Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 3923 ggr
Stella_Polaris
2011-09-30 10:37

Vision board

Jag har inte läst The Secret, men jag har läst OM The Secret och en central del i önskningarna där verkar vara att göra en Vision Board där man klistrar upp bilder och ord som man önskar dra till sig.

Vad är era erfarenheter av det här? Använder ni er av vision boards och hur har det fungerat?

Jag är ju helt ny på LoA men funderar på att göra en vision board vad gäller mina stora önsknigar i livet, ex. arbete, bostad, relationer, ekonomi etc.

Annons:
szirius
2011-10-04 11:34
#1

Jag gjorde en sådan önsketavla för många, många år sedan. Den idén finns även inom feng shui. Tavlan blev bortglömd och nedpackad i en kartong, och kom fram flera år senare, då jag ganska förvånad såg hur punkt efter punkt på min lista förverkligats, hur bilder jag klippt ut är hur det ser ut i mitt hem nu osv. Glad

crinalina
2011-10-04 15:42
#2

Jag gjorde en vision board för flera år sedan, och idag har många av de sakern gått i uppfyllelse, medans andra inte gjort det. De sakerna som inte gjort det hade jag dock inte hela mitt hjärta med i.

Idag använder jag mig av mitt skrivande för att visualisera mitt liv. Jag skriver helt enkelt ner vad jag vill ha som en berättelse i nutid. Där går sak efter sak i uppfyllelse. Jag har även en vision board någonstans i min lap top, men sakerna där ligger långt fram i tiden så den tittar jag inte på. :D

Jag finner det lättare att släppa önskningarna när jag skrivit av mig dem, eller klistrat upp dem på en vision board.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2011-10-04 22:19
#3

Jag hade en period när jag använd en framtidsspegel. Ett tips från Sanna Ehdin. Man skulle använda en spegel för halvfigur . Till vänster om sin ansiktsbild skulle man klistra upp meddelandet " Jag lever min dröm" och till höger " Jag värderar mig själv" Sen skulle man fylla på med bilder hur man ville att det skulle vara och kännas i sitt liv.

Så skulle man läsa sina meddelanden och se sig i spegeln och på bilderna.

På mig fungerade det inte - men jag var oxå i en period av sorg. Eller rättare sagt det har inte manifesterat sej än.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Stella_Polaris
2011-10-05 08:51
#4

szirius: vad häftigt! Häftigt att ha det på papper också så att du tydligt kan jämföra ditt liv med hur dina önskningar såg ut för några år sedan!

crinalina: du har nog helt rätt i att de där önskningarna där hjärtat inte är med kommer inte att hända.

otroulig: just det ja, den boken har jag också läst.

Jag ska börja samla bilder i en mapp på datorn och fylla på med saker jag vill ha i mitt liv. När jag är klar kan jag göra en digital vision board så får vi se vad som händer. Ska man be om en viss tidsgräns också? Jag skulle gärna vilja ha ett ställe på landet ganska snart och inte när jag är 80 tex.

crinalina
2011-10-05 10:24
#5

Tid är relativt, som Einstein sa. Det du önskar kommer när du är redo för det helt enkelt. Ibland sker det mer eller mindre direkt och ibland tar det lite längre tid. När man är i rätt sinnestillstånd för det, så dyker det upp. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2011-10-05 13:27
#6

"Tid är relativt, som Einstein sa. Det du önskar kommer när du är redo för det helt enkelt. Ibland sker det mer eller mindre direkt och ibland tar det lite längre tid. När man är i rätt sinnestillstånd för det, så dyker det upp. :D"

Extremt bra inlägg, crinalina!!!!  :D  Exakt så, alltihop! Och det man ändrar med vision boards eller med att fokusera på saker man vill ha eller redan gillar eller vilka metoder som helst är just sin sinnesstämning - sedan följer resten av sig självt. Så, alla metoder som får en på bra humör är bra metoder!  Eller  såna som får en från ruttet humör til en aning bättre om det är en sån dag.. ;)

Annons:
crinalina
2011-10-05 13:41
#7

TACK, linnease, ett sådant beröm ifrån dig är mycket värt. Jag är ju ett stort fan av din visdom och din förmåga att uttrycka den på ett bra och för tillfället rätt sätt. :D

Och det är ju precis så som du skriver, ALLT och ALLA metoder som får en att ta ens det minsta lilla steg uppåt på humörsskalan är bra! Beröm är en sådan sak. :D haha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2011-10-05 13:43
#8

Hih, detsamma!! Och, det du skrev den här gången var så bra så jag nästan blev avundsjuk.. :D

linnease
2011-10-05 13:45
#9

Visst är det en skön frihet i att det inte finns nåt särskilt man behöver göra, utan bara nåt vadsomhelst som får en på bättre humör i stunden!

crinalina
2011-10-05 13:53
#10

Det är en underbar känsla. Den senaste tiden så har jag fått jättemycket positivt respons i mitt yrkesliv, vilket är helt fantastiskt och precis vad jag behöver för att orka fortsätta jobba 55 timmar i veckan en månad till. :D När gästerna på restaurangen talar om för mig hur duktig, trevlig och glad jag är och att det gör dem glad så blir man alldeles varm! Och jag gör ju ingenting annat än mitt jobb och är mig själv under tiden!!!! :D

Sedan finns det ju stunder när man behöver teknikerna också, men de stunderna blir färre, lättare och kortare för varje gång. :D

Man kan dessutom inte bli på FÖR bra humör, enligt mig! :D

Apropå avundsjukan så är det ju bättre att känna visheten och kärleken för ett inlägg istället för avundsjuka. Men det vet du ju redan! ;)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2011-10-05 14:08
#11

Skrattande Åh, härligt!! Fick en inbjudan för nån timma sedan till ett spännande event, kreativitet och utveckling av företagsidéer inom surf/spel/spa-brancherna här, satt och jobbade på vibben av riktigt sköna människor och riktigt roligt och mycket positiv energi under eventet.. Att vara sig själv på jobbet och få massa positiv respons på det är en perfekt match till den vibben!! :D Shit, jag manifesterar saker snabbt nuförtiden!! (Eller, bättre sagt, jag hittar vibben av vad jag vill ha fort! Och universum måste ju börja matcha det så fort jag hittar det.)

crinalina
2011-10-05 14:19
#12

Jag bestämde mig nyligen för att följa min dröm om att skriva, och startade min blogg, sedan bestämde jag mig för att jag skulle anmäla mig till en skribentkurs jag vill gå, trots att jag inte hade pengarna till det. Två dagar senare fick det extrajobbet jag just nu jobbar så mycket på. När jag sedan anmält mig till kursen fick jag förfrågan om att bli medhjälpare här på LoA i Fokus och får ju då skriva artiklar om jag vill. Häromdagen kom en gammal jobbarkompis in på mitt första jobb och han har börjat jobba på en nystartad tidning här i trakten och de letar folk, så nu väntar jag på kontaktinformation till det. Det är superhäftigt!! :D

Det är inte så ofta jag aktivt sätter mig ner och faktiskt försöker hitta vibben av vad jag vill ha, det är någonting jag ska jobba på! Tack för tipset! :D Några tips på hur man gör det bra? Du är ju expert! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2015-05-26 07:08
#13

Oj det här var en riktigt gammal tråd, hehe. 

Men jag lyssnade på Melody Fletcher igår och hon hade lite bra tips på praktiserande av  LOA. Intressant - jag tror hon har skrivit någon bok. Ja "Delibrate receiving" 

Ha! upptäckte att man kunde ladda ned hennes e book gratis här 

Vad gäller vision boards så kom hon med ett väldigt bra tips. Att faktiskt behålla de grejer man redan manifesterat. På det viset så lurar man egot lite och mixar ihop det som man fått och de som man vill ha. Allt finns ju redan i känslan.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2015-05-26 22:19
#14

Vilket bra tips, Otroulig!! Smart tänkt 😎

Och bra tråd, som jag nu läst igenom! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: