Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 3524 ggr
Evaline
2011-12-04 15:10

Varför vann jag inte?

Var med i en tävling där man kunde vinna en träff med ett band.

Känner en sån stark positiv energi när jag tänker på bandet, och vill så gärna träffa dem! Gick in i tävlingen med självklarhet och tänkte att det här är ju ingenting, och jag kände mig så hoppfull och säker på min sak, hade en kickass motivering och jag kunde knappt sitta still för det kändes som om jag redan vunnit.

Men jag vann inte.

Varför? Och hur ska jag göra för att vinna i framtida tävlingar? Några tips?

Tack på förhand!

Annons:
retep
2011-12-05 14:10
#1

Tävla inte!

Låt vinsten komma på sitt eget sätt.

I din förhoppning att få träffa "bandet" fanns kanske en besvikelse dold… som visade sig innan den skett.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Evaline
2011-12-05 17:12
#2

#1 Jag förstår inte riktigt vad du menar med det sista?

retep
2011-12-05 17:32
#3

Det finns alltid en djupare förklaring, eller kosmisk anledning till allt som sker, eller inte sker. Föreställ dig att du fått din önskan att träffa "bandet" men att det blev en besvikelse och inte som du tänkt dig…Detta vet Intelligensen bakom lagarna som styr det du önskar attrahera och ger dig alternativet att vinna den tävling du trodde att du förlorat. Hoppas att du för möjlighet att träffa "bandet" någon annan gång.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Evaline
2011-12-05 19:37
#4

Jag hänger med halvvägs i vad du säger men i slutet snurrar det till sig!

Men hur ska jag göra nu då? Jag vill verkligen träffa dem. Och den tävlingen liksom uppenbarade sig framför mig.. Om det kommer fler tävlingar, ska jag vara med i dem också? Hur ska jag göra, hur kan jag styra upp tankarna och känslorna på rätt sätt för att lyckas :)? Är rätt "ny" inom detta, bara hållt på med loa i 7 månader!

retep
2011-12-05 21:07
#5

Evaline! Om en stund… Får du säkert tankar och tips från andra här…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

crinalina
2011-12-05 21:08
#6

Jag tror att du kanske gick från att verkligen vilja träffa bandet, till att vilja vinna tävlingen. Du tappade det som var målet på vägen dit. För att nå ett mål så måste man vara öppen för hur man ska komma dit. Sluta fokusera på själva tävlandet och fokusera på känslan du har när du träffar dem. Sluta fundera på HUR det ska gå till utan känn bara ATT det sker. :D Lycka till!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
IamNeon
2011-12-10 18:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#4: Som #6 säger så är det viktigt att vara öppen för andra sätt än en tävling för att få träffa bandet.

Jag skulle "stalka" utgången från konsertkolaken där bandet går ut och in i turnébussen. Även om det är en grind mellan dig och dörren så om du är målmedveten och stannar kvar så kan det ske att bandet kommer fram.

Jag är helt ny för LoA och vet inte om detta är riktigt min typ av livsfiolosofi eftersom jag inte är så insatt i det än, men det jag vet är att om du utökar dina chanser till det du vill ha genom aktiv handling (så som stalka bakdörren) och tror/litar på det så är också chansen större att du kommer att få din vilja igenom.

Jag har ett levande exempel på detta från i sommras när jag var på en konsert som jag hade väntat på i 8 år. Det var min faoritartist genom tiderna som valde att göra en liten spelning i lilla Sverige. Självklart var jag där. Efter konserten gick jag bakom byggnaden och väntade bland folkmassan på att artisten skulle komma. Men klockan gick och jag vägrade gå därifrån medan alla andra började gå hemåt/till hotellen.

Nu är det så att denna artist inte är känd för att komma fram till sina fans och ge autografer och annat, och detta visste jag. Men jag vägrade acceptera att jag inte skulle få träffa honom och stod vid grinden till 2 på natten i kylan (ja, det var hemskt kallt att jag skakade som ett asplöv) och trodde verkligen på att jag skulle få träffa honom.

Sedan plötsligt ser jag hur han kommer mot grinden, öppnar den och kommer fram till mig, frågar mig vad jag heter och signerar min lilla handfläkt och skakar hand med mig två gånger och pratar med mig.

Jag kan inte hjälpa att tro att det hade med LoA att göra. Jag litade helt enkelt på det som jag då skulle ha kallat "slumpen att få träffa honom". Men jag börjar tro att det ligger någonting mer i detta än bara slump, att min envisa tro på att verkligen få träffa honom var nyckeln till detta drömmöte.

Evaline
2011-12-10 19:48
#8

#7 bandet jag vill träffa brukar komma ut innan och efter sina konserter, jag vill bara så gärna ha en mer privat, en egen träff med dem..

Det du säger låter fantastiskt :) vad kul för dig!

Förra året gjorde jag likadant, vi var fyra personer som höll på med loa och verkligen ville träffa bandet. dock hände det inte :/ blev extremt besvikna, vi var ju så fokuserade och säkra på att det skulle hända.

retep
2011-12-10 22:01
#9

För att inte begränsa sig och de oändliga möjligheterna med LoA. Så är det av stor betydelse att inte se det som något man håller på med, utan som en absolut verklighet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Evaline
2011-12-11 01:25
#10

#9 ja men jag visste in hur jag skulle uttrycka mig…..

retep
2011-12-11 10:21
#11

Jag förstår Evaline! Jag vill bara ge dig en inspirerande tanke.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Evaline
2014-12-17 14:36
#12

Det har gått tre år sedan, men jag vill bara titta in och säga att jag vann en annan tävling, och fick träffa bandet, bara en månad efter att jag skrev den här tråden :-) där ser man!!

retep
2014-12-17 17:19
#13

Där ser man!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Älvan
2014-12-17 17:39
#14

Eveline Vad roligt. Outgrundliga är universums vägar för att man ska få sina önskningar uppfyllda :)

[Kathja]1
2014-12-17 19:05
#15

Åh vad roligt! Då blev allt som det skulle. Kul att du kom tillbaka och berättade det. Hoppas att du blev nöjd med ert möte.

Otroulig
2014-12-17 19:11
#16

Vad kul, tack för att du berättar!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2014-12-17 20:34
#17

Ja vad roligt att du fick träffa dem till slut 🥳

Och haha, kul att jag såg tråden och tänkte oj, många svar på en tråd som jag inte ens sett förr.. sen ser jag svar från Crinalina och tänker oj är hon här igen! Och då nånstans börjar jag titta på datumen och ser att tråden har några år på nacken 😃

Välkommen tillbaka iaf!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: