängas imorgon. En liten dalahäst som min syster målat och gett till mig när jag fyllde 4 (hon är 19 år äldre än jag, halvsyskon). Det står mitt namn och datum på magen på den. Jag tycker om att jag har fått den när jag var liten, men jag tycker inte om att jag varje gång jag ser hästen, tänker på henne. Obestämd

Jag är ju uppvuxen i Dalarna så det är ju där jag har mina rötter. Men jag kan ju köpa en annan dalahäst så småningom!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-12-02 10:22
#111

Kanske kan du omprogrammera din tankar när du får syn på hästen och bara tänka på dig själv. Försök tänka efter om hur du såg ut, vad du gjorde och tänkte. Hur det såg ut i rummet m.m.

Det var en bra övning, det måste jag testa själv! Jag vet inte på vad, men jag ska julpynta idag så något hittar jag nog…

Annons:
MissInAction
2012-12-02 12:25
#112

Det kanske går, men jag tror att jag kommer göra mig av med den ändå! 

NU ska jag börja städa! Och om en halvtimme börjar Küren och det vill jag ju inte missa! Så kommer att hela tiden ha ett öga på TV'n Skrattande
Älskar kür, det är nog det vackraste som finns att titta på!! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2013-03-04 22:19
#113

Irina har ett blogginlägg idag där hon bland annat skriver ett tips om städning/utrensning för den som har svårt att få ändan ur vagnen och komma igång! 🙂

Mycket bra tips, tycker jag!
Jag känner fortfarande att jag skulle vilja göra mig av med ungefär hälften, och det kan jag nog också. Det inte är inte mycket som jag verkligen behöver, och som jag älskar och mår bra av. Bara det att jag så lätt fäster mig vid saker och har svårt att släppa dem 🤐


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-06-20 15:58
#114


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-06-22 12:35
#115

Oki så…. jag tänkte att man kan ju feng shui:a med människor i ens liv också, inte bara prylar. 
Jag började fundera i morse, på om jag har folk kvar i mitt liv som hindrar mig från att gå framåt eller få det jag vill i mitt liv. Tänkte främst på kärlek nu 😍

Om ni minns att jag berättade i våras om några killar från mitt förflutna, som börjat kontakta mig igen… igår natt fick jag agera terapisoffa till en som bor i Bryssel - han pratar om hur han minns mig där som om det vore igår, hur han tänker på "oss" och att vi hade nåt speciellt.. att bara jag förstår honom osv. Han försöker träffa kvinnor men upplever att de inte visar något intresse tillbaka, och att de frågar honom saker om killarna de dejtar. Han är trött på folk, säger han…
Så… vad säger det här om mig?? Är jag någon slags fantasi som män i mitt förflutna håller fast vid av någon anledning? Något slags nostalgi? För att de inte är lyckliga?
Och framför allt… håller detta mig tillbaka??

Jag är vän med båda på FB och vi har inte kontakt på något annat sätt och jag har inte träffat dem sedan 2007. Skulle ni ha dem kvar på FB eller skulle ni helt radera ut dem ur ert liv? Jag kan ju känna att jag "behöver" ingen av dem i mitt liv och det där är i det förflutna. Jag menar.. de kan ju vara kvar men jag skulle gärna slippa höra de där grejerna. Jag vet att jag hade någon period härom året då jag tänkte mycket på ett av mina ex, men jag har gått igenom det där och släppt det. Så jag förstår inte varför detta hänger kvar.. och om det finns något annat sätt att rena energierna eller om jag behöver ta bort dem helt ur mitt liv?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2014-06-22 12:55
#116

Jag tycker att du ska gå på känslan (så klart!) - känns det som det bästa så ta bort dem. Jag brukar alltid plocka bort människor som inte är rätt för mig. Försöker att omge mig med människor som ger mig något oavsett om det är IRL eller på FB. Fast för det mesta tycker jag att det blir självsanering, människor som inte är i synk med mig försvinner av sig själv. Så är inte känslan klart och tydligt DELEAT så kanske det är något du ska förstå som hänger ihop med dem.

linnease
2014-06-22 14:02
#117

Jag håller med Kathja! ^^ Och så tänkte jag att han kanske helt enkelt bara dök upp för att han var en match, kanske du har tänkt mycket på ett ex du hade nåt speciellt med (Mo) och kanske du försökte träffa nån men det var inte så mycket intresse tillbaka (M)? Eller har kvar rester av sådana vibbar, eller vill förstå eller rensa upp något kring det? Låter ju som en bra spegel på det viset

MissInAction
2014-06-22 15:04
#118

Hmm det känns inte alls rätt… eller, visst det händer att jag tänker på Mo och vad vi hade men det är inte ofta och jag blir inte sådär sentimental, jag har gått vidare. Hmmm… ja, det rådet jag gav till den här killen iaf var att fortsätt vara dig själv och strunta i tjejerna och ha roligt, njut av livet!! 
Det är ju precis det jag gör med.. eller struntar i M gör jag ju inte! Men jag hakar inte upp mig så mycket som jag gjorde en period.. det kommer och går lite men för det mesta är jag medveten om när tankarna glider iväg dit jag inte vill ha dem och styr om dem. 
Jag tänker ju till och med att jag vet att jag kan bli lycklig med och kär i en massa killar - det finns fler! Och jag vill verkligen att han ska vara lycklig också… som han sa en gång, riktig kärlek skulle göra honom ännu mer lycklig. Och jag hoppas verkligen att han får uppleva det ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Upp till toppen
Annons: