Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 5399 ggr
FrökenFrisk
3/31/12, 2:14 PM

Sätter LoA på prov

Under flera år har jag använt mig av LoA, tycker att det jämt fungerar -men det gånger det inte ha fugerat så är det för mitt bästa.

Nu sätter jag LoA på prov en gång för alla, och ni här inne är mitt besvis. Jag har bestämmt mig för att säga upp mig från mitt gamla arbete och söka ett nytt på en annan ort.

Nu ser jag mig själv fixa, organisera, tar prover, skratta och pratar med patienter och mina arbetskamrater på mitt nya jobb. Jag börjar i maj/juni månadsskiftet. Jag trivs så bra på jobbet och jag har roligt!

Är så otroligt glad över detta jobba!

Nu väntar jag bara på att dom ska ringa och fråga när jag kan börja…

Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Annons:
[luneri]
3/31/12, 10:44 PM
#1

Det kommer säkert gå bra!Glad

crinalina
3/31/12, 11:16 PM
#2

Tjock!!! :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

gladmymlan
4/1/12, 12:14 PM
#3

grattis!;)

Om du känner i hjärtat att det du gör är vad du innerst inne vill, då nekar inte kraften dig detta.

ha ett underbart nytt jobb! kram!

Mirjah
4/3/12, 2:02 PM
#4

Wihooooooo! Skrattande Stort grattis till ditt nya jobb!

[Kathja]1
4/6/12, 9:06 AM
#5

Härligt! Bra jobbat. Själv har jag (mentalt) tackat nej till förlängning på mitt jobb därför att jag inte kommer att behöva jobba där mer nu då vi får snurr på våra föreläsningar OCH det trillar en en STOR hög med pengar. Heja oss som får leva de liven vi drömmer om.

[Boxman]
4/18/12, 7:20 AM
#6

#0

Om du -- eller någon annan -- verkligen vill sätta LOA på prov, varför försöker ni inte attrahera en förmögenhet, en lyxvilla, ett eget jetplan eller ett företag eller någonting i den stilen?

Varför försöker ni enbart attrahera saker -- som en nytt jobb eller "en bra dag på jobbet" som vem helst kan ordna även utan LOA? Det är väl egentligen inte att sätta LOA på prov alls?

(Hur har det gått med jobbet, btw?)

Annons:
[Kathja]1
4/18/12, 7:39 AM
#7

#6 Därför att man attraherar bara det men helt och fullt vill ha, och helt och fullt tror på. De flesta vill inte ha ett jetplan och det kräver mycket jobb att komma förbi sina tankehinder kring att bli miljonär från en dag till en annan. Så det handlar mer om att vi inte vill sätta oss själva på prov!

Och btw så ordnar man inget utan LoA, det är inte något man stänger av och sätter på, eller något som funkar för vissa men inte för andra. Det är en universell lag - så precis som alla andra universella lagar så gäller det för alla, hela tiden oavsett om man säger sig tro eller inte. Skrattande

FrökenFrisk
4/18/12, 9:24 AM
#8

#6 Jag är inte intresserad av lyx, miljoner eller en cool bil. Jag vill ha ett spännande, givande och balanserat liv. Du kanske tycker jag är tråkig eller rentav lam i mina visoner av livet. Men jag önskar inte mer av livet än så.

Utgår fortfarande från att jag ska få arbetet, att jag har roligt på jobbet och att jag trivs. Dom har inte ringt ännu men jag antar att dom ringer idag eller imorgon.

Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

crinalina
4/18/12, 11:51 AM
#9

#6 Precis som #7 skriver så kanske man faktiskt inte vill ha den där del lyxvillan eller jetplanet. LoA utgår inte ifrån det materiella utan från känslan man vill ha med någonting. Så vill man inte ha jetplanet är det ingen idé att ens försöka sig på det.

För övrigt så tycker jag nog att min takvåning med stor takterrass (ca 80 m2), 20 minuters gångväg från Medelhavets strand är bevis nog på att LoA faktiskt fungerar. Har jag satt det på prov? Nej, bara använt den universella lag som LoA faktiskt är. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Boxman]
4/18/12, 7:34 PM
#10

#9

Snarare handlar det nog om att man egentligen VET att man aldrig någonsin skulle kunna "attrahera" något annat än de här triviala småsakerna ni går och "attrahera".

Man tror alltså att man kan attrahera precis vad som helst, men vad siktar man på? Jo, en bra dag på jobbet. Blir det inte ganska uppenbart att det mest är en fråga om rent påhitt då?

Glad

[Kathja]1
4/18/12, 8:19 PM
#11

# 10 Det låter som att du inte är så bra inläst på LoA, du kanske ska lära dig lite mer hur det funkar och lyssna på våra svar.

Som vi sa så vill inte alla ha jetplan och 100 miljoner på banken, men det finns de som vill och de får det. Det är inte så svårt. Och vad är det för fel på en bra dag på jobbet? Tänk så många som inte ens har det!

Hur ser ditt eget liv ut?

Vad är du nöjd med?

Vad skulle du vilja ändra på?

Det låter lite som att du har försökt att attrahera 15 miljoner och ett jetplan men inte lyckats… Då beror det enbart på att du har ett annat fokus än du själv tror (och vill). Jobba med dina blockeringar så att du blir 100 % tillåtande och i linje med din önskan. Det och så se till så att du har ett positivt fokus samt har så roligt det bara går i livet. Så kan du fixa ditt jetplan. Men glöm inte att planera vart du ska parkera det. Tungan ute

[Boxman]
4/19/12, 6:53 AM
#12

#11

"Som vi sa så vill inte alla ha jetplan och 100 miljoner på banken, men det finns de som vill och de får det. Det är inte så svårt. Och vad är det för fel på en bra dag på jobbet? Tänk så många som inte ens har det!"

Ah, så du SKULLE alltså kunna attrahera ett jetplan och 100 miljoner och du bara VILLE, men du VILL naturligtvis inte, så du väljer att attrahera en bra dag på jobbet istället.

Flört

"Det låter lite som att du har försökt att attrahera 15 miljoner och ett jetplan men inte lyckats…"

Jag är nog inte tillräckligt naiv för att någonsin tro att LOA är någonting annat än fantasier och önsketänkande.

[Kathja]1
4/19/12, 8:45 AM
#13

# 11 Det är klart att jag skulle kunna attrahera ett jetplan ifall jag ville ha det ett jetplan skulle kunna ge mig. Men för min del har jag faktiskt aldrig drömt om att äga ett eget plan, men nu har du sått ett frö så vem vet jag kanske kommer på andra tankar.

Men det mesta anant jag har velat ha har jag fått, och det är lite mer än en bra dag på jobbet faktiskt.

Men det är helt okej att du inte tror på det här, det är ju ditt val i ditt liv. Vi har valt annat, och det är vi tacksamma över. Skrattande

Annons:
[luneri]
4/19/12, 8:53 AM
#14

#12 Det är viktigt att man har en tro på det man verkligen önskar eller brinner för som man vill lyckas med. Vad det än är. Annars kan det bli väldigt svårt att uppnå det man vill sträva efter.

Jag tycker det är en bra ide att sätta sig ner och fundera vad man verkligen vill. Kanske du inte har tillräckligt stark vlja för de 15 miljoner och ett jetplan pga de uppoffringar som krävs. Det beror helt och hållet på hur vi prioriterar.

Till en början är LOA fantasier och ett önsketänkande, men om man ser en möjlighet att förverkliga dessa fantasier kan det bli något verkligt i framtiden. det krävs verkligen att man tror på den idé, trots att den kan verka omöjlig i första stund. Alla ideer i grund och botten börjar med att man har en fantasi eller idé att vilja.

Genom att fokusera på denna idé hur man ska förverkliga den gör att man ser möjligheter som kan dyka upp som man kanske inte annars hade lagt märke till om man inte haft den positiva inställning till idén eller fokuserat så mycket på det. Dessutom måste man hitta ett tillvägagångssätt hur man ska lyckas genom handling för att göra ideen möjlig.

Jag tycker egentligen inte LOA är något konstigt och oförklarligt alls. Allt börjar med en idé man tror på och som man sedan försöker hitta ett tillvägagångssätt att förverkliga idén och lägger fokus på detta utan att ge upp hoppet. Det som bidrar till LOA är sin egen tro på idén och sina ambitioner att lyckas.

Jag tycker det finns många inspierande berättelser om framgångsrika personer som började med ingenting, men lyckas. Alla börjar vi någonstansGlad

[Kathja]1
4/19/12, 9:04 AM
#15

Ett tips till dig Boxman är att dels läsa in dig lite mer på vad LoA faktiskt är och så lära dig lite kvantfysik därför att där får du den vetenskapliga förklaringen på hur det kan fundera. Läs även om nollpunktfältet när du ändå är i farten. Lycka till!

[Boxman]
4/19/12, 10:28 AM
#16

#13

"Det är klart att jag skulle kunna attrahera ett jetplan ifall jag ville ha det ett jetplan skulle kunna ge mig."

Så klart att du kan. Flört

#15

"Ett tips till dig Boxman är att dels läsa in dig lite mer på vad LoA faktiskt är och så lära dig lite kvantfysik därför att där får du den vetenskapliga förklaringen på hur det kan fundera."

Berätta gärna för mig om kvantfysik och hur grundläggande kunskap om kvantfysikens beskaffenhet skall kunna lära om någonting om LOA. Jag spricker av nyfikenhet.

Glad

[Kathja]1
4/19/12, 10:58 AM
#17

# 16 Om jag hade kännt att du ärligt och uppriktigt ville lära dig mer så hade jag mer än gärna lärt dig mer, men eftersom min känsla säger mig att du bara är här för att för att provocera så väljer jag att inte lägga min tid på att göra det.

Nu är vi inte så lättprovocerade här inne, och kanske finns det någon annan som vill lägga sin tid på att förklara för dig. Annars kan du ju läsa det vi har här inne, det finns redan en massa info här. Så egentligen finns det ingen anledning att vi skriver det igen, eller hur?

Tror nog att du är så pass kunnig att du kan navigera dig runt och hitta din info själv…

[Boxman]
4/19/12, 11:05 AM
#18

#17

"Om jag hade kännt att du ärligt och uppriktigt ville lära dig mer så hade jag mer än gärna lärt dig mer, men eftersom min känsla säger mig att du bara är här för att för att provocera så väljer jag att inte lägga min tid på att göra det."

Jag tror faktiskt inte du kan lära mig någonting om någon form av vetenskap -- och jag förstod naturligtvis redan från början att denna "undervisning" skulle utebli från din sida.

Glad

Är föreställningen om LOA möjlig att testa vetenskapligt? Gör den några fromer av testbara förusägelser? Vad skulle rent teoretiskt sätt kunna vederlägga din föreställning om LOA?

[Kathja]1
4/19/12, 11:11 AM
#19

#18 Ja, där ser man, då fattar jag inte varför du efterfrågade det.

Men som sagt jag har skrivit en massa om det både här och på annat håll så det är fritt för dig att kolla runt. Uppkommer det sedan några frågor så lovar jag att svara på dem. Skrattande

[Boxman]
4/19/12, 11:15 AM
#20

#19

Du kan börja med att svara på de frågor jag ställde dig alldeles nyss. Är föreställningen om LOA möjlig att testa vetenskapligt? Gör den några fromer av testbara förusägelser? Vad skulle rent teoretiskt sätt kunna vederlägga din föreställning om LOA?

Glad

Annons:
[Kathja]1
4/19/12, 11:32 AM
#21

Föreställningen om LoA (att det man fokuserar på manifesteras i ens verklighet) bevisas via kvantfysik (just som jag skerv tidigare). Föreställningar om hur allt hänger ihop och mina tankar kan attrahera dig och dina tankar bevisas bla via studier av nollpunktfältet - även det just vad jag skrev att du skulle studera. Om man har studerat skeendet och satt LoA som överskrift på studien det vet jag faktiskt inte, men förkalringar det finns det många. Men du får läsa in dig själv på dem. En fråga ditt dig - varför vill du veta allt detta? För mig finns det just bara två skäl, det ena är att du vill lära dig mer och det andra är att du vill bevisa mig (oss) fel. Är det det andra som gäller för din del så är du dömd att misslyckas, så vet du det. För mig fungerar medvetet skapande perfekt jag har alltid attraherat allt i mitt liv, precis som alla andra, men när jag väl fattade att jag kunde styra skeendet så har det blivit väldigt mycket positivare att leva mitt liv.

[Boxman]
4/19/12, 11:50 AM
#22

#21

Jag fick inga tydliga svar på mina frågor. Är LoA möjligt att testa vetenskapligt? Kan vi göra några testbara förutsägelser utifrån LoA? Vad skulle rent teoretiskt sätt kunna vederlägga föreställningen om LoA?

"Föreställningen om LoA (att det man fokuserar på manifesteras i ens verklighet) bevisas via kvantfysik (just som jag skerv tidigare)."

Du får nog vara mer specifik än så. "Kvantfysik" är ett samlingsnamn för en mängd olika fysikalisika teorier om hur små system (som atomer och elementärpartiklar) är beskaffade. På vilket sätt menar du att LoA "bevisas via kvantfysik". Ordet bevis används överhuvudtaget inte inom vetenskap.

"Föreställningar om hur allt hänger ihop och mina tankar kan attrahera dig och dina tankar bevisas bla via studier av nollpunktfältet."

Länka gärna till denna studie. Var publicerades den? Vilken slags peer-review har den genomgått?

crinalina
4/19/12, 7:18 PM
#23

#10 Om du tycker att en takvåning med en stor privat takterrass 20 minuters gångväg som bostad är en småsak så får ju det stå för dig. För mig så är det absolut inte det.

Om du inte vill tro på LoA så tycker jag faktiskt att du kan gå någon annanstans. Här inne tror vi på det, och vi är mer än villiga att svara på ärligt ställda frågor ställda av någon som faktiskt är intresserad av förstå och lära sig. Det verkar inte du vara ett dugg intresserad av.

Den kunskap vi har om LoA här inne har vi skaffat oss genom studier, vi har läst massor av böcker, skrivna under hundratals år av hundratals olika innovatörer över hela världen. LoA är ingenting som någon enstaka har upptäckt under de senaste åren, LoA har varit känt i många år, under många andra namn. LoA är inte heller magi, du viftar inte med ett trollspö och det du vill ha finns framför dig. LoA kräver mer än så.

Om du vill tro på LoA så kan du börja med att säga det och sedan ska vi med glädje hänvisa dig till olika böcker.

Som jag skrev tidigare så har jag attraherat, manifesterat, trollat fram min fantastiska takvåning, som är mitt drömhem. Jag har medvetet skapat en massa mer saker än så sedan jag blev medveten om LoA. Jag är dock inte ett dugg intresserad av att berätta mer för dig då jag redan berättat en sak och du rakt av ignorerade den.

Jag misstänker att du inte är helt nöjd med ditt liv men inte lyckats förändra det. Jag har förändrat mitt liv, på varenda punkt jag har velat förändra det. Jag älskar varenda liten del av mitt liv. Gör du?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Boxman]
4/19/12, 7:46 PM
#24

#23

På vilket sätt menar du att en takvåning är ett bevis för att LoA fungerar? Takvåningar finns väl till försäljning och uthyrning precis över allt? Kan du peka på någonting som skulle kunna vederlägga din uppfattning om att LoA fungerar?

"Jag misstänker att du inte är helt nöjd med ditt liv men inte lyckats förändra det."

Jag trivs alldeles utmärkt med mitt liv, tackar som frågar.

Alexandraea
4/19/12, 9:18 PM
#25

Men alltså, vad är det du vill uppnå med dina kommentarer egentligen? Få oss att sluta att må bra och gå tillbaka till negativa och destruktiva tankemönster? Känner du att ditt syfte är uppnått då? Om nu vi tror på detta, och vi mår bra av det och anser att vi genom LoA har förbättrat vår livskvalitet, kan du inte bara låta oss ha det? Jag förstår inte folk som helt enkelt inte kan låta andra människor vara lyckliga, särskilt när du påstår att du nu trivs så utmärkt med ditt eget liv. Kan du inte bara återgå till att vara nöjd och glad med ditt liv och kanske glädjas åt att det finns andra människor som också är nöjda och glada med sina liv, oavsett vad det är som orsakat den glädjen?? T ex jag är inte religiös men det skulle aldrig falla mig in att börja hänga runt på ett forum för valfri religion och börja argumentera för evolutionsteorin och antyda att folk är korkade som tror något annat. Det är min tid alldeles för värdefull för.

[Boxman]
4/19/12, 9:46 PM
#26

#25

"Men alltså, vad är det du vill uppnå med dina kommentarer egentligen?"

Att föra en diskussion om huruvida det här med LoA faktiskt har någon grund i verkligheten eller om det bara är ren fantasi.

Alexandraea
4/19/12, 10:21 PM
#27

Fast vad spelar det för roll i slutändan? För oss är det ju verkligt eftersom specifika önskningar och förändringar av vårt tankemönster följts av konkreta händelser där våra önskningar gått i uppfyllelse, jag tror faktiskt inte att någon härinne skulle lägga någon större vikt vid om någon vetenskaplig studie skulle komma fram till motsatsen.

Experience is stronger than belief.

Annons:
[Boxman]
4/19/12, 10:34 PM
#28

#27

Om diskussionen inte intresserar dig finns det ingen som tvingar dig att delta i den.

[Kathja]1
4/19/12, 10:41 PM
#29

# 26 Men det har du väl redan fått förklarat för dig, att det har en grund i verkligheten? Vi är verkliga och vi upplever det, borde vara gott nog.

Och du vill inte föra en diskussion, du vill ifrågasätta och det är faktiskt en helt annan sak.

Vi tar det helt kort- Allt är energier, energier påverkar varandra, det vi fokuserar på manifesteras i vår verklighet. Kvantfysik visar (se video) just detta.

Här kan du läsa om spegelneuroner som funkar på så sätt att det du "kopplar upp dig" med andra på ett energiplan, din hjärna tror att du gör det du ser. Du skapar med andra ord en upplevelse på ett enerigplan.

Ingen vetenskaplig studie men intressant läsning som ger dig inblick och fakta, här och här, den senare med bla utrdrag från Scientific American och den är riktigt intressant. Du lär dig bla mer om Subatomära partiklar Skrattande

Nu hoppas jag att du faktiskt tar och läser dessa, och kolla gärna vidare på referenser mm, så jag inte har gjort jobbet i onödan. Tungan ute

[Boxman]
4/19/12, 10:59 PM
#30

#29

Jag provar igen för tredje gången gilt och hoppas på svar den här gången: Är LoA möjligt att testa vetenskapligt? Kan vi göra några prövbara förutsägelser utifrån LoA? Vad skulle rent teoretiskt sätt kunna vederlägga föreställningen om LoA?

Glad

(Svara gärna på desa frågor).

"Vi tar det helt kort- Allt är energier, energier påverkar varandra, det vi fokuserar på manifesteras i vår verklighet. Kvantfysik visar (se video) just detta."

Videon redogör för det som på engelska kallas för "the dubble slit experiment" och är naturligtvis välkänt. Men på vilket sätt visar att "det vi fokuserar på manifesteras i vår verklighet"?

Du får nog bli mycket mer specifik här. "Kvantfysik" är ju dessutom, som sagt, ett samlingsbegrepp för en mängd olika fysikaliska teorier.

"Här kan du läsa om spegelneuroner som funkar på så sätt att det du "kopplar upp dig" med andra på ett energiplan, din hjärna tror att du gör det du ser. Du skapar med andra ord en upplevelse på ett enerigplan."

Så det faktum att primater ibland härmar andra primater är alltså ett belägg för LoA?

Flört

"Ingen vetenskaplig studie men intressant läsning som ger dig inblick och fakta, här och här, den senare med bla utrdrag från Scientific American och den är riktigt intressant."

Bara för att någon skriver ned någonting på internet blir det naturligtvis inte fakta, så mycket hoppas jag du förstår.

[Kathja]1
4/19/12, 11:13 PM
#31

Fram tills nu har du mest varit tröttsam, men nu är du enligt mig otrevlig. Jag är inte dum i huvudet, faktiskt. Det finns ingen anleding att bemöta dina frågor längre då det är väldigt tydligt att du är här enbart för att motbevisa oss.

Varför skiter du inte bara i hur vi lever våra liv och fortsätter att leva ditt som du vill? Vad är problemet?

Jag kan inte svara på vilka rent vetenskapliga studier det finns, eller inte finns, då det inte intresserar mig att läsa 50-80 sidor av just den sortens text! Gillar du det så leta reda på dem själv, jag är helt övertygad om att de finns. Men med tanke på att du inte kan förstå en tecknad kortfilm som visar hur kvantfysik påvisar att det vi fokuserar på ser vi - jag då kan det ju bli svårt att ta in och förstå en vetenskaplig studie.

Jag bryr mig inte om hur de kurvor och diagram som påvisar LoA eventuellt ser ut, för mig räcker det att jag vet att det funkar. Det är det enda som är intressant för mig. Vet inte heller hur min mobil funkar, eller hur en dator funkar - men jag vet att de funkar och jag använder mig av dem trots att jag inte sett något vetenskapligt bevis. Skulle du fråga mig om hur det går till hade du fått leta reda på de svaren själv oxå - för jag är inte intresserad. jag frågar inte de på apotektet hur en Panodil fungerar, eller läser in mig på de kemiska substanserna - jag tar den då jag har ont i huvudet för att jag vet att det funkar. Det räcker gott och väl för mig.

Hade du, med ett öppet sinna, tagit och läst det jag visade dig så hade du kunnat se vetenskapen - men det är ju inte det du är intresserad av. Och hade du med öppet sinne velat höra hur det kan förändra ditt liv till det bättre - då hade vi gärna visat dig. Men så är ju inte fallet.

Men vi är inga vetenskapsmän, vi är utövare och vi behöver inte fakta på papper för att våga prova.

Alexandraea
4/19/12, 11:26 PM
#32

Nej det har du rätt i, jag ska nog överlåta detta till dem som känner ett intresse av en diskussion. Tyckte bara att det var intressant då jag inte alls fick intrycket av att du var här för att diskutera utan snarare berätta för oss att det inte finns något vetenskapligt stöd för LoA och vi därmed borde sluta tro att våra fantasier faktiskt leder till något. Tycker det är fascinerande med människor som anser sig ha rätten att säga åt andra vad deras upplevelser betyder för dem och jag kan inte låta bli att undra vad de vill uppnå med det, därav anledningen till att jag la mig i. Men om nu inte detta var din intention så får jag be om ursäkt för att jag misstolkat det du skrivit hittills. Jag hoppas att någon annan kan ge dig svaren du söker.

Avslutningsvis vill jag bara säga till FrökenFrisk att jag tycker inte alls att dina framtidsvisioner låter särskilt trista eller triviala, tycker att det låter som att du har ett fantastiskt givande liv framför dig. Glad Det är hur vi mår och utvecklas själsligt som är det viktiga inte hur många miljoner vi har på banken. Ser framemot att få höra mer om ditt nya jobb! Glad

Nu ska jag gå och lägga mig så att jag orkar upp imorgon när det är dags för ännu en dag på min fantastiska kreativa praktikplats hos en av mina favorit-designers. Glad

[Boxman]
4/19/12, 11:29 PM
#33

#31

Jag tolkar denna frånvaro av svar på mina frågor som att det inte går att göra några prövbara förutsägelser utifrån LoA och att föreställnigen är omöjlig att vederlägga?

Glad

"Jag kan inte svara på vilka rent vetenskapliga studier det finns, eller inte finns, då det inte intresserar mig att läsa 50-80 sidor av just den sortens text!"

Varför påstår du då att LoA är "bevisat via kvantfysik"?

"Men med tanke på att du inte kan förstå en tecknad kortfilm som visar hur kvantfysik påvisar att det vi fokuserar på ser vi - jag då kan det ju bli svårt att ta in och förstå en vetenskaplig studier."

Kortfilmen beskriver hur atomer och subatomapartiklar agerar. Den visar inte hur människor skulle kunna "attrahera" saker bara genom att önska sig dem.

"Jag bryr mig inte om hur de kurvor och diagram som påvisar LoA eventuellt ser ut, för mig räcker det att jag vet att det funkar."

Finns det någonting som skulle kunna visa för dig att LoA inte funkar och att du bara inbillat dig? Eller är det ett icke-falsifierbart försanthållande från din sida?

"Hade du, med ett öppet sinna, tagit och läst det jag visade dig så hade du kunnat se vetenskapen - men det är ju inte det du är intresserad av."

Jag tittar mer än gärna på vetenskap. Men du har ju inte visat någon vetenskap. Det är ju det som är problemet. Du påstod att LoA var "bevisat via kvantfysik" men har ännu inte kunnat backa upp detta huvudlösa påståenden med någon fakta.

intune
4/20/12, 12:34 AM
#34

Tack så mycket Kathja-R för dina länkar! Glad

Så intressant!

Hamnade på bloggen Livet sett genom rosa glasögon och den var verkligen bra!!

"Music in the soul can be heard by the universe" - Lao Tzu

Annons:
[Kathja]1
4/20/12, 1:39 PM
#35

# 34 Visst är den! Hon är grym den kvinnan. Snacka om att kunna förklara en svår grej så att man fattar. Otroligt inspirerande. Skrattande

# 33 Jag har svarat och något mer svar får du inte av mig, sedan får du tolka det som du vill. Om du vill ha forskar svar är det väl bättre att du vänder dig till en forskare än till oss som är utövare, eller hur. Tror bestämt att jag skrev det tidigare oxå. För som jag sa, jag vet att det funkar lik väl som att jag vet att min mobil funkar, men det kan jag inte heller förklara.

Så härmed önskar jag dig all lycka i att lära dig mer om LoA, för det var väl det du ville?

[Boxman]
4/20/12, 5:06 PM
#36

#35

Men du: om du inte ens vet vilka vetenskapliga studier som finns -- hur kan du då påstå att LoA är "bevisat via kvantfysik"? Det hänger väl inte riktigt ihop, va?

Obestämd

[Kathja]1
4/20/12, 5:10 PM
#37

# 36 Om du hade läst lite bättre och inte tolkat allt till din fördel utan sett vad vi faktiskt skriver så hade du sett att jag inte läst dem, har då inte heller sparat dem då det inte intresserar mig. Men det spelar ju ingen roll därför att du hade ju inte läst den ändå eftersom du redan har bestämt dig hur det ligger till, och fine med mig vad det gäller det.

Om du hade haft lite koll så hade du sett att det jag visade dig, tex texten på Livet genom rosa glasögon, påvisar hur man med kvantfysik kan visa hur attraktionslagen fungerar. Men som sagt det kräver ju lite av dig.

[Boxman]
4/20/12, 5:39 PM
#38

#37

Men snälla du, saker och ting blir naturligtvis inte sanna bara för att någon skriver ned dem på en blogg, så mycket förstår du väl? Innan man experimentellt visat att LoA fungerar och återupprepat och publicerat sina fynd i vetenskapliga publikationer kan man aldrig säga att LoA är "bevisat via kvantfysik". Går det ens att arbeta vetenskaplig med LoA överhuvudtaget? Går det att ställa upp några prövbara hypoteser utifrån LoA och hur skulle föreställningen kunna vederläggas?

crinalina
4/20/12, 7:26 PM
#39

Boxman, jag ser att du är och/eller har varit involverad i många olika "diskussioner" på I Fokus där du ifrågasätter människorna som är på just den sajten.

Jag skulle vilja be dig om att lämna oss till det vi tror på. Vi har inget intresse av att föra en diskussion eller lägga ner vare sig vår tid eller energi på någon som inte är ärligt intresserad av att lära sig eller egentligen vilja veta vad det handlar om. Låt oss tro på LoA om vi vill. Är du intresserad av att lära dig mer, vetenskapligt eller livserfarenhetsmässigt, kan du söka information på internet, det finns massor med forskning och annat att läsa om man vill. Här är vi utövare och inte forskare. Vi väljer att leva våra liv med Attraktionslagen, och det är våra val. Det hjälper oss framåt i våra liv och gör oss lyckliga.  Det är det enda vi är intresserade av.

Vi behöver inte förklara för dig, eller någon annan, hur LoA fungerar i vetenskap och detalj. Vi behöver inte ens veta det. Vi vet att det fungerar för att vi använder oss medvetet av det dagligen i allt vi gör. Sök dina svar på andra håll. Precis som att jag just nu använder en dator och internet för att skriva detta till dig från Soanien. Jag har inte den blekaste aning om hur något av det fungerar men fungerar det gör det lik förbannat. Det räcker för att jag ska tro på det och använda det.

Vi har försökt att svara dig, du har inte försökt att förstå oss.

Ha det bra och hej då!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Boxman]
4/20/12, 7:36 PM
#40

#39

Är du intresserad av att lära dig mer, vetenskapligt eller livserfarenhetsmässigt, kan du söka information på internet."

Fast Kathja-R skrev ju att LoA var "bevisat via kvantfysik". Det var det som intresserade mig. Skriver man något sådant borde man ju också kunna backa upp sitt påstående, inte sant?

"Vi behöver inte förklara för dig, eller någon annan, hur LoA fungerar i vetenskap och detalj."

Eftersom Kathja-R skrev att LoA var "bevisat via kvantfysik" tycker jag också att hon borde kunna belägga detta påstående.

crinalina
4/20/12, 7:46 PM
#41

Så bara för att jag tex anser att det är bevisat att D-vitamin bildas i kroppen av soljus så behöver jag kunna förklara för dig varför och hur det går till? Ge dig!

Kathja-R, och flera andra här, har också sagt att hon/de/vi inte sitter inne med den vetenskapliga informationen, kanske du ska lägga lika mycket fokus och energi på det påståendet? Det kanske helt enkelt är så att vi inte är vetenskapligt intresserade eller kunniga och därför inte anser oss vara rätt personer att informera dig. Det betyder inte att vi inte tror på det eller att det inte är sant. Jag förstår inte hur min kropp fungerar, men nog fasiken funkar den alldeles utmärkt. Jag skulle dock inte kunna förklara det heller för dig om du ville han det förklarat.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Boxman]
4/20/12, 7:51 PM
#42

#41

"Så bara för att jag tex anser att det är bevisat att D-vitamin bildas i kroppen av soljus så behöver jag kunna förklara för dig varför och hur det går till?"

Nej, men du skulle enkelt kunna hänvisa till vetenskapliga studier som belägger D-vitaminproduktion i kroppen, eller hur?

"Kathja-R, och flera andra här, har också sagt att hon/de/vi inte sitter inne med den vetenskapliga informationen."

Precis -- och varför påstår man då att LoA är "bevisat via kvantfysiken" om man personligen inte känner till en enda vetenskaplig studie som bekräftar att LoA faktiskt finns på riktigt?

Glad

crinalina
4/20/12, 8:02 PM
#43

Jag känner inte till en enda vetenskaplig studie om enda sak. Men jag kan ändå hävda att jag känner till att det är så det funkar och så det är. Bara för att man inte sitter inne med den vetenskapliga informationen så betyder inte det att man inte vet att den finns där ute.

Det skulle inte göra mig någon som helst nytta att försöka läsa en vetenskaplig studie då jag inte är vetenskapligt intresserad och vetenskapligt lagd i mitt sätt att tänka. Studierna finns dock därute, det kan jag med bestämdhet hävda och jag kan också uppmana att är man intresserad och vill lära sig så kan man själv leta reda på den information.

Även om vi nu skulle ha den vetenskapliga kunskapen så skulle du ju inte lyssna och tro på den. Det är inte för att lära dig någonting du är här, utan ditt primära syfte med att föra denna diskussion är att reta upp oss. Något som är både väldigt omoget, och extremt ohyfsat. Detta forum är till för oss som utövar och vill utvecklas med LoA. Ha lite respekt för dina medmänniskor och andra åsikter än dina egna. Vi tränger oss inte på dig eller någon annan, gör oss tjänsten att inte tränga dig på oss. Tack! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Boxman]
4/20/12, 8:08 PM
#44

#43

"Studierna finns dock därute…"

Så du menar alltså att det finns vetenskapliga studier som bekräftar Loa? Men du har ingen anning om vilka de är? Men ändå vet du bestämmt att de finns?

Obestämd

crinalina
4/20/12, 8:25 PM
#45

Jag måste ju säga att jag finner dig smått roande, och mycket patetisk. Snacka om att hålla fast vid minsta lilla halmstrå. Hahaha

Menar du att du aldrig har hört talas om personer som läst någonting som inte du läst och sedan förmedlat den informationen till dig? Hahaha. Grattis! Allt du vet har du läst dig till genom vetenskapliga studier. Jag undrar, har du kanske utfört alla de studierna själv också, för hur kan du annars veta att de stämmer?

Hur har du det med livserfarenheter? Upplevelser? Personer du träffat? Existerar det? Vilkar vetenskapliga studier ger dig belägg för sådana eventuella påståenden? Vad har du för belägg för att ta dig rätten att håna oss? Hänvisa mig till den studien, tack. Vem har gett dig rätten att anse att min takvåning är mindre värd än det som du kallar lyxvilla? Jag kräver vetenskapliga bevis på att den är värd mindre!

Och om du inte kan ge mig dem så kan vi avsluta den här diskussionen här och nu.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Boxman]
4/20/12, 8:34 PM
#46

#45

"Hur har du det med livserfarenheter? Upplevelser? Personer du träffat? Existerar det? Vilkar vetenskapliga studier ger dig belägg för sådana eventuella påståenden? Vad har du för belägg för att ta dig rätten att håna oss? Hänvisa mig till den studien, tack. Vem har gett dig rätten att anse att min takvåning är mindre värd än det som du kallar lyxvilla? Jag kräver vetenskapliga bevis på att den är värd mindre!"

Med tanke på att du uppenbarligen inte ens förstått vad vetenskap är tror jag tyvärr inte vi kommer att kunna föra någon slags meningsfullt samtal om huruvida LoA verifierats vetenskapligt eller inte.

crinalina
4/20/12, 8:37 PM
#47

Äntligen trillade poletten ner att vi här inne är utövare och inte vetenskapligt kunniga. Hej då!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Boxman]
4/20/12, 8:41 PM
#48

#47

Det märks tydlig -- men frågan kvarstår ju: hur kan man då påstå att LoA "bevisats via kvantfysiken" när men själv inte ens har en aning om vad vetenskap är?

(Och LoA har inte verifierats i något vetenskaplig test någonsin. Föreställningen är inte ens testbar).

Annons:
Alexandraea
4/20/12, 8:50 PM
#49

Börjar också finna detta smått roande faktiskt. Släpp det här nu! Som flera redan förklarat för dig så finns det ingen här som kan bidra med några vetenskapliga studier, du får testa med Google Scholar eller liknande istället. Fast det innebär ju även att du inte kan hänga här längre och slänga ur dig förolämpningar och glänsa med dina outtömliga vetenskapsmetodiska kunskaper, och det är väl det som är ditt egentliga syfte så jag förstår att det är svårt för dig att ta till dig av våra rekommendationer.

[Boxman]
4/20/12, 8:53 PM
#50

#49

"Som flera redan förklarat för dig så finns det ingen här som kan bidra med några vetenskapliga studier".

DET vet jag -- men som sagt: varför påstår man då att LoA är "bevisat via kvantfysik". Det är ju DET som är frågan, inte sant?

Glad

Alexandraea
4/20/12, 9:00 PM
#51

Nej, frågan är varför du fortfarande hänger här och ställer samma frågor om och om igen fast vi redan förklarat för dig upprepade gånger att vi inte kan svara på det.

[Boxman]
4/20/12, 9:06 PM
#52

#51

Men tycker du inte själv att det är lite märkligt? Att hävda att LoA verifierats vetenskapligt trots att man inte kan hänvisa till en enda studie eller ens förstått vad som ens menas med vetenskap? Är det verkligen bara jag som finner det egendomligt?

Glad

Alexandraea
4/20/12, 9:20 PM
#53

#52

Men herregud, det här är ett internetforum inte en doktorsavhandling! Om nu personerna i fråga erkänt att de inte har någon bakgrund i forskningsmetodik så kanske det är lätt att man slänger ur sig något utan att riktigt tänka på vad det innebär. Jag finner det märkligt att du som nu är så intelligent och högutbildad inte kunde lista ut det, "be the bigger man" och bara lämna påståendet därhän. Att du istället måste påpeka gång på gång att det var ett felaktigt påstående gör dig bara ännu mer patetisk.

[Boxman]
4/20/12, 9:57 PM
#54

#53

Tråkigt att både du och crinalina känner att ni måste använda förolämpningar och personpåhopp. Är det verkligen så jobbigt för er med någon som är kritisk mot det du tror på och skriver?

Obestämd

Alexandraea
4/20/12, 10:19 PM
#55

#54 Hahaha, du är ju för rolig! Vem var det som började med förolämpningarna här egentligen?? Och är det konstigt att man till slut tröttnar och säger ifrån? Det är ju inte precis så att ingen försökt resonera logiskt med dig innan, men det var ju föga framgångsrikt.

Jag har inget emot att människor inte delar mina åsikter, alla har rätt till sin egen tro, så länge det gör dem lyckliga så får de tycka och tänka vad de vill. Problemet vi har med just dig är att ditt enda syfte med dina kommentarer i den här tråden är att idiotförklara oss för att vi tror på något som inte är vetenskapligt bevisat.

Annons:
crinalina
4/20/12, 10:27 PM
#56

Boxman, jag tycker inte det är det minsta jobbigt när någon är kritisk då jag anser att alla har rätt att tro vad dem vill och jag gärna engagerar mig i en ärlig och givande diskussion. Men det du inte verkar förstå är att vi inte är intresserade av vetenskapliga bevis och fakta här då det räcker för oss att ha vetskapen att det fungerar i våra liv.

Du får gärna vara en sådan person som behöver vetenskapliga bevis för att tro på att någonting existerar. Vi här har en lite öppnare inställning till livet och det enda bevis vi behöver är att vi vet att det finns i våra egna liv. Om du anser att det inte finns i ditt liv är det ditt val.

Relationsteorin, gravitation och miljontals med andra saker, teorier, lagar osv fanns långt innan någon hade bevisat och gjort vetenskapliga studier på det. Saker och ting existerar överallt innan det blivit vetenskapligt bevisat. Det börjar inte existera för att någon får för sig att göra en studie om det.

Det vi inte uppskattar och det vi ogillar med dina kommentarer och inlägg är att du inte accepterar våra svar för att det inte är tillräckligt för DIG. Vi har inte bett dig att vara här, vi har försökt ge dig de svar vi kan ge dig utifrån vad vi ERFARIT. Vi pratar olika språk och det kan inte du acceptera. Du kommer in här i vårat forum och tycker att vi ska ge dig svaren som du söker. Vi har talat om för dig att vi inte har de svaren, och du fortsätter trots det att trycka på att du vill ha dem.

Vi har bett dig gång på gång att söka dina svar på andra ställen, men du fortsätter och vill ha svaren ifrån oss. Jag ber om ursäkt men det tyder på att vår intelligens är betydligt högre än din då vi iaf förstår att man måste söka de svar man vill ha på de ställen där svaren finns.

Nu säger jag en gång för alla att det du söker finns inte här. Vill du ha vetenskapliga bevis för LoAs existens så får du söka någon annanstans. Vi har inte några vetenskapliga bevis här inne vilket vi upprepade gånger upplyst dig om. Här inne är vi medvetna utövare.

Vad gäller personliga påhopp och förolämpningar så har du kallat oss allihop för blåögda idioter. I VÅRAT FORUM!!

Så gör oss nu alla den tjänsten att ge dig iväg härifrån och sök dina svar någon annanstans för här får du inga.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
4/20/12, 10:42 PM
#57

#56 Well said Crinalina! Glad

crinalina
4/20/12, 10:48 PM
#58

#57 Tack Alexandraea! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Boxman]
4/20/12, 11:03 PM
#59

#56

"Men det du inte verkar förstå är att vi inte är intresserade av vetenskapliga bevis och fakta här då det räcker för oss att ha vetskapen att det fungerar i våra liv."

Jo -- jag förstår det och jag har förklarat flera gånger att jag förstår det. Men Kathja-R påstod att det finns vetenskapliga belägg för LoA och det var detta jag då blev intresserad av att diskutera. Men om den diskussionen inte intresserad dig så finns det naturligtvis ingenting som tvingar dig att delta i den, inte sant? Men någon annan kanske är intresserad av att föra den diskussionen med mig? Eller talar du för alla medlemmar på hela ifokusnätverket?

crinalina
4/20/12, 11:22 PM
#60

Och Kathja-R gav dig flertalet länkar där du kan läsa vidare och söka dig svar och hon sa också att det är allt hon kan tillföra diskussionen. Det borde kanske ha gett dig en ledtråd att det var allt hon hade att säga i frågan. Men du är inte intresserad av en ärlig och seriös diskussion, du är inte intresserad av att faktiskt hitta svaren på de frågor du ställer för då hade du förstått och gått vidare i ditt sökande.

Som du borde ha märkt vid det här laget så har ingen här inne visat sig intresserad av en diskussion med dig. Detta forum är inte hela nätverket, detta forum är Law of Attraction, denna tråd handlar inte om vetenskapliga bevis.

Är du intresserad av att föra en ärlig och seriös diskussion så kan du skapa en egen tråd där du ställer dina frågor och låta de som kan tänkas vara intresserade av att disutera saken med dig komma till dig istället för att du ska leka troll och kapa andras trådar och tvinga dig fram till en diskussion som ingen vill ha.

Släpp och gå vidare. Och lämna oss ifred.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Boxman]
4/20/12, 11:32 PM
#61

#60

Det får nog bli så, för intelligenta och rationella samtalspartners letar man nog förgäves efter här inne, tyvärr. Jag får gå och se efter om jag inte kan attrahera fram en påse chips ur skafferiet istället.

Flört

(Hör av er om ni någonsin lyckas attrahera fram ett jetplan!)

[Kathja]1
4/21/12, 9:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Jag hade tänkt att släppa detta då det inte ger mig ett dyft, men fann det så roande att du Boxman inte svara på de frågor du får av oss, men hela tiden hävdar att vi ska göra det. Hur tänker du då? Gäller vissa regler för dig och andra för oss?

Vad det gäller diskussionen kring vetenskapliga studiers varande eller inte varnade fick du frågan "Menar du att du aldrig har hört talas om personer som läst någonting som inte du läst och sedan förmedlat den informationen till dig? Hahaha. Grattis! Allt du vet har du läst dig till genom vetenskapliga studier. Jag undrar, har du kanske utfört alla de studierna själv också, för hur kan du annars veta att de stämmer?" av Crianlina (#45) som du vad jag kan se inte svarade på - och där finns fler obesvarade frågor.

Så varför ska vi svara dig då du inte svarar oss?

Vi fattar alla att du bara tycker att det är kul att vara på, det fyller en funktion för dig, får dig att känna dig viktigt och förmer än andra. Att du på något sätt genom att vara påig i din värld skapar ett övertag. Det är psykologist gångbart för jagsvaga individer, man samlar energi på det sättet det är allmänt vedertaget. (och NEJ jag tänker inte ge dig någon studie på det!)

Problemet är dock att de som sysslar med LoA tränar en hel del på att behålla rätt fokus, vilket gör att du faktiskt inte kan reta upp oss speciellt mycket. Det måste vara frustrerande för dig då det lite förtar ditt syfte.

Och vad det gäller vetenskapsdelen så har du fått en förklaring på hur man med hjälp av kvantfysik kan förklara hur LoA fugerar - men du tycks ju inte klara av att läsa det, ännu mindre förstå det. Du fick länken till sidan "Genom rosa glasögon" och hade du läst den, eller boken Fältet av Lynne McTaggart - i den finns det 30 sidor med referenser du kan ju börja med att gå igenom dem. Alla referenser hänvisar dock inte specifikt till LoA (så slipper du hugga på det) men de förklarar hur vi skapar vår väld med hjälp av ett utvidgat energifält, hur medialitet fungerar, hur vi skapar våra jag och våra upplevelser med hjälp av detta fält.

Så att du vidhåller att du inte fattar hur man kan se hur LoA fungera med hjälp av att studera kvantfysik, ja det säger ju en hel del om dig och din förmåga att ta in information.

Så sluta nu att tjata om bevis och läs igenom det du har fått. Jag tror nog att du har att göra en stund med det, om du ska fatta vad det handlar om.

Annons:
[Kathja]1
4/21/12, 12:03 PM
#63

Det här är graden av vetenskap jag ägnar mig åt nu då jag pluggat klart… Lagom nivå för mig! Tungan ute

FrökenFrisk
4/23/12, 6:18 PM
#64

Idag blev jag kallas till arbetsintervju! Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

[Kathja]1
4/23/12, 7:51 PM
#65

Jippi! Hejja dig och grattis till jobbet. Skrattande

crinalina
4/23/12, 8:04 PM
#66

Tjohoooo! Grattis och se nu till att njuta a v det nya jobbet redan nu!! :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
4/23/12, 8:32 PM
#67

Yay! Grattis!!!! Åh va kul!! Glad

linnease
4/24/12, 11:26 AM
#68

Hej tjejer.. Har ni reflekterat över att Boxmans närvaro och inlägg här bara är en perfekt respons på forumets och forummedlemmarnas vibbar?

Klura lite på den.. :) ;)

crinalina
4/24/12, 12:19 PM
#69

#68 Linnease. Självklart har jag förstått det. Det var därför jag fortsatte diskussionen. Han förstod ju däremot inte det . :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
linnease
4/24/12, 1:41 PM
#70

Mm, gött! :) Jag undrade, för jag funderade på om ni diskuterar för att det är kul, eller för att ni bara råkade fastna på den vibben. (Har inte läst tråden så noga, kändes som för mycket motstånd i det för mig)

crinalina
4/24/12, 5:13 PM
#71

Jag finner att jag hamnar i diskussioner ibland, och jag har lärt mig att det är för inspiration och information om saker, beteenden och personlighetstyper för mitt skrivande. Jag njuter i fulla drag av det. När jag känner ddragningen ger jag mig in i det. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
4/24/12, 6:54 PM
#72

Åh.. känner helt igen det! Det är kul!!! Och sjukt intressant!

[Kathja]1
4/24/12, 9:33 PM
#73

När det känns bra (som i kul) är jag på, när det känns fel så släpper jag det - det är iaf tanken! Sedan är det inte helt lätt, men jag jobbar på det, och det är svårt att träna på det om man inte ger sig in i det. Är för mig en bra träning på "att välja känslan" att ge sig in i diskussioner ibland och där i försöka att hålla ett positivt tänk och fokus.

Tror att detta tråd dök upp, för min del, därför att jag på mitt jobb finner att det ibland är svårt att inte "gå igång" på saker som sker. Och det av den enkla anledningen att vi har sjukt mycket att göra och att jag sedan en tid jobbar med kriminella, missbrukande män med diverse neuropsykiatriska sjukdommar - med andra ord deras humör och sätt att vara går upp och ner och hit och dit. Så det krävs en hel del för att hänga med, bemöta och hålla sig själv på rätt bana!

Men som sagt, det är bra träning det med, och en tråd som denna blir en träning inför det! Tungan ute

[Boxman]
4/25/12, 7:18 AM
#74

#70

"Mm, gött! :) Jag undrade, för jag funderade på om ni diskuterar för att det är kul, eller för att ni bara råkade fastna på den vibben. (Har inte läst tråden så noga, kändes som för mycket motstånd i det för mig)"

Fundera också över varför det överhuvudtaget kommer hit människor som ställer besvärliga frågor angående LoA som ni inte klarar av att erbjuda rationellt konsekventa svar på -- om ni nu bara attrahera en massa brasaker.

Flört

Alexandraea
4/25/12, 8:03 AM
#75

#74 Eller…så kan man fundera över varför du attraherade detta forum? Det kanske är någon som vill säga dig att du ska öppna ditt sinne och lära dig att respektera andras människors tro…?

linnease
4/25/12, 9:33 AM
#76

Ingen som sagt att vi bara attraherar massa bra saker, lol! Vibbar all over the place, haha!

Men det är kul med diskussioner Skrattande Jag gillar att du är här och leker med oss, Boxman!

Kathja får övningsobjekt för att lajna upp lite vibbar för jobbet, jag får underhållning, Crinalina får inspiration till en ny personlighetstyp till sitt skrivande.. Riktigt bra!

Annons:
Michael C
4/30/12, 11:09 PM
#77

Boxman, din tur: Bevisa att LoA inte finns, och lämna inte en enda sten ovänd!

[truck70]
5/1/12, 7:07 AM
#78

Ett spelkort, som många andra.

[Kathja]1
5/1/12, 7:12 AM
#79

# 74 Boxman det visar ju vilka höga tankar du har om oss! "bara attrahera en massa brasaker" - det hade ju iof inte varit så dumt, men nej du vi attraherar en massa saker, typ allt i våra liv.

Så i förra veckan attraherade jag att jag skulle bli hotad på jobbet. Inte så bra, men det hade ett syfte i sig, så av en väldigt jobbig händelse kom det bra saker - precis som det brukar vara i livet.

Men jag ser fram emot den dagen då jag bara attreherar bra saker! Eller, nej det gör jag nog inte… Tungan ute

[truck70]
5/1/12, 9:44 AM
#80

man kan inte bara attrahera bra saker. Det här som allt annat går efter balans. Bra - dåligt Upp - ned Vänster - höger osv

FrökenFrisk
5/3/12, 5:29 PM
#81

Imorgon ska jag på arbetsintervju!

Undra när jag kan börja jobba? Skulle tycka Måndag den 4 juni passar utmärkt. Har ju sagt upp mig från gamla jobbet från den 28 maj. Då får jag en veckas semester.

Måste köpa nya arbetskor också… Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

[Kathja]1
5/3/12, 9:03 PM
#82

Grattis! Hoppas att det kommer att kännas rätt när du väl är där.

[luneri]
5/4/12, 7:39 PM
#83

#81 Lycka till! Jag hoppas det går braGlad

Annons:
FrökenFrisk
5/14/12, 9:43 AM
#84

Idag kom beskedet, en annan har fått erbjudande om tjästen…

Men hon sa att den fanns 10% möjlighet att jag kunde bli erbjuden tjänsten om den andre tackar Nej. Så jag håller mig fast, fokuserar och utgår från att tjästen är min!

Men måste erkänna att jag tappade lite hop…

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Michael C
5/14/12, 10:57 AM
#85

"Follow your passion" som de säger di dära gurusarna. Gå dit näsan pekar mest även om du inte ser vad det har att göra med vad du önskar mest. Framgång föder framgång är en annan gammal floskel som kanske inte är så dum ändå.

Jag har också sökt jobb nyligen och hamnat i en jättekonstig situation som platsar i memoarerna, som faktiskt är anledning nog att skriva mina memoarer en dag Flört. Jag sökte det för att jag ville utnyttja den positionen det innebar att ha den tjänsten till det jag vill göra. Bara genom att söka jobbet fick jag ljuset på mig från högt folk som vill lägga krokben för mig av någon anledning. Den värsta stormen är över, och idag dök det upp en ledig tjänst där det jag helst ville göra är själva arbetsuppgiften… Detta är vad jag ville. När jag funderade över var min passion fanns när det var som motigast med jobbdelen kom jag fram till att jag ville lära mig mer om att använda slagruta. Så jag gjorde det, och allt löste sig på önskefronten när jag följde min passion frikopplat från mina önskningar i övrigt.

Så om du vill ha ett visst jobb men för tillfället mest är sugen på en glass, skicka CV och gå genast och köp en stor glass! Fråga mig inte varför men det funkar, det ena leder till det andra om man inte tänker för mycket. Lycka till!

FrökenFrisk
5/14/12, 2:29 PM
#86

#85 Michael C

Så klok, genonom tänkt och bra reflexterat av dig! Tog mig friheten att kopiera din text och mailade min man det du skrev. Det du skriver passar in i båda våra liv just nu. Tack för en AHA-upplevelse!

Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

crinalina
5/14/12, 2:33 PM
#87

#85 Precis så är det! Jag och några till här inne kallar det allmänt för att chilla. Att helt enkelt slappna av och göra det man känner för just för stunden och bara njuta av det.  :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Synnerlig]
12/9/15, 9:18 PM
#88

#86 Jag är så nyfiken på hur det gick med jobbet 🙂

Aktieinfo
3/24/16, 10:52 AM
#89

Jag tycker det är mycket intressant med tankarna om LoA. Dock finns det en del problem som man kanske inte tänker på. En av de grundläggande tankarna är ju att det spelar ingen roll om vi ber/önskar/utsände positiva eller negativa energier/böner/krafter. De får alla sina svar av universum/Gud/alltet. Positiva signaler kommer manifesteras till goda svar och negativa till det omvända. Tex jag önskar bra dagar leder till bra dagar. Önskar jag en miljard kommer det ske osv allt utifrån de tre LoA:s huvudteser. Men nu kommer det svåra med teorin (eller lagen). Ingen önskar att träffa på en otrevlig person eller att bilen går sönder, dock är det någonting som har byggts upp under en tid och resulterar i negativa händelser genom negativa tankar enligt LoA. Något som låter harmlöst vid en första reflektion. Ett annat exempel är att vi drar till oss det vi "förtjänar" dvs goda tankar föder goda resultat och vice versa. Det intressanta är den diskussion som varit med personen Boxman. Om vi utgår från LoA så innebär det enbart att de personer som uppfattat honom som irriterande och jobbig enbart fått det genom sina tidigare negativa tankar. Han är ett RESULTAT av de negativa tankarna som de som argumenterar emot honom. Tex Kathja har bara fått honom som ett resultat av de tidigare negativa tankarna - enligt LoA. Därmed kommer man till paradoxen - det är hon själv som har skapat detta! Hur ska man då förhålla sig till det? Svaret blir att hon får skylla sig själv eftersom hon själv har skapat detta "negativa flöde" - vilket blir en helt osannolik och inhuman hållning. Det finns tre val, hålla med henne och dra på sig samma negativa resultat, det andra är att hon får skylla sig själv (vilket är inhumant = negativt) eller det tredje visa sympati för att själv skapa den positiva laddningen som ska generera framtida positiva resultat. Paradoxen är då att medlidande, empati, sympati enbart visas med vetskap om framtida vinster. Något egenvärde i själva empatin, sympati existerar därmed inte. Går vi flera steg längre så kan vi se hur problematiskt detta blir. Ta tex dåden i Paris och nu i Bryssel. De som har blivit dödade eller skadade har blivit detta genom egen förskyllan, deras negativa depåer har vuxit upp och nu har det slagit tillbaka mot dem själva -allt enligt lagen om LoA. Vilket framstår absurt. Men tyvärr är detta LoA:s yttersta konsekvens om man ska dra LoA till sin spets. Det som är problemet med LoA är att den inte tar hänsyn till flera olika krockande önskningar/intressen, tex jag vill döda person X men person X vill inte dö. Vems önskningar ska uppfyllas? Det sätter därmed fokus på tex Bryssel, självmordsbombaren enbart uppfyllde de personernas negativa tankar som de skadade eller de dödade byggt upp under en längre tid. Vilket är absurt.

Upp till toppen
Annons: