Annons:
Etikettom-sajten
Läst 11642 ggr
SandraBo
2010-12-13 21:45

Presentationer av medlemmar

Här är ni välkommna att fylla på med medlemspresentationer.

Dels presentation av er själva, men även om er första kontakt med LoA.

Varma Hälsningar
SandraBo

-Värd på Law of Attraction iFokus

  • Redigerat 2021-01-08 13:52 av Niklas
Annons:
SandraBo
2010-12-14 21:57
#1

Då börjar jag då ^^

Mitt intresse för Law of Attraction (LoA) började redan som 17-åring då jag såg The Secret för första gången.
Jag använde mig av det i mycket liten skala till en början, och förstod inte riktigt innebörden utav det, förrän jag introducerade filmen för min nuvarande sambo för runt hösten -09.
Vi har spenderat många timmar ihop och diskuterat kring ämnet.
Då jag ville fördjupa mig mer kring ämnet så listade jag alla personer som var med i The Secret och började leta upp varje person för sig. Till min glädje hittade jag mycket litteratur, hemsidor och videor på internet som jag gärna vill dela med mig av. Men jag ville även hitta andra människor att diskutera detta underbara ämne med (därav skapandet av den här sajten).

Om jag ska berätta lite om mig själv då. Jag är en glad, positiv och öppen värmlänning på 20 år som bor och jobbar i Göteborg (dock ursprungligen från Kristinehamn). När jag inte läser litteratur kring LoA så älskar jag att virka, jobba, umgås med sambon & vänner, titta på serier och blogga i min inspirationsblogg, Roofless.

Varma Hälsningar
SandraBo

-Värd på Law of Attraction iFokus

[GunillaF]
2010-12-29 23:48
#2

Gunilla. Sajtvärd på Healing och Medarbetare på Medialt.

En kvinna i "mellanåldern" från Västernorrlands inland.

Gillar livet. Affirmerar mycket och är positiv till min läggning.

Arbetar heltid om dagarna på ett IT-företag och kvällar och helger brukar jag heala människor som ber mig göra det.

Mina (vuxna) barn och mina barnbarn försöker jag träffa så mycket jag hinner.

[Spanaren]
2010-12-30 09:33
#3

Är en tidsbeprövad sjukpensionär som gillar livet, naturen, djur, fotografera, läsa böcker, laga mat och själva livet.

Gift och vi har en underbar blandis som heter Odi som är 11 år.

Dagarna går för fort när man har roligt Tungan ute /kram

Elpida
2010-12-30 13:36
#4

En kvinna i "övre 30-års åldern" som kom i kontakt med The Secret genom min man som snubblade över boken och gav den till mig.

Är smålänning och bor med man och döttrar i villa tillsammans med vår softie Zeb.  Jag använder mig så gott som dagligen av affirmationer och jobbar just nu ganska mycket på min personliga utveckling. Lägger tarot och skickar lite healing då och då, är instruktör i Zumba som ger mig en lyckokick varje gångGlad.  På dagarna är jag projektadministratör på ett företag med alldeles förträffliga kollegor!

Trevligt att vara här!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Indiania
2010-12-30 14:23
#5

Indiania. Medarbetare på healing. Nybliven pensionär, har arbetat inom vården hela mitt liv och tycker mycket om både människor och djur.

Jag har en sambo sedan 36 år tillbaka och två underbara döttrar.Har en helsvart katt som heter Oscar.

Försöker vara positiv och hitta något gott i allt som händer, finns inget som är slumpartat i mitt liv.

Har varit intresserad av healing i ca 15 år.

Lycka till med sajten! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[rore]
2010-12-30 15:42
#6

Rore. Medarbetare på existens och personligutveckling.

Lycka till med saiten.

Annons:
Pagan
2010-12-30 17:28
#7

Hejsan Pagan här. Medarbetare på tarot. Försöker också få med så mycket affirmationer och positvitet i min vardag det bara går. Har läst The secret och sett filmen ett antal gånger och även läst Flertal böcker av Esther Hicks

Vilken superbra idé att nå ut med The secret tänket så här. Varmt lycka till med sajten och den är addad bland favoriterna så klartTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2010-12-30 21:09
#8

Isa 56. Medarbetare på Tarot. Affirmerar det mesta i tillvaron, med blandat resultat. Är 54 år gift, fyra utflugna barn och fyra barnbarn och en hund. Jobbar som operatör inom plastindustrin.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Hellas
2010-12-31 01:25
#9

Hejsan,
Helena-K heter jag
Sajtvärd på Medialt iFokus
Har två vuxna barn
Brinner för Spiritismen
Är Medium under ständig utveckling
Arbetar i IT snurran

Fritiden ägnas åt att njuta av livet med allt vad det innebär.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Farwuq
2010-12-31 19:46
#10

Jag hakar på.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

hatchepsut
2011-01-01 14:15
#11

Jag me´…:)

Farwuq
2011-01-01 16:20
#12

Jag såg filmen och läste boken The Secret redan för något år sedan. jag blev intresserad direkt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Howliten
2011-01-02 10:43
#13

Sanne heter jag.

42 år snart 43, kvinna. Make och son.

Medlem på många sajter här på iFokus, de flesta har med medialitet, övernaturligt och personlig, andlig utveckling att göra. Intressanta ämnen.

Gillar böcker, de har alltid följ mig. Driver ett bokantikvariat på nätet och in real life.

Hobbies, träna - jogga, styrketräning och poweryoga. Läsa, fast det är ju egentligen lite jobb också.

The Secret och Be så ska du få är 2 böcker jag läst. Har haft svårt med affirmationer men det här med afformationer var något helt annat. Passar mig som handen i handsken. Skrattande

Jag är glad. Är du?

Annons:
Monis2
2011-01-02 12:10
#14

Mona heter jag

47 ar,kvinna 2 barn.

Bor pa Costa Del Sol Spanien.Jobbar med forsaljning.

Har alltid var intresserad av amnet.

Har bestallt The Secret pa en svensk bokshop harnere.Far den i dagarna,nagot jag verkligen ser fram emot:)

Ska bli kul att vara med har pa på Law of Attraction iFokus.

Passar mig perfektGlad

tommytoe
2011-01-05 10:47
#15

Hej!

Tommy heter jag. Är medlem på en del andra sidor här, och nu blev jag medlem här också.

Är intresserad av det övernaturliga, relationer, vänner, musik, resor, film mm.

Är gift o har 2 barn.

Jobbar i vården.

Ilya
2011-01-05 14:11
#16

18 årig tjej från Stockholm. Väldigt djup, filosofisk, öppen, pratglad och social tjej som älskar kreativt, humor, dans, att träffa nya människor, musik och framförallt: djur.

Det var när jag blev deprimerad vid 12 års ålder som omständigheterna gjorde att jag sökte ljuset på mediala plan och blev intresserad av det övernaturliga. Har varit medlem i en bokklubb som heter Livsenergi, där hämtade jag väldigt mycket inspiration.

Fått mycket hjälp av diverse och idag mår jag mycket bättre.


Mads
2011-01-05 21:04
#17

Madde heter jag, eller Madeleine.

Har varit både Sajtvärd och Medarbetare genom åren på några forum. Blev glatt överraskad över att finna denn sajt då man aldrig kan ha för många smultronställen att söka sig till.

Är 32 år gammal och ensamstående med en härlig pojke på 3 år. Har varit medial sedan jag var barn men började inte utveckla detta förrän 2008 när jag hittade iFokus. Har de senaste åren gjort myyycket soulsearching och tror nog att jag äntligen kanske funnit mig själv och lyckan i det.

Kram på er

Amor Vincit Omnia

hejo
2011-01-06 14:12
#18

Hej! Henrik heter jag och bor i Söderhamn. Singel och väldigt intresserad av det mesta som har med IT att göra.

Började ägna mig åt personlig utveckling mer medvetet när jag gick i gymnasiet, främst eftersom jag ville fungera bättre socialt (hade social fobi en tid). Idag trivs jag med den jag är och hur jag har det.

Håller alltid lite koll på ämnet av ren nyfikenhet och det var så jag hittade den här iFokus-sajten. :) Law of attraction är ett spännande sätt att tänka! :)

Maggan71
2011-01-07 21:47
#19

Läser The Secret just nu faktiskt, men det blir bara några få sidor varje kväll. För tillfället har jag "fastnat" vid Tacksamhet och försöker varje dag tacka för allt som jag annars tagit mer eller mindre för givet.

För några år sedan läste jag "Hur man spelar livets spel" av Florence Scovel Shinn. Den är åt samma håll.

Jag har "alltid" varit medveten om att det ligger mycket sanning i "What goes around comes around" och jag försöker vara positiv och vända tankarna när jag kan. Om grannarna spelar hög musik en sen kväll så är jag tacksam för att de låter mörkrädda mig veta att jag inte är ensam i huset. *ler*

Jag har precis hittat hit och ser fram emot att få vistas här med er! Jag är periodare vid datorn, men när jag har en dataperiod lär jag vara ganska aktiv i forumet.

Frånskild 4-barnsmamma, snart 40 år gammal, gillar att läsa böcker och att träna. Arbetar med (vuxna) missbrukare.

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

[MargaretaA]
2011-01-07 22:30
#20

Tittar in och tackar för en intressant och spännande sajt.

Själv är jag en kvinna på 50+ som intresserar mig för både personlig och medial utveckling. Sedan några år aktiv på olika fokussajter och gammal Sajtvärd på Livskvalitet, numerar medis där.

Nu ska jag läsa in mig på alla artiklarna här Glad

Annons:
Thyra4
2011-01-08 01:28
#21

Ninni heter jag och har varit sökande sedan 70-talet pga psykisk ohälsa. Idag mår jag mycket bättre men söker hela tiden vidare. Känner till det här med tankens kraft och har faktiskt börjat att tillämpa det nu och det funkar på det ekonomiska planet. Sen är det ju så att jag känner mej väldigt nöjd med mitt liv nu, men jag vill gärna förbättra livet för mina barn och barnbarn.

Kramar/Ninni

[marion69]
2011-01-10 15:49
#22

Oj, jag har inte ens märkt att denna sida finns! Men vad kul. Jag har nyligen sett the secret och läser boken samtidigt.

Det är väldigt intressant och jag vill gärna fortsätta forska i det.

Neve
2011-01-11 21:27
#23

Kvinna, sökande sedan många år. Har valt glädjen framför mörkret, skrattet framför tårarna. Ser fram emot resten av livet.

Gillar att skriva, läsa och lyssna. 

Har tre egna barn, en älskad man samt några extra personer som vi också räknar in i vår familj. 

Är ganska ny här på iFokus, detta är andra inlägget överhuvudtaget, så jag får lite nybörjarkänsla, förstår mig inte riktigt på alla funktioner, men det löser sig med tiden!

Om du fick välja den bok… är inlägget där jag beskriver hur jag hittade Attraktionslagen, enligt texten nedan.

Många böcker om tidigare liv, andlighet och Andra sidan har jag läst, men när "Självkänsla nu" kom i min hand för snart fem år sedan var det startskottet på en personlig utveckling som inte går att beskriva. Jag tror inte ens jag läste ut hela boken, men den fick mig att omvärdera mitt liv, att se mig själv på ett helt annat sätt och genom det gå vidare dit jag egentligen ville. Den andra viktiga boken, som jag håller på att läsa just nu, är "Attraktionslagen" och den har gjort samma djupa intryck och har knuffat mig i en ny riktning, som känns enorm! Böcker är oerhört viktiga för mig och jag har läst väldigt många i mitt liv. Inte heller kan jag riktigt säga att det just är böcker om personlig utveckling som har "utvecklat" mig. Många av de böcker som är viktiga för mig är påhitte-böcker, men lika fullt med en djup mening och en ny stig. Jag håller med alla er andra som säger att vi får rätt bok vid rätt tidpunkt. Jag har till exempel köpt "Att välja glädje" av Kay Pollack för flera år sedan, men har aldrig lyckats komma fram till att läsa den. Trots det har jag ändå valt just den livsstigen, jag har valt glädje som livsfilosofi. Kanske det räckte att ha den i min ägo?

szirius
2011-01-19 18:22
#24

Åh, det låter som att det är så enkelt för er andra- eller skriver ni i affirmationer kanske? Tungan ute " hej hopp , jag är så positiv och glad" Flört

Jag skulle ljuga om jag sa att jag har en naturlig, positiv läggning, utan i stället handlar det för mig om att bryta negativa tankemönster som har varit mer eller mindre ihärdiga under årens lopp.

Många vägar leder till Rom, och jag blev ordentligt medveten om mina tankar via en kurs i mindfulness för några år sedan, där många övningar handlade om att börja uppmärksamma sina tankar. Jag insåg då att jag hade en nedlåtande, arg inre röst som klankade ner på mig själv och allt jag gjorde i stort sett non stopFörvånad. Så jag är inne i ett intensivt arbete att försöka skapa en mer kärleksfull röst inom mig.Det går upp och ner och jag är glad att ha detta att dela med er andra.Glad

Jag har alltid dragits till det själsiga och andliga fältet, och studerat intensivt i många esoteriska ämnen- men det här känns som en nyckel för att kunna gå från tankestadium till att LEVA det jag lär mig.

[Vintersaga]
2011-02-02 23:09
#25

Heter Rickard, 51 år, och är en sökare och finnare sedan många år. Håller på med mediumskap, astrologi, healing och har fördjupat mig inom området personlig utveckling genom böcker och en distanskurs på den fokussajten.

Mitt intresse för LoA kommer från många olika böcker - men den film och bok som flest hänvisar till, The Secret, har jag inte sett eller läst. Istället är det "Hur man spelar livets spel" av Florence Scovel Shinn som någon nämnde i tråden och liknande böcker som har gett mig inspirationen till detta tänk.

LoA är också en andlig lag enligt mitt sätt att se på det - eller "lika dras till lika" som vi brukar säga inom det mediala… ;-) Det betyder att vi automatiskt drar till oss människor och situationer som avspeglar vårt sätt att vara i nuet!

[Heli-Maria]
2011-02-06 16:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Hejsan!

en till ny medlem, Heli-Maria. Vem jag är kan ni läsa i min profil.

Law of attraction kom med boken, sen filmen. Lever helt efter det idag, det jag önskar, hur jag tänker, allt lever efter Law of attraction, då jag märkt att det fungerar.

Må so gott :D

Gopsmor
2011-02-11 02:58
#27

Jag fick boken i julas av min morbror som är den mest godhjärtade människan som finns, han har skickat den till halva släkten och har bestämt möte med oss för att repetera och vittna om hur vi har fattat konceptet Glad

Annons:
[Mastre]
2011-02-13 16:16
#28

Jag märkte som barn att det fanns vissa samband som inte kunde förklaras med det vanliga tänkandet. Det mystifierade mig ända tills jag kom i kontakt med begreppet "law of attraction" för några år sedan när jag läste böckerna om "The Abraham Teachings". Då förstod jag hur det hängde ihop.

Jag har också experimenterat med att skapa fram saker och analyserat min personliga historia utifrån konceptet, och det förklarar en hel del. Jag kan bland annat se varför jag dragit till mig vissa personer, och hur fokusering på en situation skapat en spiral av nya händelser av samma slag.

Livet har fått ett lyft sedan jag började jobba medvetet med attraktionslagen och Abrahamska övningar, och jag tänker mer och mer på vilka möjligheter som faktiskt finns, hur man kan gå utanför de vedertagna gränserna. Bland annat har jag lyckats växa fysiskt en halv centimeter! Glad

Aldebaran
2011-02-14 01:30
#29

Intressant sajt, medlem sedan nu…Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Looseit]
2011-03-06 09:15
#30

Hej, jag är ny här så jag tänkte presentera mig.

Pia heter jag, är 48 år och bor i Malmö. Har vuxna barn och ett härligt barnbarn. Jag kom i kontakt med LoA genom filmen The Secret, och där öppnades nya dörrar för mig. Jag tittade på den om och om igen. En massa poletter trillade ner och jag förstod att jag, genom mitt sätt att tänka, attraherade fel saker i mitt liv.

Jag rannsakade mitt liv och började med en stunds meditation varje dag och där tänkte jag på allt jag har att vara tacksam för. Sen den dagen så har hela livet vänt. Jag har harmoni i mitt liv. Allt har gått som jag velat. Jag fick en större summa pengar helt oväntat, jag har kunnat flytta nära de personer som jag helst vill ha i mitt liv, mina nära och kära. Jag har fått ett nytt jobb och jag har köpt en bil som ger mig frihet. Jag är inte längre RÄDD för livet. Jag litar på att hjälpen finns där alltid om jag skulle behöva den. Jag ber om hjälp - och får den. Don't loose the faith, lita på att det finns goda krafter omkring dig som vill dig väl. Först då händer det saker!

Sadhana
2011-03-06 14:08
#31

Pysselpassionerad yogini som gärna målar tavlor med affirmationer & stärkande budskap. Övertygad om att tankens kraft är enorm!

Läser gärna och mycket, gärna om personlig utveckling. Fyller mitt liv med energi & sinnliga intryck, och prioriterar enkelhet högt.

Tror på att komma på vad man älskar i livet; och så göra precis det !!

Sadhana

tommytoe
2011-03-07 08:39
#32

#30 Så härligt att det blev så positivt!

Skogshumblan
2011-04-13 21:24
#33

Hej hopp, har just blivit medlem här inne. Har under ett par månaders tid börjat förstå mer och mer av det här med LoA och har vid ett par tillfällen stött på "retep" i olika diskussioner och därigenom fått mig mågna tankeställare i positiv mening och blev därur mer nyfiken på LoA.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tuva-Lena
2011-04-20 22:52
#34

Hej allihopa!

Intressant sajt och självklart ligger det mig varmt om hjärtat att få ta del av universums hemligheter! Är annars Sajtvärd på alternativbehandlingar men känner mig redan hemma här eftersom jag ser flera kända anisikten poppa upp allt eftersom. Hittade LoA när jag satt och ögnade igenom alla spännande sajter som finns på iFokus. Hur har jag kunnat missa den här?!

Känner mig vilse i pannkakan så här i början, även om jag har stött på ämnet tidigare genom boken The Secret. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
MaMaMade
2011-05-09 22:49
#35

Hej!

Trillade in här på ett räkskal när jag ville fördriva lite tid.

Har en personlighet liknande szirius. Försöker vara positiv men fastnar lätt i negativa tankemönster…har haft det tufft de senaste åren. Har hört talas om LoA (på Alternativa Behandlingar tror jag visst att det var…el vad säger du Tuvan?) men har aldrig lyckats uppbåda kraft att ordna hem bok o läsa. Här kan jag kanske lyckas lära mig förstå o vända på mina gamla invanda negativiteter till ngt som gör att livet vänder för mig o min familj!

Har (strax innan jag hittade den här sajten) skrivit ner några affirmationer för att "träna" o det där med afformationer är verkligen intressant! Ser fram emot att få sitta o läsa igenom allt ni sagt o säger här inne!

Kvinna, 47 år, har en (samma) karl sedan 27 år, 3 barn, hundar, katter, gillar lugn, ro o natur, handarbeta, laga mat o baka, få vara mig själv…en social ensamvarg.

crinalina
2011-07-06 14:10
#36

Hej, Carina heter jag, är 41 år och vad glad jag blev nu när jag hittade den här sidan.

Jag har förändrat hela mitt liv med LoA, inte alltid medvetet men alltid med en undermedveten förståelse. Första gången jag kom i kontakt med LoA var för några år sedan när jag slötittade på Oprah Winfrey och det gick rakt in i mig när jag insåg att det är ju precis så det funkar. Sedan dess har mycket hänt.

För 2 och ett halvt år sedan hade jag, inom en 3-månaders period förlorat min pappa till cancer, min bror i ett gräl (som från hans sida pågår än idag) och min sambo då han gjorde slut. Min son hade flyttat hemifrån, jag hade ingenstans att bo, jag hade inget jobb och jag ville bara dö. Det var då jag bestämde mig för att bryta mitt negativa mönster och från första tanke till aktion gick 5 dagar och jag flyttade till Spanska solkusten. Idag har jag världens underbaraste sambo, jag har ett jobb som jag älskar, jag bor vid havet, solet och värmen (en livslång dröm som jag nämnde för min son två år innan jag flyttade), jag har en alldeles nystartad blogg där jag skriver om livet, kärleken och hur man kan nå dit. Jag har inte uttryckligen blandat in The Secret än, då det kan skrämma en del, men den biten kommer. Bloggen låter mig göra något jag alltid velat göra, skriva och hjälpa andra människor. Jag lever mina drömmars liv nu, och mer väntar där ute. Jag vill bara njuta av varje steg så jag tar det lugnt. Jag har ju hela livet på mig.

Men egentligen var det inte förrän förra sommaren som jag medvetet började praktisera LoA, när jag och min pojkvän hade en tuff period. Det räddade vårt förhållande och förbättrar det för varje dag som går. Det förbättrar mitt liv för varje dag som går. Jag skrev mitt drömliv som en berättelse förra sommaren och sak efter sak faller nu på plats.

Jag rekommenderar också alla att läsa The Power, efterföljaren till The Secret. En bok, som jag anser vara ännu starkare än The Secret.

Har också googlat, läst och studerat många andra författare och LoA-följare och rekommenderar alla att göra detsamma.

Jag anser mig vara världens lyckligaste människa idag, inte illa för någon som inte ville för ett par år sedan! :D

Kram/Carina

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Stella_Polaris
2011-09-16 12:24
#37

Hej,

Jag är nyreggad här och vill presentera mig!

Kvinna i 30-årsåldern som bor med man och katter i en större stad. Jag har alltid varit intresserad av det "övernaturliga" även om jag aldrig direkt fördjupat mig i ämnet.

Jag har varit intresserad av attraktionslagen i kanske tio år och vill gärna läsa och lära mer om den.

[Kathja]1
2011-11-12 20:10
#38

Hej får väl sälla mig till gänget genom en presentation…

Blev medlem här igår, blev så glad över att hitta fler "lika tänkande" eller "lika intresserade" kanske jag ska kalla det. Är utbildad socionom, men tröttnade på kommunalsvängen och jobbar nu hemifrån som min egen. Kom in på detta med attraktionslagen via "Samtal med Gud" boken för några år sedan, den och Abraham Hick är mina favvisar. Sedan har det blivit en hel del läsande och praktiserande genom åren.

Är 42 år och bor granne med Ullared sedan snart fem år sedan, men är annars från Göteborg. Har en massa LoA historier att berätta, bla om hur vi fick vårt hus. Har tre nu utflyttade barn, dotter på 17 som går gymnasiet uppe i Göteborg, en dotter på 19 som är sambo och jobbar nere i Holland och en son på snart 21 som pluggar i Australien. Är nygift med mitt livs kärlek (det bröllopet är en riktig LoA historia!), och njuter av livet till fullo.

Men så har det inte alltid varit… Har väl fram tills jag skilde mig 2002 varit som många andra:osäker, jagsvag, depresiv, ångest, oro mm. När jag skilde mig var jag inte rädd för hur det skulle funka (ensam med tre ungar, inget jobb, ingen lgh…) utan jag var rädd för att möta mig själv. Visste helt enkelt inte om jag skulle gilla mig när jag väl hittade mig. Men det gör jag! Livet är gott att leva och för var dag blir det bara bättre. Drömmarna är många och en av dem är att hitta några som är intresserade av just detta med attraktionslagen att träffa då och då för samtal och utveckling.

[Brilwemand]
2011-12-27 00:32
#39

Hej alla!

Jag är en sån där LOA fantast :D

Blev helt såld på det när jag läste boken The secret, sen såg filmen, sen lyssnade på talboken en massa gånger. Har hållt enklare kurser i sådant för små grupper och har även coachat folk via mail. Reiki ärmin andra stora andliga intresse och då jag är Reiki master så har jag initierat andra i det.

Efter några personliga kriser hamnade jag på noll och håller nu på att hitta min väg tillbaka. Jag har erfarenheten och kunskapen, men söker nu hitta glöden.

Playja
2012-01-05 17:25
#40

Hur har jag lyckats med att missa denna sajt? Skäms

Annisangel
2012-01-20 07:44
#41

Hejsan, hejsan!

Jag säger verkligen som ovanstående, hur har jag lyckats med att missa denna sajtSkäms tror jag vet svaret…. Har inte kollat listan längre ner utan bara gått som en blind råtta fram till nu och tassat…

Jag heter Annika och är 35 år och har en liten flicka på 14 månader som heter Nova!

Kramkram

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
gladmymlan
2012-04-01 12:10
#42

Hej!

en liten presentation av mig som ny här då;

Jag är 27 år ( eller..har varit 27 de senaste nio åren tss;)

Jag bor på landet på vår lilla hästgård med våra tre hästar, två hundar tre ungar och så sambo och jag då.

har alltid varit andlig- reinkarnations-tänk, spökälskande, glad,nyfiken människa, vegetarian, tror på positiv förstärkning aldrig bestraffning, och har inställningen " var inte emot krig, var istället FÖR fred".

kom i kontakt med lagen om attraktion för några år sen, och forskar ständigt i hur allt hänger ihop. arbetat som dögrävare-kyrkvaktmästare senaste sex åren, men även blivit utbränd och varit sjukskriven, något som varit oerhört nyttigt i min inre utveckling.

Jag är nu på gång att starta eget som barnboksförfattare, illustratör serietecknare musikskapare konstnär och annat härligt. väljer att göra det som får min själ att sjunga, och litar på att kärlekens kraft är med mig på resan.

Tycker om Eckhart Tolles filosoferingar, Neale Donald walshs böcker mm.

Kom i kontakt med secret och dess tänk för några år sen och tycker att jag kommit en bit på vägen i att långsamt inse att jag själv väljer mitt liv, och att jag varje dag blir erbjuden nya upplevelser ur livs-katalogen att välja från.

Jag har märkt att vissa saker är enklare än andra att få från dröm till verklighet, och att det alltid Alltid går vägen, hur svårt och svart det än ser ut,

OM jag instinktivt bara väljer med hjärtat och stänger av hjärnan. Vissa saker är bara självklara, andra lite svårare att få fram;)

jag tror att universums skapande kraft är samma sak som Gud, Allah etc,

och jag tror att vi alla är en del av gud, vi är alla samma energi och har samma förutsättningar att skapa. Det finns mycket samband med "may the force be with you" ( star wars) och som jag uppfattar livet och dess kraft.

Jag tror inte på döden som något negativt, jag tror inte på ondskan, och jag vägrar vara annat än en obotlig optimist.

de dagar det är ångestfyllt och svart, så är det dagar jag själv valt ska vara sådana av någon anledning jag kanske döljer för mig själv. Det finns inget som heter "försent" inget som heter "misslyckas" man kan alltid välja en annan väg varje ny stund. stunderna är oändliga valen oändliga.

det är svårt att greppa, men jag tror inte heller att det är meningen att man ska kunna greppa allt.

allt som är, är kärlek!

det är lite om mej det. kram!

LoAEmma
2012-06-06 21:39
#43

Nu är jag här också! Ett stort fan av Loa sen många år tillbaka, kul att kunna prata med likasinnade :-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-06-06 21:52
#44

LoAEmma - välkommen! Hoppas att du kommer att trivas hos oss. Glad

mariagr
2012-06-20 11:55
#45

Kort presentation av mig.

Skriver och publicerar böcker och arbetar också inom psykiatrin heltid.

Jag har två barn det ena med npf diagnos och arbetar massvis med alternativa metoder kost ekologiskt och så vidare.

Har nyss upptäckt förmågan att lägga handflatorna en bit ovanför kroppen så arbetar kroppen med blockeringar och sånt.

För övrigt är jag i en slag livskris(kris=möjlighet) och vill hitta det rätta jobbet.

Behöver lära mig att sluta dra till mig saker jag inte vill ha.

Jag har också oerhört mycket i mitt liv som jag vill ha och som jag natulrigtvis också dragit till mig.

Har oerhört mycket att vara tacksam för faktiskt!!!

[Kathja]1
2012-06-20 12:09
#46

Mariagr -välkommen till oss, hoppas att du ska trivas!

mariagr
2012-06-20 20:46
#47

Tack Kahja-R

crinalina
2012-06-20 20:51
#48

Mariagr - då har du kommit till rätt ställe! Välkommen! Titta dig runt och läs diskussioner och trådar, kommentera om du känner för det. Det viktigaste är att du njuter och har roligt när du är här. Glad

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
SHIAWASE
2012-06-21 04:48
#49

Hej!  Har nu kommit till skott att skriva en presentation av mig sjalv:) Har varit en "gluttare" har sedan forumet startade,,, men inte skrivit mycket. Men nu ar det mycket fart och harlig  energi.. trots att sajt-varden verkar ha forsvunnit:)

Jag ar bosatt i Japan sedan 23 ar (darfor inga prickar over bokstaverna) sa nar jag oppnar datorn pa morgonen sa har de flesta av er just gatt och lagt er och det finns mycket lasning att ga igenom till morgonkaffet.

Jag har alltid varit en positiv och en fantastisk anvandere av LOA, aven om det inte har varit medvetet under alla ar. Allt foll pa plats nar jag hittade Abraham-hicks for ca 2 ar sedan.. Dar stod saker som jag sjalv genom ett kontrastfyllt liv kommit fram till, t  o m fraser som jag sjalv har skrivit om i min blogg etc (endast pa japanska)…

Jag anser inte att det finns NAGRA SOM HELST negativa handelser eftersom allt som sker mig sker for mitt eget basta,, darfor tycker jag att ordet kontrast ar bast att anvanda nar saker som man omedvetet har dragit till sig dyker upp i tillvaron.

Har i Japan jobbar jag med vad som helst som har med Sverige och Japan att gora, mycket oversattningsjobb och annat. Driver ocksa en Karate-dojo tillsammans med min man.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-06-21 08:36
#50

SHIAWASE - kul att få veta lite mer om dig! LoA iFokus måste vara den sajten med mest utflyttade svenskar, tror att det har med LoA-tänket att göra." Inget är omöjigt, jag kan göra och få allt jag vill om jag bara följer magkänslan och har tro", hi hi.

Härligt! Vi har ju börjat planera för våra mijonträffar (när alla är asa-rika!), nu kan vi lägga en tur till Japan på listan oxå. Där står innan: Spanien, Kanada och Kreta. Skrattande

SHIAWASE
2012-06-21 08:51
#51

Tack Kathja-R,, Jag var inne och laste diskussionerna om miljonerna,Glad, och dessa diskussioner borjade precis nar jag var inne i samma process sjalv,,,, sa jag ar garna med pa en miljontraff vart som helst i varlden,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Vargöga]
2012-06-25 18:58
#52

Ylva heter jag och jag kom just in på detta via MissInAction som länkade till en videosnutt på 24 minuter. Det var verkligen en aha-upplevelse så detta är något jag skall testa. Kanske jag slipper mina dippar i depressionsträsket?

Bor på Åland sedan 12 år tillbaka och kommer från Sverige, Stockholm egentligen där jag är uppvuxen.

Jag bor ensam i en urmysig lägehet med öppen spis. Har inga djur men min högsta dröm är att få ha en Yorkshire-terrier.

LoAEmma
2012-06-25 19:26
#53

Varmt välkommen Ylva!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Vargöga]
2012-06-25 19:28
#54

Tack så mycket. Skrattande

[Kathja]1
2012-06-25 20:11
#55

Välkommen hit Ylva! Och du kan, med lite träning, absolut slippa dina värsta dippar. Skrattande

Annons:
mayolica
2012-06-25 23:29
#56

Hej!

Den här sajten verkar intressant Glad

Har varit med på olika ifokus-sajter i flera år, men den här sajten har jag aldrig sett förut.

~ mayolica ~

[Kathja]1
2012-06-25 23:33
#57

mayolica - hej och välkommen hit! Här är ett bra ställe att vara på ifall man vill uvecklas som människa och skapa sig ett gott liv. Hoppas att du kommer att trivas.

mayolica
2012-06-26 11:52
#58

Tack Glad

Jag viste inte att det fans något som hette "Law of atraction" innan jag fick syn på den här sajten, ser att det finns flera nya ord och begrepp som jag inte förstår?  Men jag förstår helheten och mycket är väldigt lika som tänker.

~ mayolica ~

[Kathja]1
2012-06-26 12:08
#59

Välkommen hit! Förhoppningsvis kommer det att klarna, och helheten är det viktiga. Sedan har vi alla olika sätt att göra, och kalla det.

MissInAction
2012-06-30 20:41
#60

Maria heter jag, hej hej Oskyldig
Jag har hängt på den här sajten ett tag och mest läst och känt in. Och så har jag läst en del utanför sajten, främst då bloggen Livet genom rosa glasögon. 

För mig är LoA helt naturligt. Eller rättare sagt, jag har aldrig tidigare använt mig av det medvetet, men nu när jag känner till det, så vet jag att det är precis så det är. It makes sense.

Annars då? Har precis slutat jobba som barnskötare, och ämnar jobba som säljare, som jag också är utbildad som och har erfarenhet av - tycker att det är riktigt kul!
Bor i en 1:a med min sambo Anders och vi är på väg att flytta till en 2:a, när den blir lite mer beboelig efter renoveringen.
Jag älskar hästar, speciellt arabiska fullblod, och katter som jag tyvärr bliivt allergisk mot, och min största hobby är nog make up - jag spenderar alldeles för mycket pengar på det Flört och naturlig hudvård. Över huvud taget tilltalas jag av det ursprungliga, det naturliga. 
För drygt ett år sedan la jag om min kost till lågkolhydrat, LCHF, och just nu är min kost en blandning mellan liberal LCHF och paleolitisk kost - även detta är ju ursprungligt.

Religionsmässigt ligger jag någonstans i druidism/shamanism/hinduism. 

Älskar Harry Potter <3 Och fantasy i allmänhet. 

Drömmer om att få resa i Ryssland, och ja jag har börjat visualisera det!

Vill också en dag få äga häst igen. Allra helst skulle jag vilja ha en liten gård där jag är självförsörjande på det mesta. Men först har jag nog lite annat att uppleva Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

joosefina
2012-07-15 22:21
#61

Är en kvinna i mina absolut bästa år. Trivs oftast med livet - försöker se mest till det positiva. Så finns förstås de där andra dagarna oxå - som blir lättare o lättare att vända Asch, kom av mig och vet inte riktigt vad jag ska skriva, kanske kommer det en dag. Eller så lär vi känna varandra här på siten. LoA har intresserat mig en tid – gillar det – tycker om hur LoA inspirerar mig till nya tankesätt – vindlingarna får lov att ta andra, nya vägar

Josefin

[Kathja]1
2012-07-15 22:25
#62

Välkommen in i gänget joosefina - hoppas att du ska trivas. Skrattande

Annons:
Håbe
2012-08-03 17:19
#63

Eftersom jag nu faktiskt håller till här för jämnan så kan det ju vara på tiden att presentera mig lite bättre Cool.

Är en 45-årig kvinna från Stockholmstrakten. Är gift sen 8 år tillbaks. Mamma till 2 barn, en pojke -04 och en flicka -06. Pojken har en adhd-diagnos med autistiska drag så livet här hemma blir lätt lite turbulent mellan varven men vi lär oss vartefter som att hantera vardagen på ett sätt som fungerar.

Jag har också dubbla kulturer med mig i ryggsäcken. Jag är född och uppvuxen i Sverige, med en svensk förälder. Svenska är mitt språk men jag har också en förälder från Spanien och Spanien ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Jag blir alldeles mjuk inuti när jag hör spåket och jag längtar alltid efter att få komma tillbaks dit. Jag blir lycklig av smaker, dofter och ljud därifrån och ju äldre jag har blivit desto mer har jag kunna känna att det också är en del av vem jag är.

Jag arbetar som förskollärare sen många år tillbaks och tycker verkligen att jag har världens bästa och viktigaste jobb. Det är så roligt att gå till jobbet.

Själv är jag en ganska kreativ person. Har alltid mått bäst när jag får skapa något med händerna. Sen jag fick barnen har det inte blivit så mycket med det men jag försöker hitta tillbaks till något sätt att få utlopp för min skaparlust. Det jag pysslar mest med nu är scrapping. Det jobbar jag ganska intensivt med i perioder och sen blir det ingenting alls på flera månader. Jag har en dröm om att börja måla. Teckna har jag alltid gjort men måla har jag ingen större kunskap om. Men det suger i mig när jag ser andras målningar. "jag vill!" men än så länge har jag alldeles för mycket prestationskrav. Jag har även en idé om en barnbok som jag vill skriva och illustrera. Namnet på huvudpersonen och därmed även en del av titeln är redan klart. Så även delar av innehållet. Hade Astrid Lindgren kännt min dotter så hade jag varit helt övertygad om att Lotta på Bråkmakargatan var skriven med henne som förebild :-) Nu får jag skriva den boken själv.

Jag har alltid varit en sökare. Under en period i tidiga tonåren ville jag bli präst men slog bort det eftersom jag är alldeles för blyg för att stå där framme och prata själv. Några år senare konstaterade jag att jag nog inte är särskilt troende. Inte på kristet vis i alla fall. Jag har nosat på mycket och någonstans har Buddhismen legat mig varmare om hjärtat. Där finns något annat som drar mig till sig. Jag har alltid tänkt att alla religioner någonstans har en gemensam kärna. Att det finns en sanning där i någonstans och att alla religionerna är människans försök att försöka tolka och sätta ord på det. Jag har alltid tänkt att Gud är något annat en något utomstående väsen som dömer och bestämmer. Att Gud på något vis är en del av oss själva och att allt hänger samman. Så för några år sedan fick jag av en slump (eller hur Flört) Neale Donald Walschs bok "Samtal med Gud" i mina händer och då var det som massor av pusselbitar eller poletter föll på plats. Sen gick det ytterligare några år innan jag för lite drygt ett år sedan hörde talas om The Secret. Läste den och visste att det är ju det här jag har menat hela tiden. Det här är det jag har sökt efter. Efter ännu en tid så ramlade jag in här och nu känns det som att jag börjar komma fram till det jag har varit på spåret så länge. Jag känner det som att en nytt kapitel i mitt liv har börjat ta form och det är jättespännande.

När jag konfirmerades fick var och en ett personligt bibelcitat inskrivet i pärmen från vår präst. Mitt var:

"Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas./ Mattus 7:7

När jag läser det nu känns det nästan lite magiskt. Det är som att jag redan då fick en fingervisning om vart jag var på väg och vad jag behövde förstå.

SHIAWASE
2012-08-03 21:50
#64

Kul att lasa om dig Habe!! Tack for presentationenGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-08-03 22:50
#65

Tack för att du delar med dig Håbe! Du är så varmt välkommen hit :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Tiskella
2012-09-15 23:14
#66

Halloj!

Är en tjej på 25 som kom i kontakt med LoA för några år sedan, jag läste då boken the secret och såg filmen. I samband med att jag förstod konceptet använde jag det för att hitta en ny lägenhet och för att jag sökte ett extraknäck, saker löste sig ganska snabbt och allt funkade bra.

Efter att tiden gick kom jag bort ifrån LoA. Jag vill nu ta upp det igen och hoppas på att jag ska lyckas även denna gången. Jag har precis läst klart på universitet och ska nu ge mig ut i jobbsökandet igen,  med inriktning mot juridik och företagsekonomi. Jag är uppväxt i Sverige men har mina rötter i Estland. Jag bor med min kära sambo utanför Göteborg men är i grunden norrlänning.

Jag är en ganska spirituell person vilket jag av okänd anledning försöker dölja i mitt vardagliga liv. Jag tror också jag är en ganska positiv person, men jag får ibland kämpa lite mot min analytiska sida som tar hänsyn till alla risker och detaljer. Jag gillar LoA och hoppas på att få en större plats för det i mitt liv. Jag känner lite att det är nu livet börjar och jag vill ha större förmåga att påverka dess innehåll.

SHIAWASE
2012-09-15 23:29
#67

Valkommen hit Tiskella!!

Har kommer du att fa massor av inspiration! Och du ar valkommen att skriva av dig,, fraga, och diskutera!!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-09-16 12:33
#68

Välkommen hit Tiskella!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-09-16 12:37
#69

Välkommen, hoppas att du ska trivas i vår hörna.

Annons:
crinalina
2012-09-17 09:44
#70

Hej Tiskella och välkommen hit till oss!

Om du inte redan har gjort det så kika runt lite bland våra trådar, om du vill förstås. Här inne är vi allmänt hjälpsamma, vare sig man är ute efter råd eller (vilket du redan fått veta), och vi har massor med kärlek som vi mer än gärna delar med oss av.

Vill du ge dig i en diskussion så är du hjärtligt välkommen att göra så, alla har något att säga och allas erfarenheter och funderingar är lika viktiga. Vill du inte säga någonting utan bara surfa och läsa här inne så går det också lika bra.

Det viktigaste är dock att du har roligt, mår bra och njuter av vår härliga gemenskap.

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Tiskella
2012-09-18 22:23
#71

Tack :) och vad härligt att ni är så öppenhjärliga.

fuyfuydesu
2012-10-10 17:39
#72

Hej!

Kan passa på att presentera mig när jag ändå vågat mig på att skriva något för en gångs skull!

Beck heter jag och är 21 år. Kommer från Värmland ursprungligen men har nyligen flyttat till Stockholm då min sambo bor där. I samband med flytten så tappade jag nog bort mig själv väldigt mycket och det ledde till depression, då hittade jag till iFokus då jag letade efter meditationstekniker och healing.
Alltid varit intresserad av det "övernaturliga" som dock känts helt naturligt för mig, det började med intresse för kristaller och naturreligioner då jag alltid känt samhörighet med naturen. Upptäckte LoA då en av rumskompisarna (bor i kollektiv) introducerade mig till det. Var skeptisk från början för jag tänkte "Men så lätt kan det väl inte vara?" då jag alltid haft svårt för det mesta i min uppväxt. Har dessutom varit pessimist nästan hela mitt liv pga uppväxten, så jag tänkte att LoA kan hjälpa mig att bli optimistisk och positiv!

Har spenderat i princip hela sommaren till att läsa på om LoA, healing och övernaturligt. Ju mer jag hittat mig själv och tänkt efter hur mina tankegångar/känslor har varit förr, ju mer rätt/sant känns LoA!

Just nu är jag arbetslös då jag bara pluggat hela livet (mest sådant som intresserar mig) och tänkte börja söka jobb nu. Och LoA handlar ju också om att hitta sig själv, så det känns som jag håller på att komma underfund med vad jag vill jobba med snart!
Förutom detta så är mina intressen konst i olika former som t.ex. teckning/målning, skulptering, digital design, olika sorters hantverk/sömnad. Dessutom så älskar jag alla sorters djur och drömmer om att adoptera små djurvänner att umgås med. Tycker även om att sjunga, spela gitarr/trummor/bas men har dock inte blivit så mycket av det sen jag flyttade.

Är extremt glad att jag hittade hit, ni är så hjälpsamma, positiva och snälla! Man får lust att ge er en stor kram!

MissInAction
2012-10-10 18:30
#73

Hej fuyfuydesu! Vilket namn, hur förklarar du det? Cool

Kul att du hittade hit! Hoppas att du hittar mer intressant. LoA-sajten har varit väldigt aktiv de senaste månaderna, så det är jättekul!

Vad jag känner igen mig mycket i det du säger! Flytta från landet till storstan (när jag flyttade från Dalarna till Göteborg - fast numera bor jag i Uppsala) och att alltid ha dragits till det s.k. övernaturliga och intresset för naturreligioner. Och det eviga pluggandet, och sedan depression. Hehe, det kändes som jag ända tills du räknade upp dina skapande intressen Glad

Kram från mig!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

fuyfuydesu
2012-10-10 20:13
#74

MissInAction:
Mitt användarnamn kommer ifrån när jag var sk. "japannörd", då var jag väldigt hyperaktiv och kunde t.ex. skriva "djfhgsjhd" när jag blev glad, alltså bara trycka på random tangenter utan att kolla, en gång blev det "fuyfuy", tyckte det lät lite japanskt så jag la till "desu" som betyder "jag är/heter". Och det har suttit fast sen dess :D

Kul att du känner igen dig (kanske inte kul med depression osv men du förstår nog vad jag menar), då har vi nog nytta av varandras erfarenheter :)

Om jag får fråga, hur långt tid tog det för dig att vänja dig vid en storstad? 
Har svårt för att känna mig lika lugn som när jag bodde i "skogen", kan dock bero på området jag bor i nu. Skogarna är mer dungar och skräpiga. Har dock en idé om att hitta en speciell skogsplats och städa upp :)

Kram!

MissInAction
2012-10-10 20:20
#75

#74
På så vis Glad många Japan-frälsta nuför tiden. Jag har inte riktigt fattat grejen, men jag älskar filmer som Tonari No Totoro och Ponyo! 

Hehe nä, depression är väl aldrig särskilt roligt, men många drabbas av det och det blir allt mer avdramatiserat, vilket jag tycker är bra.

Faktum är att jag ville verkligen bort från obygden, till storstaden. Så för mig var det egentligen inga som helst problem! Jag är både stadstjej och skogstjej - trivs bra i båda miljöerna. Fast jag får ju säga att Göteborg är min absoluta favoritstad i Sverige och går inte att jämföra med Sthlm som har sån enorm stressnivå och mycket mer anonymitet.. inte alls samma vänlighet tycker jag. Fast det här är ju generaliseringar och säger inget om individer Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-10-10 20:59
#76

Hej fuyfuydesu! Välkommen hit och kul att du börjat visa dig för oss. Skrattande

Annons:
Miwis
2012-10-22 21:59
#77

Hej!

Jag har varit inne här & läst i några månader (sedan jag hittade hit) & nu känner jag att det är dags för en liten presentation. Jag är 30 år & bor i Östergötland. Jag kom i kontakt med Loa- tänket för några år sedan genom en person som varit en stöttepelare för mig de senaste ca 10 åren. Sedan dess har jag mest haft det med mig lite omedvetet, vetat att det är så, men inte tänkt så mkt på det. Har alltså de senaste månaderna hittat tillbaka till detta mkt genom detta fina forum. Många gånger när jag kännt att jag behöver råd ang. en situation el liknande, så har jag kännt för att läsa i en viss tråd, och där i era kloka kärleksfulla inlägg hittat svaret jag letat efter. Så tack så jätte mycket till er! GladGladGlad

[Kathja]1
2012-10-22 23:26
#78

Hej Mawis! Vad roligt att du trivs här inne och ännu bättre att du nu visar dig för oss. Skrattande

SHIAWASE
2012-10-22 23:51
#79

Valkommen Miwis!! Tack for att du ville visa dig!!!Valkommen att skriva ocksa om du vill:)Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-10-23 10:05
#80

Hej Miwis och välkommen till synligheten! Jag hoppas vi får ta del av dina erfarenheter och kunskaper. Och visst har vi väl ett fantastiskt fint och vänligt forum! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Miwis
2012-10-25 21:59
#81

Tack för välkomnandet! Glad Ja det här är verkligen ett väldigt fint forum där jag redan trivs! Glad

camasufri
2012-11-16 20:08
#82

Hej, hej =)

Carina heter jag. Jag vet inte, tror jag blivit ledd hit för att jag efter många törnar i livet nu valt att leva i ljuset och inte i hopplöshetens tecken.

En tjej som funderar mycket kring livet och hur allt egentligen hänger ihop. Tror på talesättet var och en sin egen lyckas smed samt på det faktum, som du sår får du skörda.

Har alltid haft en form av tro med mig som varit vilande långa perioder då det inte funnits möjlighet att finna den ro som behövts och därför också i mångt och mycket tvivlat, inte bara på min egen person utan också på livet som helhet.

Nu har jag funnit min plats och det är min tid på jorden och det är dags att lägga åt sidan allt som visat sig inte fungera tidigare i livet och välja en annan väg.

The secret har legat och dammat i hyllan sen jag köpte den för några år sen, men ämnet har icke destomindre varit högintressant och i högsta grad aktuellt. Har bara inte fått tummen ur än.

Ser verkligen fram emot att ta del av era erfarenheter och berättelser.

Glad

/ Carina

crinalina
2012-11-16 20:12
#83

Hej camasufri, kul att du hittat hit. Jag hoppas att du trivas här hos oss. Fint namn har du också. Jag heter också Carina. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2012-11-16 20:36
#84

Hej och välkommen! Ser fram emot att lära känna dig camasufri.

LoAEmma
2012-11-16 22:37
#85

Välkommen hit! Dags att läsa the secret nu då :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-11-16 23:13
#86

Camusfri! Valkommen hit till oss, hoppas du ska trivas lika mycket som vi andra gorGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-11-16 23:24
#87

Varför läsa en bok när man har oss? Hi hi. Flört

camasufri
2012-11-16 23:29
#88

Tack så mycket alla rara <3

#85 Boken har jag läst igenom, ungefär strax innan den började samla damm, får nog läsa om den skulle jag tro Flört

/ Carina

candelonia
2013-01-04 01:57
#89

Hejsan! Jag är en ung kvinna som kom i kontakt med abraham hicks material via Louise Hays böcker. Jag har varit med om en hel del, Tack vare all kontrast fick det mig till att tillslut aktivt leta efter sätt att öka mitt självförtroende, känna mig lycklig - det gjorde att jag först läste louise hays böcker och därefter material från Abraham Hicks. Att lära mig om law of attraction och allt det innebär har varit det bästa någonsin! Det är så kul att äntligen förstå hur allt hänger i hop!!! 2012 var året då jag verkligen blev mer tillåtande vilket ledde till att en "obotlig kronisk sjukdom" helt försvann och mitt självförtroende har ökat enormt. Jag är så glad och njuter så lätt av allt underbart omkring mig. Jag älskar att jag är så medveten om min inre känslomässiga guide och vad det innebär. Jag ser fram emot 2013 och att bli ännu mer tillåtande och i balans på alla fronter!!!!

SHIAWASE
2013-01-04 02:27
#90

Candelonia!!! Valkommen hit, och kul att du vill presentera dig for oss:)

Visst ar det undebart nar allt liksom klickar till!! Nar man VET!

Aven om man fortfarande har knutar att losa upp, motstand att slappa ,, sa ar allt sa mycket harligare nar man skapar sitt liv MEDVETET!!

Hoppas att du ska trivas har inne:)Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Aussie67
2013-03-21 19:45
#91

Hej :)

Jag är 46 år och mor till 3 stora/vuxna barn. Jag har väl i stort sett hela mitt liv trott på tankens kraft. Vid min skillsmässa 2007 kom jag i kontakt med the secret. Den har hängt med i bakhuvudet under alla år. För 1,5 år sedan var det återigen dags  att avsluta en relation och jag kom då i kontakt med buddismen och månader senare Law of attraction, secret, Abraham Hicks etc. Slump? Skulle inte tro det, va :)?

Det var inte jag som aktivt sökte utan jag helt enkelt mötte människor på min väg som råkade presentera samma ämne för mig. Helt plötsligt var livet fullt av yoga, meditation och attraktionslag :).

3 dagar innan julafton 2012 läste jag i tidningen att en varg hade synts till i trakten där jag bor, 6 månader tidigare. Jag är ute i skogen tidigt varje morgon på långpromenad med min hund. Jag var livrädd för att stöta på vargen dessa dagar. Särskilt vid en speciell plats där stigen gjorde en skarp kurva och jag inte kunde se vad som hände bakom kröken. På julaftons-morgon mötte jag vargen. På exakt det ställe som jag känt mest olust inför, efter kurvan. Han gick över stigen, stannade och lyfte sin blick mot mig, tittade i någon sekund och gick sedan vidare in i skogen. Min absolut starkaste loa-upplevelse. Jag lyckades manifestera en varg på 3 dagar :)!

/Pia

You are the only problem you will ever have and you are the only solution.

crinalina
2013-03-21 20:01
#92

Hej Aussie67 och välkommen hit till oss! 

Vilken häftig manifestering! Mäktigt att se en varg sådär, och skrämmande! 

Det är ju ofta så att vi egentligen inte söker något särskilt medvetet utan det kommer till oss när vi är redo för det. Det är en av de finaste och mysigaste sakerna med livet och LoA. Att vi får till oss det vi behöver när vi är mottagliga för det. 

Hoppas du ska trivas här med oss! 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Mirjah
2013-04-26 11:44
#93

Hej! Min första kontakt med LoA var en liten komprimerad broschyr ur boken the secret. Läste sedermera boken. Har lyssnat mycket på Hayhouse där jag även kom i kontakt med Louise Hay och "du kan hela ditt liv" samt paret hicks. Har inte använt LoA medvetet så mycket i praktiken, men tycker om att tänka/göra saker som får mig att må bra. Det var längesen nu jag blev medlem här, tittar in nu och då, härlig atmosfär här på sajten. Är mitt i livet, drömmer att få jobba med ngt spirituellt och hjälpa andra på någe vis, under tiden leker jag mamma-pappa-barn och jobbar dagtid på ett lager. Hej hopp, trevlig helg! 😊

[Kathja]1
2013-04-26 11:54
#94

Kul att få veta mer om dig Mirjah. 🌺

SHIAWASE
2013-11-23 06:46
#95

Hej pa er!

Tar och puttar upp denna trad! Vi har manga nya medlemmar har och det vore jattekul med lite presentationer!!! Se vilka som ar har inne och gluttar🙂

Min presentation hittar ni nagonstans uppe i traden~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Mandra
2014-01-18 06:07
#96

Hej!

Jag är ny i detta forum, men inte på iFokus. Jag har deltagit sporadiskt på en del andra forum här i några år. :)

Jag har "sysslat" med andliga saker i över 40 år. LOA kom jag i kontakt med första gången 1989 (tror jag) - har alltså praktiserat det i bortåt 25 år av och till - genom boken Tänk dig ett bättre liv av Anna-Stina Vrethammar. Tror det var den första boken om affirmationer som kom ut i Sverige. :)

Jag lärde mig snabbt 2 saker:

1) Det fungerar - ibland
2) Det fungerar inte - ibland

Det första gjorde mig övertygad om att det faktiskt fungerar. Det andra fick mig att fundera på VARFÖR det inte fungerar ibland. 

Anna-Stina skrev i boken att anledningen till att en önskan inte går i uppfyllelse är att man egentligen inte önskar sig detta. Kan nog vara så - men oftast är orsaken en annan. Jag har lärt mig mycket om detta över åren.

För några år sen gick jag på något som hette (finns inte längre) Success University i US och kom då också i kontakt med The Secret (samma år den kom som film tror jag). Jag hade turen att ha några av de personer som förekommer i filmen som lärare på Success University. Varav storfavoriten utan tvekan är Dr. John DeMartini. :)

Jag har under förra året studerat till LOA-coach, men inte gjort färdigt kursen än (hinner inte). Jag jobbar som shamansk healer till vardags.

Jag har hittills läst någon artikel här inne och håller med om en del som sägs - men inte allt. Återkommer nog till det.

Mandra

SHIAWASE
2014-01-19 02:22
#97

Hej Mandra och välkommen hit☀️ Låter som en intressant resa du färdas på🌺

Det som är så härligt är mångfaldet , att alla hittar sin egen nyckel till källan så att säga!  Hoppas du kommer att trivas härinne oss oss❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
gardit
2014-03-17 21:22
#98

Dags att kliva ut ur skuggan och presentera mig👋

Jag heter Gärd och har hängt med här ett tag, försöker se positivt på det mesta, har svårt för att se min egen förmåga och betydelse dock - jobbar på det☀️

Min första AHA-upplevelse när det gäller tankens kraft var väl för sådär 20 år sedan då jag insåg att jag kan inte bli något jag redan är -
JAG ÄR någon att räkna med…JAG ÄR betydelsefull…o.s.v.

Ha det bra allesammans och tack för all inspiration vi ger varandra

[Kathja]1
2014-03-17 22:26
#99

Hej Gerd! *vinkar glatt* Det är härligt att ha dig i gänget. 😍

SHIAWASE
2014-03-18 06:12
#100

gärd!!'kul att du "visar' dig!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2014-03-18 09:26
#101

Hej Gärd! Kul att få lite bakgrund om dig:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2014-03-18 19:28
#102

MEN upptäckte att jag inte skrivit här 😮

Jag är en femtio årig kvinna och blev andligt "uppväckt" för 25 år sen.  Det var väldigt intensiv utveckling och det hände massor med spännande saker. Men livet går ju i perioder och livet rullade på ett bra tag. Genomgick en liten kris för 5 år sen och halkade tillbaka i sökandet igen. Jag började hänga på Andligt Utveckling här på I fokus. Trillade på "The Secret" och hamnade här. 

De sista fem åren har jag utvecklats enormt och mycket tack vare denna fina mötesplats ❤️. 

Jag lever just nu ensam med hund i en perfekt bostad med trädgård som jag väldigt LOA mässigt dragit till mig 😎 Trots att när jag skickade ut önskan för 17 år sen trodde det var omöjligt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-03-21 12:28
#103

Vad trevligt att du ville presentera dig Otroulig!!haha❤️🥳

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

catchpassion
2014-03-22 20:59
#104

Oj… Jag skrev en liten rad i klotterplanket och nu såg jag denna tråd. Ja ja.. skriver en liten presentation här. Ny medlem sen en timme tillbaka.

Läste The Secret för några år sedan och kände att jag hittat hem redan på första sidan. Levde efter LoA under det året och hade ett fantastiskt år, men tyvärr så förstod jag nog inte riktigt hur jag lyckades bli så där lycklig lottad och glömde av boken och resultatet blev magplask. Hade några mörka år men för några månader sedan så bestämde jag för att nu får de vara nog, och började söka efter motivation via youtube och bl.a Bob Proctor dök upp och utan att veta att de var han som medverkade i boken så sökte jag vidare och såg den ena stora mentorn efter den andra och hamnade tillslut på filmen The Secret och då klack de till jisses de är ju Bob! 😛Nu är boken framtagen och läst åter igen och anteckningsblocket har blivit min bästa vän. ( Har inte kunnat läsa på flera år då dom enklaste bokstäver bara left sitt eget liv) Dom två har följt med mig i handväskan överallt och varje liten ledig minut har den tagits fram. Idag läser jag Napoleon Hills Tänk rätt bli framgångsrik och gör alla övningar som finns med i den boken. Nu finns bara en väg och den är upp!! Är otroligt tacksam för att jag blev tipsad om detta forum då man känner sig väldigt ensam om inte de i ens omgivning förstår vad man upptäckt.

P.s Idag skrev jag mitt tacktal till mig själv år 2022 och jag ser, känner och tror på att det kommer att inträffa.

Tack

Kram
CatchPassion

Annons:
[Kathja]1
2014-03-22 21:18
#105

Blir så glad av dina inlägg (catch)Passion  -  Passion passar dig perfekt! Kul att du har hittat hit. ❤️

catchpassion
2014-03-23 14:13
#106

Jisses det är så mycket bra att läsa på denna sida så jag vet inte vart jag ska börja! Vilken guldbank! Tack Kathja du sprider glädje tillbaka till mig :)

Kram
CatchPassion

Älvan
2014-03-29 11:22
#107

Blev inspirerad dÃ¥ jag köpt alla the secretböckerna, men inte kan läsa dem för tillfället. Hur kommer man över filmen the secretí ½?

Otroulig
2014-03-29 12:42
#108

Ingen aning Älvan ( vad lustiga tecken det blev i ditt inlägg 🙂) men finns det inte nån officiell sida för The Secret har jag för mig? Där borde dom väl sälja alla filmer och böcker..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2014-03-29 20:48
#109

Den finns på YouTube Älvan, iaf gjorde den det innan… 🤔

Älvan
2014-03-29 22:36
#110

107 Vad häftigt mitt tidigare inlägg blev! :)

catchpassion
2014-03-30 13:43
#111

Den finns också på swefilmer.com Älvan

Kram
CatchPassion

Annons:
Mandra
2014-04-01 11:32
#112

The Secrets sajt hittar du här:

http://thesecret.tv/index.html

Älvan
2014-04-16 12:57
#113

Jag har så långt tillbaka jag kan minnas vetat helt och fullt att jag kan bli precis vad jag än vill. Mitt högre jag var mycket tydlig på den punkten. Jag har i 42 år missuppfattat det hela; 1. Jag trodde endast det gällde min yrkessmässiga karriär som jag kommit mycket långt i vad det gäller status och titel 2. Jag har pga rädslor varit mycket rädd att välja det jag vill och det har orsakat stora problem. Jag jobbar med mina rädslor och lär mig varje dag att bättre förstå att min röst menade att jag kan bli vad jag än vill gällande alla aspekter av mitt liv. Bättre sent än aldrig! :)

spull
2014-05-08 00:37
#114

Kanske dags

må gott ~

[VGN]
2014-06-21 18:41
#115

Hejhej🙂

Jag är 22år gammal och mina främsta intressen är: veganism, feminism, psykologi, teater och Tai Chi. Jag gillar att prata om det mesta ur ett filosofiskt perspektiv. Jag tycker det är kul att gå så djupt som möjligt när man pratar om något. Inredning och böcker är små intressen som jag ägnar mig åt vid sidan om det andra när lusten finns. Jag är också aktiv i två ideella föreningar.

Första gången jag hörde om LOA var när ett ex läste något för mig på internet. Jag glömde snabbt bort det hela och återupptäckte det efter ett par år. Det började med att jag ville lära mig att utvecklas och få det jag vill ha genom olika metoder. Jag läste på om en coach som heter Kjell Enhager vilket ledde till att jag började titta på klipp med Anthony Robbins. Det ena ledde till det andra och vips hade jag sett "The Secret" och läst en bok skriven av Esther och Jerry Hicks.

Anledningen till att jag blev medlem här är för att jag vill lära mig mer om LOA. Jag är missnöjd med mycket i mitt liv och har svårt att släppa det förflutna. Jag känner stor frustration över varför jag inte förstår LOA och varför jag inte får det jag så gärna längtar efter. Jag hoppas på intressanta diskussioner och att jag lär mig något.

Kärlek och respekt till alla ❤️

[Kathja]1
2014-06-21 19:20
#116

Välkommen in i gemenskapen VGN! Här finns mycket att läsa, vi är väldigt bra på att dra iväg och bli OT så du hittar det mesta i de flesta trådarna. Fråga på så gör vi så gott vi kan med att vägleda dig. ♡

portera
2014-06-23 01:31
#117

Hej Portera kallar jag mig - ordet har med att "koppla om", börja tänka nytt, att göra. Min livssituation är inte den jag önskar och det har fört mig hit till iFokus, för att på olika sätt närma mig en förbättring. Uppvuxen i en familj med ett par healers, någon som kan "slagruta", EFT mm, har detta med det andliga och "oförklarliga" liksom alltid funnits nära inpå. The Secret visades för familjen när jag var 19 år. Har sakta börjat förstå att där jag är, vad jag upplevt och var jag kommer från, varit viktigt för vad jag är och kan vara. Jag har länge haft en odefinierbar känsla av att ha något att uträtta, för något högre syfte än för min egen skull. Att tidigare händelser hänt mig av en anledning.

Otroulig
2014-06-23 06:52
#118

Välkommen hit Portera! Vilken intressant bakgrund, då har du säkert mycket att ge med dig av här.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
linnease
2014-06-23 20:57
#119

Ja spännande.. och bra namn!

[Saz]
2014-06-25 14:47
#120

Jag har ju varit här ett tag (med en annan profilbild) Men tyckte det var dags nu att presentera mig 🙂

Jag är något år över 30 och bor själv i en lägenhet strax utanför Göteborg. Levt singel alldeles för länge och "söker" den stora kärleken. Hoppas med hjälp av LOA och meditation finna ro i att han kommer när han är redo 😉

Kom i kontakt med LOA genom att jag fick låna boken "The Secret" av min syster för några år sedan. Såg filmen för ett år sedan och har äntligen börjat fatta grejen med det och har faktiskt upplevt händelser som inträffat efter att jag önskat mig dessa 😊

Är inte helt nöjd förrän mannen i mitt liv dyker upp för det är den enda pusselbiten i mitt liv som fattas mig nu. 💔

Lever efter mottot: Vill man så kan man! 👍

Otroulig
2014-06-25 19:47
#121

Heeej Saz 😃 Kul att få lite bakgrund.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2014-07-01 07:26
#122

Kul att så många vill presentera sig!! VÄLKOMNA!!!

superkul!!

Och vilka underbara liv vi för,,, vi skapar allt helt sjävl!! oavsett medvetenhet eller inte,, så då är det ju "bättre" att "lära"(kommaihåg?) sig att göra det själv!

Diskutera, skriva,,fråga, ALLT leder till expansion```

Kram, kram

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: